VIDEO O nouă autostradă prinde contur: Lucrări începute în forță de constructorul român pe dealurile de lângă Cluj Napoca

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Transilvania, la vest de Cluj Napoca
Foto: Captura YouTube
Circa 42 de km de autostradă, de la Nădășelu la Zimbor și mai departe la Poarta Sălajului, o parte din Autostrada Transilvania A3 care trece pe la vest de Cluj Napoca, sunt în prezent construiți de către asocierea de firme românești Spedition UMB - Tehnostrade. Lucrările nu au început de mult timp, dar autostrada începe să prindă contur, notează Asociația Pro Infrastructura.

„Șantierul Autostrăzii A3 de la Nădășelu (nordul Clujului) până la Zimbor (în județul Sălaj) se conturează tot mai bine. Constructorul UMB crește treptat mobilizarea și lucrează la excavații precum și la forajele fundațiilor structurilor”, scrie Asociația Pro Infrastructura (API) care publică și o filmare din dronă.

„Reamintim că UMB a câștigat licitația pentru 42 km din Autostrada Transilvania, lungime similară cu cea executată de americanii de la Bechtel în urmă cu un deceniu. În prezent există autorizație de construire doar pe teritoriul județului Cluj, aproximativ 18 km. După finalizarea recentă a exproprierilor așteptăm cu interes proiectul constructorului și obținerea autorizației pe restul sectoarelor”, mai notează API.

Potrivit asociației, autostrada trebuie să fie gata la finalul lui 2023, conform contractului, „în acest ritm existând toate premisele ca termenul să fie respectat. Stadiul lucrărilor este aproximativ 5%. Filmarea începe de la capătul actual al A3 și continuă spre nord până la granița județelor Cluj și Sălaj”.



Lucrările au demarat în forță în luna februarie, atunci când zeci de utilaje ale UMB au intrat în teren pentru a amenaja șantierul. Atât de impresionantă a fost mobilizarea din acel moment încât șantierul autostrăzii părea că apăruse peste noapte.

Primele imagini video fuseseră publicate pe forumul peundemerg.ro, iar unul dintre utilizatori remarca mirat: „Incredibil cât de repede avansează UMB. Acum o săptămână nu era nimeni aici”.

3 Nădășelu - Zimbor:

Sector: SECTIUNEA 3A SI SECTIUNEA 3B, SUBSECTIUNEA 3A2: NADASELU - MIHAIESTI SI 3B1: MIHAESTI ZIMBOR
Lungime: 30.06 km
Antreprenor: Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Electromontaj
Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km
Contract semnat: 22 septembrie 2020
Durată: 12luni proiectare + 24 luni execuție
Data finalizării: Q4 2023

A3 Zimbor - Poarta Sălajului:

Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR - POARTA SALAJULUI
Lungime: 12,24 km
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km
Contract semnat: 1 iulie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție
Data finalizării: Q4 2023










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















76406 vizualizari

  • -40 (46 voturi)    
    Legenda spune... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 11:13)

    Nyk1 [utilizator]

    ...că semnul de intrare pe autostradă va fi schimbat în România. Nu va mai fi

    _//_ \\_
    // \\
    // \\

    , ci reprezentarea simbolică a unei răngi.
    • +11 (25 voturi)    
      Altfel,la voi in hazna,tot kalasnikovu' (Sâmbătă, 15 mai 2021, 15:24)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      a ramas....???
  • +24 (36 voturi)    
    "o noua autostrada" (Sâmbătă, 15 mai 2021, 11:37)

    Altiro [utilizator]

    E aceeasi autostrada, A3, dar e vorba de un nou lot.
    • -2 (28 voturi)    
      Titluri bombastice (Sâmbătă, 15 mai 2021, 15:38)

      mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

      ca pe vremea lui ceausescu cand se anunta productia la hectar, realitatea e ca suntem aproape la jumatatea anului si nu s-a dat in folosinta nici macar 1 km de autostrada.
      • -10 (22 voturi)    
        Și multe articole (Sâmbătă, 15 mai 2021, 16:27)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

        De la ultimele alegeri HN publică în mod regulat articole în care suntem anunțați de marile realizări din infrastructura rutieră.
        • -6 (10 voturi)    
          Marile realizari fiind (Sâmbătă, 15 mai 2021, 23:28)

          mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          niste gropi sapate.
          • -3 (7 voturi)    
            gropi sapate... (Duminică, 16 mai 2021, 8:58)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

            ...dar si muuuulte SF-uri noi sau ras-refacute, de unde pica repede parandaratul. Stie cineva cum vor fi sustinute financiar toate aceste lucrari, pentru a-si indeplini termenele de realizare? Vre-o analiza, ceva, comunicata si platitorilor de taxe si impozite? Iar inceperea / finalizarea lucrarilor face parte dintr-o viziune a Min. Transporturilor pe termenul -macar- al guvernarii actuale? Sau, surprize, surprize, spre tamaierea zambaretzului domn Drula?
      • +2 (8 voturi)    
        Ma lamuriti? (Duminică, 16 mai 2021, 10:54)

        Emiliom [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

        Voi va raspundeti unul altuia, desi sunteti colegi de birou KGB-ist sau esti una si aceeasi persoana cu mai multe personalitati?
  • +23 (35 voturi)    
    Adevarul e lucrurile au accelarat impresionant (Sâmbătă, 15 mai 2021, 15:44)

    sile_v [utilizator]

    CNAIR si Ministerul Transporturilor par intr-o cursa nebuna cu timpul, parca ar vrea sa recupereze in 4 ani toate intarzierile din ultimii 30 de ani. Jos palaria in fata lui Drula si sefei de la CNAIR - Mariana Ionita, care e o surpriza placuta, de departe parea mai degraba un politruc preluat de la PSD si reciclat de PNL.

    Si o vorba buna despre constructorul UMB - sa o tina tot asa, s-au miscat brici pe ultimele santiere.
    • +21 (27 voturi)    
      Asa e.... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 16:41)

      prompt [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

      ...a mai fost o perioada cand lucrurile mergeau bine chiar daca era criza in lume, in anii 2009-2012 . Minstrul transporturilor era dna Boagiu cand s-a inceput in forta autostrada Sibiu-Nadlac,, s-a terminat A2 de la Cernavoda la Constanta, etc. Dar apoi a venit ,,distrugatoarea pereche Ponta-Sova" si autostrazile au intrat iarasi in stand by !
      • -11 (13 voturi)    
        impotriva minciunii grosolane (Duminică, 16 mai 2021, 9:14)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui prompt

        In caz ca stii sa citesti, ia de-aici:

        - 110 km – Ceausescu (1971- 1972)/ 2 ani
        ----------
        - 151,5 km. -Nastase (2004) / 1an
        - 0 km.- Tariceanu ( 2005- 2008) /4 ani
        - 121,1 km. - Boc/( 2009 – 2011) / 3 ani
        - 339,2 km. - Ponta/(2012 -2015) / 4 ani
        - 22,1 km. - Ciolos/(2016) / 1 an
        - 116,5 km. - PSD/(2017 – 2019) / 3 ani
        - 60,6 km. - Orban /( 2020) / 1 an
        TOTAL: 811km (2004 – 2020=17 ani) , din care:
        - PSD-607,2 / 8 ani
        - PNL-181,7 / 8 ani
        - Ciolos-22,1/ 1 an
        • +1 (1 vot)    
          buni de taiat panglici (Luni, 17 mai 2021, 19:11)

          Thakka [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Ia de citeste si spune-mi cate autostrazi s-au facut in timpul guvernelor Ponta : https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-19946362-bilantul-real-autostrazilor-dupa-trei-ani-guverne-ponta-zero-inceputi-finalizati-cabinetele-ponta-300-finalizati-dar-inceputi-guvernarile-anterioare-multe-proiecte-ramase-hartie-tergiversate-sau-bloca.htm
          • -2 (2 voturi)    
            a.s. (Luni, 17 mai 2021, 20:32)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Thakka

            Pana acum n-ai priceput ca TOATE guvernele finalizeaza- in marea majoritate- proiecte incepute de alte guverne? Ciolos sau PNL crezi c-au finalizat vre-un metru de a.s. incepute de ei? Si e logic sa fie asa, ca a.s.nu ies pe tzeava, ca macaroanele! Pana una-alta, in 5 ( cinci ) luni de guvernare, maretul Drula n-a finalizat nici un metru din a.s. INCEPUTE DE PSD! Iar la eliminarea de la guvernare a PSD/31.10. 2019, guv. Dancila a lasat in lucru 432km , din care guv. Orban a finalizat, in 2020 -60,6 km. Acum ai inteles, sau mai vrei? Iar toate datele pe care ti le-am dat sunt de pe site-ul prietenilor lui Drula, nu din articole de propaganda.
  • -5 (17 voturi)    
    Statul este sabotat in continuare (Sâmbătă, 15 mai 2021, 16:26)

    dm602s3 [utilizator]

    Ne-am apucat de A3 dar pentru cele mai dificile 4 portiuni din A1: Margina-Holdea, Boita-Cornetu-Tigveni-Curtea de Arges nu avem niciun constructor desemnat.
    Chiar daca am termina A3, sa presupunem prin absurd ca terminam la timp sectiunea cu tunelul Meses si rezolvam problema pe Chiribis-Biharia (unde Trameco ar trebui sa termine in 2022 dar a abondonat santierul deja. o noua reziliere pe care o va castiga constructorul la CAB?), traficul pentru vest va prefera A1 deci A1 ar trebui prioritizata. Aceeasi poeste cu A7 vs A8. A8 este mult mai utila decat A7 dar ne-am apucat de A7 pentru ca este mai usor de construit.
    Daca luam in calcul ca dupa 2030 nu vom mai primi niciun ban de la UE pentru autostrazi, ar fi just sa ne apucam acum de cele mai dificile trasee ca sa terminam cu finantare proprie traseele usoare dar facem totul pe dos.
    Intre timp, Bulgaria lucreaza la autostrada "Europa", ultimii 60 de km din coridorul care conecteaza portul Burgas dar si Turcia de autostrada Serbiei, care este conectata cu vestul. Foarte probabil va prelua o parte din traficul de marfuri care intra in Romania la Calafat.
    Desi avem mai multi km de autostrada decat Bulgaria, acestia au valoare doar pe hartie, pentru ca fizic nu ajuta la nimic niste bucati de autostrada izolate.
    • +12 (18 voturi)    
      aiureli.. (Sâmbătă, 15 mai 2021, 17:52)

      gio13 [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

      Cum adica nu e utila A7? Adica sa conectezi Iasiu si intreaga Moldova de Bucuresti nu e util? Stii ce trafic e pe DN2 singurul care asigura traseul pe care va fi A7? Trafic superior la toate cele 4 treceri ale Carpatilor est vest pe directia lui A8. Cat despre A8 ea nu are studiile facute, nu poate fi lansata la constructie mai devreme de 2023 (si atunci doar pt Iasi- tg neamt), in acelasi timp licitatia pt A7 se lanseaza anul asta de la Ploiesti la Pascani, finantarea prin PNRR. Ce treaba are A3 vs A1? Crezi ca A1 sta pe loc pentru ca se lucreaza la A3? Nici o legatura! A1 este in licitatii pe toate sectoarele ramase si pe care nu se lucreaza, nu o grabesti cu nimic punand pe hold A3. Asta ca dupa 2030 nu vom mai vedea bani pentru autostrazi este o prostie, nu se va intampla asa ceva.
      • -6 (10 voturi)    
        Bucuresti sau Vest (Sâmbătă, 15 mai 2021, 21:39)

        dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui gio13

        Ce crezi ca prefera Moldova?
        A7 ii conecteaza cu Bucuresti, A8 i-ar conecta cu toate tarile vestice. Care dintre destinatii are potentialul de a investi si deschide fabrici in Moldova? Tot la Bcuuresti te gandesti? Eu zic ca mai degraba restul Europei. A8 este mai importanta decat A7. Din punct de vedere al complexitatii, A8 este mai dificila, ar trebui facuta cu finantare UE, deci executata inainte de 2030.
        Asa cum au fost incepute A1 si A3, riscam sa ne oprim pe Valea Oltului cu A1 si la tunelul Meses cu A3.
        Sunt prioritizate gresit lucrarile.Dupa experienta pe care am avut-o pana acum cu constructorii, nu trebuia sa licitam alte sectiuni din A3 inainte sa licitam sectiunile ramase din A1.
        A1 Boita-Cornetu este cea mai dificila autostrada pe care si-a propus Romania s-o faca, malurile Oltului sunt susceptibile la alunecari de teren, vor fi 7 tuneluri forate, noi pana acum n-am fost in stare sa facem niciun tunel de autostrada forat.
        Boita-Cornetu si Cornetu-Tigveni au impreuna aprox 70km adica tot cat A10. A10 este pe teren drept, fara tuneluri, a fost licitata in 2013 si nu e gata nici dupa 8 ani.
        Pe Valea Oltului trebuia schimbata strategia, impartita in mai multe sectiuni mici, mai multe licitatii si competitivitate mai mare intre constructori.
        Ce parere ai de faptul ca STRACO a castigat la CAB impotriva deciziei lui Drula de a rezilia contractul? Au mai si cerut despagubiri duble fata de valoarea contractului.
        Se repeta istoria cu Trameco pe A3 lotul 3C3 si posibil pe A0 lotul 3 unde Aktor trebuia sa inceapa lucrarile acum un an.
        • +2 (4 voturi)    
          Valori de trafic (Duminică, 16 mai 2021, 3:19)

          gio13 [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

          Necesitatea unei autostrazi este data in primul rand de valori de trafic, DN2 este foarte aglomerat, trece prin toate localitatile, accidente cu duiumu, deci se impune autostrada. A7 are finantare si este gata sa fie lansata la licitatie pentru constructie anul asta pana la Pascani. A8 este departe precum faze pregatitoare, doar sectiunea Iasi- Tg Neamt ar putea fi lansata spre constructie undeva prin 2023-2024, chiar daca n-o facem pe A7 care te deranjeaza, sa vezi chestie, asta n-o grabeste pe A8 defel. In plus A8 va trebui analizata comparativ cu A12 (Sibiu- Brasov- Bacau), nu cred ca ne permitem constructia a 2 autostrazi montane est vest care concureaza cam pe acelasi trafic, costurile fiind enorme. Personal cred ca Brasov- Bacau ar fi mai rentabila, costuri mai mici, mai mult trafic preluat, insa doar un studiu serios ar putea spune care sa fie prioritizata. Pana atunci avem alte 2 montane de construit Pitesti- Sibiu si Comarnic- Brasov, ruta unde DN1 este ultra ultra depasit. Nu se pune problema sa asteptam sa terminam A1 ca sa ne apucam de A3, se vor face in paralel, finantari diferite, firme de constructie diferite, daca stam sa le esalonam pe toate treminam intr-o suta de ani. Pe valea oltului ai loturi de 30 de km si de 37 de km, plus unul mic de 10 km cu 1 tunel de 2km, nu mi se par niste loturi f mari, daca castiga un Strabag le face. Faptul ca Straco a solicitat si obtinut suspendarea rezilierii duce probabil la proces pe fond plus apel de durata 1-2 ani, deci lotul Chetani e ftut pentru urmatorii ani, asta e, sa vedem ce facem cu restul. Sper sa nu se intample la fel cu Trameco pe 3C3 iar Aktoru pe A0 e din nou jalnic, cum a fost si pe A10, totusi sper sa nu se termine la fel precum cu Straco, altfel rezultatul este acelasi, cativa ani pierduti pentru aceste loturi. Oricum nu e vina lui Drula, chestile astea vin din spate, din perioada guvernarii PSD.
        • -7 (9 voturi)    
          a.s. (Duminică, 16 mai 2021, 9:20)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

          Cu cat mai multe loturi incepute( cu sau fara rost) cu atat mai multe S.F. -uri si mai multe parandaraturi rapide. Politica banului n-are nici o legatura cu logica / realitatea din teren.
  • +2 (8 voturi)    
    comentariu (Duminică, 16 mai 2021, 11:20)

    DOBREANU [utilizator]

    imi place acest guvern ! s-a pus masiv la treaba ! BRAVO !!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    \tot numai in ardeal (Luni, 24 mai 2021, 10:22)

    Tibi_N [utilizator]

    Bai frate dar in afara de Ardeal se mai construieste pe undeva?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by