VIDEO Cum arată acum lucrările rămase la autostrada deschisă anul trecut în prag de alegeri

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Lucrari ramase de executat pe A10 la intersectia cu A1 si DN1
Foto: Captura YouTube
Pe 3 decembrie 2020, cu doar trei zile înainte de alegerile parlamentare, traficul rutier era deschis pe un tronson de autostradă din Transilvania care trebuia să fi fost gata deja de patru ani. Dar lucrările la A10 Sebeș-Turda Lotul 1, cu o lungime de 17 km, nu erau finalizate, traficul rutier a fost deschis cu restricții, iar cele două noduri rutiere din capete au fost doar pe jumătate terminate. Acum, la aproape șase luni după, constructorul încă e pe șantier și lucrează în special la nodurile de la Alba Iulia și de la Sebeș.

Inaugurarea din decembrie, dinaintea alegerilor, a venit atunci după un hei-rup electoral în care constructorul a lucrat în două săptămâni cât n-a făcut-o un an întreg, grăbind proceduri și lucrând în multiple ture, inclusiv noaptea, precum și în paralel la mai multe obiective.

„Aveam varianta să o dăm în trafic acum și să o folosim acum, sau să o deschidem în aprilie. Eu am trimis acolo o echipă de siguranță circulație, nu am fi dat în trafic dacă era vreun pericol. Nu are legătură cu alegerile. Antreprenorul s-a organizat”, a declarat Mariana Ioniță, directoarea de la Compania de Autostrăzi într-un interviu acordat HotNews.ro în decembrie.

„Nodul Alba Iulia Nord va fi finalizat în aprilie mai, cel mai târziu. Depinde și de Aktor (n.r. constructorul de pe lotul adiacent), dacă ei termină în iunie, va fi gata în iunie”, spunea atunci șefa de la Drumuri.

Autostrada A10, Nodul de la Alba Iulia Nord - lucrări aproape de finalizare


În imagini realizate din dronă, filmate recent, se observă cum constructorul se apropie de finalizarea lucrărilor la nodul de la Alba Iulia Nord, făcând posibilă o deschidere completă a circulației prin nod în săptămânile ce urmează.

În perioada asta constructorul se concentrează pe hidroizolația și, ulterior, pe asfaltarea pasajului rămas restanță peste calea ferată, în paralel cu pasajul pe care s-a deschis circulația pe câte un sens.


---

Autostrada A10, Nodul de la Sebeș - Pași mici spre finalizarea pasajelor care să asigure legătura directă cu autostrada A1


Cât privește complexul nod rutier de la Sebeș, acolo unde A10 se intersectează nu doar cu autostrada A1, ci și cu DN1, lucrările în continuare se concentrează pe finalizarea pasajelor de legătură.

Cel mai în urmă dintre acestea, pasajul principal de legătură A10 cu A1, se află la faza de suprabetonare, pe când la celelalte pasaje, precum și alte câteva porțiuni, constructorul deja a trecut la partea de asfaltare. Și aici momentul de finalizare a lucrărilor nu pare a fi foarte îndepărtat.

Odată finalizat, traficul rutier între A10 și A1 se va desfășura mult mai fluent, vehiculele nefiind nevoite să mai treacă prin giratoriile de legătură DN1-A1.

---

Autostrada A10 Sebeș - Turda

Lotul 1 - 17 km - de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Constructor: Impresa Pizzarotti
Valoare: 541.73 mil lei (fără TVA)
Contract: semnat în 2014
Lucrări începute: decembrie 2014
Stadiu fizic / stadiu financiar (mai 2021): 95% / 90,4%



CITEȘTE ȘI:

---






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22481 vizualizari

  • +8 (18 voturi)    
    Schimbați legea electorală! (Luni, 24 mai 2021, 10:11)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Alegeri in fiecare an!
    Va fi un Hei rup permanent!i
    In final raman niste autostrăzi!
    Vor inaugura an de an cioturi de autostrada!
    • +10 (16 voturi)    
      Cum se zice? (Luni, 24 mai 2021, 10:29)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Pic cu pic se face mare. Un ciot acum, unul peste 6 luni sau un an si poate o sa avem si noi o infrastructura, chit ca e peticita dar macar va fi reala nu doar pe hartie.

      Si acum imi aduc aminte cand candidase Potna cum s-a dat peste cap ca sa se asigure ca pensiile au fost livrate batranilor cu o saptamana jumate inainte de termen... vai de capul meu! Macar Drula mai face treaba. Restul? Declaratii, declaratii, declaratii.
    • 0 (4 voturi)    
      tocmai, ca nu este de bine (Luni, 24 mai 2021, 13:10)

      Adr1@n [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      pai se pare ca nu este deloc de bine. lucrarile incepute dupa alegeri progreseaza mult mai bine decat alea facute de dragul alegerilor.

      dar sa puna presa focul pe ei, si pe autoriati si pe constructori sa vedem si noi cine nu -si face treaba.
  • +1 (13 voturi)    
    Nu știu de ce (Luni, 24 mai 2021, 10:26)

    ploiesteanu [utilizator]

    mă duce gândul la inaugurare „de faţadă“ a lucrărilor la drumul expres Craiova – Piteşti atunci când utilajele au fost mutate imediat după plecarea lui Dragnea.
    • +4 (10 voturi)    
      Chiar așa (Luni, 24 mai 2021, 11:18)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Nici eu nu știu dece pentru că aici nu s-a retras nimic și lucrările au continuat.
      Eu folosesc bucata aia de autostradă și, cu toate neajunsurile de la capete, e aur curat. Se făceau și 30 min până la Alba Iulia din Sebeș.
  • +12 (14 voturi)    
    bun (Luni, 24 mai 2021, 10:40)

    martel55 [utilizator]

    constructor Aktor, pentru ca nu are nici un proiect dus la capat in termenul asumat, e primit in continuare la licitatii, si mai mult, i se si atribuie noi proiecte....asa ca recompensa
  • +2 (10 voturi)    
    Pe ăștia nu ii distribuie pe FB!? (Luni, 24 mai 2021, 11:08)

    middle_brick [utilizator]

    Pe ăștia de la Pizzarotti si Autor cu cate 7 ani întârziere și niciun termen de finalizare asumat vad ca nu ii lauda Drula. Sa vina CNAIR sau cum naiba se mai numește acum cu un termen de finalizare si sa si-l asume, ce zici Drula te bagi?
  • +2 (4 voturi)    
    parca muncesc (Luni, 24 mai 2021, 11:17)

    vazator [utilizator]

    Foarte slaba miscarea, iar cei care sunt pe acolo muncesc de parca stau. Bleah...
  • -1 (5 voturi)    
    Mereu aceeași poveste (Luni, 24 mai 2021, 14:00)

    hdd [utilizator]

    Înainte să dați vina pe constructor, verificați situațiile de plăți.

    Cu excepția foarte rară a unora care au dat, o dată, un tun,
    constructorii au tot interesul să facă lucrarea cât mai repede, să își încaseze banii și să se mute la următoarea lucrare.
    În schimb, STATUL NU DĂ BANII.
    Sau face plăți parțiale, sau deloc.

    Că lucrarea s-a făcut bine sau prost, asta e altă discuție.Dar stadiul (aparent) al lucrării ține exclusiv de câți bani bagă beneficiarul, în speță statul.
    Bagă banii rapid, se face. Nu bagă banii, se opresc lucrările.
    În România nicio bancă nu îți dă credit ca să faci lucrări de infrastructură. Și dacă beneficiarul nu bagă banii, de unde? Să vii tu de acasă cu zeci de mil de €?
    Nicăieri în lume o firmă de construcții nu e și bancă.

    Verificați asta.
    E singurul motiv de întârziere a construcțiilor de infrastructură.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by