HARTĂ Autostrada care va ocoli Capitala - Lotul 2 de pe A0 Nord, între DN1 și DN2, contractat cu românii de la UMB​: „Vom analiza dacă nodul cu DN1 se poate redesena”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada de centură A0 Nord - Lotul 2
Foto: CNAIR
Contractul de circa 832 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția celor 19 km ai Lotului 2 de pe Autostrada de Centură (A0) Nord a fost semnat de către CNAIR cu o asociere de firme ale constructorului român Umbrărescu. Tronsonul care se întinde de la intersecția cu DN1 (Corbeanca) până la intersecția cu DN2 (Afumați) are un termen de proiectare de 12 luni și de 22 de luni pentru execuție. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, speră însă ca unele etape să se scurteze, dar și reproiectarea nodului rutier cu DN1 care a fost „schițat” deficitar în SF-ul din 2008.

Autostrada de Centură A0 Nord - Sectorul 2

Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE (llider de asociere)
Valoarea contractului: 831.920.653,34 lei fara TVA.
Lungime: 19 km
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este de 154 luni, din care:
12 luni perioada de proiectare,
22 luni perioada de execuție a lucrărilor
120 luni perioada de garanție a lucrărilor

”Constructorul român - același ca pe lotul 4 al A0 Nord - se poate apuca acum de lucru, după ce ultima contestație pentru tronsonul 2 (între DN1 - Corbeanca și DN2 - Afumați) a fost respinsă recent de Curtea de Apel București”, a declarat miercuri ministrul Cătălin Drulă.

Potrivit ministrului pe lângă cei 19 kilometri de autostradă, lotul dintre Corbeanca și Afumați presupune și realizarea a 2 noduri rutiere, precum și 10 poduri și pasaje.

„I-am cerut antreprenorului să dea dovadă de aceeași seriozitate pe care a arătat-o până acum și să urgenteze, pe cât se poate, lucrările pe care le are pe A0. Avem promisiunea că va fi scurtată perioada de proiectare, astfel încât la începutul sezonului de lucru 2022 să înceapă șantierul. Vom analiza, de asemenea, dacă nodul cu DN1 (proiectat în studiul de fezabilitate datând din 2008) se poate redesena, astfel încât să permită relații mai eficiente de intrare și ieșire din autostradă”, a spus Drulă.

„Vreau ca în 2023 A0 să înceapă să preia din traficul care sufocă Bucureștiul și Ilfovul, iar în 2024 să putem circula integral pe Autostrada de Centură a Bucureștiului - un proiect pentru care mă lupt din 2016 încoace”, a mai spus ministrul.

Autostrada A0 și lotul 2 de pe A0 Nord (click pentru mărire):


Nodul Rutier A0 Nord cu DN1 - sursa: Pro Infrastructura (click pentru mărire):

---


Întreg inelul A0 pe loturi:


---

CITEȘTE ȘI:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27015 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    padurea Petresti... (Miercuri, 12 mai 2021, 18:45)

    anion [utilizator]

    .. zici ca este alergat Nica al lui Ioan a Petri de catre matusa Varvara prin lanul de canepa!
  • -3 (7 voturi)    
    greu la deal cu boii mici (Miercuri, 12 mai 2021, 19:19)

    IpseAnton [utilizator]

    Ce e asa greu de facut o trefla clasica acolo?
    • 0 (4 voturi)    
      Exproprieri (Joi, 13 mai 2021, 7:21)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      Este. Fix acolo sunt niște exproprieri extrem de scump de făcut.
      • +1 (3 voturi)    
        exproprieri (Joi, 13 mai 2021, 8:12)

        anion [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        La traversarea DN1 este loc sa faci tot ce doresti, nu doar pe jumatate in tot terenul vizavi de Bilancia pana la Socului! Dar se pare ca s-a dus inspre Bilancia ca sa aiba de unde veni inapoi cu bucla in padurea Petresti si sa faca a doua traversare. Acolo, langa marginea padurii care incepe de la DN1 este o proprietate a lui Adrian Nastase.
    • 0 (2 voturi)    
      fluiditate (Joi, 13 mai 2021, 8:28)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      trebuie sa asigure fluiditate mare, altfel ajunge coada de la Comarnic acolo
  • +7 (9 voturi)    
    Da, UMB e un constructor serios. (Miercuri, 12 mai 2021, 19:36)

    prompt [utilizator]

    Dar are multe lucrari simultan din Oltenia pana in Bihor si Moldova. Sa speram ca are capacitatea tehnica de a le face fata!
    • +4 (6 voturi)    
      Vor face față (Joi, 13 mai 2021, 7:23)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui prompt

      Nu sunt chiar simultane. Odată începute, le termină repede, și este bine că vin proiecte în continuare. Lotul 2 de pe Craiova-Pitești se termină înainte să se apuce de cele două loturi de A0 (care nici nu sunt mari). Îi așteptăm și la noi licitații pe A7. Pe ei și pe ceilalți constructori serioși.
  • +4 (10 voturi)    
    Nodul cu DN1 taie padurea (Miercuri, 12 mai 2021, 21:57)

    vlad3 [utilizator]

    Problema principala cu nodul cu DN1 este ca taie jumatate din padurea Petresti.... accesul e secundar. Foarte dubios pus in mijlocul padurii, dar sper sa-l mute in dreapta spre Therme unde e camp deschis.
  • -1 (3 voturi)    
    redesenare (Joi, 13 mai 2021, 8:34)

    anion [utilizator]

    Duceti o linie dreapta intre traversarea din padurea Petresti pana la intersectia cu traseul propus, evitand o bucla gratuita, intrati pe culoarul de langa cele 2 paduri si strada de langa OMV pe DN1 si faceti doua traversari la DN1 pentru toate sensurile. Continuati in padure cu sosea fara traversare sa aveti al doilea traseu de mers spre prima centura a Bucurestiului.
    • 0 (0 voturi)    
      rog explicati mai clar (Joi, 13 mai 2021, 10:27)

      dan.c [utilizator] i-a raspuns lui anion

      eu n-am inteles...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by