Mai multe companii și asocieri de constructori din Turcia, România sau Italia au depus oferte pentru proiectarea și execuția lărgirii Șoselei de Centură București, cei circa 15,5 km dintre A1 și DN5 (Giurgiu). Contractele pe cele două loturi vizate au o valoare estimată de circa 800 de milioane de lei și un termen de 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Modernizare DNCB intre A1 si DN5Foto: Catalin Drula / Facebook

Licitația lansată de CNAIR în SEAP în ianuarie 2021 prevede practic două loturi pentru a fi modernizate între A1 și DN5, cu o lungime totală de circa 15,52 km.

„2 ofertanți pentru lotul 1 și 6 ofertanți pentru lotul 2 înscriși pentru contractul de proiectare și execuție a Centurii Sud București între A1 și DN5”, a anunțat Compania de Drumuri luni după amiază.

LOT 1 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A1 (km 55+520) și km 54+700 inclusiv parcarea de lungă durată de la km 54+765

Valoarea estimată fără TVA : 31.508.631,97 - 37.421.008,81 lei.

Ofertanți:

1. S.C. MARISTAR COM S.R.L

2. ASOCIEREA SC IBB-HIB ROMANIA S.R.L. – IBB-HAUS-UND INDUSTRIEBAU GMBH (Turcia)

LOT 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 și DN5 (km 40+000).

Valoarea estimată fără TVA – 638.945.656,53 și 758.901.258,09 lei.

Ofertanți:

1. Asocierea: STRACO HOLDING S.R.L (lider) - TANCRAD S.R.L - COSEDIL SPA

2. Asocierea DRUM ASFALT S.R.L. (lider) – S.C. OPR ASFALT S.R.L. (asociat 1) – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS S.A. (asociat 2) – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. (asociat 3)

3. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S (Turcia)

4. Asocierea DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – ELECTROGRUP S.A.

5. Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.p.a. (lider) – S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat)-

6. Trace Group Hold

Obiectivul de investiție conține următoarele principale lucrări, potrivit CNAIR:

  • Intersecția Centura București, km 40 + 550, existent – DN5 (Giurgiu) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran existent pe DN5; amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii; pasaj suprateran pe Centura București amenajat la 4 benzi.
  • Intersecție Centura București, km 44+700, existent – DC18 (Măgurele) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran pe Centura București, amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii; pasaj suprateran pe DC18.
  • Intersecție Centura București, km 47+040, existent – DC20 (Vârteju) și Cazarma Măgurele, km 46+040, care presupune realizarea unui sens giratoriu.
  • Intersecție Centura București, km 49+000, existent – DN6 (Alexandria) - realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran pe Centura București, amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii și pasaj suprateran existent pe DN6

Conform datelor din SEAP, valoarea totală estimată pentru cele două loturi este de circa 796 milioane de lei. Data limită de depunere a ofertelor este 04 martie 2021.

Durata contractului pentru Lotul 1 este de 79 luni si cuprinde: 9 luni perioada de proiectare, 10 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor.

Durata contractului pentru Lotul 2 este de 96 luni si cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor.

Conform datelor din caietul de sarcini, Șoseaua de Centură va fi modernizată la patru benzi după următorul profil:

- Lățimea platformei: 17,9 m

- Lățimea platformei carosabile: 4 X 3,5m

- Lățimea zonei mediane: 1,6m

- Efect optic de bordură: 2 x 0,4m

- Trotuar partea stângă: 1,5m

Pe lângă lărgirea șoselei și realizarea unei parcări de lungă durată, proiectul prevede practic realizarea a trei intersecții denivelate prin coborârea centurii cu patru benzi pe sub giratorii la nivel realizate la intersecțiile cu DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu) și DC18 (Măgurele).

Intersecția DNCB cu DN6:

Intersecție Centura București, km 49+000, existent – DN6 (Alexandria) - realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran pe Centura București, amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii și pasaj suprateran existent pe DN6.

---

Intersecția DNCB cu DC18:

Intersecție Centura București, km 44+700, existent – DC18 (Măgurele) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran pe Centura București, amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii; pasaj suprateran pe DC18.

--

Intersecția DNCB cu DN5:

Intersecția Centura București, km 40 + 550, existent – DN5 (Giurgiu) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran existent pe DN5; amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii; pasaj suprateran pe Centura București amenajat la 4 benzi.

---