Un nou drum expres se construiește lângă Giurgiu, o șosea nouă care ocolește orașul și ajunge direct în vama cu Bulgaria. Proiectul a început să capete contur, iar autoritățile vor să-l dea în circulație chiar în acest an, bazându-se pe angajamentul constructorului. Drumul reprezintă și o premieră, după cum a explicat ministrul Transporturilor, „un proiect pilot” pentru realizarea șoselelor din beton prin procese mecanizate la noi în țară.

Noul drum de legatura DN5 - Vama GiurgiuFoto: Captura YouTube

Asociația Construim România (ASCORO) a publicat un clip video realizat cu drona în care se observă cum noul drum de legătură cu Vama Giurgiu a început deja să capete contur.

„La 6 luni de la ordinul de începere a lucrărilor de execuție, antreprenorul austriac a realizat un progres fizic de 10% din lucrări”, scrie Asociația.

„Cu o lungime de 5.72 de kilometri, acest drum de legătura va ajuta la ocolirea orașului Giurgiu pentru a ajunge în Vama Giurgiu. Mai mult, chiar și în aceste vremuri de pandemie, tirurile care așteaptă intrarea în țara vecină staționează pe kilometri întregi în orașul Giurgiu. Noul drum de legătura va elibera orașul de o parte a traficului greu și va scurta timpul de deplasare dintre vamă și DN5 pe relația cu capitala. Dacă antreprenorul se va mobiliza bine, ar avea șanse să finalizeze lucrările până la finele acestui an”, mai notează ASCORO.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, explica recent că noul drum va fi unul expres și va fi realizat din beton.

„Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii '90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU”, a explicat ministrul Drulă.

„Acum CNAIR s-a gândit bine să înceapă cu un proiect micuț, un proiect pilot, pentru că astfel de drumuri și autostrăzi din beton se fac că în multe alte țări și există analize că pe un ciclu de costuri, pe durata de viață a drumului, devine mult mai ieftin. Lângă Giurgiu se va lucra mecanizat de către o firmă austriacă ce a mai făcut în România piste de aterizare din beton, deci ar trebui să iasă totul brici”, a declarat Drulă.

„Scăpăm de acea rușine de drum până când intrăm în Vamă. Firma austriacă a promis că-l livrează la finalul anului”, a mai spus ministrul.

Drumul de legătură se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și se continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, aceasta urmând a fi reabilitată la 2 benzi pe sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.

Drum de legătură DN5 - Vama Giurgiu

Lungime: 5,72 km

Constructor: PORR Construct

Valoare: 107 mil lei. fără TVA

Contract semnat în: 19.11.2019 (proiectare și execuție)

Lucrări începute: 21 octombrie 2020

Termen contractual: Q4 2022

Finalizare posibilă: Q4 2021