HARTĂ Contract semnat pentru proiectarea lotului de autostradă „ținut la sertar de 10 ani”: 18 milioane de lei pentru un proiect „la cheie” în 25 de luni

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Brașov - Făgăraș
Foto: Ministerul Transporturilor
Compania de Autostrăzi a semnat luni contractul cu proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de detaliu pentru un tronson din autostrada Transilvania scos la licitație în această primăvară, „după un deceniu în care a zăcut uitat”, a anunțat Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Contractul, primul semnat pe un nou tip de caiet de sarcini, va furniza „o proiectare completă și complexă, la cheie”, la finalul căreia se va scoate la licitație direct execuția, „adică utilaje în teren din prima zi”, a spus ministrul.

Compania de Autostrăzi (CNAIR) a semnat luni contractul de Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov - Făgăraș.

Ofertantul desemnat câștigător la licitație este Asocierea SEARCH CORPORATION SRL (Lider de Asociere) - PROTELCO SA - LIKE CONSULTING SRL - MEGAMUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGIEERING CONSUTING) cu preţul de 18.174.952,71 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 22 luni pentru Studiul de Fezabilitate și 3 luni pentru Proiectul Tehnic.

Autostrada Brașov - Făgăraș, un proiect uitat prin sertare timp de 10 ani


„Acest segment al autostrăzii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitație în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate”, a spus luni dimineața ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„La fel ca A7 - Autostrada Moldovei, Făgăraș-Brașov va beneficia de o proiectare completă și complexă, la cheie. Asta înseamnă că la finalizarea acestui contract se va licita direct execuția lucrărilor (adică utilaje în teren din prima zi)”, a mai scris Drulă.

Printre cele mai importante activități din cadrul contractului se numără realizarea unor studii și analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor și a constrângerilor de pe traseu sau a utilităților intersectate. Vor fi obținute toate avizele, acordurile și autorizațiile necesare.

Potrivit ministrului, traseul autostrăzii începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploiești-Brașov și se încheie în apropiere de Făgăraș, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraș. În plus, în zona municipiului Brașov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Brașov-Bacău.

„Acest sector de autostradă, împreună cu sectorul Sibiu – Făgăraș ce urmează a fi promovat la licitație pentru Proiectare și Execuție de Lucrări, va asigura conexiunea Autostrăzilor Ploiești - Brașov și Brașov - Bacău cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean”, a declarat Mariana Ioniță, director general CNAIR.

Asistența tehnică a fost și ea cuprinsă în contract. Noi, CNAIR, am luat deja legătura cu autoritățile publice locale pentru a ne confirma amplasamentul și investițiile din zonă pentru a le pune la dispoziția Prestatorului. De asemenea, vom pune la dispoziție toate informațiile pe care le deținem în acest moment, oferindu-le o documentație solidă.”, a spus Ioniță.


Despre autostrada Sibiu - Făgăraș, mai multe aici:

Click pentru mărire


CITEȘTE ȘI:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















68266 vizualizari

  • -18 (50 voturi)    
    Lol (Luni, 23 august 2021, 10:43)

    HP [utilizator]

    "traseul autostrăzii începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploiești-Brașov și se încheie în apropiere de Făgăraș, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraș. În plus, în zona municipiului Brașov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Brașov-Bacău."

    Adica o autostrada inexistenta care se va lega de alte trei autostrazi inexistente (Ploiesti-Brasov, Sibiu-Fagaras, Brasov-Bacau)
    • +21 (33 voturi)    
      Se leagă cu... (Luni, 23 august 2021, 11:04)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Uită-te mai bine. Se leagă cu bucata aia mică de A3 care ar duce la Ploiești și mai departe la București.

      Pentru faptul că A3 nu există decât până la Ploiești plus bucata asta mică, trebuie să mulțumești PSD-ului, începând cu Șova care a tot dat-o cu PPP-ul, că stai că facem noi o invenție de-a noastră, etc. etc.
      • +14 (26 voturi)    
        Șova doarme cu Ponta în cort pe traseu. (Luni, 23 august 2021, 11:51)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Așa promiteau Șova și Ponta, zâmbind șmecherește, că se vor instala cu cortul ca să urgenteze execuția autostrăzii. Mai știi, poate din această cauză nu sa făcut. Cei doi au adormit în cort și constructorii nu au vrut să-i deranjeze. Erau plătiți să nu facă.
      • +7 (9 voturi)    
        Proiect foarte bine pus la punct de Șova (Luni, 23 august 2021, 14:38)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Stabilise și cât va costa utilizarea autostrăzii, câți euro/100 km.
    • +11 (17 voturi)    
      planificare... (Luni, 23 august 2021, 11:21)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Pai cam asta înseamnă planificare dar daca ai o propunere de cum s-ar putea exprima mai bine, sa o auzim.
    • -8 (28 voturi)    
      Ce tare! (Luni, 23 august 2021, 11:33)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui HP

      1. Singurul existent sigur este parandaratul de la cei 18. mil. lei pentru : "completarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de detaliu pentru un tronson din autostrada Transilvania" Inca o data:
      " 22 de luni ptr. COMPLETAREA unui S.F. EXISTENT si 3 luni pentru proiectarea..."Cu alte cuvinte: se vor scoate din sertar SF-ul si Proiectul Tehnic vechi, se vor modifica cateva date, se vor schimba cartusele la documentatie si anul. Si vor fi ca noi.
      2. Nu ni se spune ce surse de finantare are aceasta autostrada; ca in PNRR nici urma de ea! Si daca n-are, ce rost are toata aceasta tevatura, alta decat cea de la pct.1?
      3. Aflam ca executia va incepe "imediat"dupa 22+3 luni,"adica prin 09.2023, dar nu si cand se va termina, (macar cu o aproximatie de 10 ani).
      • +1 (19 voturi)    
        Sigur ești cu PSD. (Luni, 23 august 2021, 11:52)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Că la ei este obligația parandărăt.
      • +1 (9 voturi)    
        Poti uita complet PNRR-ul... (Luni, 23 august 2021, 13:31)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Trebuie sa gasesca alta sursa de finantare pentru autostrada altfel....va ramane inca un SF "imbunatatit" si un proiect la sertar inca 10 ani :)))

        Treaba e ca bruma de bani din minister se duce pe "imbunatatiri" de SF-uri in loc de asfalt propriu zis.
  • +15 (23 voturi)    
    Încă un pas înainte pentru realizarea (Luni, 23 august 2021, 10:52)

    ploiesteanu [utilizator]

    integrală a autostrăzii «Transilvania». Problema dificilă, ca și în cazul tronsonului de 37,4 km de la Tigveni la Cornetu ai autostrăzii Pitești - Sibiu care traversează munții, e că nimeni nu se apucă de tronsonul cel mai greu, de la Comarnic la Brașov. Astfel, după 31 de ani de la revoluție, după ce ne-am lăudat și ne-am lăudat și iar ne-am lăudat că legăm Capitala de Transilvania, iată că n-am reușit încă. Se cheltuie o mulțime de bani pe SF-uri dar nu se ajunge niciodată la Proiectul Tehnic și în final la Detaliile de execuție. Am încredere totuși în domnul ministru Drulă că se vor realiza toate acestea.
    • +6 (10 voturi)    
      cel mai greu e curtea de arges - sibiu (Luni, 23 august 2021, 12:46)

      Mihai2580 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      si care e prioritar in fata comarnic-brasov, dpdv economic. insa ambele ar putea fi realizate in 10-15 ani, doar ca vor manca toate resursele necesare in restul tarii. asa ca e un cost ce trebuie gandit f bine inainte de a fi angajat - faci doua traversari ale carpatilor, sau autostrada moldovei?
      • +7 (7 voturi)    
        Poți face și una și alta (Luni, 23 august 2021, 13:24)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2580

        Dacă se aprobă în această formă Planul de redresare și reziliență pentru România. Forță de muncă să ai, că utilajele le aduc firmele câștigătoare. Și să te încadrezi în timp, un lucru foarte important. În rest, să dăm milioane pe SF-uri și pe revizia update-lui reviziilor de SF-uri, am crea o și mai mare pagubă.
      • +4 (4 voturi)    
        Între Curtea de Argeș și Sibiu (Luni, 23 august 2021, 13:51)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2580

        se află acest tronson considerat cel mai greu de construit, Cornetu - Tigveni.
      • +3 (5 voturi)    
        sincer... (Luni, 23 august 2021, 14:24)

        VasileVoicu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2580

        exista/existau bani pentru (mai) toate... dar nu puteau fi furati... iar ciumatii nici macar nu-si suflecau manecile sa inceapa ceva de unde nu puteau fura, d'apoi sa faca ceva concret; preferau sa inventeze "fezabilitati" pe care le lasau sa expire si apoi sa o ia de la capat. Iar cand se apuca unul si incepe sa faca, concret, km1, km2, prin toate, vin ceilalti ciumati sa-i dea in cap, ca nu a complentat "executia" bugetului, deci iti taiem cracile si banii (ca' nu-i imparti cu noi, dar ii cheltui pe sosele...). Tara fara speranta, unde in 40-50 de ani vor ramane 12 mil de oameni, si din aia numai batrani jumatate (ca deja suntem sun 16mil)
  • +4 (14 voturi)    
    În 25 de luni (Luni, 23 august 2021, 10:53)

    fokerul [utilizator]

    se pot întâmpla multe, e timp suficient pentru găsirea unor modalităţi de amânare, tergiversare, anulare etc sau e remaniat Drulă, pică guvernul, vine ciuma roşie + haur şamd. Nici la 98% execuţie nu eşti sigur că poţi beneficia vreodată de o infrastructură în ţara asta, precis apare o surpare, o crăpătură, o insolvenţă etc.
  • -1 (15 voturi)    
    LOL, alte hartii (Luni, 23 august 2021, 11:01)

    Bitzer [utilizator]

    "Compania de Autostrăzi a semnat luni contractul cu proiectantul care VA REALIZA COMPLETAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE ȘI PROIECTUL TEHNIC"
  • +1 (15 voturi)    
    Mda (Luni, 23 august 2021, 11:07)

    TheFaime [utilizator]

    Fiind un proiect vechi si uitat la sertar, este nevoie de un nou studiu de fezabilitate. Vorbim peste inca 10 ani despre aceasta ''autostrada''
    • 0 (0 voturi)    
      hai cu SF-urile, neamule! (Luni, 23 august 2021, 21:32)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      "Fiind un proiect vechi si uitat la sertar, este nevoie de un nou studiu de fezabilitate." Da' de ce? In afara-desigur- de nevoia parandaratului! Ca doar nu s-a cutremurat tzara intre timp si si-a schimbat formele de relief! Ala vechi- cu praful pe el- n-a fost intocmit tot de specialisti, pe bani buni?
  • +8 (12 voturi)    
    ... (Luni, 23 august 2021, 11:27)

    Adr1@n [utilizator]

    nu prea pot sa ma declar interesat de proiectare, am mai vazut noi "studii de fezabilitate" si proiecte realizate fara sa inceapa lucrul pe santiere. deci bani irositi.

    in schimb, acolo unde incep lucrarile pot sa am certitudinea ca in 2-3 ani maxim se va putea circula. pe unele tronsoane vad ca se misca si mai repede de atat, in mod surprinzator. astea prezinta interes.

    dar altfel ar fi un lucru bun daca vom avea sibiu-brasov minim, eventual si cateva tronsoane prin munti.
  • +1 (13 voturi)    
    Cu pixul e usor, mai greu cu asfaltul (Luni, 23 august 2021, 11:31)

    Cetateanul-Z [utilizator]

    Tara contractelor semnate... Intre timp, pe DN6 la Teregova (Caras Severin) se formeaza cozi de zeci de kilometri pentru un podet care este in reabilitare de luni de zile. Presupun ca si aici este un contract semnat, doar ca mai trebuie cineva sa si lucreze, iar altcineva sa supravegheze mersul lucrarilor.
  • -3 (17 voturi)    
    Plan pt proiect pt studiu pentru autostrada (Luni, 23 august 2021, 11:40)

    dx [utilizator]

    Guvernul actual semneaza doar initative de planuri pentru proiect pentru studiu pentru.... plan.

    Nimic semnat pentru un troson nou de executie.
    As vrea sa vad mai multe contracte semante pentru troanosele planificate : A1 Sibiu - Pitesti, A3 Brasov - Predeal - Comarnic. A3 Tg Mures - Sighisoara - Brasov.
    A7.
    Ctr astea cand le semnam ? Sau facem doar planul ?
    • +6 (10 voturi)    
      Ca sa semnezi trebuie sa ai ce! (Luni, 23 august 2021, 12:40)

      LL [utilizator] i-a raspuns lui dx

      Cei dinainte (PSD-ii) nu au facut NIMIC!
      Va veni un Ponta si in urmatoarea guvernare, care va opri tot ce au demarat cei de acum (cum a fost in 2012 cand Ponta a oprit o multime de lucrari in derulare!!!), Vor trebui marite pensiile si salariile bugetarilor!
      Poate unii din cei care cititi acest comentariu ati trecut, in 2011, pe DN7 si ati vazut cum se lucra la tronsonul de autostrada Deva-Sibiu!!!! Era un adevarat ...FURNICAR!! Ce bine ar fi sa mai putem vedea asa ceva ...!
      • -2 (6 voturi)    
        Impotriva minciunii grosolane. (Luni, 23 august 2021, 21:39)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui LL

        "Cei dinainte (PSD-ii) nu au facut NIMIC!"
        Ia tu de-aici:
        TOTAL: 811km (2004 – 2020=17 ani) – adica 47,7 km/an-, din care:
        - PSD-607,2 / 8 ani: 75,8 km./an
        - PNL-181,7 / 8 ani: 22,7 km./an
        - Ciolos-22,1/ 1 an
        Ceva neclar? Mai ai lozinca aia?
  • +8 (18 voturi)    
    Problema nu este "daca", ci "cand" (Luni, 23 august 2021, 11:42)

    RobertRO [utilizator]

    Problema nu este "daca" in Romania se va construi una sau alta. Problema este "cand". Totul se misca foarte incet, totul dureaza foarte mult.
    Au trecut deja 30 de ani in care in infrastructura s-a investit mult prea putin. Gratie intregii clase politice din toti acesti ani de dupa Revolutie.
    Da, sunt convins ca peste "x" decenii si in Romania va fi o retea bine pusa la punct de autostrazi.
    Dar noi traim acum, iar peste "x" decenii nu (prea) vom mai fi.
    • -3 (9 voturi)    
      Nu ai răbdare? (Luni, 23 august 2021, 11:56)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

      Ai așteptat SD0 de ani să nu facă nimic și te grăbești când auzi că se va face!
    • +1 (7 voturi)    
      Progres (Luni, 23 august 2021, 12:18)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

      In 1990 in Romania erau 113 km de autostrada.
      Acum sunt 912.

      In Bulgaria erau in 1990 273 km iar acum sunt 831 km.

      In Ungaria erau in 1990 vreo 361 km.

      In Polonia erau vreo 381 km in 1990.

      Chiar si Slovacia avea aproape 200 km in 1990.

      Iar Cehia avea 500 km in 1985.

      Iar o parte din tarile astea mai aveau si DX-uri, ceea ce noi nu avem nici macar acum.

      Cand ai deja o retea serioasa in jurul caruia sa construiesti e mult mai simplu. Ai expertiza, dezvoltarea economica deja se produce.
      • -1 (1 vot)    
        a.s. (Luni, 23 august 2021, 21:20)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        ... iar China avea in 1990 cca. 200 km. de a.s . si acum are tot aproape 200- da de mii!
  • +16 (26 voturi)    
    Drula confirma (Luni, 23 august 2021, 12:05)

    Hans Metter [utilizator]

    parerea mea e ca guvernarea asta a deblocat multe proiecte de infrastructura. Vezi noduirle de centura bucuresti, largire DNCB, centura Mihailesti, Bucuresti - Alexandria, A0, A7, A8...
    • -6 (10 voturi)    
      Cătălin Drulă: În cel mult două luni va fi semnat (Luni, 23 august 2021, 12:43)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Cătălin Drulă: În cel mult două luni va fi semnat un contract pentru 20 de trenuri electrice de ultimă generație
      Ai auzit de vreo licitatie ceva? Mai este putin si se incheie prima luna . . . .
      • +1 (3 voturi)    
        ARF (Luni, 23 august 2021, 16:08)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Autoritatea pentru Reforma Feroviara se ocupa de licitatia asta inca din 2019.
      • -1 (3 voturi)    
        Costă o groază de bani (Luni, 23 august 2021, 16:09)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui ty

        și nici nu le poți pune pe liniile neelectrificate. Plus că nu vrea nimeni să oferteze decât italienii (poate fi o înțelegere). Ori, cei mai mari șpăgari nenorociți care-ți dau cea mai proastă marfă la prețul cel mai mare, sunt italienii, asta se știe. Tot clasicul tren format dintr-o locomotivă Diesel - electrică produsă la Craiova și o garnitură de tren de la Arad (de ce Astra trans Carpatic, societate privată, au și CFR, nu, biletul costând la fel?) este soluția cea mai ieftină și cea mai bună. Dar Locomotivele Diesel - electrice nu se mai fabrică la Craiova, Tăriceanu le-a pus arabilor pe tavă uzina la un preț incredibil de mic, iar aceștia și-au făcut un Mall desființând niște secții, scoțându-și deja banii dați. Au vândut restul unui investitor din România cu 2 milioane de euro și a scos astfel dublu față de ce a dat. Bravo Tăricene, știi să faci afaceri pentru România. Ți-e cât ți-o fi picat la afacerea asta? Și la Craiova se face o rama electrică Hyperion, operată de Softtrans și produsă de Softronic. M-aș mira să nu depună ofertă. Poate e caietul de sarcini făcut așa fel pentru italieni.
    • -1 (1 vot)    
      Confirma! (Luni, 23 august 2021, 21:22)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      ....da, si a inaugurat in 8 luni( tot de guvernare),
      0( zero) km. de autostrada + DX! Confirma ce ne-am asteptat multi!
      • +1 (1 vot)    
        Ba , da destept esti! (Marţi, 24 august 2021, 0:04)

        kokos [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Conteaza cati km se inaugureaza in 8 luni sau pe cati km se lucreaza? Ca sa se inaugureze 1 km de autostrada in astea 8 luni trebuia sa se lucreze pe el incepand de acum 3-4 ani , in 8 luni nu se poate inaugura nimic.
  • -5 (13 voturi)    
    Deci, practic, executie ZERO (Luni, 23 august 2021, 13:01)

    Taras_Bulba [utilizator]

    Iar proiectare, iar fezabilitati, iar frectii, iar bla-bla-bla-uri, dar executie concreta, nimic. Zero spoit cu dero!

    Va rog sa-mi permiteti sa adresez un mesaj dlui ministru Drulă:

    " Băi nea Drulă, pe cine prostesti mata? Te faci că te prefaci că ti-ai suflecat minecile si te-ai apucat de treaba. Hai, lasă-ne! "
    • +4 (8 voturi)    
      SF (Luni, 23 august 2021, 14:26)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Taras_Bulba

      E vreun SF terminat si licitatia nu e lansata?
      Crezi ca Drula nu lansa licitatii pe A7 sau A8 daca SF-urile sau proiectarea era deja gata?

      Tu te apuci sa-ti faci o casa fara sa ai proiectul facut de un arhitect mai intai?
      • +5 (5 voturi)    
        Uiti un lucru cel mai important :))) (Luni, 23 august 2021, 18:28)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        Nu te apuci sa faci casa daca nu ai....ce sa vezi?...Finantarea :)))

        Poti avea proiectul...degeaba daca nu ai sursa finantarii executiei aprobata.

        Toti ministri de pana acum au cheltuit si cheltuiesc zeci de milioane de lei pe update-uri la SF uri si reproiectare aruncand banii acolitilor lor neavand finantare pentru executie.

        Poti uita PNRR-ul complet...faptura aia de Ghinea s-a dus de 2 ori cu proiectul gresit si necorectat iar ultima data nu l-a depus in termen ulterior am aflat ca l-a depus tot asa gresit. Nu este prostie...este premeditare treaba asta. Ori au primit ordine ca Romania sa nu ia banii astia si sa se redistribuie la Franta, Germania&co, ori s-au inteles sa primeasca o suma mica si mult mai tarziu...dupa ce s-au saturat "barosanii" :)))
  • +2 (8 voturi)    
    Aiurea (Luni, 23 august 2021, 14:24)

    Florin Oprea [utilizator]

    Brașov Făgăraș? Poate Codlea Făgăraș. La 12 km de Brașov. Autostrăzile noastre leagă Câmpurile aflate la 10-12-15 km distanță de oraș de altele. Faci cel puțin 1/2 de oră ca să ajungi la ele: Ploiești, Timișoara, Oradea, Cluj, Constanța, Brașov. După care, la ani buni, se face câte in drum de legătură de cel puțin 10 km ca să ajungi în marginea orașului. În vest autostăzile sunt făcute să lege orașe, nu să satisfacă șmecherii cu exproprierile,
    • -1 (1 vot)    
      Ai dreptate Florine (Luni, 23 august 2021, 21:25)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

      Ca de obicei. Salutări! :)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by