Autostrada A1, „gaura” lipsă de la Sibiu la Nădlac: 9 oferte depuse pentru realizarea sectorului cu tuneluri dintre Holdea și Margina

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Tunel pe autostrada
Foto: Wikimedia Commons
Nu mai puțin de 9 oferte au fost depuse de mai multe firme și asocieri din Turcia, Grecia, Italia, Spania sau România pentru realizarea celor 9 km de autostradă lipsă de pe întreaga A1 de la Sibiu la granița de Vest de la Nădlac, inclusiv porțiunea cu tuneluri dintre Margina și Holdea.

"Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Secțiunea D"

Până la termenul limită de depunere au depus candidaturi următorii ofertanți:

1. AKTOR S.A. (Grecia)
2. ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș - MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
3. ASOCIEREA FCC CONSTRUCCION SA – GULERMAK AGIR SANAYI INSAAT VE TAAHHUT A.S. (Spania – Turcia)
4. ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA – PIZZAROTTI SA - RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL (Italia - Romania)
5. ASOCIEREA TERNA SA - INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT) (Grecia)
6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
8. ASOCIEREA RIZZANI DE ECCHER SPA – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED STI – CIPA SPA (Italia - Turcia)
9. STRABAG SRL (Romania)

---

Procedura lansată de CNAIR este de tipul "licitație restrânsă", iar din cei 9 candidați Autoritatea Contractantă va selecta un număr de minim 5 – maxim 6 candidați care vor depune oferte Tehnice și Financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.

Valoarea estimată a contractului este de 1.363.135.841,00 Lei fără TVA (circa 285 de milioane de euro)

Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 km de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.


Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Tunelurile „uitate” de pe autostrada A1 Lugoj - Deva


Licitația pentru realizarea secțiunii cu tuneluri de pe autostrada Lugoj - Deva a fost lansată tocmai în iunie 2019. Despre nevoia tunelurilor se știa din 2013, de când toate loturile au fost contractate, iar din 2015 tot a fost promisă o licitație pentru construirea lor.

Licitația lansată de CNAIR este una de tip restrânsă, vizează o bucată de circa 9,13 km din care 2,13 km vor fi tuneluri forate cu două benzi pe sens și bandă de urgență. Costul total: circa 290 milioane de euro.

Conform condițiilor din Acordul de mediu, în 2013, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Cele două tuneluri au fost impuse prin acordul de mediu după ce loturile 2, 3 și 4 din A1 Lugoj - Deva au fost contractate în baza unor documentații care prevedeau săpături în acele locuri.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2x3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgență de 2,50 m și acostamente de 2x0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2x0,75 m.

Unde vor fi tunelurile (lungimi estimative) - conform unei schițe aprobate în CNAIR în 2016:



Bucata cu tuneluri, „gaura” din Sibiu - Nădlac care va da bătăi de cap șoferilor mult timp de acum înainte

Bucata scoasă anul trecut la licitație reprezintă practic o „gaură” de circa 13 km în toată autostrada de la Sibiu până la Nădlac mai ales după ce Loturile 3 și 4 din Lugoj - Deva au fost deschise anul trecut.

În 2013, după ce au fost contractate loturile 2, 3 și 4 din A1 Lugoj - Deva, Acordul de Mediu a fost modificat și a impus realizarea unor tuneluri între Holdea și Margina, în locul unor săpături uriașe care practic ar fi despicat muntele în două. Cum contractele erau deja semnate, Compania de Drumuri avea de scos bucata cu tuneluri separat și să lanseze separat o procedură pentru proiectarea și execuția tunelurilor.

Au urmat, însă, ani la rândul de bâlbâieli și răzgândiri birocratice. Încă din 2015 șeful de atunci, Narcis Neaga (n.r. care a mai trecut o dată între timp pe la șefia Companiei), promitea că la final de an va scoate la licitație tunelurile de pe A1 Lugoj - Deva.

Unde sunt tunelurile pe traseul autostrăzii:










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11979 vizualizari

  • +6 (20 voturi)    
    Inca mai sunt firme turcesti? (Luni, 10 mai 2021, 19:04)

    PrivireCritica [utilizator]

    Chiar vrem sa mai stam 10 ani fara drum?
    • +14 (16 voturi)    
      Uite ca pe autostrada de sud, Bucuresti, (Luni, 10 mai 2021, 21:40)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

      se misca foarte bine turcii! Ai niste prejudecati cat casa, banuiesc ca si aia au firme si firme. Am avut noi si Bechtel, a facut rahatu' praf - da stiu, e si statu' de vina, dar nici cu ei nu mi-e rusine!
      • +5 (7 voturi)    
        In constructi (mai ales de autostrazi (Marţi, 11 mai 2021, 8:53)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        si mari proiecte de infrastructura) nu conteaza nationalitatea firmei constructoare cat conteaza prezenta fizica a acesteia in Romania. Adica important e ca firma repsectiva sa aiba prezenta majora in Romania: sa aiba muncitori, sa aiba excavatoare, camioane, betoniere, utilaje si alte masini. Nu faci autostrazi cu renumele, ci cu utilajele pe care le detii.
        degeaba firma e de renume, daca nu are nicio prezenta in Romania: va subconcesiona lucrarea unei firme care lucreaza cu muncitori zilieri si fura la concentratia de asfaltina din asflalt, cu binecunoscutele rezultate asupra ,,calitatii" respectivei autostrazi.
        din acest motiv mai bine lucrezi cu o firma romaneasca (sau straina) care are prezenta in Romania, decat cu una care a facut autostrazi in Spania, dar nu are nici macar un camion in tara.
        • +4 (4 voturi)    
          Din cate am vazut, (Marţi, 11 mai 2021, 10:23)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          la ''Romania te iubesc'' (parca), pe ProTV, turcii, dupa ce au vazut ca nu prea gasesc oameni pe aici, au adus pana si muncitorii, de pe undeva din Anatolia, ii cazeaza acolo unde lucreaza.
          • +3 (3 voturi)    
            asa cum am spus, (Marţi, 11 mai 2021, 10:39)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            nu am nimic cu nationalitatea firmei; mai important este ce prezenta fizica are ea in Romania. Are betoniere, camioane, excavatoare, masini de asflaltat si salariati cu gramada? Atunci sa faca autostrada.
            Are doar o cutie postala si adresa de emai? atunci sa stea in tara de origine ptr ca e clar ca nu e pusa pe munca ci pe tunuri si tepe.
  • +13 (19 voturi)    
    Vai de capul nostru. (Luni, 10 mai 2021, 19:04)

    Matrixu [utilizator]

    Aktor, Pizzaroti. Numai firme serioase prezente. parca si vad ca va castiga una din mezeriile astea care nu respecta niciun termen dar tot castiga licitatii.
  • -30 (36 voturi)    
    escrocherie (Luni, 10 mai 2021, 19:24)

    IpseAnton [utilizator]

    Functia tunelurilor putea fi preluata de pasaje late asa cum sunt in toata lumea. Nicaieri nu exista tuneluri. Este o smecherie care costa enorm. 290 mil pentru 9 km, adica peste 30 milioane pe km. Pe care o platim noi toti si banii ajung in buzunarele escrocilor. Aviz ecologistilor lui peste prajit care au provocat si promoivat cu tupeu si gura mare aceasta mizerie.
    • +17 (23 voturi)    
      nicăieri (Luni, 10 mai 2021, 20:53)

      Emii [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      Nicăieri nu există tuneluri?? Ești sigur-sigur? Sau doar sigur?
      • -3 (7 voturi)    
        analfabet functional (Marţi, 11 mai 2021, 7:31)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Emii

        Sunt tunele facute sa scurteze drumul, nu sa treaca ursul pe deasupra!
        • +1 (1 vot)    
          că sunt (Marţi, 11 mai 2021, 9:37)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          urși pe-acolo, mai e cum mai e, că ăia sunt învățați cu alpinismul, dar ce te faci cu pârșii, că au invadat deja zona și abia așteaptă să treacă asutostrada prin loc nepermis.
          Din pură curiozitate de babă, ai fost pe-acolo? Ai circulat cu mașina pe actualul drum?
    • +12 (16 voturi)    
      85% din bani vin de la UE deci nu platesti tu (Luni, 10 mai 2021, 21:19)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      problema e ca stam de 10 ani cu o bucata de autostrada de 10 KM lipsa tocmai din cauza unora ca tine care pur si simplu nu au vrut sa construiasca nimic cautatnd tot timpul alte solutii
      • -4 (6 voturi)    
        asistat socila (Marţi, 11 mai 2021, 7:25)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Filozofie de asistat social; banii vin din impozitele unora care muncesc, nu pica din cer. Ce ar zice ala de munceste in vest si din banii lui se platesc tunele pentru ursi cu sute de milioane de euro?
        • +2 (2 voturi)    
          crezi cumva (Marţi, 11 mai 2021, 9:48)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          că ăia de la UE care au aprobat cheltuirea a 85% din contravaloarea acestor 9,3 km de autostrada, sunt bătuți în cap de soartă? Crezi cumva că aprobau o astfel de sumă fără să considere că este necesar? Crezi cumva că i-au prostit europarlamentarii români?
          Eu nu cred așa ceva.
      • +4 (4 voturi)    
        vin de la UE (Marţi, 11 mai 2021, 8:54)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        daca respecti termenul de executie, daca il depasesti banii ii da statul roman.
        Trebuie sa te gandesti si la asta cand te uiti la firma cu care semnezi.
    • +11 (13 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 10 mai 2021, 21:29)

      [anonim] i-a raspuns lui IpseAnton

    • +9 (11 voturi)    
      serios? (Luni, 10 mai 2021, 21:40)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      Bag seama ca n-ai fost recent prin Austria. Au cam 344km de tuneluri rutiere si 545km de tuneluri feroviare.

      E cam greu sa mergi mai mult de 50 de km prin tara aia fara se treci prin cel putin un tunel. Cam 16% din drumurile lor expres sunt sub forma de tuneluri.

      Acum lucreaza la un nou tunel feroviar de 33km, si un tunel rutier de 64km intre Austria si Italia.

      Dar da, la noi, cu cei doar 2km de tunel rutier si 10km de tunel feroviar s-ar putea spune ca tunelurile nu prea exista. Dar de aici pana la "nicaieri nu exista", e cale lunga.
      • -5 (7 voturi)    
        inca un analfabet functional (Marţi, 11 mai 2021, 7:30)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

        Articolul vorbeste de tunele sapate special ca sa treaca ursii pe deasupra, nu tunele rutiere care sa scurteze drumuri. E un tunel de 64 km facut ca sa faciliteze trecerea ursilor pe deasupra? Desteptarea!
        • +3 (3 voturi)    
          uită-te (Marţi, 11 mai 2021, 10:11)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          și tu, măcar, pe google maps peste zona respectivă, pe imaginea din satelit, ca să-ți dai seama mai bine.
          Vei observa că traseul A1 spre Margina se suprapune cu DC 100 și nu peste cel european E673, care este un drum costier, ca să zic așa, paralel.
          Ca să ajungă acolo trebuie să treacă prin dealul prin care se fac tunelurile.
          Faptul că este și o zonă protejată pentru urși, este o problemă în plus rezolvată prin tunelurile respective.
          Dacă vrei să comentezi ceva, poți comenta în privința alegerii traseului A1 în zona respectivă. Dar pentru asta trebuie să te pricepi, printre altele, la geologie. Nu sunt suficiente doar presupunerile de interese particulare în privința despăgubirilor pentru niște terenuri care s-ar fi aflat în proprietatea unor politicieni, sau nu.
        • +3 (3 voturi)    
          tu nu intelegi ca debleul e o solutie proasta? (Marţi, 11 mai 2021, 14:18)

          TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          Pasajele de care vorbesti tu se fac in general campie, nu la munte. Normal ca nu o sa faci tunel pe sub o campie in nicio tara, ci vei face pasajele despre care vorbesti, pentru a supratraversa autostrada, sau daca autostrada este la o oarecare inaltime fata de camp, poti face pasaj pe sub autostrada. Sunt solutiile cele mai simple pentru un teren relativ plat.

          Dar aici nu vorbim de campie, vorbim de munte. La munte oricum faci tuneluri, ca sa nu fie nevoie sa faci debleuri imense. Numai in Romania se sapa tot muntele ca sa faci o autostrada, distrugand aspectul zonei, afectand stabilitatea terenului si incurcand animalele, in loc sa faci tunel.

          Deci tu vrei mai intai sa sape tot muntele, scotand si materialul care ar fi acoperit tunelul in mod normal, si pe urma sa construiasca, in locul materialului eliminat, un pasaj lat peste autostrada?

          Care e logica sa demolezi muntele ca sa construiesti un pasaj in locul lui, cand muntele este deja un pasaj natural, cand construiesti un tunel?

          Problema cu ursii este falsa. Trebuia facut tunel oricum, indiferent daca erau ursi sau nu. Faptul ca solutia stupida cu debleurile imense incurca si ursii e "bonus".

          Trecand peste insultele tale inutile, cum iti explici aversiunea Romaniei in a construi tuneluri? Practic am construit 500 de metri de tunel Romania in ultimii 50 de ani. Adica 10 metri pe an.

          Ursi-neursi, este complet anormal, intr-o tara cu munti si dealuri. Pana si Bulgaria are de 3 ori mai multi km de tuneluri rutiere fata de noi.
    • +4 (4 voturi)    
      Tunelurile sunt necesare (Marţi, 11 mai 2021, 10:15)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      pentru ca structura dealurilor de este similara cu ceea de la Aciliu si riscau sa repete situatia de acolo.
    • +2 (2 voturi)    
      pe termen mediu si lung (Marţi, 11 mai 2021, 15:59)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      tunelul este cel mai avantajos. In Alpi autostrazile sunt mai mult prin munte decat pe desupra, ocolite. Tunelul scurteaza distanta, de aceea este mai profitabil in timp , desi uneori, costurile lucrarilor sunt mai mari.
      Dar ce este cel mai important, tunelul conserva mediul ambiant, este mai prietenos cu mediul inconjurator.
      Nu iti mai trec ursii si alte animale salbatice autostrada ca pe Sibiu-Sebes, unde nu au prevazut in proiect nici macar ecoducte.
  • +9 (15 voturi)    
    Pai na, (Luni, 10 mai 2021, 19:42)

    2304 [utilizator]

    Niciun constructor mai de doamne-ajuta. Daca tot e asa, dati la greci ca macar au dovedit ca nu fac niciodata
    • +12 (12 voturi)    
      Dar Strabag? (Luni, 10 mai 2021, 21:34)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui 2304

      Strabag Romania este filiala Strabag AG din Austria, care chiar a construit tuneluri prin Alpii Austrieci. Si nu doar construiti de dragul de a fi, ci sunt de foarte buna calitate.
      Si pe celelalte proiecte castigate, a demonstrat
      ca sunt seriosi si livreaza ce trebuie, la timp si de calitate.
      • +7 (9 voturi)    
        Strabag (Luni, 10 mai 2021, 22:38)

        2304 [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

        pe unde merge la licitatii e contestat la maximum, tocmai pentru ca sunt foarte seriosi si probabil ramane prea putin loc de spaga si furaciune. Strabag a facut si lotul Tg. Mures - Iernut unde calitatea este foarte buna. Chiar nu inteleg de ce nu li se da macar sa termine ce nu au fost in stare altii. De spagari din astia cu „ve ticaret aș” ne-am cam saturat cu totii...
    • +9 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 10 mai 2021, 22:06)

      [anonim] i-a raspuns lui 2304

      • +4 (6 voturi)    
        Sincer (Luni, 10 mai 2021, 22:39)

        2304 [utilizator] i-a raspuns lui

        Chiar mi-ar face placere sa pot face ce ati propus :)
      • +2 (4 voturi)    
        dau eu (Marţi, 11 mai 2021, 10:39)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui

        răspunsul, fie și indirect (prin ricoșeu).
        Iată cam ce miniștri s-au perindat pe la transporturi, de prin 2013 până la momentul inițierii licitației din 2020 : Relu Fenechiu (PNL), Ramona Bădescu (ALDE), Dan Șova (PSD), Ioan Rus (PSD), Felix Stroe (PSD), Lucian Șova (PSD), Cuc (PSD) de 2 ori, Sorin Bușe (tehnocrat), Marian Costescu (tehnocrat), Iulian Matache (PSD-ăsta trebuia să-i facă autostrada Comarnic - Brașov lui Ponta).
        Cum decizia inițierii licitației este una politică, în primul rând, se poate admira abundența pesedacilor care nu au făcut nimic. Pe ăștia nu-i întreabă nimeni nimic? Nu le cere nimeni să răspundă pentru ce nu au făcut pentru că nu au vrut, de fapt?
    • 0 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 10 mai 2021, 22:14)

      [anonim] i-a raspuns lui 2304

    • +1 (1 vot)    
      Strabag (Marţi, 11 mai 2021, 16:01)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui 2304

      chiar SRL, firma pui din Romania, e un nume, cea mai buna dintre toate participantele.
  • +8 (12 voturi)    
    aktor si pizza (Luni, 10 mai 2021, 21:19)

    mmmircea [utilizator]

    nu le termina nici in 2050.
  • -2 (4 voturi)    
    Dacă pornești la drum cu ideea că nu ajungi. (Marţi, 11 mai 2021, 8:45)

    asavreau [utilizator]

    Nu vei ajunge nicăieri.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by