Ministerul Transporturilor susține că are o execuție bugetară pe fondurile de la bugetul de stat de 93% pe primul semestru al acestui an, și „creșteri spectaculoase” pe investițiile din fonduri europene comparativ cu anii anteriori. Astfel, Transporturile vor cere la prima rectificare bugetară sume în plus de circa 2,9 miliarde de lei (aproximativ 580 milioane euro), potrivit informațiilor transmise la solicitarea HotNews.ro. Pe ce domenii se vor duce banii pe care Transporturile îi cer în plus la rectificare, vezi în articol.

Lucrari la drumuri si calea ferataFoto: CNAIR

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a solicitat la rectificarea bugetară o suplimentare de 2,9 miliarde lei”, se arată într-un răspuns transmis la solicitarea HotNews.ro.

Potrivit Transporturilor, sumele reprezintă creșteri la următoarele capitole:

1. Întreținerea infrastructurii feroviare

2. Întreținerea infrastructurii rutiere

3. Investiții de capital în companiile subordonate pentru eficientizare și redresare după pandemia COVID-19

4. Obligații de plată

Ministerul Transporturilor transmite că are o execuție bugetară pe fondurile de la bugetul de stat de 93% pe primul semestru al acestui an.

„Pe investiții din fonduri europene, MTI înregistrează creșteri spectaculoase de 35% față de semestrul I din 2020 și 285% față de aceeași perioadă din 2018”, se mai arată în răspunsul MTI la solicitarea HotNews.ro.

Cătălin Drulă anunța că vrea bani în plus la rectificare pentru întreținerea drumurilor: „Avem peste 100% absorbție pentru primele 6 luni din 2021”

Peste 100% absorbție din fondurile de întreținere a infrastructurii rutiere pentru primele 6 luni din 2021”, anunțat în urmă cu o săptămână ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Pentru că reparațiile vor continua într-un ritm accelerat anul acesta, vom cere suplimentarea de la buget a fondurilor pentru întreținerea infrastructurii”, a declarat Drulă.

Astfel, din cele 617 milioane alocate de la bugetul de stat, CNAIR a utilizat din ianuarie până în iunie, inclusiv, 373 de milioane, în condițiile unui prim semestru din 2021 extrem de ploios, care a temperat ritmul asfaltărilor.

„Pentru că reparațiile vor continua într-un ritm accelerat anul acesta, vom cere suplimentarea de la buget a fondurilor pentru întreținerea infrastructurii. Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri vor și pot să facă mai mult”, a spus Drulă.

„O parte importantă din lucrările de întreținere o constituie covoarele asfaltice. Așadar, CNAIR a folosit 178 de milioane de lei în acest scop, adică 107% din fondurile alocate în prima jumătate a lui 2021 pentru această categorie. Mai bine de 520 de km de drumuri au fost deja asfaltați, din totalul de peste o mie prevăzuți pentru anul acesta”, a detaliat ministrul.

„Întreținerea infrastructurii rutiere este la fel de importantă precum construirea de noi drumuri și autostrăzi. Dacă nu păstrăm în stare bună ce avem, va trebui să plătim asta cu vârf și îndesat pe viitor. Pe scurt, ideea e simplă: întreținem acum ca să nu reabilităm la anul”, spune Drulă.

„Chiar dacă avem în 2021 cu 10% mai mulți bani față de anul trecut pentru întreținerea drumurilor, necesarul pentru repararea celor peste 9.000 de km cu durata de viață depășită ar fi de 12 miliarde de lei. De aceea mă voi lupta în continuare să obțin alocări cât mai mari pentru lucrările de întreținere a infrastructurii rutiere”, a spus ministrul.