Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză București - Alexandria a fost lansată de către CNAIR. Contractul are o valoare estimată între 17,7 și 21 de milioane de lei, un termen de realizare de 17 luni și prevede că, în funcție de studiul de trafic, să se determine dacă șoseaua de mare viteză va fi Drum expres sau autostradă.

Drum Expres Bucuresti - AlexandriaFoto: MT

„Drumul național actual DN6 este demult depășit în termeni de capacitate, traficul fiind de zeci de mii de vehicule pe zi. În plus, ca toate drumurile noastre naționale, străbate foarte multe localități”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Licitația este bazată pe noul model de caiet de sarcini dezvoltat în iarnă de CNAIR. Din contract, va rezulta un “preliminary design”, o documentație cu un nivel de detaliu apropiat de un proiect tehnic, dar care totuși va lăsa libertate constructorilor să vină cu soluții inovatoare și să facă ajustări tehnologice pe design”, a mai spus ministrul.

„Este încă o investiție pentru care am fi putut discuta astăzi de lucrări, sau de licitație pentru lucrări, dacă proiectarea s-ar fi făcut deja în anii ce au trecut. Din păcate, trebuie să o facem abia acum. Dar așa se face infrastructura: așezând cărămizile pentru viitor. Ce vă promitem este că vom urmări cu profesionalism și pasiune, ca pe toate celelalte proiecte, drumul acestei investiții până la deschiderea pentru trafic”, a declarat Drulă care a mai spus că similar va fi scos la licitație și proiectarea drumului de mare viteză Craiova - Lugoj (cu o lungime de 250 de km).

Drum de mare viteză (Drum Expres sau Autostradă) București - Alexandria:

Valoare estimată: între 17.695.961 lei și 20.910.681 lei

Criterii de atribuire: cel mai bun raport calitate-preț (40% componenta financiară)

Termen limită pentru primirea ofertelor: 22.06.2021

Durata contractului: 17 luni

Conform Caietului de Sarcini consultat de HotNews.ro, Prestatorul va avea de realizat o analiză detaliată, pe baza rezultatelor furnizate în cadrul Studiului de Trafic și a criteriilor avute în vedere în cadrul analizei multicriteriale, din care să reiasă categoria drumului de mare viteză (Drum Expres sau Autostrada).

Altfel, caietul de sarcini propune ca profilul transversal proiectat să aibă caracteristicile tehnice ale unui drum de mare viteză cu 2x2 benzi de circulație, asigurând o lățime a părții carosabile de 2x7,00 m, zona mediană de 3,00 m și acostamente de 2x2,25 m din care 0, 75 m benzi de încadrare cu aceeași structura rutieră că a benzilor de circulație și 1,50 m acostament consolidat la care se va adaugă 2xlatimea de lucru a parapetelui.

Prestatorul va realiza un studiu de trafic ce va clarifica necesitatea prevederii de benzi suplimentare. Pe baza rezultatelor fumizate în cadrul Studiul de Trafic, proiectantul va consideră și analiză, încă din faza inițială de proiectare, dezvoltarea drumului de mare viteză cu 2x2 benzi de circulație în drum de mare viteză cu 2x3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostrada.