O firmă din Rusia și una din Turcia ar putea construi magistrala M6 de metrou până la Băneasa

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Tunel de metrou în București
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Asocierea de firme Esta Construction LLC(Rusia) – Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş(Turcia) ar fi câștigat licitația Metrorex pentru proiectarea și execuția structurilor de rezistență pe viitoarea Magistrală M6 de metrou, de la 1 Mai la Complex Comercial Băneasa, informează Economica.net. La licitație au mai depus oferte asocieri de firme din Turcia, China, Italia sau Spania, înainte ca legea achizițiilor să se modifice în sensul interzicerii unor state precum China sau Rusia la astfel de proceduri.

Asocierea ruso-turcă a obținut peste 97 de puncte dintr-un total de 100, urmând să fie declarată câștigătoare a licitației pentru proiectare și execuție structură de rezistență la tronsonul 1 Mai-Tokio/Băneasa din viitoarea linie de metrou M6, informează Economica.net

La licitația lansată de Metrorex au mai depus oferte trei alte asocieri: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Turcia) , China Communications Construction Company & 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata S.p.A. 9China-Italia) și FCC – Gülermak J.V (Spania-Turcia).

Licitația a fost lansată înainte ca Guvernul să modificice legea achizițiilor publice în sensul interzicerii accesului la licitații a firmelor din țări non UE care nu fac parte din Spațiul Economic European(SEE), nu se află în proces de aderare la UE sau care nu au semnat Acordul privind Achizițiile Publice al Organizației Mondiale a Comerțului (AAP). (n.r. țări precum China sau Rusia).

Licitația lansată de Metrorex
în martie 2019 are obiectiv execuția structurilor stațiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo (Complex Comercial Băneasa), ceea ce va permite punerea în funcţiune a acestui tronson după dotarea sa completă. Valoarea licitației este estimată la circa 1,3 miliarde de lei (cca. 260 de milioane de euro), iar atribuirea se face conform celui mai bun raport calitate-preț, componenta financiară având o pondere de 40%.

Esta Construction LLC
este o companie de construcție din Rusia care, conform informațiilor de pe propriul site, este a 129-a companie de copnstrucții din lume. Firma are cinci birouri, dintre care patru în Rusia și unul în România.

Printre proiectele la care a participat se numără Aeroportul Internațional Gagarin (Saratov, Rusia), Stadionul FC Krasnodar, turnurile Oko Tower din Moscova, dar și alte lucrări de mall-uri, complexe comerciale sau parcarea de la aeroportul internațional Domodedovo din Moscova.

Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş este o companie turcească de construcții care, conform propriului site, a realizat peste 250 de proiecte de „mega-infrastructură” din 1951 și până în prezent, în valoare totală de peste 28 de miliarde de dolari.

Printre proiectele sale fanion se numără: o magistrală de metrou din Istanbul (linie de metrou complet automatizată); mai multe loturi de metrou în Sofia, Bulgaria; metroul din Riyadh, Arabia Saudită; Linia 3 de metrou din Mumbai, India; autostrada Edirne-Kinali; linia de tren de mare viteză Ankara-Izmir, Turcia; terminalul D de la Aeroportul Internațional Boryspil din Liev, Ucraina, precum și alte lucrări de poduri, linii de cale ferată, lucrări urbane sau baraje de apă.

Linia de metrou M6 va porni de la Gara de Nord și de la stația 1 Mai se va ramifica pe o magistrală nou construită până la stația Tokyo, imediat în apropierea Complexului Comercial Băneasa. Noua linie construită va avea o lungime de 6 km și 6 noi stații (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo).



Magistrala 6 de metrou - (Gara de Nord) 1 Mai - Tokyo (complex Comercial Băneasa) - Aeroport Otopeni

Lungime: 14,2 km
Stații: 12
Valoare totală estimată: 1,4 mld euro

M6.1 1 Mai - Tokyo (Complex Comercial Băneasa)

Lungime: 6 km
Stații: 6 (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,27 miliarde de lei

M6.2 Tokyo - Aeroport Otopeni

Lungime: 8 km
Stații: 6 (Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, IC Brătianu, Aeroport Otopeni)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,32 miliarde de lei

CITEȘTE ȘI:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5231 vizualizari

  • +4 (30 voturi)    
    hai si cu (Marţi, 18 mai 2021, 11:36)

    liviu_ [utilizator]

    una din koreea de nord! sa fie treaba treaba!
    • -13 (25 voturi)    
      Drula asta este sanatos la cap ???? (Marţi, 18 mai 2021, 15:14)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nici un contract, niciodata cu Rusia. Asta trebuie sa fie o regula care sa nu le iasa niciodata din cap romanilor. Cine stie ce spaga uriasa au incasat lupii tineri si infometati din USR daca au dat liber la un astfel de contract, antiromanesc.
  • +7 (23 voturi)    
    la lucrarile de infrastructura conteaza (Marţi, 18 mai 2021, 11:37)

    bancher [utilizator]

    mult ce prezenta fizica au respectivele firme in tara; adica degeaba firma din Rusia a facut stadion la Krasnodarsk si turnuri in Moscova, daca in Bucuresti are doar un birou si niciun muncitor. Nu faci tuneluri cu biroul, ci cu muncitorii si utilajele. Daca firma nu ii are in tara, se va tergiversa si aceasta magistrala de metrou mai rau decat cea din Drumul Taberei. de ce? Pentru ca firma nu are cu cine si cu ce utilaje sa munceasca.
    • +3 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 18 mai 2021, 12:15)

      [anonim] i-a raspuns lui bancher

      • +2 (10 voturi)    
        si interesul Bechtel care fuse? (Marţi, 18 mai 2021, 13:41)

        AES [utilizator] i-a raspuns lui

        :))))))
        • +7 (15 voturi)    
          Interesul (Marţi, 18 mai 2021, 14:00)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui AES

          Interesul a fost al lui Bombonel cel cu fularul gaurit! Toti PSDistii au cerut spagi ingrozitoare si daca nu au primit, au sabotat lucrarea!
          • +6 (10 voturi)    
            Si Bechtel a zis mersi cand a facturat si incasat! (Marţi, 18 mai 2021, 18:10)

            AES [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            Am inteles. :))))))))))))))))))
          • +1 (1 vot)    
            Adica bechtel era o firma serrioasa?:)))) (Luni, 24 mai 2021, 12:32)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            Pusa pe treaba, si Bombonel a tras teapa firmei americane, asa-i? mai sunteti multi din astia?
    • +1 (15 voturi)    
      n-avea tu grija chinezilor! (Marţi, 18 mai 2021, 12:40)

      AES [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      tot cine trebuie din UE va lua banii!
    • -1 (17 voturi)    
      Adaugare (Marţi, 18 mai 2021, 13:58)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Se va tergiversa si pt ca Moscova nu are nici un interes ca Romania sa se dezvolte!
    • +13 (17 voturi)    
      Lol (Marţi, 18 mai 2021, 14:44)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Nicio firma nu vine cu muncitorii si utilajele din tara mama, si majoritatea angajeaza local si inchiriaza ce au nevoie.

      Mai mult, aproape toti subcontracteaza lucrarile catre firme mai mici.
      • +2 (4 voturi)    
        depinde de firme (Miercuri, 19 mai 2021, 9:12)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui HP

        firmele care sunt deja aici au prezenta semnificativa, nu trebuie sa mai aduca alti muncitori pr ca deja ii au. Din acest motiv firmele romanesti au facut treaba mult mai buna la autostrazi decat cele straine. Subcontractarea este o greseala de multe ori: in goana dupa profit se subcontracteaza catre firme de garsoniera, care cer preturi mici apoi aduc muncitori necalificati de pe soseaua de centura.
    • +1 (5 voturi)    
      Are 5(cinci) birouri (Marţi, 18 mai 2021, 17:34)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      și...3 scaune?
  • +7 (23 voturi)    
    Atenţie, (Marţi, 18 mai 2021, 11:40)

    fokerul [utilizator]

    s-ar putea să ne trezim cu un tunel suplimentar secret, până în Transnistria.
    • +4 (4 voturi)    
      tunel (Miercuri, 19 mai 2021, 9:51)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      Da, da' cu semafor la intalnirea cu tunelul stramosesc dintre Vf. Omu si piramidele egiptene.
  • -5 (15 voturi)    
    In primul rand (Marţi, 18 mai 2021, 12:07)

    Rahan5 [utilizator]

    Magistrala 6 este COMPLET GRESITA ca prioritate !
    Trebuia mai intai unita Baneasa cu Magistrala 2 : Televiziune (Aviatorililor) - Unirii- Piata Sudului si nu cu 1 Mai !.
    Adica, de la Baneasa -Piata Presei sa te cuplezi imediat si ieftin cu Aviatorilor - Unirii !
    Segmentul ,,Pajura" putea sa mai astepte. Pajura oricum merge la metrou la 1 Mai.
    Ministrul Drula ! nota 2 ! Stai jos !
  • +8 (14 voturi)    
    mda (Marţi, 18 mai 2021, 12:14)

    SoulSearcher [utilizator]

    mai ramane si chinezii sa ne faca niste metrouri si e ok :DDDD
    • 0 (2 voturi)    
      chinezi (Miercuri, 19 mai 2021, 9:54)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Asta, presupunand ca vrem sa le vedem facute pana la Bicentenarul Marii Uniri.
      • +2 (2 voturi)    
        Trufie (Joi, 20 mai 2021, 11:03)

        mihai53 [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Iar ne dam cocosi fara argumente . De ce sa desconsideram China , cand are in Beijing peste 1000 de km de linii de metrou , iar in Bucuresti nu am reusit nici o suta din care mare parte facuti inainte de '89 . La calea ferata , daca noi nu am reusit sa reabilitam in 30 de ani cateva linii principale astfel ca trenul sa poata rula cu 120 km/ora , China construieste mii de km de linii de mare viteza (250-350 km/ora) pe an -4900 km in 2020. Desi tara are mari probleme , trebuie sa -i recunoastem realizarile si sa ne uitam in oglinda inainte de a critica .
        • 0 (0 voturi)    
          trufie (Joi, 20 mai 2021, 13:09)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui mihai53

          Imi pare rau ca n-ai inteles:" Bicentenarul... "este termenul "normal" la care ma astept de la noi si-ai nostri; am presupus- in sinea mea- ca chinezii il vor devansa ( chiar cu ceva zeci de ani). Chiar am mare stima pentru ceea ce reusesc chinezii sa faca, vazandu-i la ei acasa.
  • +6 (6 voturi)    
    Doua statii Montreal? (Marţi, 18 mai 2021, 12:43)

    mcris [utilizator]

    Pe bune?
  • +6 (20 voturi)    
    Modelul Bechtel nu va fi egalat (Marţi, 18 mai 2021, 13:42)

    AES [utilizator]

    nici de Rusia, nici de China! :))))))
    • 0 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 18 mai 2021, 14:43)

      [anonim] i-a raspuns lui AES

  • -5 (13 voturi)    
    LICITATIE MANARITA (Marţi, 18 mai 2021, 14:24)

    George1000 [utilizator]

    Pai daca Rusia e interzisa, de ce a castigat? Si ce firme sunt astea cu nume de 2 bani? Nu sunt firme consacrate. Sunt firme recent infiintate cu nume la misto, sugatoare de bani, cu 2-3 angajati fictivi. LICITATIE MANARITA
  • +1 (5 voturi)    
    Ura! În 2032 vom avea metrou până la (Marţi, 18 mai 2021, 17:41)

    nick24 [utilizator]

    Mol Băneasa!
  • -2 (12 voturi)    
    bad idea (Marţi, 18 mai 2021, 18:32)

    ilie57 [utilizator]

    Romania nu este in relatii f. bune cu Rusia.
    Nu cred ca este o idee buna ca Rusia sa se implice in constructia acestei magistrale de metrou.
    • 0 (2 voturi)    
      nici eu... (Miercuri, 19 mai 2021, 9:13)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui ilie57

      dar trebuie sa o spunem celor care au organizat licitatia.
  • +3 (3 voturi)    
    Sa speram... (Joi, 20 mai 2021, 9:34)

    Divergent [utilizator]

    ...ca mai exista si in Rusia companii serioase care nu lucreaza dupa practicile piticului atomic de la Kremlin. Daca il detestam pe Putin, nu inseamna ca tot ce vine din Rusia e naspa. La fel si cu Turcia lui Erdogan.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by