Pasajul rutier suprateran, cu o lungime de circa 800 de metri, care va muta actuala Șosea de Centură a Capitalei cu ale sale patru benzi peste giratoriul de la intersecția cu DN1A - Mogoșoaia, va fi gata la 1 octombrie, spune ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care apreciază că pentru acest proiect licitația lansată în urmă cu mai bine de trei ani a permis un termen mult prea mare pentru execuție.

Pasajul Mogoșoaia - mai 2021Foto: Captura YouTube

„Acest pasaj e o lucrare nu prea complicată, dar, din păcate, cine a lansat licitația în 2018 sau 2017 a pus un timp foarte mare pentru execuție - 2 ani. E o lucrare care tehnologic se poate face în 8-10 luni. Acei doi ani expiră în mod normal în aprilie 2022. Dar dacă s-ar lucra intens la ea nu ai ce alege acolo. Săptămâna aceasta m-am întâlnit cu conducerea austriacă a companiei, o companie cu renume. Asta a fost discuția mea cu ei: „Vă stricați brandul”. Mi-au dat ferm termen 1 octombrie pentru finalizare”, a declarat ministrul Cătălin Drulă, la Europa FM.

Detalii despre stadiul șantierului a dat și secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu, care a spus că pasajul a intrat acum în etapa finală.

„Au început așternerea și compactarea straturilor suport pentru rampa spre Chitila. Continuă așternerea și compactarea straturilor suport, precum și montarea zidurilor de sprijin la rampa spre Otopeni. A început armarea plăcii de supra-betonare peste grinzile pasajului. A început realizarea iluminatului public pe bretelele spre Otopeni”, a spus Scrioșteanu.

Asociația Construim România, care a și realizat o filmare cu drona peste pasaj, susține că stadiul fizic este de 42%, iar pasajul are „șanse reale de a se finaliza în cursul acestui an”.

---

Pasaj suprateran DNCB peste DN1A la Mogoșoaia

Lungime: 800 m

Cost: 6,8 mil. Euro

Constructor: Strabag SRL

Contract semnat în: octombrie 2018 (licitația lansată din iunie 2017)

Termen de finalizare: 24 de luni (de la începerea construcției)

Lucrări începute: aprilie 2020

Termen de finalizare: aprilie 2022

Finalizare dorită de Min. Transporturilor: Q4 2021

Stadiu (mai 2021): cca 42%

Planul pasajului peste rond:

Podul de la Mogoșoaia, necesar pentru eliminarea unui "dop" de pe sectorul modernizat de pe Centura Nord

Circa 20 de km din Centura de Nord a Capitalei au fost modernizați și lărgiți la 4 benzi încă din 2010, iar singurul punct din zonă care a rămas nerezolvat a fost intersecția de la Mogoșoaia cu DN1A - un sens giratoriu unde constant apar blocaje și cozi kilometrice.

Abia în luna iunie 2017, după ani la rândul de promisiuni și revizuiri de studii, Compania de Drumuri scotea la licitație proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Mogoșoaia care ar urma să "ridice" Șoseaua de Centură peste DN1A București - Mogoșoaia - Ploiești.

Planul pasajului. Click pentru poză mare într-o fereastră separată:

Vezi și: