HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Moldovei” A7 Pașcani - Suceava - Siret: Variantele de traseu analizate oficial

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada sau Drumul expres Pascani - Suceava - Siret
Foto: Hotnews
Circa 110 km de drum de mare viteză - drum expres sau autostradă - vor fi realizați între Pașcani și Suceava și mai departe până la Vama Siret, în continuarea autostrăzii „Moldovei” A7 care ajunge la Pașcani dinspre sud. În prezent este în curs de realizare Studiul de Fezabilitate și proiectul tehnic, iar tocmai ce au fost definitivate culoarele oficiale pentru trasee. HotNews.ro a obținut variantele de trasee și le-a transpus într-o hartă interactivă. Citește în articol și detalii actuale despre derularea SF-ului pe Pașcani-Suceava-Siret.

Pe cele două tronsoane, Pașcani - Suceava (circa 61 km) și Suceava - Siret (46-59 km) este în curs de elaborare în prezent Studiul de Fezabilitate și realizarea proiectelor tehnice. Contractele în valoare însumată de peste 21 de milioane de lei au fost semnate cu asocierea SEARCH CORPORATION - EGIS, cu termen de finalizare iunie 2022.

În prezent a fost finalizată etapa de analiză multicriterială 1 în care au fost stabilite culoarele finale pentru traseu care vor fi analizate în următoarea etapă.

HARTĂ INTERACTIVĂ - Traseele analizate oficiale pentru Pașcani - Suceava - Siret:


> Zoom-in pe hartă pentru a vedea pozițiile kiloemtrice și pe unde trece mai exact fiecare variantă de traseu
> Folosește butonul de selectare fundal pentru a comuta între diferitele tipuri de hărți de fundal (ex. hartă satelitară).




2 variante de traseu luate în calcul pentru Suceava - Siret


În cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu etapă 1 au fost studiate pentru fiecare obiectiv în parte câte 7 variante de traseu, au explicat pentru HotNews.ro surse apropiate proiectului.

Astfel, pentru Pașcani - Suceava a rămas în picioare un singur culoar de traseu cu o lungime de circa 46 de km și care merge în mare parte în lungul albiei râului Siret.

Pentru Suceava-Siret s-au calificat două culoare de traseu diferite.

Astfel, prima variantă este de a ocoli municipiul Suceava pe la Nord-Est și de a continua în lungul albiei râului Suceava până aproape de Rădăuți și apoi spre Siret, ocolind orașul și localitățile limitrofe prin vest.

Prima variantă (verde)
are o lungime mai mare (59 km), ar fi mai complexă de realizat având în vedere că ar urma să străbată dealul și pădurea Adâncata din Nord-Estul Sucevei, însă are și câteva avantaje clare: ar funcționa și ca o centură ocolitoare a Sucevei și, apropiindu-se foarte mult de Rădăuți, ar conecta destul de bine și acest alt municipiu moldav.

A doua variantă (albastră) presupune continuarea autostrăzii spre albia râului Siret, ocolind mult municipiului Suceava pe la est și apoi ocolind și orașul Siret tot pe la est. Avantajele acestei variante este că ar fi mai scurtă (46 km) și ar fi mai ușor de realizat, având în vedere că majoritatea de construit ar fi în albia râului Siret. Pe de altă parte, autostrada ar ocoli zonele mai dens populate, ar ocoli pe la mare distanță și Rădăuțiul, iar pentru Suceava nu ar mai putea fi considerată și centură.

Dintre cele două variante, cea verde, care reprezintă și variantă ocolitoare pentru Suceava are cel mai bun punctaj.

„Analiza Cost-Beneficiu restrânsă reprezintă principalul criteriu de realizare a documentației AMC etapă 2. De asemenea în cadrul documentației AMC etapă 2 se vor analiză în detaliu și criteriile ce au stat la baza elaborării documentației AMC etapă 1 - criteriul tehnic, criteriul economic și criteriul de mediu”, au explicat Sursele pentru HotNews.ro.

Cât privește eventualele modificări, este bine de reținut că momentan discutăm despre „culoare de traseu”, nu de trasee bătute în cuie până la ultima poziție kilometrică. Astfel, în analiza multicriterială 2 traseele vor putea suferi modificări punctuale, în special dacă vor fi identificate unele constrângeri de-a lungul traseului.

Când va fi stabilit dacă drumul de mare viteză va fi drum expres sau autostradă?


Trebuie menționat că obiectul contractului scos la licitație de către CNAIR a fost realizarea unui SF și a unui proiect tehnic pentru DRUM EXPRES de la Pașcani la Suceava și Siret, însă în cadrul documentației, în AMC 2 prestatorul va realiza și un studiu de trafic.

Acest studiu de trafic va determina și definitiva profilul transversal / tipul de drum care se va proiecta, dacă va fi un drum expres sau dacă va fi autostradă.


CITEȘTE ȘI:












Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















39412 vizualizari

  • +11 (21 voturi)    
    Credeam că deja s-au apucat de treabă! (Marţi, 20 aprilie 2021, 9:35)

    nick24 [utilizator]

    Măcar să se deschidă urgent șantierul pe A7-Ploiești-Buzău-Rm Sărat.
    Studii de fezabilitate s-au făcut câte 2-3 rânduri, care expiră foarte repede.
    Treceți la șantiere!
    • -4 (18 voturi)    
      nu ca astia snu sunt normali (Marţi, 20 aprilie 2021, 10:23)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      nu ca astia snu sunt normali.
      Or sa prezinte variante de trasee pana la urmatoarele alegeri!
      • +6 (8 voturi)    
        Știi tu cum sa faci autostrada întâi (Marţi, 20 aprilie 2021, 13:17)

        relax4 [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Si proiectul după?

        Sau te referi la autostrăzile Psd făcute în 30 de ani care împânzesc România în toate direcțiile?
        • +5 (5 voturi)    
          Psd nu afăcut decât autostrăzi cu carioca pe hartă (Marţi, 20 aprilie 2021, 15:07)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui relax4

          plus numeroase studii de prefezabilitate, studii de fezabilitate și proiecte.
          Nu v-ați săturat de psd și de muuulte promisiuni?
    • -1 (1 vot)    
      de hărți ne-am săturat.. (Miercuri, 21 aprilie 2021, 10:49)

      mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      ..deocamdată n-au făcut nicio Drulă.. :))
  • +10 (12 voturi)    
    de ce nu direct pe albia Siretului? (Marţi, 20 aprilie 2021, 9:39)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Nu sunt expert dar ma gandesc ca o varianta mediana prin albia Siretului ar fi de folos si Botosaniului si Sucevei. Legatura cu autostrada ar avea cel mult 15 Km pe DN29 pt ambele orase si ar ajuta la deyvoltarea a doua judete.
    • +6 (14 voturi)    
      . (Marţi, 20 aprilie 2021, 9:59)

      un_comentator [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Probabil ca asa a cerut incompetentul de flutur. Sa-i faca altii centura, ca el nu stie.
      • +4 (4 voturi)    
        . (Marţi, 20 aprilie 2021, 10:14)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui un_comentator

        autostrada construita pentru a fi si centura ar avea 11 km cu functie de centura ...- nu se pot face proiecte diferite ?
      • +7 (9 voturi)    
        Stii tu ceva.. (Marţi, 20 aprilie 2021, 10:56)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui un_comentator

        Dar prin faptul ca Flutur a cerut, se zbate, arata ca e competent, ca se preocupa pentru drumul asta, sa-i vina pe la poarta. Incompetent de fapt e ala de la Botosani care nu zice nimic. Dar tu, vad ca te iei tot de ala care munceste, iar celalalt doarme. Bravo tie.
  • +7 (11 voturi)    
    nu inteeg (Marţi, 20 aprilie 2021, 9:46)

    Hans Metter [utilizator]

    de ce nu se merge pe traseu mai lung pe albia siretului. In felul asta ar iesi mai scurta autostrada si ai putea lega cu 2 cioturi si SV si BT. Ai putea astfel dezvolta cele 2 orase care oricum sunt foarte apropiate, pana la punctul in care chiar sa ajunga sa se uneasca (bucata de autostrada ce le ar putea lega, ar fi de foarte mare interes pentru companii)
    • +1 (7 voturi)    
      pentru ca romanii leaga orase cu autostrazile (Marţi, 20 aprilie 2021, 10:36)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Ei nu inteleg ca trebuie sa lege regiuni la nivel , national european.
      La noi autostrada A1 incepe in Bucuresti si se termina pe vremuri in Pitesti...
      La noi drumurile nationale nu sunt nationale, sunt comunale ca trec prin toate comunele. Pentru ca nu aveam cum sa le ducem la rang national sau european le-am spus ca sunt nationale sau europene. Dar ele nu sunt cu nimic mai diferit decat alea intersatesti/comunale.
      aceelasi gropi aceleasi utilaje ....

      Autostrada soarelui, incepe in bucuresti se termina ok acum dar inainte se dermina la naibi. autostrada bucuresti ploiesti avea intrare in bucuresti intr-o intersectie. Oamenii astia nu au inteles si se pare ca nu inteleg nici acum. Pai prietene in VEST cand autostrada intersescteaza centura se duce automat la 4-6 benzi, dar ce vorbim de centura cand noi avem 3 orase cu centura restu ...
  • +5 (5 voturi)    
    . (Marţi, 20 aprilie 2021, 10:11)

    Elfu [utilizator]

    de ce sa alegi ruta pentru autostrada care sa poate fi folosita ca si centura pe cativa km ?

    Pentru Suceava se poate face centura ca atare - atat timp cat varianta albastra e mai usor de construit ca si autostrada de ce trebuie conditionata de folosirea ei ca centura pt cativa km pentru Suceava ?
  • -2 (18 voturi)    
    autostrazi (Marţi, 20 aprilie 2021, 10:14)

    tik [utilizator]

    Romania are nevoie urgenta de 2 autostrazi : 1. Constanta -Bucuresti -Pitesti -Sibiu-Arad si 2 Ungheni- Iasi-Tg mures-Cluj- oradea/Bors . Toti constructori si toate resursele trebuie sa mearga urgent aici !! Asa se poate lega orice localiate din Romania in 2 ore la un cular rapid spre Vest ! Strategia cu autostrazi care duc de nicaieri la niciunde e falimentara si special a fost promovata in Romania .
  • -2 (4 voturi)    
    autostrazi in Ro (Marţi, 20 aprilie 2021, 10:53)

    levierul [utilizator]

    te uiti in alte tari si vezi ca asigura distanta cea mai scurta, apoi te uiti in Ro: A3 din Bucuresti pana in Ploiesti e mai lunga cu 10km decat DN1. Ce rost are? A1, care se spune ca trece prin Timisoara, dar din Timisoara pana la A1 faci 30min. Imposibil de mers Timisoara Arad pe autostrada. Poate doar daca nu ai ce face.
    Exemplele continua si vad ca nu se lasa. Probabil ca vor face autostrada Bucuresti Brasov care nu trece prin Brasov.
  • -3 (3 voturi)    
    E normal (Marţi, 20 aprilie 2021, 10:58)

    TudoracheCopilulDeDiamant [utilizator]

    sa se prezinte traseele, ca mai apoi sa explodeze preturile terenurilor expropriate?
    • +4 (4 voturi)    
      mda (Marţi, 20 aprilie 2021, 12:50)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui TudoracheCopilulDeDiamant

      nu asa functioneaza...

      statul vine si iti da pretul pietii, tu degeaba ai teren acolo si ceri de maine 5000 euro pe mp, ca statul iti da exact cat valoreaza acel extravilan, adica minimul din zona

      ca se mai fac combinatii la nivel de baroni locali.. asta e alta discutie

      dar tie ca privat posesor de teren iti da minimul pe mp :DDD
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 20 aprilie 2021, 12:48)

    SoulSearcher [utilizator]

    cel mai mult imi place cocoasa aia de langa Focsani...

    trebuia si baronu` oprisan de la vrancea sa-si lase mostenirea nu ? :DDD
  • +5 (7 voturi)    
    Lasati Bucovina sa se dezvolte impreuna cu tara! (Marţi, 20 aprilie 2021, 12:52)

    Entiu [utilizator]

    Nu fiti ridicoli! De ce trageti sa se construiasca numai in sud, sa se construiasca toate la sudul tarii, sa vi se faca numai voua?! Si-n Bcovina traiesc oameni, au nevoie de dezvoltare si sunt multi cu origini austriece. Lasati Bucovina sa se dezvolte impreuna cu toata tara noastra.
  • +1 (1 vot)    
    De ce (Marţi, 20 aprilie 2021, 13:30)

    ACP [utilizator]

    trebuie cei care merg pe autostrada sa ocoleasca peste 10 km? Radauti are centura completa iar Suceava ea poate fi completata usor. E absolut ridicol sa se faca ocolirea respectiva.
  • +2 (4 voturi)    
    cantec de tranzitie (Marţi, 20 aprilie 2021, 14:56)

    Casargoz [utilizator]

    Cu creionul pe hârtie
    Azi un drum-am desenat
    Am închis îndata ochii
    Şi soseaua am visat
    O proiect doar din hârtie
    Vreau acum să construiesc
    Şi atunci cand va fi gata
    Ţie-am să ţi-l daruiesc.
    I:
    Ce păcat, nu are cai
    Să sa meraga si cu tine
    Ţi-ar fi spus din partea mea
    Tot ce eu nu aş putea
    Ceasul meu cu sonerie
    M-a trezit abia în zori
    Desenasem pe-o hârtie
    Un drum inchis şi cu trei flori
  • -1 (1 vot)    
    M19 (Marţi, 20 aprilie 2021, 15:03)

    Casargoz [utilizator]

    Nu credeam ca Ucrainienii au autostrazi pana la granita cu romaniei, impresionant M19.
  • -1 (1 vot)    
    Mai trec niste ani (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:12)

    seaman65 [utilizator]

    Pana analizeaza ei mai trec cativa ani de inactivitate.
  • 0 (0 voturi)    
    Drula,un habarnist (Miercuri, 21 aprilie 2021, 8:33)

    credinciosul [utilizator]

    care viseaza,deseneaza si filmeaza!
    centuri ocolitoare la rang de autostrada la toate orasele de pe traseul drumurilor principale,un obiectiv care se poate realiza repede ca ocolo se pierde timp mult,in rest,nimeni nu merge sub 70 km in localitate si 90 inafara localitatii,ceea ce este f decent!
    important sa nu fii blocat la semafore,ambuteiaje!
  • +1 (1 vot)    
    Zona turistica a Bucovinei este spre Radauti (Miercuri, 21 aprilie 2021, 15:44)

    mmagic [utilizator]

    1. Daca alegem linia verde(dinspre vest), acoperim mai bine zonele cu interes turistic ale Bucovinei si zone mai important bine dezvoltate si populate.

    2. Pe linia albastra desi e mai scurt traseul acoperim mai putin zonele populate si de interes turistic, insa incurajam un pic mai mult spre dezvoltare judetul Botosani.

    Concluzie:
    Eu cred ca cel mai util este sa alegi caile batute pe linia verde, pentru ca vei deservi mai bine populatia, va aduce un beneficiu turismului.

    Din pacate pentru Botosani o autostrada la marginea judetului nu va putea duce automat la dezvoltarea zonei si beneficiul general al autostrazii pe acolo va fii mai mic.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu amandoua? (Joi, 22 aprilie 2021, 23:09)

    Machu [utilizator]

    traseul albastru mi se pare mai direct - eficient pt cei ce doar travereseaza zona nedorind sa se opreasca undeva intre Suceava si Siret - acela ar fi ok ca drum expres, de legatura cu autostrada. Iar traseul verde sa fie mai degraba o largire la 4 benzi a DN2 fara sa mai treaca prin mijlocul localitatilor. de ce s-ar construi alt drum intre Negostina si Granicesti? nu se poate largi la 4 benzi? daca se ocolesc comunele acel drum devine de interes local... zic si eu! dar mi se pare ca varianta verde e prea ocolitoare pt cei in tranzit, pe alocuri dubleaza un drum existent ce poate fi largit, iar drumul de viteza sa fie mai direct - cel albastru?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by