Nu puține sunt șantierele de drumuri din țară care au întârzieri peste întârzieri sau proiecte care s-au inaugurat după luni sau chiar ani de amânări. Dar parcă puține astfel de exemple negative sunt mai grăitoare decât Varianta de Ocolire Mihăilești (Giurgiu - pe DN6, în apropiere de București), un drum cu câte două benzi pe sens, lung de circa 3,2 km, pe care Compania de Drumuri se chinuie să-l facă încă din 2011. Abia de curând al treilea constructor contractat pentru a finaliza lucrările demarate a intrat în șantier, dar deja primele rezultate se văd.

Centura MihăileștiFoto: Captura YouTube

Din decembrie 2020 proiectul are un nou constructor (Viarom Construct), după ce proiectul a mai avut în trecut două contracte semnate și, ulterior, reziliate.

Noul contract a fost semnat pe circa 37 milioane de lei și cu un termen de execuție de 12 luni, de la ordinul de începere a lucrărilor, ordin venit în februarie 2021.

„Constructorul a început deja să aștearnă primul strat de balast stabilizat. Deși termenul contractul de finalizare este de 12 luni de la începerea lucrărilor, adică la începutul anului 2022, ne așteptăm ca această lucrare, aflată la un stadiu fizic general de peste 30%, să fie terminată în cursul acestui an”, informează Asociația Construim România, care a și filmat proiectul cu drona.

Proiect de 3,2 km demarat din 2011, cu două contracte semnate și reziliate până acum...

În 2011 CNADNR a demarat proiectul, iar licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras pentru drumul de 3,18 km cu două benzi pe sens și cu separator de trafic. Numai că șantierul nu a demarat deloc, iar spaniolii au abandonat în doar câteva luni proiectul.

Ulterior, abia în 2016 Compania de Drumuri a reușit să contracteze lucrarea cu alți spanioli - Copisa Constructora Pirenaica SA.

Nici această dată nu a fost cu noroc, iar lucrarea care trebuia să dureze un an s-a împotmolit, iar spaniolii au reușit în 2 ani să execute doar un sfert din ce aveau de facut.

„Proiectul s-a înțepenit în birocrație (relocări de utilități, exproprieri, canale evacuare ape pluviale) și mobilizarea slaba a constructorului, care au generat dispute surde între CNAIR și antreprenor (lucrări necertificate și neplătite, pasarea responsabilității, acuzații reciproce)", susținea Asociatia Pro Infrastructura la un moment dat.

În 2019 Ministerul Transporturilor a rupt contractul și a relansat licitația de execuție în 2020.

În dedecembrie 2020 noul contract a fost semnat cu Viarom Construct pentru 27 de milioane de lei cu termen de execuție de 12 luni.