VIDEO Noul drum expres către podul Giurgiu-Ruse spre Bulgaria care ar trebui să fie gata anul acesta: „Va fi o premieră. Scăpăm de acea rușine de drum de până acum”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Noul drum de legatura DN5 - Vama Giurgiu
Foto: Captura YouTube
Un nou drum expres se construiește lângă Giurgiu, o șosea nouă care ocolește orașul și ajunge direct în vama cu Bulgaria. Proiectul a început să capete contur, iar autoritățile vor să-l dea în circulație chiar în acest an, bazându-se pe angajamentul constructorului. Drumul reprezintă și o premieră, după cum a explicat ministrul Transporturilor, „un proiect pilot” pentru realizarea șoselelor din beton prin procese mecanizate la noi în țară.

Asociația Construim România (ASCORO) a publicat un clip video realizat cu drona în care se observă cum noul drum de legătură cu Vama Giurgiu a început deja să capete contur.

„La 6 luni de la ordinul de începere a lucrărilor de execuție, antreprenorul austriac a realizat un progres fizic de 10% din lucrări”, scrie Asociația.

„Cu o lungime de 5.72 de kilometri, acest drum de legătura va ajuta la ocolirea orașului Giurgiu pentru a ajunge în Vama Giurgiu. Mai mult, chiar și în aceste vremuri de pandemie, tirurile care așteaptă intrarea în țara vecină staționează pe kilometri întregi în orașul Giurgiu. Noul drum de legătura va elibera orașul de o parte a traficului greu și va scurta timpul de deplasare dintre vamă și DN5 pe relația cu capitala. Dacă antreprenorul se va mobiliza bine, ar avea șanse să finalizeze lucrările până la finele acestui an”, mai notează ASCORO.




Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, explica recent că noul drum va fi unul expres și va fi realizat din beton.

„Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii '90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU”, a explicat ministrul Drulă.

„Acum CNAIR s-a gândit bine să înceapă cu un proiect micuț, un proiect pilot, pentru că astfel de drumuri și autostrăzi din beton se fac că în multe alte țări și există analize că pe un ciclu de costuri, pe durata de viață a drumului, devine mult mai ieftin. Lângă Giurgiu se va lucra mecanizat de către o firmă austriacă ce a mai făcut în România piste de aterizare din beton, deci ar trebui să iasă totul brici”, a declarat Drulă.

„Scăpăm de acea rușine de drum până când intrăm în Vamă. Firma austriacă a promis că-l livrează la finalul anului”, a mai spus ministrul.

Drumul de legătură se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și se continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, aceasta urmând a fi reabilitată la 2 benzi pe sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.

Drum de legătură DN5 - Vama Giurgiu

Lungime: 5,72 km
Constructor: PORR Construct
Valoare: 107 mil lei. fără TVA
Contract semnat în: 19.11.2019 (proiectare și execuție)
Lucrări începute: 21 octombrie 2020
Termen contractual: Q4 2022
Finalizare posibilă: Q4 2021










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















40271 vizualizari

  • -24 (44 voturi)    
    asa e! (Joi, 8 aprilie 2021, 10:19)

    levierul [utilizator]

    Sacapam de o rusine de drum, ramanem cu restul tarii.
    • +11 (21 voturi)    
      aha (Joi, 8 aprilie 2021, 15:21)

      alexandre dumas nepotul [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      am mai spus ca drula e singurul ministru care face treaba in guvernul asta? singurul capabil. le-a dat perversa alora de la metrou, fara sa se sinchiseasca. sper sa ii ia rapid la bani marunti si pe astia de la cfr, sunt si acolo niste afaceri cu sindicatele cu spatii comerciale in gari si pe peroane.
      • -9 (13 voturi)    
        Asta era problema Bucurestiului? (Joi, 8 aprilie 2021, 22:31)

        luciannn [utilizator] i-a raspuns lui alexandre dumas nepotul

        Covrigariile si chioscurile de vandut umbrele si alte maruntisuri de la metrou?

        Daca nu erau utile acele chioscuri dispareau de la sine...

        Pe langa sindicat si liderul lor, cateva sute de vanzatoare impreuna cu familiile lor sunt acum ingrijorati cand se gandesc la ziua de maine...

        Ati vazut cum bate vandul prin magazinul Unirea? Cum s-au inchis aproape toate magazinele acolo in afara de H&M?
        Chioscurile de la metrou reusisera sa supravietuiasca pandemiei economice datorita traficului de la metrou... Dar ce n-a reusit pandemia, a reusit ministrul transporturilor...

        Chiar e de aplaudat?
        • -5 (5 voturi)    
          bun exemplu (Vineri, 9 aprilie 2021, 10:38)

          levierul [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

          afacerile fiind legale, trebuiau sa aiba compensatii. Romanii, din invidie, nu pot decat sa se bucure ca alti romani raman in curul gol, la ordinul unor politruci. Daca ajunge AUR la putere, vedem ce mai faceti cu invidia
      • -3 (3 voturi)    
        nu va mai saturati de lideri (Vineri, 9 aprilie 2021, 10:36)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui alexandre dumas nepotul

        nu vedeti ca toti sunt despoti ?
        Nimic transparent, niciun proces pus in practica, nimic. Pur si simplu aveti doar modelul Stefan cel Mare si apoi va plangeti cand preiau puterea altii.
        Democratia, regulile, legile, nu v-ar interesa. Voi vreti doar Ceausesti si Mihai Vitazu
  • -20 (40 voturi)    
    pare ok personajul dar cam multe promisiuni (Joi, 8 aprilie 2021, 10:25)

    plain vanilla [utilizator]

    nu e corect sa ne incarcam cu optimism doar dupa cat de multe sau de credibile aparent sunt promisiunile drulistice; cam multe declaratii seducatoare, fara termen, mai toate depind de performantele viitoare ale constructorilor, adica sunt facute pe spinarea altora de parca ministerul e doar un observator neutru; iar pe constructori nu ii intreaba nimeni daca ministerul isi face treaba la timp conform contractelor, nu le baga subcontractori 'strategici' sub unghii si sub piele, cere alocari bugetare suficiente, le primeste, face platile cand si cum trebuie etc.
    onorati jurnalisti, sa nu facem doar propaganda, sa mai si cercetam/investigam, iar evaluarile sa le facem pe rezultate, ok? comparativ cu anii trecuti, cu mijloacele si resursele mandatului respectiv si tot ce e relevant
    • +25 (33 voturi)    
      PORR (Joi, 8 aprilie 2021, 10:50)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui plain vanilla

      intordeauna a lucrat bine si a respectat termenele. Nu se arunca la loturi mari ci intotdeauna liciteaza la loturi mai mici/poduri... Dar pe care le fac bine si la timp.
      • -7 (15 voturi)    
        Drum din beton pt. staționare tiruri vara?! (Joi, 8 aprilie 2021, 12:52)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        S-a ales soluția unui drum de beton fără strat de asfalt pentru ca tirurile grele sa poată staționa pe el vara la temperaturi ridicate fără a se scufunda, ca în asfalt?

        Pe urma, ce treaba are Catalin Drula cu acest proiect început înaintea venirii sale la ministerul transporturilor? Termenul de finalizare este Decembrie 2022. Stadiul în care sunt lucrările în prezent este slab: decopertări, fără poduri, fără turnare beton, deci mai nimic. Nu are cum sa fie gata noua sosea anul acesta.

        In al treilea rând, noul drum expres va ocoli localitatea Remus, Giurgiu era ocolit demult. Poate vreți sa ziceți ca nu se va mai forma coada de tiruri la intrarea în Giurgiu și toate vor staționa în zilele aglomerate pe noua bucata de beton, lunga de 5.72 km, care acționează și drept parcare.
        • -2 (4 voturi)    
          De acord.. (Joi, 8 aprilie 2021, 18:13)

          johnny2 [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          ..cu mare parte din comentariu dar v-ati gandit ca poate nu exista poduri?
          S-a turnat beton la fundatiile podetelor desi poate nu e suficient de clar din filmarea facuta. Depinde de graficul de executie (program de executie conform HG1405/2010) daca sunt in intarziere sau daca sunt in avans.
        • +5 (9 voturi)    
          Pentru cei mai putin informati (Joi, 8 aprilie 2021, 19:37)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          1. S-a ales solutia -beton- avand in vedere majoritatea " heavyweight traffic" de pe acest tronson, inclusiv stationarea. 2. Proiectul in forma actuala este de dupa momentul 2015, de cand Drula a inceput sa lucreze la proiectele de infrastructura ca oficial. 3. Lucrarile asa cum se prezinta acum pot fi finalizate de PORR pana la sfarsitul anului. Daca lucra UMB lucrarile puteau fi finalizate in sase luni. 4. Avand in vedere ca TIR-rile actualmente circula pe strazile interioare din Giurgiu B-dul Bucurest, soseaua Prieteniei, str. Unirii si str. 1 Dec. 1918, expresia ca Giurgiu e ocolit demult e nereala. 5. Tronsonul nou construit, nici inainte, nici dupa sensul giratoriu cu 507 nu va avea destinatie de parcare.
    • +25 (31 voturi)    
      Nu sunt doar promisiuni (Joi, 8 aprilie 2021, 11:26)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui plain vanilla

      Diferenta fata de PSD e data de 2 lucruri:
      1. Eliberarea avizelor
      2. Plata la timp

      Ambele sunt la o distanta stelara fata de epoca PSD.
      Diferenta o face conducerea CNAIR si conducerea MT.

      Unu ca Cuc nici macar nu pricepea ce face.
      Singurul pesedist care a inteles ce trebuie facut si a mai deblocat lucrurile a fost Lucian Sova. Dar el a fost nevoit sa mentina o conducere CNAIR foarte slaba. Si nici nu avea sprijin de la finante pentru plati la timp.
    • +8 (14 voturi)    
      Promisiuni facute pe spinarea constructorului? (Joi, 8 aprilie 2021, 14:24)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui plain vanilla

      Dar de ce vrea acel constructor sa termine lucrarea inainte de termen? V-ati intrebat vreodata?

      Hai, ca e simplu: pentru ca e clar ca e platile sunt facute la timp. Termina mai repede, ia banii mai repede.

      O gramada de lucrari din trecut erau blocate si periodic apareau niste politicieni "pe santier" sa injure constructorii lenesi. Ca uite, nu e niciun muncitor pe santier. Realitatea e ca aia nu lucrau fie pentru ca nu aveau avizele, fie pentru ca era clar ca nu sunt bani prinsi in buget pentru ei. Politicienii venisera doar sa faca circ
  • -15 (21 voturi)    
    80 (Joi, 8 aprilie 2021, 11:08)

    TrueBlue [utilizator]

    Pe DN5 sa se mareasca viteza in localitati la 80 km/h ca de aceea sunt instalate garduri pe axul drumului.
  • -19 (27 voturi)    
    Drum expres din beton (Joi, 8 aprilie 2021, 11:33)

    atc [utilizator]

    Voi glumiti? 5,72 km/an? Nici chinezii nu construiesc cu asa viteza! Iar constructia din beton ar trebui sa ne aminteasca de raposata Cernavoda- Cta. de pe vremea lui N.C., demolata dupa '90.
  • -13 (21 voturi)    
    calea sigura (Joi, 8 aprilie 2021, 11:34)

    IpseAnton [utilizator]

    Calea sigura de esec este sa mergi pe acelasi drum. Merge in tari unde nu exista diferente mari de temperatura intre anotimpuri. Nu prea imi amintesc ca in EU sa fie autostrazi din beton. Vedem dupa citiva ani ca va fi acealsi drum hirtopait ca A2, primii 25 km. Exeperimente, experimente, facem sosele sau piste de aeroport?
    • -4 (6 voturi)    
      asa (Joi, 8 aprilie 2021, 13:00)

      gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      este
      de ce oare ?
    • +8 (14 voturi)    
      Ei, daca v-ati documenta macar... (Joi, 8 aprilie 2021, 13:01)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      In Austria, de unde este si firma Porr, sunt multe sectiuni de autostrada construite din beton. Si functioneaza foarte bine, cu toate diferentele de temperatura.
      • -5 (9 voturi)    
        un exemplu (Joi, 8 aprilie 2021, 17:13)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

        de la ... pina la
        • +8 (10 voturi)    
          Autostrada A10 (Joi, 8 aprilie 2021, 19:57)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          se pune? Sau nu e buna.. Sau autostrada A1 astea la Salzburg. Sau A5 la Viena e buna?
      • 0 (6 voturi)    
        Personalul Porr din Austria... (Joi, 8 aprilie 2021, 18:04)

        johnny2 [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

        ...si al celui din Giurgiu este diferit!
        • 0 (4 voturi)    
          Vai ce noutate.. (Joi, 8 aprilie 2021, 22:59)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui johnny2

          Apa este uda! sau Chinezii construiesc cele mai mari autostrazi din lume cu muncitori necalificati! sau Telefoanele iPhone NU sunt construite in SUA! Cred ca cineva nu constientizeaza in ce lume traim astazi, o lume globalizata, in care se poate orice, oriunde( aproape), totul e o problema de bani!
  • -4 (14 voturi)    
    ar trebui sa continue (Joi, 8 aprilie 2021, 11:42)

    mmmircea [utilizator]

    drumul expres pana la Bucuresti. Solutia cu placi de beton e una nefericita, orice ar spune, am vazut cum au functionat si pe Fetesti-Cernavoda, si apoi cu tehnologie moderna pe Bucuresti-Fundulea. Cine a calatorit prin Cehia si Slovacia in ultimii 20 de ani, intelege perfect de ce cehii au eliminat usor-usor aceasta solutie reabilitand tronsoanele respective si inlocuind placile de fier-beton cu covor asfaltic bituminos.
    • +9 (13 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 8 aprilie 2021, 12:24)

      [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

      • +3 (3 voturi)    
        da (Joi, 8 aprilie 2021, 17:14)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui

        Exact acelasi trafic este si pe DN5!
  • -6 (8 voturi)    
    Scapam de drum nu de pod (Joi, 8 aprilie 2021, 12:41)

    Casargoz [utilizator]

    Scapam de o rusine de drum dar ramanem cu o rusine de pod desi bulgarii se roaga de noi de vreo 20 de ani sa mai facem un pod. Acum ca podul de la Braila este finantat nu mai avem nici o justificare sa nu demaram inca un pod/tunel.
    Stiri:
    2019: Bulgaria and Romania will prepare an intergovernmental agreement to build a third bridge over the Danube between Svishtov and Zimnicea, Bulgarian Transport Minister Rossen Zhelyazkov and his Romanian counterpart Alexandru-Răzvan Cuc agreed at a meeting in Sofia, Zhelyazkov’s ministry said.
    2019:Bulgaria and Romania will turn the first sod of the third bridge over the Danube, Bulgaria’s Premier Boyko Borissov announced. The bridge will connect the Bulgarian town of Svishtov and the Romanian town of Zimnicea. This option was chosen due to the existing local railway link on both sides of the river.
    2018:Deputy mayor: A second bridge at Ruse-Giurgiu is a priority
    The Danube Bridge in Ruse [opened in 1954, with only one track in each direction for road transport] is the first facility [it’s the only bridge on the 450-km Danube border until the “New Europe” Vidin-Kalafat bridge opened in 2013], and its capacity does not correspond to the ever more increasing flow of light and heavy vehicles in both directions. Its proximity to Bucharest, , puts the construction of a second bridge between Ruse and Giurgiu on the agenda.
    2017
    SOFIA (Reuters) - Balkan neighbors Bulgaria and Romania aim to build a second bridge over the Danube, connecting Bulgaria’s Ruse and Romania’s Giorgiu in an attempt to improve infrastructure connectivity in the region and attract more foreign investment.
    2014
    he third bridge between Romania and Bulgaria, over the river Danube, will cost between EUR 200 and EUR 270 million,
    The four options are Oriahovo-Bechet, Silistra-Calarasi, Ruse-Giurgiu and Nikopol- Turnu Magurele
    SF facut de " Romanian firm called Transproiect 2001."
    • +5 (11 voturi)    
      poduri (Joi, 8 aprilie 2021, 13:48)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Podurile se fac si in functie de interesele strategice ale Romaniei.
      Vrei sa atragi trafic rutier/feroviar pentru Constanta, nu pentru Varna.
      Vrei ca transportatorii sa lase mai multi bani in economia romaneasca, nu cea bulgara sau sarba.
    • +8 (8 voturi)    
      Se sta la coada ca e podul ingust ? (Joi, 8 aprilie 2021, 14:14)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Nu, se sta ca e spatiul de stocare mic in Bulgaria. Incap 50 de TIR-uri si gata... Nu mai exista loc de largire a punctului de control, iar daca intram in Schengen, devine inutil si ceea ce avem acum.

      Asta cu "sa mai facem un pod" e ca si cum ai zice in Bucuresti "sa mai facem o sosea suspendata peste cea existenta". Se vor opri ambele in acelasi semafor.

      Podul nu e necesar la Giurgiu, ci la minim 20 km in aval sau in amonte pe Dunare.
    • +6 (6 voturi)    
      Ce ai bre? (Joi, 8 aprilie 2021, 20:01)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Podul prieteniei mai duce inca de zece ori traficul actual.
  • +6 (6 voturi)    
    n titlu:"ar trebui să fie gata anul acesta" (Joi, 8 aprilie 2021, 13:05)

    mynickname [utilizator]

    In datele din finalul articolului scrie "Termen contractual: Q4 2022". Asta inseamna ca ar **trebui** sa fie gata anul viitor, nu anul acesta.
    Anul acesta ar **putea** fi gata. Srie "Finalizare posibilă: Q4 2021".
    E o mica mare diferenta intre ar trebui sa fie gata si s-ar putea sa fie gata anul acesta.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Joi, 8 aprilie 2021, 17:15)

    IpseAnton [utilizator]

    Era greu de facut un pasaj la intersectia cu DN5? Ca sa stai in trafic si sa faci stinga? Peste citiva ani ar trebui oprita circulatia pe ambele sosele ca sa faci un pod. Acum e usior de facut!
    • +2 (2 voturi)    
      eu asa face 2 pasaje suspendate... (Vineri, 9 aprilie 2021, 11:14)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      unu' peste vama Giurgiu si unu' peste vama Ruse :)
      Ca de ajuns in vama ajungi relativ usor, problema apare cand vamesii se scobesc in nas si controleaza actele cu viteza melcului.
      Vamesii au o placere sadica in a te face sa astepti. Cand e aglomeratie, astepta pana se face coada imensa si abia atunci mai deschid un "fir" de control.

      Dar oricum drumu' asta nou e binevenit. Cand te intorci din vacanta si treci prin satu' ala de minoritari, te apuca plansu' si te "bucuri" ca ai revenit in Romanica...
  • -1 (5 voturi)    
    Termene contractuale-varza cu carne (Joi, 8 aprilie 2021, 17:58)

    johnny2 [utilizator]

    Termenul contractual este 21 octombrie 2020 + 18 luni executie = 14 aprilie 2022.
    Si pe tronsonul unde s-a desfasurat experimentul esuat s-a lucrat tot mecanizat.
    Fiind de profesie inginer software m-as mira sa aiba habar de diferenta dintre cele doua proiecte de executie.
  • +1 (3 voturi)    
    Conceput ca secundar la DN5 e complet gresit (Joi, 8 aprilie 2021, 21:37)

    Ahha [utilizator]

    Drumul asta defapt ar trebui sa fie o continuare liniara/o prelungire cu pasaj a DN5, ca asta va deveni traseul principal, iar accesul spre/dinspre Giurgiu sa fie secundar, in stil iesire/intrare pe autostrada. E aberant sa stea sirul de tiruri s-o ia la sanga, dupa toti unchesii plictisiti cu Trabant care ies din Giurgiu sa mearga la neamuri, la camp sau la tara. Asa e el secundar, iar multe tiruri si masini care nu stiu zona, vor intra tot in Giurgiu
  • 0 (2 voturi)    
    este (Vineri, 9 aprilie 2021, 10:26)

    gicutotala [utilizator]

    doar rezultatul unui lobby făcut în ultimii ani de producătorii de ciment (sunt frustrați că au o feliuță din plăcinta mare de construire autostrăzi)
    faptul că doar o mică parte din autostrăzile din Europa sunt din beton de ciment ( cu toate că * în multe alte țări și există analize că pe un ciclu de costuri, pe durata de viață a drumului, devine mult mai ieftin*) este cel puțin ciudat. De data aceasta ministrul a plecat după fentă.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by