Soluția simplă și ieftină pentru drumurile naționale, pentru a evita tragediile pe șosele. Asociația Pro Infrastructură cere explicații Companiei de Drumuri

de Redactia     HotNews.ro


DN 2
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Opt din cele 24 de victime ale accidentelor rutiere din acest weekend și-au pierdut viața în ciocnirea frontală de pe DN2, în județul Bacău, la Răcăciuni. Asociaţia Pro Infrastructură spune că există o soluţie simplă şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii, respectiv separatoarele de sens. ”De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar)”, afirmă reprezentanții Pro Infrastructură.


Ei spun că au atras atenția în repetate rânduri că pentru DN2 și pe alte drumuri de 13 metri lățime există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Măsura a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.
  • "De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!
  • Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?
  • Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime", a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură.
Asociația cere "o analiză serioasă" a rețelei de drumuri naționale pentru identificarea zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.
  • "Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.
  • Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!", adaugă sursa citată.



În paralel cu DN2, Compania de Drumuri are în plan realizarea unei autostrăzi cu indicativul A7 pe ruta Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani - Siret, arteră care pe viitor va decongestiona DN2 și va prelua marea majoritate a traficului care tranzitează Moldova pe axa Nord-Sud. Proiectul este momentan în faza licitației pe tronsonul Ploiești - Buzău, și în etapele finale ale proiectării de la Buzău până la Pașcani. De la Pașcani la Suceava și Siret, proiectul A7 este încă în faza studiului de fezabilitate.


Weekendul care a trecut a fost unul dintre cele mai sângeroase de pe șoselele din România în acest an. Nu mai puțin de 24 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere.

Cel mai grav accident s-a petrecut pe DN2 (E85), în județul Bacău, la Răcăciuni - cinci adulți și doi minori și-au pierdut viața după ce un microbuz s-a ciocnit frontal cu un Mercedes cu volan pe dreapta înmatriculat în Marea Britanie.

Cele mai mari valori ale traficului din Moldova în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

Astfel s-a ajuns ca DN2/E85 să fie, din punct de vedere al accidentelor, cel mai periculos drum național din România.
CITEȘTE ȘI:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















49723 vizualizari

  • -12 (48 voturi)    
    Drum expres nu 2+1 (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:15)

    tybvaly [utilizator]

    Alta carpeala romaneasca. Ce e prostia aia 2+1 ?!? De ce nu este modificat la drum express? De ce in Moldova nu se construieste nimic?
    • +25 (39 voturi)    
      in moldova nu se face nimic de 30 de ani (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:50)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui tybvaly

      cand castiga PSD nu le pasa , aia care-i voteaza nu au nevoie de autostrada , iar cand castiga ceilalti vor sa se razbune!
      • +25 (35 voturi)    
        cam da (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:19)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        moldova voteaza PSD indiferent de situatia.. PSD stie asta si de asta nici nu misca un deget in Moldova.. Cand castiga dreapta nu face nimic in Molodva pt ca nu e bazinul lor electoral.
        • +7 (9 voturi)    
          daca ar face ceva (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:13)

          blackbird [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          Poate ar deveni bazinul lor electoral ...
      • -1 (1 vot)    
        ... (Joi, 29 iulie 2021, 7:56)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        ce putin gandesti, dar cel mai tare ma mir de cei care ti-au dat plus
    • -1 (17 voturi)    
      Pentru (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:21)

      corsic [utilizator] i-a raspuns lui tybvaly

      ca Moldova voteaza PSD.
      • +4 (12 voturi)    
        Si Oltenia Si Bucurestiul tot PSD (Miercuri, 28 iulie 2021, 16:13)

        mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui corsic

        pare o replica facila sa tot zici asta cu PSD ul, nu-i asa?

        si Oltenia si Bucurestiul si Muntenia tot cu PSD Voteaza.
        • -1 (1 vot)    
          ... (Joi, 29 iulie 2021, 7:57)

          prio [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

          total gtresit sau vrei sa manipulezi... In Buc a cistigat USR
    • +8 (20 voturi)    
      ... (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:36)

      ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui tybvaly

      Intreaba-l pe Base, sub domnia lui la MT s-a decis ca e suficient ca DN2 sa fie de o banda si 3/4
      • +9 (9 voturi)    
        banda (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:43)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui ursu_rebegea

        Banda aia 3/4 este un acostament, este destinat stationarii in situatii de urgenta, nu este o banda de circulatie!
      • +6 (10 voturi)    
        Lățime... (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:56)

        Lucris [utilizator] i-a raspuns lui ursu_rebegea

        Dacă am înțeles eu bine, proiectul inițial era de 2+2 benzi. La momentul construcției propriu-zise, s-a luat hotărârea (neoficială) de a îngusta o bandă. Dar costurile au rămas la fel. Diferența de bani (deloc mică) s-a dus în anumite buzunare. După asta s-a oficializat ideea de (1+3/4) + (1+3/4) benzi.
        Dacă cineva abilitat ar lua urma banilor, ar afla niște lucruri.... Dar nu cred că se va face ceva pe direcția asta.
        Noi am rămas cu șoseaua asta și trebuie să ne descurcăm cum putem. Ideea cu separarea 2+1 este cea mai simplă, date fiind condițiile (complicitatea clasei politice și lipsa oricărei intenții reale de dezvoltare pe acest sector).
        Proasta creștere și frustrările din copilărie ale bizonilor nu se pot corecta ușor.... Dacă mai adăugăm și permisele de conducere date unor indivizi care nu știu să scrie și să citească, avem un tablou mai larg al situației din teren.
        • +4 (8 voturi)    
          legende urbane (Miercuri, 28 iulie 2021, 15:44)

          ippo [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

          Drumul a fost facut de la inceput dupa standardul suedez de 13 m latime. Adica cel mai lat drum 1+1 disponibil la momentul acela.
          Asta pentru ca institutiile financiare internationale care ne-au imprumutat atunci nu au dorit sa finanteze 2+2 pentru ca traficul nu o justifica atunci.

          Numai ca intre timp suedezii si altii au amenajat 2+1 pe tipul asta de drum. Noi ca de obicei am ramas in urma.

          Nu mai raspanditi toate miturile urbane ca s-a furat la asfaltare etc, nu au fundament in cazul de fata.
      • +1 (1 vot)    
        ba esti prost? E85 trece prin toate satele si comu (Joi, 29 iulie 2021, 13:48)

        viziru [utilizator] i-a raspuns lui ursu_rebegea

        ba esti prost? E85 trece prin toate satele si comunele care se tot maresc .. ce insemna sa trensforme E85 in autostrada ? era o aberatie mergeai cu 50km/h aproape tot drumul ....
    • +5 (19 voturi)    
      Simplă da, ieftină nu. (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:00)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui tybvaly

      Realizarea separatoarelor de sens nu-i chiar ieftină și nici eficientă în toate cazurile. Poate indicatoare rutiere de reducere a vitezei concomitent cu camere de supraveghere care să tempereze abaterile, ar fi mai eficientă. și ieftină. Montând separatoare de sens creezi blocaj. Dacă nimerești în spatele unui vehicul lent ori cineva cu o defecțiune care impune viteză mică, separatoarele blochează drumul .
      • +7 (7 voturi)    
        exact (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:54)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Am vazut in Mures, la Sanpaul, ce coloana s-a format pe E60 asteptand dupa masina care colecta gunoiul dupa ce au pus separatoare de sens.
        Separatoarele sunt bune in unele locuri, dar nu in situatii ca mai sus sau unde ingusteaza banda de circulatie sub latimea standard.
      • -2 (6 voturi)    
        lol indicatoare (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:14)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        problema e de cadenta. Daca respecti legea pe DN2 ajungi poimaine la destinatie. Plus ca e periculos ca se foloseste acostamentul ca banda (de fapt e pt pietoni, animale si tractoare).
        Sensul cu o banda e mai lat, asa ca permite de obicei depasirea pe 2+1 alternativ in caz de tras pe margine
    • +1 (7 voturi)    
      e complicat (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:05)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui tybvaly

      trebuie sa expropriezi, prin sate s-ar putea sa nu ai cum ca tre sa-i muti unuia casa cu totul nu doar gardul.
      Dar problema reala e ca efectiv drum expres nu poti face ca ala presupune ca nu poti merge cu caruta, tractor. Mno, si posibilitatea de intra in curte e mai ciudata ca va exista o presiune din partea celor care vin cu 150 e prima banda.
      Ar garanta totusi ca poti depasi tiruri fara sa te pui in pericol
  • -27 (51 voturi)    
    Separatoare (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:18)

    Celbland [utilizator]

    Nu se pot pune separatoare pe drumuri cu câte o singură bandă pe fiecare sens.

    Închipuiți-vă că mergi pe DN2 de la București la Bacău (cca 300 km) și un șofer “prudent” circulă cu 30 kmh. Toată lumea ar face mai mult 10 ore până la Bacău și s-ar forma cozi pe zeci de kilometri, blocaje, nervi, …

    Soluția este construcția autostrăzilor, a drumurilor expres și modernizarea drumurilor existente.
    • +31 (33 voturi)    
      2+1 ALTERNATIV (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:51)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      La fiecare X km se schimba directia pe care sunt 2 benzi
      • +19 (25 voturi)    
        Tot e mult boss (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:24)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        Mie nu mi se pare normal, în calitate dă jmecher cu bemve, să stau să aștept în spatele unui fraier prudent.

        Sistemul actual e cel mai bengos. Te bagi în spatele lu ăla, indiferent dă viteză și dai flașuri la tupeu.
        • +2 (4 voturi)    
          Isterie, ce mai :) (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:04)

          Festivus [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Multă lume prin comentarii pare să considere că pe DN2 circulă numai nebuni care nu înțeleg cum e cu drumurile.
          Am mers în weekend cu 50-55km/h în localități și 100 km/h în afară, viteză constantă. Foarte multe mașini pe drum, dar s-a mers ok.
          Mai puțin în zona Sinești unde a fost blocat traficul 15 - 20 min.
      • -5 (15 voturi)    
        ... (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:54)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        cand e aglomerat 2+1 alternativ provoaca ambuteiaje si frustrare.

        presupun ca nu ai circulat pe 2+1 din zona sinesti duminica sa iti dai seama care sunt problemele 'solutiei' alese de asa numitii 'specialisti'
        • +3 (3 voturi)    
          Bulgaria (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:38)

          Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

          Bulgaria are majoritatea drumurilor pe stilul 2+1 si se circula ff ok.
          mai ales daca cei care circula cu viteza redusa si au coloana in spate opresc in prima parcare pentru degajarea coloanei. asta se intampla frecvent pe drumurile din bulgaria mai ales la soferii de camion,
      • +5 (5 voturi)    
        Și dacă pui separatoare la 2+1 alternativ (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:18)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        și în zona unde ai o singură bandă și separator îți apare o căruță sau o bătrână care conduce cu 10 Km/h, ce faci? Am întâlnit un caz de-ăsta. Separatoare pui la drumul expres sau la drumurile naționale cu 4 benzi, exemplu DN1, nu la 2+1 alternativ.
        • +2 (2 voturi)    
          exista solutii (Miercuri, 28 iulie 2021, 15:49)

          ippo [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          Sinesti-Movilita a fost implementat prost, trebuia facut exact standard suedez.

          Ei au facut toate cele 3 benzi (2 un sens, 1 celalalt) de 3,5 m latime, cu spatiu intre sensuri de 1-1,5 m.

          Daca pe portiunea de 2 benzi faci benzile de 3,25 ca in Suedia, iti ramane loc suficient pe partea cu o banda sa depasesti un vehicul ramas in pana.
    • +23 (29 voturi)    
      Mai gandeste-te putin (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:05)

      Arlington [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      Dar linie continua cum se poate pune??? Sau tu esti unul din aia pentru care linia continua e facultativa.

      In primul rand ei vorbesc de alternativ, la fiecare 3-5 km. Pe Valea Oltului sau pe Dealul Negru ai distante mai lungi unde ai linie continua si curbe si nu poti depasi.
      • +9 (13 voturi)    
        ... (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:55)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Arlington

        2+1 este ok in zona unde relieful nu permite extinderea la 2+2

        pt E85 ar trebui aleasa solutia extinderii cu inca 1 m astfel incat sa devina 2+2 .

        pe termen lun 2+2 este mai sustenabila decat alternanta 2+1 cu limitare la 70-80 km/h

        unde e logica ca la 1+1 sa ai 100 iar la 2+1 sa ai 80 km/h ?
        • 0 (8 voturi)    
          nu e ok (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:06)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

          6+6 minim, daca relieful permite.
          O banda pentru fiecare "bossulica", primata autohtona evoluata de la caruta la conserva pe 4 roti. Nu de alta, dar bossulica are o ruginitura care necesita o gramada de spatiu pentru a accelera si frana in siguranta.
      • +3 (9 voturi)    
        Da, gândește ! (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:02)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Arlington

        Linia continuă nu-i pe toată lungimea drumului.
  • +31 (47 voturi)    
    solutia simpla si ieftina (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:29)

    pehash [utilizator]

    Radare fixe si camere de filmat, din km in km, care iti trimit automat amenda acasa daca ai depasit viteza legala sau ai trecut peste linia continua, indiferent de motiv.
    Simplu si ieftin. In cateva luni se recupereaza toate costurile din amenzi. In cativa ani se civilizeaza toti berbecii sau raman fara bani de benzina/masina.
    • +18 (26 voturi)    
      cum spunea un bizon la tv (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:05)

      cinev@ [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      "sa-mi dea amenda ca nu are nimic sa imi ia..." care e solutia la asta?
      • +21 (21 voturi)    
        solutia este puscaria, (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:39)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

        asa cum se face la americani: nu iti platesti amenda, mergi la puscarie.
        • -5 (9 voturi)    
          hei (Miercuri, 28 iulie 2021, 14:53)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Nici vorba. La americani poti sa omori pe cineva si scapi pentru ca procurorii impusi de Soros considera ca puscaria nu e o pedeapsa adecvata. Vezi cazul recent din St. Louis unde judecatorul a anulat un proces pentru omor deoarece procurorii nu s-au prezentat la 3 infatisari.
          Mai terminati cu copiatul unora si altora. La ora actuala, Romania n-are modele dupa care sa se ia.

          "PRIN NOI INSINE!"
      • +16 (18 voturi)    
        Sa-i ia (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:15)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

        Sa-i ia masina. Aia sa-i ia.
      • +11 (13 voturi)    
        ... (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:16)

        ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

        Puscaria....cu executare nu suspendare
      • +7 (7 voturi)    
        sincer (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:44)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

        am vizitat puscariile, sunt unii care fac cu executare pentru mai putin.
        amenzile neplatite se trasforma in inchisoare
        codul penal art 63
        (1) Dacă persoana condamnată, cu rea-credință, nu execută pedeapsa amenzii, în tot sau în parte, numărul zilelor-amendă neexecutate se înlocuiește cu un număr corespunzător de zile cu închisoare.

        (4) Limitele speciale ale zilelor-amendă sunt cuprinse între:
        a) 60 și 180 de zile-amendă, când legea prevede pentru infracțiunea săvârșită numai pedeapsa amenzii;
        b) 120 și 240 de zile-amendă, când legea prevede pedeapsa amenzii alternativ cu pedeapsa închisorii de cel mult doi ani;
        c) 180 și 300 de zile-amendă, când legea prevede pedeapsa amenzii alternativ cu pedeapsa închisorii mai mare de 2 ani.

        In concluzie nu platesti poti sa faci 6 luni cu executare.
      • +9 (9 voturi)    
        ce nu stie bizonul ;) (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:53)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

        In primul rand, poate sa-ti ia permisul, apoi nu-ti mai da voie sa platesti impozitul pe masina fara sa platesti amenzile. Adica nu mai poti circula cu masina, nici nu o poti vinde.

        Daca nu e suficient, amenda intra la veniturile administratiei locale, care poate "vinde" toate amenzile neincasate catre un privat specializat in recuperarea de datorii. Un fel de Nutu Camataru, legal. Care vine cu executorul judecatoresc si iti ia din casa tot, apoi iti ia si casa.
        Daca se vrea, se poate...
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Joi, 29 iulie 2021, 8:00)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

        cum nu are ce sa-i ia??
        Nu cumva e proprietarul masinii??
    • +24 (26 voturi)    
      plus RCA marit (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:11)

      doejohn [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      La fiecre abatere / amenda (nu la eveniment / accident din vina ta) as mari si RCA-ul. Faptul ca nu respecti regulile de circulatie, creste riscul si probabilitatea de daune pentru asigurator. Iar valoarea RCA-ului / amenzi sa ia in calcul si valoare masinii. Ai x6 de 80k si a calcat dubla continua, 2k amenda, altfel bizonilor li se rupe.
      • +4 (4 voturi)    
        Asta chiar ar fi ceva (Miercuri, 28 iulie 2021, 17:29)

        George21 [utilizator] i-a raspuns lui doejohn

        Metoda asta chiar nu ar fi rea,dar cum noi suntem in Romanica nu o sa se aplice nici cea mai mica chestie
    • +21 (23 voturi)    
      elvetienii o aplica de ani buni ...... (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:12)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      elvetienii o aplica de ani buni ...... da deh elevetienii e prosti romanii e destepti ....
      • -5 (9 voturi)    
        pe ce drumuri cantonale ? (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:54)

        Denisthemenace [utilizator] i-a raspuns lui viziru

        Unde anume aplica elvetienii solutia aceasta ? In ce canton ? Poate pe cine stie ce drumuri de munte (in LU, NW, OW) si cu siguranta nu pe distante mai mari de 1-2 km (ex. pasul Gotthard, pe deasupra). In rest, probabil ca 75% din trafic e pe A1, A2 si A3.
    • +17 (17 voturi)    
      Asta e solutia! (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:44)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Radare fixed si camere de film at din 2 in 2 km.
      Am vazut asta in Polonia si functioneaza ecelent.
      Si in Germania functioneaza bine

      Vine amenda acasa.

      Si acolo sunt cocalari, interlopi cu Audili ce stau potoliti in trafic.

      An vazut in Polonia ca Politia era operativa si cam din 25 de km statea si incasa amenda!

      Drula se aude?
      DN 1 / A1 / A2.
      • +1 (5 voturi)    
        nu e suficient (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:58)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        Limitele de viteza trebuie si ele regandite si corelate cu realitatea. De exemplu la intrarea in Cluj dinspre sud e limita 30km/h pusa complet aiurea. Daca s-ar gasi cineva care s-o respecte ar bloca intrarea in oras.
        Pe de alta parte, daca vezi 30km/h limita in Austria sau Germania, ai face bine s-o respecti daca vrei sa nu zbori de pe sosea. Acolo limitarile chiar te ajuta sa mergi in confort si siguranta.
      • +1 (5 voturi)    
        mda (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:14)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        exact, cea mai buna solutie

        camere la fiecare 100m si limitare la 40km/h pe toate drumurile

        astfel pleci de la suceava si ajungi in 2-3 zile la constanta :DDDDDDDD
      • +2 (4 voturi)    
        in D si PL (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:32)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        In afara de radare si amenzi, drumurile sunt facute sa fii totusi in siguranta !
        Ce folos ca primeste bizonul amenda, daca intre timp are si posibilitatea sa te omoare (nu neaparat ca asta vrea, da' asta ii "permite" infrastructura) ?
      • +2 (2 voturi)    
        MAI (Miercuri, 28 iulie 2021, 14:07)

        uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        Poate Bode au vrut sa spui

        Bode se aude !!!!????
    • +1 (5 voturi)    
      daca se circula foarte incet (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:20)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      nu inseamna ca nu se mai intampla accidente
      Apar timpi mari de calatorie si se forteaza pe sectoarele unde nu exista camere
      • +3 (3 voturi)    
        de ce se circule "foarte incet"? (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Se circula la limita de viteza legala.
    • +1 (7 voturi)    
      dar daca pana vine amenda... (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:28)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ...cocalarul intra pe contrasens si te omoara si pe tine si pe ceilalti din masina ? La ce ti'au servit tie si familiei tale camerele si radarele ?
      • +2 (4 voturi)    
        pica drobul de sare? (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:44)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        Corect! Cel mai bine si mai bine, stai in casa...
        Dar daca pica meteoritul pe casa?
  • -7 (29 voturi)    
    Mda (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:34)

    TheFaime [utilizator]

    Si totusi, dupa mai bine de 30 de ani in care ne-ati jupuit de taxe, impozite, rovigniete, etc..nu ar trebui sa avem si noi autostrazi sau macar niste sosele rapide???? De ce dupa 30 de ani tot venim cu solutii din aste rapide care rezolva pb de moment? Da, mor oameni zilnic in accidente, insa n-ar trebui sa ajungem si noi din A in B mai repede, mai eficient, mai in siguranta? Noi vrem in Schengen...sa fim seriosi...nu meritam nici in UE..
    • +16 (18 voturi)    
      solutiile astea (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:12)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      sunt propuse de niste platitori de taxe. Cei de la asociatia pro infrastructura sunt niste oameni normali ca mine si ca tine.. Cel ce trebuia sa foloseasca cu cap taxele si impozitele e statul, care nici macar acum nu vrea sa ia niste decizii destepte pt a proteja majoritatea si prefera sa protejeze smecherii.
  • -5 (15 voturi)    
    Puneţi voi (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:34)

    fokerul [utilizator]

    cablu elastic, stăncuţele abia aşteaptă.
  • +9 (17 voturi)    
    este mai sigur cu trenul, avionul (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:36)

    Laurell [utilizator]

    In Romania este mai sigura calatoria cu trenul, avionul, accidentele fiind rare, iar cele mortale foarte rare (odata la 10-15 ani).
    • +6 (10 voturi)    
      si in alte tari (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:57)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

      sunt mai sigure. Evident ca sunt modalitati de transport mai sigure.
    • +23 (23 voturi)    
      pai si daca esti smecher (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:13)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

      cum mai stie lumea ca esti smecher daca mergi cu trenul?!
      • +4 (4 voturi)    
        :)) (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:37)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        excelent comentariu ! :))
      • +1 (1 vot)    
        simplu (Joi, 29 iulie 2021, 10:45)

        Bittick [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        te imbraci in trening cu pantofi de lac fara sosete :)
    • +6 (20 voturi)    
      la 30km/h la tren te cred si eu ca e mai sigur ... (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:14)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

      la 30km/h la tren te cred si eu ca e mai sigur ... daca esti putin antrenat poti face si jogging paralel cu trenul trebuie sa ai grija doar sa nu-l lasi prea mult in urma ca se rataceste ....
    • +6 (6 voturi)    
      Dar sunt si probleme (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:25)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

      - unii trebuie sa ajunga in localitati mai mici, adesea fara conexiune
      - unii trebuie sa schimbe mai multe legaturi cu trenul
      - sunt zone cu restrictii in care trenul se bate cu caruta (plus vara cand se dilata sinele)
      - calatoria cu trenul devine scumpa cand depasesti 3 persoane
      - conditiile de igiena din tren sunt adesea precare
  • 0 (20 voturi)    
    solutia (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:39)

    jescu [utilizator]

    Solutia ieftina e sa-l transforme in drum expres pe 99% din portiune, si doar acolo unde nu se poate(desi se pot face si ocol de localitati) sa fie 2 benzi cu o banda. Drumul e destul de lat, si mai trebuie doar putin latit, deci nu e foarte scump de facut, mai ales daca atrag si bani europeni. N-are cine sa vada si cine sa implementeze. Solutia prostului e doar sa dea amenda si sa limiteze nu sa fixeze. In cazul asta, e vorba de penalizarea economiei prin reducerea vitezei de deplasare pe drumuri.
  • +23 (25 voturi)    
    Nu exista (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:50)

    1234_5678 [utilizator]

    In romania nu exista o solutie pentru a evita accidentele decat daca fiecare masina vine cu sofer autorizat strain (nu tot roman). Orice solutie s-ar implementa, soferul roman este un salbatic, va gasi o cale sa omoare pe cineva. Nici daca ar pune politisti din metru in metru pe toate drumurile din tara nu s-ar evita accidentele pentru ca si politistii sunt din acelasi aluat.
    Vreti sa nu mai muriti pe drumuri, nu mai dati permise animalelor. Si sa nu uitam de educatie.. e 0
    • -3 (9 voturi)    
      o sa creasca nivelul educatiei (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:35)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui 1234_5678

      avem proiectul romania educata :)
    • +1 (1 vot)    
      camere pe DN1 (Joi, 29 iulie 2021, 6:18)

      Jebediah_Sanchez [utilizator] i-a raspuns lui 1234_5678

      Cand erau camere pe DN1 toata lumea se potolise. Elvetianul nu merge regulamentar pentru ca asa e el, dragut. Merge regulamentar pt altfel si-o ia, si rau. Orice om, chiar si roman, poate fi educat.
  • +8 (16 voturi)    
    Solutia 2+1 e foarte buna (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:54)

    t4v1 [utilizator]

    Asa cum a aratat portiunea dintre Sinești și Movilița unde a fost implementata.
    • +2 (4 voturi)    
      Buna, mai putin cand e trafic (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:46)

      Festivus [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Iar porțiunea Sinești - Movilița e exemplu de eșec de proiectare.
      Segmentele 2+1 generează dopuri "by design". În fiecare weekend în care este trafic mare pe DN2, în zona Sinești se creează ambuteiaj aproape ca la Comarnic.
      Toate segmentele de drum pe care le-am întâlnit prin țară, cu trecere de la 2 benzi la una, au creat blocaje de la un nivel al traficului în sus.
  • +3 (27 voturi)    
    RADARE FIXE! (Miercuri, 28 iulie 2021, 10:59)

    andrei8411 [utilizator]

    Asociatia Pro Infrastructura a baut gaz.
    Exemplul pe care ei il dau la Sinesti e aberant, in weekend sau in perioada sarbatorilor mari se fac cozi de zeci de km acolo, cat timp stai pe loc sau mergi cu 20km/h normal ca nu se produc accidente in zona - greu tare sa gandesti.

    Solutia e simpla, ieftina si ar aduce MULTI bani la bugetul statului : RADARE FIXE PESTE TOT! amenzi usturatoare + suspendare permise de conducere pe viata pentru cei ce produc accidente cu victime. Sa vezi dupa ce merg toti legal si nu mai fac depasiri in curba sau pe dublu continua sau depasiri la limita + viteza mare + incapacitatea de a conduce pe o autostrada.

    Intrebarea pe care trebuie sa o punem guvernantilor e DE CE s-au scos radarele fixe si DE CE nu se doreste instalarea lor?
    • +7 (9 voturi)    
      ai rabdare (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:09)

      ippo [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

      Cat timp ai stat in coada la Sinesti? O ora? Doua?

      Pe segmentul ala au fost accidente foarte grave, cauta pe youtube.
      • +4 (8 voturi)    
        E85 n-a fost niciodata intr-o stare mai proasta (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:43)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui ippo

        Mergi cu masina pe E85, de exemplu de la Cosereni la Urziceni sa vezi ce valurit e drumul. Tre sa tii bine de volan sa nu iesi in decor sau sa intri in alte masini.
        • 0 (2 voturi)    
          . (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:35)

          Elfu [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          exagerezi
      • +6 (6 voturi)    
        am dar nu asta e solutia (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:45)

        andrei8411 [utilizator] i-a raspuns lui ippo

        Stai linistit, de 25 de ani merg destul de des pe DN-ul ala si pe acel segment si nu au fost probleme decat cand era foarte aglomerat si apareau bizonii smecheri - atunci da, mai erau accidente, unele chiar mortale dar asta zic ca de cand au pus 2+1 se face efect de palnie si normal ca nu mai sunt accidente dar nu cred ca asta e solutia pe termen lung.
        Ultima data am stat aproape 2 ore in zona aia pt 5km.
        • +1 (3 voturi)    
          vei avea autostrada (Miercuri, 28 iulie 2021, 16:03)

          ippo [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

          Peste cel mult 4 ani vei avea autostrada pana la Buzau.
          Atunci va exista o alternativa si se va vedea ce se poate face pe Buc.-Urzicen-Buzau: daca va continua sa aiba trafic mare poate se va extinde la 2+2, daca nu se va amenaja 2+1.

          CNAIR-ul a ales sa faca sectorul de test 2+1 pe Sinesti-Movilita, care are niveluri de trafic care depasesc capacitatea pe care e eficient in mod normal 2+1. De asta apar ambuteiajele vineri si duminica seara.
          De ce au ales sa faca asta nu stiu (poate pentru ca era un punct negru, cu multe accidente), daca alegeau un segment mai la nord de Buzau sau Focsani, unde traficul e mai subtire, ar fi avut mai mult succes.
      • +6 (6 voturi)    
        . (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:12)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui ippo

        ippo, treci duminica dupaamiaza spre B sa vezi cum e cu coada si cu smecherii care forteaza trecerea de la 2 la 1 si o sa iti dai seama cat stai acolo si care e nivelul de frustrare/enervare... inainte nu exista asa ceva ... e adevarat ca au fast cativa berbeci care au provocat accidente in zona - cauza in sine sunt berbecii .. si acum sunt masini care depasesc incalcand linia continua/zona hasurata - am o filmare cu o masina MAI care face asta ( microbuz) fara sa aiba semnale acustice sau luminoase ... despre ce vorbim ?
        • +2 (2 voturi)    
          vorbim despre.. (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

          un tronson fara accidente mortale.
          • +1 (1 vot)    
            . (Miercuri, 28 iulie 2021, 18:32)

            Elfu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            pehash - unde a afisata statistica accidentelor ? multumesc.
    • +12 (14 voturi)    
      atata timp cat politia e corupta si amenda conestabila (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:13)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

      nu faci nimic, confiscarea masinei ar putea fi o solutie buna si usturatoare!
      • +12 (12 voturi)    
        taxe (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:47)

        andrei8411 [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

        Atata timp cat pui camere care pot demonstra in instanta ca ai facut o ilegalitate si legislatia revizuita, il pui sa plateasca si contestatia in instanta + costurile de judecata si dupa il calmezi. Nu toti au bani de avocat.
        - Confiscarea e o solutie, de fapt nici nu trebuie toata masina, cum fac grecii, doar numerele, mai circula daca poti.
        - taxe mai mari RCA. impozit marit, nu toti trebuie sa aiba masina.
    • +9 (11 voturi)    
      acolo se sta la coada (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:26)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

      pt ca se gatuie circulatia cu 150km/h cand se revine la viteza legala... de asta se fac cozi... daca ar fi peste tot alternanta asta nu ar mai fi problema... in Bulgaria exista si e foarte ok.. depasirea vehiculelor lente se face din 2 in 2 km, nu oricand, dar in conditii de siguranta
    • -2 (8 voturi)    
      Riscul (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:31)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

      Riscul de moarte pe DN2 e mare chiar dacă se merge cu viteză redusă.
    • -8 (10 voturi)    
      au mai fost camere (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:50)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

      Cat au fost camere fixe numarul de accidente a crescut, n-a scazut. Camerele n-au facut decat ca lumea sa devina mai nervoasa la volan. Dupa ce treceau de camere toti soferii se dezlantuiau cu nervozitate, depasiri riscante, accelerari nebunesti. Soferul nervos este cel mai periculos lucru de pe sosea. Multi vedeau camera in ultimul moment si erau multe frane bruste. Chiar daca nu erau accidente in momentul ala soferul ramanea blocat mental timp de cateva minute, daca l-a prins sau nu camera ?, cat o sa plateasca ? numai la drum nu se mai gandea un timp destul de lung.
      • +2 (2 voturi)    
        cat au fost camere fixe (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:29)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        a tot crescut numarul de masini
        Inclusiv harburi
        Pana prin 2011 nu se faceau autostrazi deloc
    • +3 (3 voturi)    
      brava tata ! (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:46)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

      Deci daca e coada si astepti esti prost, jmekerii se baga pe contrasens, da ? Insa pentru asta tre' sa aiba loc, cu parapet nu merge! Cine a baut oare gaz ??
      De acord cu radare, amenzi, puscarii, da' ce te faci daca bizonul are totusi ocazia sa te omoare cand iti intra tie pe contrasens ?
  • +21 (23 voturi)    
    pentru cei cu nu se poate… (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:12)

    mbembe [utilizator]

    in Bulgaria sunt multime de drumuri cu 2+1 alternativ… la ei merge si fara separatoare, lumea sta la coada si asteapta sa vina banda 2 pentru depasiri.
    Insa bizonii cu pkacuye de IF, BZ, SV si testul “clientilor” DN2 depasesc in prostie pe dubla continua si in Bulgaria!
    Sa fim corecti, nu drumul ucide ci bizonul de la volan, zmeul ala fara de moarte pilotand un supercar de 20 ani,bucuresteanul ala care in fiecare weekend se grabeste acasa in nordul Moldovei, desteptii aia cu antene de 2 metri pe plafon! nu mai cereti explicatii, nu dato vina pe oricine, respectati marcajul si indicatoarele cu limita de viteza si depasiri! sanatate si 1000000… km fara accidente!
    • +12 (14 voturi)    
      foarte corect spus (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:28)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

      trebuie ars bizonul, altfel degeaba. Doar ca bizonul e politician, om de afaceri ce cotizeaza la partide, oameni cu influenta pe care legiuitorul nu vrea sa il deranjeze nici cu o floare
    • +1 (1 vot)    
      Regulile (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:53)

      Festivus [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

      Restricțiile de viteză, atenția la volan, asigurarea în trafic, semnalizarea, indicatoarele se pot respecta și cu și fără 2+1.
      Tu argumentezi practic bunul simț, dar subiectul articolului pare a fi proiectarea de drumuri care ar trebui cumva să-l înlocuiască :)
  • +18 (22 voturi)    
    Exemplul Danemarcei (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:13)

    Ilie_Cafan [utilizator]

    Daca cineva a depasit viteza maxima cu 100% masina se confisca.

    Nu intereseaza cine e proprietarul masinii, daca e leasing, inchiriata.

    Mai departe e treaba celui care i-a dat masina soferului sa o lamureasca impreuna mai departe cine si cat plateste.

    https://www.leaseplan.com/en-dk/news/new-law-regarding-insane-driving/

    https://www.thelocal.dk/20210702/why-bad-driving-might-cost-you-your-car-in-denmark-even-if-its-rented/

    @Hotnews - ar fi interesant un articol despre asta.

    Three months after a new law that allowed Danish police to seize vehicles of ‘crazy drivers,’ more than 230 vehicles have been confiscated, including nearly 100 rental or leased cars.
    Three months after a Porsche 993 was seized by police for travelling at 212 km/h on Helsingør motorway, the leasing company that owned the vehicle still isn’t sure if the car will be returned to them.

    The vehicle was confiscated as part of a new law that came into effect March 31st, the day before the Porsche was seized.

    The law allows police to seize vehicles in the event of particularly bad driving. If agreed to by a judge, police can permanently confiscate and auction off the vehicle to the benefit of the Danish treasury.

    Bum :)
    • +9 (11 voturi)    
      la noi politia (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:29)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ilie_Cafan

      nu are curaj nici macar sa opreasca masinile peste o anumita valoare, daramite sa le confiste
    • -7 (7 voturi)    
      muta-te in Danemarca Iliuta (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:50)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Ilie_Cafan

      acolo oricum nu-ti vei permite vreodata o masina, iti iese de-o grija.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu la noi (Miercuri, 28 iulie 2021, 15:34)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Ilie_Cafan

      E declarata neconstitutionala in 2 secunde.
  • -8 (16 voturi)    
    Haide bre! (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:35)

    idealogul [utilizator]

    Mai lasati-ma cu mortii din accidente!
    Si ce daca mor mai multi in accidente decat de Covid.
    Eu vreau niste articole tipic Hotnews cu niste recorduri la Covid asa cum ne-ati obisnuit de un an:
    - nou recod de infectati Covid in categoria roscati vopsiti si cu un picior in ghips
    - nou record de morti la Covid in categoria peste 90 de ani si cu minim 5 comorbiditati
    Hai ca puteti! Ma bazez pe voi! FEAR PORN pentru iobagi!
  • +2 (12 voturi)    
    alo, asociatia ... (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:53)

    Elfu [utilizator]

    chestia cu 2+1 de la sinesti este o prostie !

    1. tb modificata geometria (sectiunea transversala este diferita )

    ar fi fost mai util sa se execute in zona adiacenta drumului o largire a acostamentului astfel incat sa fie realizate 2+2 benzi de circulatie !

    2. genereaza ambuteiaje cozi ( oare asociatia sus mentionata stie cum se circula in zona duminica de exemplu ? )

    3. scaderea vitezei de la 100 la 70-80 in zona cu 2+1 este o alta prostie

    4. marcajele de restrangere de la 2 la 1 banda sunt minuscule iar zonele sunt alese prost ( vezi restrangerea de la 2 la 1 banda realizate DUPA curba )

    samd.

    daca sunteti specialisti gasiti metodele potrivite pentru 2021 si pentru traficu lde pe e85.
    • 0 (4 voturi)    
      scaderea vitezei nu e o prostie (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:49)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      limitarea de 80 pe portiunea de 2+1 de la Sinesti e impusa de geometria drumului si de modul in care sunt configurate intersectiile, e o masura de siguranta.
      Daca s-ar extinde pe alte sectoare, si acestea ar fi limitate la 80kmh. Asta plus scaderea semnificativa a capacitatii de trafic, a se citi cozi, cum cresc cat de cat valorile de trafic au facut din Sinesti o noua vale a Prahovei. Mizez pe inteligenta ministrului Drula care da semne ca a inteles greseala si se concentreaza pe accelerarea procedurilor de licitatie pentru A7. Nefericitul experiment Sinesti va fi probabil desfiintat cu proxima reasfaltare a sectorului respectiv, adica mai aveti de indurat cativa ani buni.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Miercuri, 28 iulie 2021, 16:38)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        gresit mmmircea - este o prostie pentru 2+1 despre care discutam. in zona 'intersectiilor' sunt alte limitari de viteza.
    • 0 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:55)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      hmm ... hotnews + asociatia proinfrastructura = love

      Daca 'dai' in aceasta asociatie parca dai in fabrici si uzine ... pe bune ? Hai sa fim rezonabili - interventiile in media ale asociatiei sunt gandite in primul rand pentru vizibilitate si finantare.

      ce parere are asociatia despre sistematizarea facuta la intersectia E85 cu 203C ? ( proiect dubios din multe puncte de vedere - se putea realiza modificarea geometriei mult mai simplu/ieftin si eficient)

      ce parere are asociatia vizavi de modul in care se prezinta podul de pe E85 urziceni (calea ferata) si geometria/marcajul aferent sens Bz-B inainte de pod ?

      ce parere are asociatia despre planeitatea asfaltarii CB km 8+ pana in giratoriul pt autostrada - mai ales banza 1 pe sens DN1 - DN2 ?

      ce parere are asociatia despre stratul asfaltic original al E85 si ce se realizeaza acum ? ( ce economii au fost facute pe sectoarele asfaltate initial in decursul celor peste 20 si ceva de ani in care nu a fost nevoie de intretinere periodica ? )

      rog asociatia sa faca o analiza a E85 pe fiecare sector si sa publice asta in hotnews ca sa ne culturalizam si noi .

      multumesc.
    • +5 (5 voturi)    
      partial ai dreptate (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:31)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      1. In cazuri ideale...da. Dar se poate si asa face ceva foarte sigur, mult mai sigur decat e acum.
      Evident ca cu o largire, cu expropieri cu mutat de utilitati si in vreo 10 ani se pot face multe.
      2. Da, pentru ca 2+1 are o valoare limita cat trafic duce. DN 2 este peste valoare aia. Genereaza ambuteiaje fix cateva ore pe saptamana. Vinerea si Duminica. Dar nu sunt accidente cu 7 morti.
      3. Ai absoluta dreptate.
      4. Ai absluta dreptate.

      Metodele in general se stiu. Se numeste autostrada. Si se face. In sfarsit. Problema e ce faci acum, si cat mai rapid si cu cat mai putini bani.

      PS: rolul unui ONG nu e sa faca treaba institutiilor statului, ci sa ii traga de maneca cand o iau pe aratura.
      • +2 (2 voturi)    
        . (Miercuri, 28 iulie 2021, 16:51)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

        pt 1. nu cred ca ar fi nevoie de expr. ... parca 22m din axul drumului reprezinta zona drum - acum nu stiu exact cam cat din aceasta zona este in proprietatea statului ...(era vorba de latire in afara localitatilor cu 1m pe sens pt cele 2 benzi)

        chestia cu rolul ONG-ului este discutabila - acum depinde cum folosesti un ONG si mai ales cum asiguri fondurile necesare functionarii - asa ca iesirile in media a proinfrastructura uneori sunt discutabile (faptul ca au acces cateodata la documente relativ obscure celorlalti ma fac sa cred ca "bufnitele nu sunt ceea ce par a fi" - vorba filmului )

        ca paranteza asta imi aduce aminte de documentul ala "cumparat" cu bani grei de primaria bucuresti vizavi de zonele cu zgomot - strategia de zgomot - au platit f multi bani (1.2 mil euro) pe o adaptare a unui document pe care il puteai cumpara cu 20 de euro . iar informatiile specifice B din el sunt niste interpolari ordinare (putine punce de masura pt suprafata B) folosindu-se harti vechi ( unele imobile nu apar pe hartile de zgomot cu toate ca ele existau cu cel putin 10 ani inainte de 'efectuarea' acelui studiu) - si aici media si ONG-urile au tacut malc - la sedinta primariei reprezentantii media si ONG-urilor se salutau cordial cu oamenii lor din primarie .. si asta e tot... au trecut multi ani de atunci si nici un ONG nu a mai discutat despre asta ... scuze pentru paranteza asta mare
        • +1 (1 vot)    
          QED (Miercuri, 28 iulie 2021, 18:31)

          Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

          vezi articolul mai nou aparut in care Drula isi anunta strategia pentru dn2 - cele 2 'ong' -uri au pregatit terenul media pentru declaratia ministrului.

          qed.
  • +3 (3 voturi)    
    non-stire (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:19)

    mmmircea [utilizator]

    Singura stire e ca la 1 iunie a fost scos la licitatie lotul Ploiesti-Buzau. Stirile cu adevarat importante sunt legate de cum decurge licitatia, si daca se reuseste semnarea contractului pana la finalul anului asa cum si-a propus MT.

    Problemele de pe DN2 sunt multiple, cele care tin strict de infrastructura vor fi rezolvate de autostrada. Chiar si acest prim sector pana la Buzau va avea un impact major, odata dat in trafic.

    Nu inteleg de ce mai aduce pro infrastructura aminte de esecul 2+1, asta daca nu cumva e un atac la ministrul Drula, care dpmdv a invatat din aventura Sinesti si se concentreaza pe scoaterea la licitatie a sectoarelor de autostrada din A7 cat mai rapid.
    • +3 (5 voturi)    
      @mmmmircea (Miercuri, 28 iulie 2021, 14:13)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Dar care e mai exact esecul? Ca nu mai sunt morti? In schimbul a catrva zeci de duminici in care se sta un pic la coada? 97% din timp sistemul functioneaza fara ambuteiasje.

      Si ambuteiajele sunt pentru ca traficul e mult mult prea mare pt aceasta solutie. Autostrada trebuia facuta acu 10 ani.
      Tu esti ca unul de la SMURD care vine la un infarct si il cearta pe pacient ca de ce nu a facut miscare si a mancat slanina timp de 30 de ani.
  • +1 (3 voturi)    
    2+1 stultus =mai multi. (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:24)

    acribion [utilizator]

    buey, construiti si marcati un drum conf. normelor de siguranta a circulatiei rutiere.
    -egalizati nivelul acostamentului cu ecartamentul carosabilului etc etc etcaetera.... pfuuuuui, ' mnezo, ca multi neispraviti ai mai construit ptr. aceasta planeta!
  • 0 (4 voturi)    
    Sustin 2+1 alternativ! (Miercuri, 28 iulie 2021, 12:44)

    Gladiator_Iasi [utilizator]

    Sustin 2+1 alternativ!
  • +2 (6 voturi)    
    Solutia e o autostrada Bucuresti - Moldova ! (Miercuri, 28 iulie 2021, 13:51)

    mmagic [utilizator]

    Initial a fost prost si la zgarcenie facut proiectul cu o banda jumate pe sens pe DN2. Din pacate acum e greu de reparat pentru ca apoape tot ce este legat de soseaua aia este facut pentru 1.5 bezi pe sens. Deci e un cosmar sa darami tot ca sa o iei de la capat.

    Lasati porcaria asta cu separatoare pe centru si turnati fatilor betonul la nenorocita aia de autostrada cu Moldova, ca e in planuri de multi ani si tot se codeste lumea si nu mai incepe sa o faca.

    Apoi cand e autostrada gata rezultatul va fi ca DN2 va deveni un drum mult mai liber si o sa fie ok si cu 1.5 benzi pe sens.

    Cauza accindentelor tine in principal de soferi care se stie in Suceva si in alte one din Moldova primesc permis de conducere pe spaga fara sa stie sa conduca, iar rezultatul spagilor e moartea pe sosele.

    Scapati de plaga spagilor la permise si incet prin cresterea calitatii soferilor accidentele se vor reduce ca numar si poate ca gravitate.
    • +3 (3 voturi)    
      si pana atunci? (Miercuri, 28 iulie 2021, 16:15)

      ippo [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Si pana cand se indeplinesc toate dorintele astea ale tale ce facem?

      Nu, cauza accidentelor nu tine numai de soferi, ci si de infrastructura prost proiectata. Cu ce te deranjeaza ca insista pentru separatoare?

      Autostrada spre Moldova se face, deja s-a scos la licitatie un segment.
  • +3 (3 voturi)    
    astea's OZN (Miercuri, 28 iulie 2021, 17:04)

    costicla_dop [utilizator]

    marea majoritate a drumurilor au indicatoarele rutiere "pitite in copaci/vegetatie", marcaje lipsa (nu exista pe a1 pitesti bucuresti, ce sa mai vorbim); vegetatie gramada in dreptul trecerilor de cale ferata+intersectii .... te asiguri la noroc... nici nu prea are rost sa opresti la calea ferata ca oricum nu vezi nimic (!)

    La intrarile/iesirile din localitatile mai mari sunt permanent abuteiaje; foarte multi "fac stanga" la iesire/intrare din localitate pe drumuri secundare si produc blocaje (lipsa unei benzi "pentru stanga") in foarte multe locuri; sau mai misto sensuri giratorii pe drumuri europene/nationale....la ore de varf e superb, cozi de zeci de km...
    poate si din cauza asta se merge asa haotic; cum scapi de ambuteiaje, talpa frate..... :)
  • +3 (5 voturi)    
    SOLUTIE Simpla ieftina si PROASTA (Miercuri, 28 iulie 2021, 17:40)

    Gargara3 [utilizator]

    Pe zonele cu o banda de pe DN2 pe care s-a aplicat solutia cu 2+1 se produc blocaje generate de camioanel supraincarcate sau tigaile afumatoare care circula ( cu concursul RAR si inspectorilor ITP corupti) cu 40km/h si blocheaza in coloane zeci de autovehicule. Singura solutie este largirea cu un metru pe sens a DN 2 la 2 benzi pe sens si instalarea separatoarelor de sensuri. punct. .
  • 0 (0 voturi)    
    solutia (Joi, 29 iulie 2021, 10:52)

    Bittick [utilizator]

    Trebuie facut ca in USA, UK si alte state civilizate: masini de politie nemarcate prezente in trafic. Sa intre frica-n bizoni. Sa stie ca oricand cineva poate sa-i vada, fara ca ei sa se prinda... Si daca tot se pretinde ca banda aia de la margine este de fapt banda de urgenta, sa fie atunci delimitata cu linie continua, nu intrerupta ca acum!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by