Cătălin Drulă: Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză dintre Craiova-Lugoj a fost publicată pe SICAP

de G.S.     HotNews.ro


Drumul expres Craiova-Lugoj
Foto: Ministerul Transporturilor
Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj ce are o lungime estimată la aproximativ 250 de kilometri a fost publicată marți pe SICAP, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Ce spune ministrul:

  • licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare
  • profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului
  • din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul "preliminary design" (proiect tehnic "preliminar"), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului

Potrivit anunţului publicat pe SICAP, obiectul contractului de servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru "Drum de mare viteză Craiova - Drobeta Turnu Severin - Lugoj", notează Agerpres.

Valoarea totală a contractului este estimată între 107,465 şi 127,002 milioane de lei. Durata contractului este de 43 de luni. Tipul procedurii este licitaţie deschisă.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 12 iulie 2021, ora 15:00, după care va avea loc deschiderea acestora.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18985 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    2025 (Marţi, 1 iunie 2021, 15:32)

    levierul [utilizator]

    mai devreme de 2025 nu vor putea fi tronsoane in exploatare.
    • 0 (0 voturi)    
      inteleg ca abia atunci se termina contractul (Miercuri, 2 iunie 2021, 10:33)

      Ovidiu M [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Acum se face licitatia pentru contractul de proiectare si daca nu vom avea parte de procese interminabile la contestatiile care, negresit, vor veni... abia in 2025 se va termina acest contract. Abia pe baza lui se vor face licitatiile pentru constructia propriu zisa. Si 2025 e totusi un termen optimist. Sigur depasim 2030 pana sa putem circula pe Craiova-Lugoj.
  • +7 (13 voturi)    
    eh (Marţi, 1 iunie 2021, 15:32)

    Adrian_1234 [utilizator]

    in ritmul asta pana in 2030 o sa avem si noi sosele
    pacat ,ca daca se bagau bani de acum 13 ani eram deja cu ele la zi ...
    • +2 (2 voturi)    
      EXACT asta e ritmul necesar (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:02)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Uita-te la Sibiu - Pitesti. SF facut de mantuiala, lucrari neincepute timp de 15 ani. Doar dupa ce s-a completat SF-ul ala facut repede (probabil sa dea bine la vro campanie electorala), abia atunci s-au demarat lucrarile.
      Si Lugoj Craiova trece prin defileuri, munti. E un traseu foarte dificil, vor fi nevoie de mai multe tuneluri, poduri si viaducte. Sa fie facut SF-ul cu cap, ca sa se poata demara imediat lucrarile, nu ca pe Sibiu Pitesti.
  • -9 (13 voturi)    
    drumul va fi deschis de 1 aprilie (Marţi, 1 iunie 2021, 15:48)

    snowflake [utilizator]

    in fiecare an
  • -10 (14 voturi)    
    25.8 mil E pe 3.5 ani aruncați studiu fezabilitate (Marţi, 1 iunie 2021, 16:25)

    Rower [utilizator]

    Cu alte cuvinte, se arunca 25.8 milioane Euro, distribuiți pe 3 ani și 7 luni, pe un studiu de fezabilitate total inutil deoarece autostrada nu este viabilă din cauza sectorului Turnu Severin - Caransebeș, foarte dificil.

    Parca se interziseseră studiile de fezabilitate pentru drumuri cu șanse mici de a fi realizate în viitorul apropiat deoarece acestea sunt simple escrocherii care nu au alt scop decât tragerea de bani din bugetul statului, fără sa se facă în realitate nimic, iar după câțiva ani expira și trebuie refăcute.

    Citat:
    "Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj ce are o lungime estimată la aproximativ 250 de kilometri a fost publicată marți pe SICAP, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
    ...
    Valoarea totală a contractului este estimată între 107,465 și 127,002 milioane de lei. Durata contractului este de 43 de luni. Tipul procedurii este licitație deschisă."
    • +12 (16 voturi)    
      Nici nu mai vorbesc de austrieci, elvetieni, etc (Marţi, 1 iunie 2021, 17:47)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      Dar, in Grecia ai fost? Ai vazut A2 (Egnatia -Odos) Salonic - Ioannina - Igoumenitsa (est -vest) - ai vazut prin ce munti trece? Si traficul pe ea, in afara sezonului turistic, e mult mai redus decat pe 90% din drumurile nationale de la noi (ca sa nu zici ca au nu stiu ce trafic, deci se justifica)! Deci cum poti sa spui ca nu se poate Severin - Caransebes? Acum 50 de ani s-a putut face ''Portile de Fier'', dar un drum?!
      • +7 (9 voturi)    
        Intre Caransebes si T.Severin (Marţi, 1 iunie 2021, 18:43)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        drumul e destul de bun, dar e extrem de circulat, TIR dupa TIR.
        • +5 (7 voturi)    
          Stiu - de cand cu podul de la Calafat, asa e! (Marţi, 1 iunie 2021, 19:56)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          Dar, asta e ideea, ca daca aia au facut prin munti mai mari, autostrada (si crede ma, am fost o data la sfarsit de octombrie in Corfu, efectiv batea vantul pe acolo, 10 masini in 10 km intalneai), cu atat mai mult trebuie sa facem si noi!
      • -2 (6 voturi)    
        Foate bine (Marţi, 1 iunie 2021, 21:32)

        mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        ii merge greciei cu atatea autostrazi si nu e doar ea si portugalia e exact in aceiasi situatie, autostrazile nu-ti garanteaza absolut nimic economic mai ales in cazul tarilor aflate la periferia ue la fel ca Romania.
        • +2 (4 voturi)    
          Hmm! Nu e cazul aici, e un drum circulat (Marţi, 1 iunie 2021, 21:46)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

          si daca nu conteaza economic, conteaza pt siguranta participantilor la trafic. La greci cred ca are legatura si cu taxarea! Tu, ca turist, o data, de doua ori pe an, te duci, dar, daca ar trebui sa mergi zilnic, mai greu! Nu am vazut nicaieri sistem de taxare atat de haotic....bariere la 20 de km, la 50, la 80, inainte de tunel, dupa tunel, acolo 2 euro, acolo 6, acolo 8, cum ii taie capul. Autostrada, de la Promachonas Igoumenitsa, ma costa aproape cat motorina! Cel mai haois e cu podul de la Patras. Costa undeva la 30 de euro o trecere, dar feriboturile jos iau 6-8 euro si-si fac reclama spunand ''admiri panorama podului de pe feribot''. Evident ca majoritatea masinilor sunt pe bac.
          • -4 (4 voturi)    
            Mortii in plus (Marţi, 1 iunie 2021, 22:59)

            mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            la noi fata de media din ue din accidente rutiere sunt de la pietoni care traverseaza aiurea strazile, nu scazi cu nimic mortalitatea daca faci autostrazi.
            • +1 (1 vot)    
              Bai, frate, (Miercuri, 2 iunie 2021, 6:57)

              Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

              de unde le scoti?! Cu greu pot concepe ca exista oameni care gandesc asa, nu stiu daca o faci cu rautate, carcoteala sau pur si simplu ...atata poti tu
  • +7 (17 voturi)    
    Poate (Marţi, 1 iunie 2021, 17:09)

    oracolul [utilizator]

    cu Drula se recupereaza macar o parte din timpul pierdut cu tiriplici gen Cuc.
    • +7 (15 voturi)    
      Eu cred ca Drula a pus biciul pe CNAIR (Marţi, 1 iunie 2021, 18:20)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui oracolul

      Si incearca sa se tina de termene, ca sa nu mai expire studiile de fezabilitate inainte de a incepe efectiv si lucrarile...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by