Autostrada „Unirii” A8: A fost semnat contractul pentru proiectarea tronsonului Tg. Neamț - Iași - Ungheni

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A8 Tg Neamt - Iasi - Ungheni
Foto: Hotnews
Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru cei circa 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni a fost semnat de către Compania de Autostrăzi. Contractul de circa 59 de milioane de lei a fost semnat cu Consitrans, iar termenul contractual este de 25 de luni. Ministrul Transporturilor a declarat însă în repetate rânduri că dorește finalizarea unor porțiuni înainte pentru a le scoate la licitația de execuție mai devreme.

„La semnarea care a avut loc la sediul CNAIR, i-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos și Lețcani”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Moldova a așteptat suficient ca să aibă drumuri moderne. Pentru mine atât A8, cât și A7 sunt priorități și facem toate eforturile împreună cu echipa din minister și CNAIR ca să devină realitate în teren cât mai repede. Vrem și ne luptăm ca ambele proiecte să aibă finanțare din PNRR”, a declarat Drulă.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 25 luni din care:

1) 12 luni pt Revizuire/Completare Studiu de Fezabilitate (SF)
2) 6 luni pt realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC), inclusiv verificarea P.A.C. de specialiști atestați
3) 6 luni pt elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) si Detalii de Execuție (DE), inclusiv verificarea de verificatori atestați
4) 1 lună pt asistența tehnică pt cererea de finanțare, asistența tehnică pt contractarea execuției lucrărilor

Autostrada Târgu Neamț - Iași -Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș - Tg.Neamț - Iași - Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km.

Sector Târgu Neamț - Iași - Ungheni va avea o lungime de 100,14 km.



Conform datelor din Caietul de Sarcini, Prestatorul va elabora următoarele documentații:

• Studiul de Fezabilitate revizuit/completat/actualizat pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni
• Proiectul pentru Obținerea Autorizației de Construire
• Proiectului tehnic de execuție
• Publicitatea proiectului
• Documentația tehnică și consultanță în cadrul elaborării cererii de finanțare (fonduri europene)
• Documentația tehnică pentru atribuirea contractului de execuție, pe loturi care se vor stabili după finalizarea Studiului de Fezabilitate
• Asistență tehnică pentru perioada de execuție a lucrărilor în calitate de proiectant al lucrărilor de construire Autostrada Tg.Neamț-lași-Ungheni

Prestatorul va identifica 2 variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabi­litate elaborat în 2011 revizuită, conform informațiilor din Caietul de Sarcini consultat de HotNews.ro

Punctul de începere al proiectului se păstrează (zona DN2/Moțca), astfel încât să fie asigurată conexiunea cu tronsonul Târ­gu Mureș-Târgu Neamț, de asemenea punctul de sfârșit al proiectului se păstrează pentru a asigura cone­xiunea cu Podul peste râul Prut, la Ungheni;

„Dezvoltarea variantelor de traseu se va face înspre nord de DN 28 și se va urmării o diminuare a costuri­lor cu construcția obiectivului, față de valorile esimate la nivelul anului 2011, prin reanalizarea criteriilor de proiectare, a soluțiilor tehnice de execuție, modificarea liniei roșii a proiectului”, conform Caietului de Sarcini.

Traseul actual al tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțit în 4 sectoare, după cum urmează

• SECTORUL nr.1 - Km 0-km 32 , respectiv Târgu Neamț-Târgu Frumos ;
• SECTORUL nr.2 - Km 32-km 61, respectiv Târgu Frumos- DN 28 (zona Lețcani);
• SECTORUL nr.3 - Km 61-km 78, respectiv DN 28 (zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași);
• SECTORUL nr.4 - Km 78- km 100, 14 (sfârșitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești)

Conform documentației scoasă la licitație, se va studia asigurarea legăturii cu Aeroportul Iași și viitorul Spital Regional din Iași.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Roman - Suceava-Siret)”, se arată în documentație.

Vitezele de proiectare utilizate pentru dimensionarea autostrăzii vor fi conform normativelor de proiectare în vigoare având valori cuprinse între 100km/h-140km/h. Se vor proiecta și perdele forestiere de protecție împotriva înzăpezirii.

Activitățile aferente studiului geotehnic se pot realiza etapizat, pe sectoarele de autostrada indicate mai jos:

Sector I - km 0+000 - km 32+000 = 32 km
Sector 2 - km 32+000 - km 61 +000 = 29 km
Sector 3 - km 61 +000 - km 78+000 = 17 km
Sector 4 - km 78+000 - km I 00+ 140 = 22, 14 km

Vezi și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9455 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    Doamne ajuta! (Joi, 8 aprilie 2021, 10:48)

    marcus61 [utilizator]

    Bagati viteza.
    • -8 (10 voturi)    
      Poate copii nostri vor circula pe ea. (Joi, 8 aprilie 2021, 12:00)

      adfox [utilizator] i-a raspuns lui marcus61

      ce dracu viteza sa bage , cand doar proiectul si studiile de fezabilitate dureaza 2 ani .
      Romania merge pe doua viteze , incet si foarte incet .
  • -8 (14 voturi)    
    mda (Joi, 8 aprilie 2021, 10:51)

    SoulSearcher [utilizator]

    da nu l-au mai semnat odata ? :DDD

    toata ziua se fac SF-uri...

    prin 2100, cand prin vest se inventeaza teleportarea.. vom avea si noi autostrazi in Romania :DDDD
    • -5 (11 voturi)    
      S.F. (Joi, 8 aprilie 2021, 11:44)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Se vor semna SF pe aceleasi portiuni de drum de cate ori e nevoie de parandaraturi.
  • -7 (11 voturi)    
    Contractul e de fapt un Studiu de Fezabilitate! (Joi, 8 aprilie 2021, 12:11)

    Rower [utilizator]

    Contractul vostru de proiectare este în realitate un Studiu de Fezabilitate. De asa ceva Romania nu duce lipsa. Suntem în fata unei escrocherii. Vor trece 22 luni minim pana la pornirea licitațiilor pentru construcția efectiva a autostrăzii Ungheni - Iași - Târgu Neamț și, cel mai probabil, încă 5 pana la finalizare, asa ca mai devreme de 2027 nu se va circula pe drumul rapid în cauza.

    Catalin Drula a început tot felul de proiecte ce sunt de fapt simple studii care vor expira fără sa se realizeze nimic. Actualul ministru al transporturilor este pus pe îmbogățire rapida prin primire de mita de la diverse firme pentru acordarea de contracte de fezabilitate care se finalizează printr-un raport, fără sa se facă fizic nimic.

    Citat:
    "Conform datelor din Caietul de Sarcini, Prestatorul va elabora următoarele documentații:
    ...
    • Documentația tehnică pentru atribuirea contractului de execuție, pe loturi care se vor stabili după finalizarea Studiului de Fezabilitate"
    • +3 (5 voturi)    
      Chiar asa? (Joi, 8 aprilie 2021, 12:25)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      Poate ar trebui sa cititi mai cu atentie.
      Faotul ca lotizarea se face dupa terminarea SF-ului nu inseamna ca acest contract e doar pentru SF.
      E foarte clar ca e si pentru proiectul tehnic.

      Asta inseamna ca dupa ce e gata proiectul tehnic, trebuie gasit un constructor care sa faca doar executia.
      Proiecterea dureaza cam un an daca e licitatie cu proiectare si executie. In cazul de fata acel an se adauga la perioada efectuarii SF-ului.

      Dar cel mai bine e sa vorbim peste 1-2-3-4 ani.
    • +2 (2 voturi)    
      e si SF si PTE, scrie clar (Joi, 8 aprilie 2021, 12:36)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      Fara un SF ca la carte (foraje, studii geo) nimeni nu va putea face un PT realist, nimeni nu va veni la licitatie (marjele de risc sunt mari) sau va veni dar vor cere mult, vor dori aditionale la discretie sau vor veni special pentru a semna si a cere despagubiri cand lucrarile se impotmolesc previzibil. Iar daca proiectul nu se incadreaza in bani rezonabil ,sau depaseste termenul (din cauza problemelor descoperite pe parcurs), banii europeni se pierd.
      Cred ca toata lumea intelege ca trebuie un SF brici (cum Sibiu Pitesti nu are nici dupa 25 de ani) daca vrei sa pornesti cu dreptul.
      • -1 (3 voturi)    
        Ești Catalin Drula, ca el folosește "brici"? (Joi, 8 aprilie 2021, 13:53)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

        Mi se pare putin cam rușinos sa-ți iei apărarea utilizând pseudonime pentru a lasa impresia ca multa lume îți da dreptate.

        Citate:
        1) " "ar trebui să iasă totul brici”, a declarat Drulă. "
        Sursa: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24720037-drum-expres-legatura-dn5-giurgiu-vama-ruse-podul-prieteniei-premiera-beton-finalizare-2021.htm

        2) "Cred ca toata lumea intelege ca trebuie un SF brici" ((Joi, 8 aprilie 2021, 12:36)
        t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui Rower)
        • +1 (3 voturi)    
          nu (Joi, 8 aprilie 2021, 15:42)

          t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Nu te stresa, nu are Drula monopol pe expresia cu brici.
  • +5 (5 voturi)    
    O sa vedeti acum sar in sus postacii pesedisti... (Joi, 8 aprilie 2021, 12:27)

    AdevaratulProfet [utilizator]

    ...Fratilor, PSD-ul vostru nu a facut nimic pentru Moldova, in afara de prostit, plus ingrasat de baroni locali(exemple : Oprisan si Buzatu...)

    Si DA, USRPLUS se ocupa si sa nu uitam ca prima bucata de autostrada din Moldova a fost deschisa de PNL...

    Si ca stiti cine e Drula....E olimpic ba, adica a reprezentat Romania la Olimpiada international de Informatica, nu e un slugoi cum a fost derbedeul ala pesedist de Ia Neamt, Razvan Cuc...
  • -1 (5 voturi)    
    SF (Joi, 8 aprilie 2021, 13:07)

    FortApache [utilizator]

    ....tot securica ala de la Consitrans...epolet la epolet trage. Ro nu progreseaza, se afunda si mai rau.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by