Centura Tecuci, un drum cu o bandă pe sens și o lungime de aproape 7 km, se află în lucru încă din 2015. Contractul inițial a fost reziliat în 2019, la un stadiu fizic de circa 58%, și abia acum s-a reușit recontractarea lucrărilor. CNAIR a semnat un contract de circa 42 mil de lei pentru finalizarea lucrărilor în termen de 12 luni.

Centura Tecuci - hartaFoto: Cestrin

„Vineri, 16.04.2021, C.N.A.I.R. S.A. a semnat contractul pentru "Construcția Variantei de Ocolire Tecuci - rest de executat”, cu Asocierea S.C. Mavgo Holding S.R.L. – S.C. Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi S.R.L. (fosta S.C. Aqua Parc S.R.L.) – S.C. BDU Maxi Construct S.R.L. – Hydrostroy AD.”, anunță Compania de Drumuri.

Valoarea contractului este de 41.735.534,38 lei fără TVA, iar perioada contractuală de execuție a lucrărilor este de 12 de luni (garanție 60 de luni).

Varianta de Ocolire Tecuci are o lungime de 6,945 km, se desprinde din DN24, traversează cu un pasaj superior DN24 și lina CF Mărășești - Tecuci la km 0+385,95, continuă în aliniament până la intersecția la nivel cu DJ252H la km 2+490, traversează cu pasaj superior linia CF Făurei - Tecuci la km 6+416,29 și se finalizeaza la km 6+945 (echivalent cu km 6+801,29), la intersecția cu DN25.

Lucrările la centura Tecuci au început în 2015 odată cu primul contract semnat cu asocierea SC EUROCOGEN FILIALA ANINOASA SRL - ALEANDRI SPA - PASQUALE ALO' SRL (LIDER DE ASOCIERE - SC EUROCOGEN FILIALA ANINOASA SRL).

În 2019, ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, a „rupt” contractul cu constructorul italian, la un progres fizic de circa 58%.