Autostrada A0, al doilea inel de centură al Capitalei, va avea o lungime de circa 101 km, iar pe o parte dintre loturi deja se lucrează, iar pe altele licitațiile sunt aproape finalizate. „Va degreva traficul infernal de pe Drumul Național de Centură București (DNCB) - vechea centură a Capitalei, unde avem ca priorități finalizarea pasajelor și modernizarea drumului prin lărgirea la patru benzi”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a detaliat care e stadiul fiecărui proiect rutier major din jurul Bucureștiului.

Proiectele rutiere din jurul Bucurestiului - aprilie 2021Foto: Catalin Drula / Facebook

AUTOSTRADA A0 NORD

„Avem câștigător desemnat pentru A0 Nord lot 1, un sector de 17,5 km din autostrada de centură a Bucureștiului, de la Dragomirești până la Corbeanca. Dacă nu vor fi depuse iarăși contestații (ceea ce ne dorim cu toții), vom semna curând contractul de proiectare și execuție”, a declarat Drulă.

UPDATE: CNAIR: Lotul 1 A0 Nord, atribuit către turcii de la Nurol

Ofertantul desemnat câstigator este NUROL INSAAT VE TICARET A.S., cu preţul de 746.763.568,57 lei fără TVA. Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție ofertată este de 10 ani.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă în cel mai scurt timp, după îndeplinirea formalităților legale privind elaborarea si avizarea contractului.

---

„Pentru lotul 2 al A0 Nord (19 km, Corbeanca-Afumați), săptămâna viitoare așteptăm pronunțarea Curții de Apel pentru soluționarea contestațiilor. Dacă contestațiile se resping și la Curte, așa cum au fost deja respinse la Consiliul Național, putem semna contractul cu antreprenorul român desemnat câștigător”, a spus ministrul.

„Pe lotul 3 A0 Nord (8,6 km, între Afumați-Pantelimon), CNAIR este într-un proces de re-evaluare a ofertelor ca urmare a deciziei instanțelor, iar câștigătorul licitației va fi anunțat în săptămânile următoare”, a mai detaliat ministrul.

„Pe lotul 4 A0 Nord (5 km, între Pantelimon și A2), constructorul avansează bine cu proiectarea drumului, iar în toamna acestui an va începe execuția lucrărilor. Termenul de execuție a lucrărilor: 18 luni”, spune Drulă.

AUTOSTRADA A0 SUD

„Pe A0 Sud lot 1 și 2, constructorul a crescut mobilizarea în ultimele săptămâni pe cei 33 de km ai sectorului (între A2 și Bragadiru), executând lucrări consistente la fundațiile și elevațiile podurilor, dar și la terasamente sau relocări de utilități”, potrivit ministrului.

„Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru - A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obținerea autorizației de construire. Ne așteptăm ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis la începutul verii”, a mai spus Drulă.

ȘOSEAUA DE CENTURĂ - DNCB

„Pe actuala centură București pasajele denivelate de la Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia avansează într-un ritm bun, iar constructorii sunt bine mobilizați pe toate tipurile de lucrări. Pasajul Mogoșoaia se va finaliza în această toamnă, iar celelalte intersecții, în cursul anului viitor”, a declarat Drulă.

„Licitațiile pentru finalizarea sectorului dublat la patru benzi dintre Chitila și Militari, respectiv dublarea sectorului dintre Militari și Jilava (de la A1 la DN5, arcul sud-vestic al centurii actuale) cu denivelarea intersecțiilor avansează. Ofertele vor fi depuse în a doua parte a lunii mai”, a spus ministrul.

„Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 și A2, avem un contract al cărui ritm de derulare nu este deloc mulțumitor. Motivele vin din trecut și din felul cum a fost licitată această investiție. Nu mai contează acum. Important e să o punem pe roate. Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului și constructorului, astfel încât în următoarele săptămâni să fie finalizate proiectele de relocare a utilităților și să fie deblocare lucrările pe întregul sector”, a detaliat oficialul.

Potrivit acestuia, CNAIR pregătește licitația pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) și A2. „Și aici ne dorim intersecții civilizate, denivelate care să elimine ambuteiajele din prezent”, a spus Drulă.

DRUMURI RADIALE care să conecteze bulevardele capitalei de CENTURILE OCOLITOARE

„În plus față de proiectele de pe centurile capitalei, lucrăm în minister la o serie de drumuri radiale care să conecteze mult mai eficient șoselele orbitale cu arterele rutiere din interiorul Capitalei. Cel mai avansat proiect este reprezentat de continuarea Bulevardului Timișoara spre Centura București și, mai departe, spre A0 - o legătură rapidă extrem de importantă pentru locuitorii din sectorul 6 (Drumul Taberei/Militari)”, a declarat Cătălin Drulă.

Click pe hartă pentru mărire.