Șase asocieri de firme au depus oferte la licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză București - Alexandria, anunță Compania de Drumuri. Ministrul Transporturilor spune că licitația este bazată pe un nou model și că rezultatul studiului va fi similar în detaliu cu un proiect, iar datele de trafic vor arăta dacă acesta va fi realizat la nivel autostradă sau drum expres.

Drum Expres Bucuresti - AlexandriaFoto: MT

Ofertele depuse la licitație pentru SF_ul drumului de mare viteză București - Alexandria:

1. Asocierea DP CONSULT SA – SC EXPLAN SRL – SCA TEAHA&FUZESI

2. Asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL SAS – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL

3. Asocierea G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL – SC BUILDING DESIGN 2000 TOP SRL – SC IRIMAT CONS SRL – CONSORZIO STABILE EBG GROUP

4. Asocierea ROMAIR CONSULTING SRL – INSTITUT IGH DD – EXPERT PROIECT 2002 SRL

5. Asocierea VIAPONTE ROM SRL – METROUL SA – CAPITAL VISION SRL

6. Ofertant YUKSEL PROJE AS

Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 17.695.961,10 - 20.910.681,30 lei fără TVA.

Durata contractului este de 17 luni de la Data de Începere a Contractului din care vor fi:

14 luni – Studiu de Fezabilitate

3 luni – Asistenta tehnica si Raport financiar final

„Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieși din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomerația și multe dintre accidentele care se produc acum pe DN6 - un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depășite”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Licitația este bazată pe un caiet de sarcini modern, care presupune realizarea unui proiect preliminar extrem de detaliat care va pune bazele unei execuții a lucrărilor rapidă și fără blocaje”, a mai spus Drulă.

Drum de mare viteză (Drum Expres sau Autostradă) București - Alexandria:

Valoare estimată: între 17.695.961 lei și 20.910.681 lei

Criterii de atribuire: cel mai bun raport calitate-preț (40% componenta financiară)

Durata contractului: 17 luni ( 14 luni – Studiu de Fezabilitate; 3 luni – Asistenta tehnica si Raport financiar final)

Conform Caietului de Sarcini consultat de HotNews.ro, Prestatorul va avea de realizat o analiză detaliată, pe baza rezultatelor furnizate în cadrul Studiului de Trafic și a criteriilor avute în vedere în cadrul analizei multicriteriale, din care să reiasă categoria drumului de mare viteză (Drum Expres sau Autostrada).

Altfel, caietul de sarcini propune ca profilul transversal proiectat să aibă caracteristicile tehnice ale unui drum de mare viteză cu 2x2 benzi de circulație, asigurând o lățime a părții carosabile de 2x7,00 m, zona mediană de 3,00 m și acostamente de 2x2,25 m din care 0, 75 m benzi de încadrare cu aceeași structura rutieră că a benzilor de circulație și 1,50 m acostament consolidat la care se va adaugă 2xlatimea de lucru a parapetelui.

Prestatorul va realiza un studiu de trafic ce va clarifica necesitatea prevederii de benzi suplimentare. Pe baza rezultatelor fumizate în cadrul Studiul de Trafic, proiectantul va consideră și analiză, încă din faza inițială de proiectare, dezvoltarea drumului de mare viteză cu 2x2 benzi de circulație în drum de mare viteză cu 2x3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostrada.

Harta orientativă a proiectului. Click pt mărire