Pasajul de la Domnești, primul pasaj de tip giratoriu suspendat care va fi finalizat pe Centura Capitalei, începe să prindă contur după ce lucrările au reînceput anul trecut. Mai multe grinzi metalice ale rampelor de urcare au fost deja montate, iar drumurile de acces dinspre Domnești și dinspre Prelungirea Ghencea au fost deja deviate. În paralel se lucrează la ridicarea celorlalți piloni necesari pentru tablierul giratoriului, dar se pregătește și devierea traficului pe actuala centură.

Pasajul Domnesti - in constructie - mai 2021Foto: Captura YouTube

Construcția proiectului a fost preluată de unul dintre subcontractori (Tracon) în vara 2020, în condițiile în care constructorul principal (Straco) a intrat în insolvență și a fost incapabil să continue lucrările pe acest proiect măcinat constant de probleme, contractat încă din 2017.

Într-o filmare realizată cu drona pe 10 mai se observă cum o parte din rampele metalice de urcare pe viitorul giratoriu au fost deja înalțate pe piloni, iar separat se ridică și restul pilonilor viitorului pasaj.

În paralel se lucrează la realizarea noii porțiuni carosabile a Șoselei de Centură (2x2) care va urma să treacă pe sub pasajul suspendat, astfel încât traficul actual să fie deviat pe „noua” Centură cu patru benzi, iar pe vechea centură se va începe lucrul pentru realizarea bretelelor pasajului, dar și la ridicarea pilelor pentru pasaj pe partea dinspre București.

Lucrările la pasajul Domnești au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvență a constructorului principal STRACO, însă șantierul și lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.

Primele lucrări la pasajul de la Domnești au început în 2018 în baza unei autorizații de construire parțiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut față de ce s-a scos la licitație pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilitățile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile inițiale și cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvență.

Pasajul Domnești - Giratoriu suspendat

Lungime: 536 m

Cost: 91,5 mil lei

Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcție preluată de subcontractorul TRACON

Contract semnat: 2017

Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare și execuție)

Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022

Stadiu la zi: cca 36%

---

FOTO: Soluția giratoriilor suspendate (în imagine cel de la Ploiești) va fi aplicată pe Centura de sud a Capitalei la intersecția de la Domnești, intersecția cu Olteniței și intersecția cu Berceni.

---

Citește și: