Autostrada Moldovei A7: Licitația pentru primul tronson din A7, 63 de km dintre Ploiești și Buzău, trimisă spre validare

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Moldovei - A7
Foto: Hotnews
„Vestea bună a zilei: Licitația pentru primul tronson din A7, cei 63 de km dintre Autostrada A3 (Dumbrava) și Buzău, trimisă la ANAP”, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Odată validată de către ANAP, licitația va fi publicată pentru depunerea ofertelor pentru execuția directă a autostrăzii al cărei proiectare a fost deja realizată. Termen de execuție: 20 de luni.

„Astăzi a fost încărcată pe sistemul de licitații publice, documentația A7 Ploiești (Dumbrava)-Buzău, pentru validarea de către Agenția Națională de Achiziții Publice. După validarea de către ANAP, licitația va fi publică pe SICAP pentru depunerea de oferte”, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Subliniez că licitația este pentru EXECUȚIA LUCRĂRILOR adică efectiv construire. Proiectul tehnic de execuție este deja făcut și parte din documentație. Asta înseamnă că imediat după semnarea contractului, constructorul va putea intra în teren”, anunță Drulă.

Autostrada A7 Ploiești (Dumbrava) - Buzău va fi împărțită în trei loturi


Potrivit acestuia, termenul de execuția a lucrărilor este de 20 de luni, iar tronsonul A7 Ploiești (Dumbrava) - Buzău va fi împărțit în trei loturi:

1) Nod Dumbrava pe A3 București - Ploiești -> Mizil: 21km
2) Mizil - Pietroasele: 28,35km
3) Pietroasele - Buzău: 13,90km

„Sunt prevăzute 6 noduri rutiere (vedeti planșele pentru amplasare), 42 de poduri/pasaje/viaducte, 4 parcări/spații de servicii și 2 centre de întreținere. Perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi și stații de încărcare pentru vehicule electrice în spațiile de servicii”, spune Drulă.

Click pe poză pt mărire



„A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320km de la Pașcani pâna la autostrada A3 București-Ploiești (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focșani și Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. Ne propunem ca până la sfârșitul verii să scoatem la licitație sectorul Buzău-Focșani, iar până la sfârșitul anului Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani”, a mai spus Drulă.

UPDATE - CNAIR a publicat și valorile estimate pentru cele trei loturi scoase la licitație:

1. Dumbrava - Mizil: 21 km, 2 noduri rutiere, 15 lucrări de artă - 1,65 mld lei fără TVA

2. Mizil - Pietroasele: 28,35 km, 2 noduri rutiere, 20 lucrări de artă - 1,47 mld lei fără TVA

3. Pietroasele - Buzău: 13,9 km, 2 noduri rutiere, 9 lucrări de artă - 1,16 mld lei fără TVA







Foto: Traseul autostrăzii A7. Traseul pentru Pașcani - Suceava - Siret este orientativ* / Vezi aici traseul A7 de la Ploiești la Pașcani / Vezi aici traseul studiat de la Pașcani la Siret

Autostrada A7 - „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85


Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.



CITEȘTE ȘI:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















35117 vizualizari

  • -6 (22 voturi)    
    . (Miercuri, 26 mai 2021, 12:44)

    Elfu [utilizator]

    ce va place sa va legati de E85 si de faptul ca are o banda jumatate per sens ... bine macar ca este asa ... altfel erau mult mai multe accidente.

    nu drumul e criminal ci idiotii care nu respecta regulile bunului simt.

    si da, daca exista bun simt conduci si pe jumatatea aia de banda ... in felul asta cine vrea sa depaseasca o poate face in siguranta tinand cont de valorile de trafic.

    faptul ca sunt multi idioti care conduc pe E85 este alta problema.

    pe langa cei care sunt agresivi exista si categoria celor care se lauda ca respecta legea circuland 'corect' pe banda ... ambele categorii pot genera/contribui la accidente.

    sunt curios ce a rezolvat bucata de 2+1 din apropiere de bucuresti cu tot cu limita de viteza de 70-80 de pe ea (de ce mai exista acea limita ? - ar trebui sa revina la viteza normala pentru un european - adica 100 ) - presupun ca administratorul ar putea sa publice studiile care au stat la baza schimbarii geometriei si implicit statistica accidentelor atat inainte de modificare cat si dupa ...

    si mai curios sunt daca asfaltarea de pe CB sens dn1 - autostrada ploiesti ( ultima bucata pana in autostrada) a fost receptionata - asfaltul nou asezat este valurit astfel incat un sofer poate simti disconfort ruland cu viteza legala ( probabil asfaltul a fost prea rece si nu au reusit sa ii asigure planeitatea ) - daca da inseamna ca nu prea avem leac la 'merge si asa' si lipsa responsabilitatii.
    • +6 (14 voturi)    
      daca tu crezi (Miercuri, 26 mai 2021, 13:13)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      ca depasesti in siguranta un tir care merge pe jumatatea aia de banda, atunci e clar ca is multi idioti care conduc pe e85....

      siguranta e sa ai sensurile separate. Si da, daca drumul ala nu avea o banda jumata ci doar o banda, erau mai putine accidente garantat. Accidentele is fix de la jumatatea aia de banda care face pe multi soferi sa creada ca e o banda inteaga si pot face depasiri in siguranta (asa cum crezi si tu)
      • -4 (12 voturi)    
        fara suparare (Miercuri, 26 mai 2021, 13:32)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        dar bati campii. Ai o intelegere precare a fenomenului, te rog abtine-te sa mai diseminezi informatii false.
      • +7 (9 voturi)    
        cum adica (Miercuri, 26 mai 2021, 13:45)

        Loyola [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        sa nu depasesti in siguranta un TIR care merge pe jumatatea aia de banda?
        Conditia obligatorie e sa nu vina nimeni din sens opus !!
      • 0 (6 voturi)    
        . (Miercuri, 26 mai 2021, 13:51)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        @Hans Metter

        nu ai circulat pe DN2 dupa cum vorbesti - inainte de latirea aia la 1.5 benzi pe sens erau o gramada de accidente ...

        am facut sute de mii de km pe E85 si imi pare rau ca nu am o arhiva video ca sa iti dai seama despre ce vorbesc.
        • -2 (4 voturi)    
          . (Miercuri, 26 mai 2021, 14:09)

          Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

          sper ca inca nu ai plecat din Drumul Taberei si iti poti da seama ca uneori bunul simt si respectul in trafic pot uneori salva situatii unde regulile de circulatie si starea curenta a infrastructurii ar provoca haos. sanatate !
    • +6 (8 voturi)    
      . (Miercuri, 26 mai 2021, 13:14)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      si pe E85 exista zone in care asfaltul este cel din 199x cand a fost realizat.... a meritat costul pentru ca in peste 20 de ani nu a suferit nici o 'intretinere' periodica. .... acolo unde a fost realziata 'intretinerea' periodica asfaltul a fost distrus iar calitatea asfaltarilor ulterioare este foarte slaba - la cativa ani se reasfalteaza/carpeste ..

      o chestie interesanta de aflat - care sunt costurile intretinerii pe E85 ( sa zicem Bz- Urziceni) in decursul anilor de cand a devenit 1.5 per sens !
      ar fi utila informatia separata pt zona cu asfalt original si zonele reasfaltate de x ori.
    • +1 (5 voturi)    
      in vest este canii cu colaci in coada (Miercuri, 26 mai 2021, 13:16)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      De ce crezi ca au pus despartitoare pe mijloc in vest?
    • +3 (7 voturi)    
      Normal ar fi ca (Miercuri, 26 mai 2021, 13:40)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      Circulatia pe jumat aia de banda circulatia sa fie interzisa. pt ca idiotii sa nu creada ca e banda de circulat
      • +1 (1 vot)    
        Surpriză, legal este deja interzis (Miercuri, 26 mai 2021, 19:21)

        idna [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/soseaua-pe-care-zeci-mii-de-soferi-incalca-legea-fara-sa-stie-823803

        Să scot citate sau citește fiecare singur (chiar și Elfu)? Dar pe scurt, nu e bandă de circulație, ci acostament. Iar pe acostament nu ai voie să circuli (chiar dacă poți). E atât de simplu. Restul e cancan tipic românesc (poliția nu amendează, CNAIR nici nu extinde drumul la 4 benzi și/sau nici nu reconfigurează la 2+1 alternativ).
        • 0 (0 voturi)    
          . (Miercuri, 26 mai 2021, 22:45)

          Elfu [utilizator] i-a raspuns lui idna

          @idna - de ce "chiar si Elfu ?" - par neinformat ? Crezi ca daca 'scoti' citate dintr-un articol te transformi in analist ?

          spor la citit ;-)
          • +1 (1 vot)    
            Cu atât mai grav (Joi, 27 mai 2021, 10:40)

            idna [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

            Să vii atunci cu românisme și să propovăduiești nerespectarea legii.

            Analist, ești glumeț. Pentru leneși aș putea face efortul. Ce scrie acolo nu e pentru mine, la fel ca și tine și eu știu despre ce este vorba acolo. E pentru cine chiar nu crede.
    • +4 (6 voturi)    
      solutia de pe E85 (Miercuri, 26 mai 2021, 14:08)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      este absolut idiotica. in locul unui drum de 4 benzi s-a facut caricatura aia.

      decizia a fost luata in anii 90 de tov Basescu care a refuzat sistematic constructia de autostrazi la sfaturile universitarilor de la facultatile de drumuri.
      • +5 (5 voturi)    
        . (Miercuri, 26 mai 2021, 14:22)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        macar au utilizat o reteta interesanta de asfalt - sunt sectoare care au acel asfalt si astazi si sunt impecabile.

        cand 'specialistii' de la drdpb + sdn-uri au incercat sa execute lucrarile de intretinere periodica netinand cont de tipul asfaltului au observat ca nu mergea treaba cum se asteptau - chiar daca standardul spunea ca la x ani trebuie sa 'tratezi' suprafata ( au fost cateva zone chiar la intrarea in lilieci unde au incercat - care circula pe acolo isi pot aduce aminte - cred ca acum vreo 15-20 de ani)

        apoi au inceput sa frezeze si sa reasfalteze la x ani - asa au aparut fagasele datorita masinilor grele (care acumuleaza apa cand ploua si sunt f periculoase) ,valuririle, fisurile, faiantarile ... si evident necesitatea unor noi lucrari ... ;-)
      • +1 (7 voturi)    
        decizia (Miercuri, 26 mai 2021, 14:44)

        ippo [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        Decizia a fost fortata de institutiile financiare internationale, care au refuzat sa finanteze un drum 2+2, pentru ca indicatorii de trafic nu il justificau la momentul acela.
        • +4 (6 voturi)    
          nope (Miercuri, 26 mai 2021, 14:59)

          John_Re [utilizator] i-a raspuns lui ippo

          decizia a fost personala a lui Basescu. el a avut de ales dintre un drum cu 4 benzi pana la bacau si caricatura asta mai lunga.

          iar referitor la trafic povestea este inventata de Ceausescu si pusa in practica de drumari.

          istoria este asa. in anii 60 toti in lume construiau autostrazi si drumuri bune in draci. si romanii stiau si ei asta. ca sa sa justifice populatiei de ce in RO nu se construieste la fel Ceausescu a inventat scuza cu traficul.

          uite asa, decalajul intre vest si Ro a ajuns la 100 de ani din cauza unor conducatori idioti dininainte si dupa 89.

          iar referitor la imprumuturi eu tot ma intreb cum altii sunt in stare sa construiasca pe banii lor iar romanii stau mereu cu mana intinsa.
          • 0 (2 voturi)    
            nu e nicio scuza (Miercuri, 26 mai 2021, 17:13)

            ippo [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

            cu traficul redus. Mai ales inainte de '89. Cati romani detineau autoturism atunci?

            Extrapolezi aiurea ideea cu ce se construia atunci in alte parti ale lumii.

            Basescu n-a avut de ales nimic, atat i-a permis contractul de finantare cu BEI.
    • +2 (2 voturi)    
      Drumul ăla e criminal (Miercuri, 26 mai 2021, 15:38)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      Ce poate fi „bun simț” pentru tine poate fi nesimțire pentru altul.

      De exemplu ție ți se pare de bun simț să circuli pe jumătatea aceea de bandă (care de fapt e acostament). Dar biciclistul sau pietonul ce circulă noaptea pe acolo (da am văzut cazuri) s-ar putea să aibă altă părere. Fix aceeași părere o va avea și polițistul care se uită la regulile de circulație și nu la cele de „bun simț”.

      E teroare pe drumul ăla. Cine circulă pe acostament o face de frica inconștienților care vin la tupeu cu viteză și flash-uri din spate. Despre depășirea tirurilor nici nu mai scriu. E deja sport extrem.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Miercuri, 26 mai 2021, 16:55)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        da, poti spune ca este un drum periculos - in principiu este asa datorita celor care circula pe el ( daca nu ar fi avut acostamentul pe care se si circula ar fi fost mult mai multe accidente datorita valorilor mari de trafic si al depasirilor fortate).

        bunul simt si respectul in trafic ar trebui sa tina cont de toti participantii la trafic - evident pozitionarea si circulatia pe acea jumatate de banda = acostament (linia discontinua simpla tip M conform SR 1848-4/2004) va tine cont de mai multi factori (timp al zilei, conditii meteo, geometria si viteza maxima admisa pe sectorul respectiv, caracteristicile traficului, samd )

        politistii de la rutiera care circula cu radarul pe E85 circula fix pe acea banda .

        in localitati limita de viteza este 50 si 'teoretic' ar trebui sa te descurci cu diversele situatii care pot apare

        orice maimuta poate apasa pedala de acceleratie pana la capat dar asta nu inseamna ca acea maimuta este si un bun sofer/conducator auto.

        daca esti atent la trafic (si nu stai cu ochii in telefon sau cu mintea in alte locuri pentru prea mult timp) si reusesti sa 'citesti' participantii la trafic (adica ai ceva experienta) nu ar trebui sa ai probleme deosebite pe E85 - evident o conditie ar fi sa nu intalnesti prea multi inconstienti (din seria monkeys_LOWIQ, internet_Lovers sau alcohol_Lovers - mai ales din sens opus ...)

        o problema intalnita in decursul anilor o reprezinta lipsa de reactie a politiei (112) in cazul in care un alt participant la trafic incalca grosolan regulile de circulatie - putand genera accidente prin modul in care conduce ... aici insa este vorba de alta boala a sistemului si a resursei umane implicate....
  • +3 (9 voturi)    
    De A8 nu se aude nimic? (Miercuri, 26 mai 2021, 13:26)

    TrickyWicky [utilizator]

    A8 nu se mai aude nimic.
  • +6 (6 voturi)    
    . (Miercuri, 26 mai 2021, 14:40)

    Elfu [utilizator]

    lasand la o parte parerile despre E85, sa speram ca A7 va fi ceea ce trebuie si se va executa intr-un timp rezonabil.
  • 0 (2 voturi)    
    Denumirea loturilor (Miercuri, 26 mai 2021, 14:54)

    aqualung [utilizator]

    Mie mi se pare ciudat să spui "Pietroasele" punctului unde se separă loturile 2 și 3. Dacă te uiți atent pe hartă, Pietroasele nu e nici pe aproape, e undeva în dreptul jumătății lotului 2. Limita între loturile 2 și 3 e de fapt la Stâlpu.
    • -1 (1 vot)    
      Daca nu te pricepi... (Miercuri, 26 mai 2021, 20:50)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      Nu localitatea cea mai apropiata de punctul respectiv da denumirea punctului, ci UAT-ul. Acum stii.
      • 0 (0 voturi)    
        Așa, și? (Vineri, 28 mai 2021, 16:33)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Stai liniștit, că știu UAT-urile din zonă. UAT-ul de acolo tot Stâlpu e. Capătul lotului e în comuna Stâlpu, la vest de ea mai e comuna Ulmeni, și abia după aceea Pietroasele.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu pare piperat costul? (Miercuri, 26 mai 2021, 16:09)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Nu cunosc deloc zona respectiva, dar din hartile geografice pare ca e zona de campie. De ce sunt atunci costurile de constructie atat de mari? Preluand informatiile publicate in articol, reiese un cost de 13,5 milioane € / km, ceea ce pentru o zona de campie este exagerat de mult!
    Nu incerc sa reduc importanta construirii de infrastructura (rutiera, feroviara, aeriana), incerc doar sa inteleg de ce sunt consturile atat de mari, avand in vedere ca deja proiectele tehnice sunt deja finalizate.
    • 0 (0 voturi)    
      Mare (Miercuri, 26 mai 2021, 16:43)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Întrebarea e bună, prețul estimat e foarte mare. Poți spune că se cer stații de încărcare a vehiculelor electrice și perdele forestiere cam peste tot, dar chiar și așa... Pe de altă parte, urmează o licitație, care va stabili prețul final. Mă aștept ca din concurența ofertanților, să se reducă semnificativ (s-au mai atribuit loturi de autostradă la sub jumătate din prețul estimat, proiecte derulate cu mai mult sau mai puțin succes).

      Prețul estimat e, am impresia, de fapt un preț maximal peste care nu se poate trece în licitație.
      • 0 (0 voturi)    
        S-ar putea sa ai dreptate (Miercuri, 26 mai 2021, 17:42)

        This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        .
  • 0 (0 voturi)    
    Pret (Miercuri, 26 mai 2021, 17:49)

    tomi2381 [utilizator]

    Nu contest necesitatea autostrăzilor...Dar frate ce dărnicie în partea asta de Europa...pentru primul lot statul oferă maxim 19.5 milioane euro...noi sa fim sănătoși...ca tot saraci murim...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by