HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada spre Bucovina: Traseul final pentru A7 Pașcani - Suceava - Siret. Unde va fi autostradă și unde va fi drum expres / Modificări, noduri rutiere și drumuri de legătură

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Traseul final pentru autostrada A7 Pascani - Suceava - Siret
Foto: Hotnews
Circa 120 de kilometri de autostradă și drum expres care să continue Autostrada Moldovei A7 mai departe spre Bucovina și spre granița cu Ucraina. Studiul de trafic și analiza multricriterială a proiectului au fost finalizate, iar traseul final a fost bătut în cuie. HotNews.ro a obținut traseul drumului de mare viteză de la Pașcani la Suceava și Siret și l-a transpus într-o hartă interactivă. Față de variantele inițiale studiate în primăvară, varianta finală prezintă mai multe modificări, noduri rutiere diferite, drumuri de legătură, iar o bucată de circa 30 de kilometri va fi realizată la standard de drum expres și nu de autostradă.

Pe cele două tronsoane, Pașcani - Suceava (circa 62 km) și Suceava - Siret (circa 57 km) este în curs de elaborare în prezent Studiul de Fezabilitate și realizarea proiectelor tehnice. Contractele în valoare însumată de peste 21 de milioane de lei au fost semnate cu asocierea SEARCH CORPORATION - EGIS, cu termen de finalizare iunie 2022.

În primăvară HotNews.ro a prezentat într-o hartă interactivă variantele de traseu luate în calcul, după prima etapă a analizei multricriteriale din cadrul derulării contractului pentru studiul de fezabilitate.

Acum, studiul de trafic și etapa a doua a analizei multicriteriale au fost încheiate, astfel încât o singură variantă finală a rămas bătută în cuie și va fi cea pe care se vor face restul de investigații și, ulterior, proiectul tehnic.

HotNews.ro a obținut de la CNAIR traseul final al autostrăzii A7 de la Pașcani la Suceava și mai departe la Siret.

Cea mai mare modificare o reprezintă faptul că de la nord de Suceava, de la intersecția viitoarei A7 cu DN2H - drumul spre Rădăuți, și până la Siret, drumul de mare viteză va fi la standard de drum expres.

„Ca urmare a finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, respectiv a Studiului de trafic preliminar, a rezultat necesitatea realizării acestui proiect la profil de autostradă pe sectorul de drum cuprins între Pașcani, Suceava și intersecția cu DN 2H și la profil de drum expres pentru sectorul cuprins între intersecția cu DN 2H și punctul de trecere al frontierei (n.r. Siret)”, a transmit CNAIR la solicitarea HotNews.ro.

HARTĂ INTERACTIVĂ - Trasul final pentru A7 Pașcani - Suceava - Siret:


> Zoom-in pe hartă pentru a vedea pe unde trece mai exact traseul și pentru a vedea cum se compară cu varianta inițială de traseu analizată (linie punctată)

> Click pe elementele de pe hartă pentru informații suplimentare.

> Folosește butonul de selectare fundal (sub butoanele + sau - ) pentru a comuta între diferitele tipuri de hărți de fundal (ex. hartă satelitară).




Traseul pentru Autostrada A7 Pașcani - Suceava


Traseul se desfășoară între limitele a 13 UAT-uri și are o lungime totală de 61.85 km.

Sunt prevazute 5 noduri rutiere ( Nod rutier Heci, Nod rutier Dolhasca, Nod rutier Roșcani, Nod rutier viitorul Drum Expres Suceava – Botoșani, Nod rutier Aeroport Suceava) și un drum de legătură de circa 6 kilometri care va asigura legătura A7 cu DN29 și cu Aeroportul Internațional Suceava.

Față de varianta inițială luată în calcul (care pe hartă apare ca o linie punctată), varianta finală a traseului A7 Pașcani - Suceava a fost modificată în zona Salcea - Suceava astfel încât traseul care va ocoli municipiul Suceava să cunoască o curba mai lină.

Astfel, față de varianta inițială traseul final va ocoli Văratec, Salcea și Plopeni pe la nord și va avea un nod rutier mai complex cu un nou drum de legătură de circa 6 kilometri între DN29 și aeroportul Salcea.

Traseul Autostrăzii A7 Suceava - DN2H și a Drumului Expres DN2H - Siret


Traseul se desfășoară pe teritoriul a 9 UAT-uri si are o lungime totala de 56.16 km.

Sunt prevăzute 5 noduri rutiere (Nod rutier Suceava Nord, Nod rutier Suceava Vest, Nod rutier Rădăuți, Nod rutier Siret Sud, Nod rutier Siret Nord) și drumuri de legătură ce vor asigura conexiunea cu DN2 și actuala șosea de centură a Sucevei.

În primăvară erau luate în calcul două variante de traseu, începând de la Suceava Nord - o variantă (albastră) presupunea realizarea autostrăzii prin lunca Siretului, iar altă variantă (verde), cu un punctaj mai bun, prevedea ca autostrada să dubleze șic a centură a Sucevei și să se apropie mult și de zona Rădăuți ca mai apoi să ajungă la Siret prin vest.

Față de varianta verde analizată atunci, traseul final bătut în cuie presupune unele schimbări.

Astfel, la Nord-Vest de Suceava (zona cu dealuri) autostrada are un nou traseu, care se apropie mai mult de Mitocul Dragomirnei și va avea și un drum de legătură de circa 2 kilometri și un nod complex între DN2 și actuala șosea de centură a Sucevei (DN2P).

Mai departe autostrada urmărește în mare aceeași linie, cu mici diferențe ici colo. De la intersecția cu Dn2 și DN2H (drumul spre Rădăuți), autostrada se va transforma în drum expres (2 benzi pe sens, separator, fără bandă de urgență, fără intersecții la nivel, fără treceri prin localități, acces controlat).

Față de varianta de traseu studiată inițial, drumul expres va urma în mare parte aceeași direcție, cu mici diferențe ici-colo, în funcție de relief. Per total traseul final pare mai puțin sinuos față de varianta verde studiată inițial.

Autostrada A7 - „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85



Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

Tronsonul de la Ploiești (Dumbrava/A3) până la Buzău a fost deja proiectat și a fost scos la licitație pentru execuție. Celelalte tronsoane de la Buzău până la Pașcani sunt în diferite stadii de finalizare a contractelor de Studiu de Fezabilitate și Proiect tehnic, urmând ca apoi să fie și ele licitate pentru execuție.

---
CITEȘTE ȘI:











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















68690 vizualizari

  • -11 (33 voturi)    
    li (Luni, 30 august 2021, 10:15)

    cartofiprajiti [utilizator]

    planuri care nu se vor realiza niciodata ...asta spuneam si acum 30 de ani :)))
  • -18 (40 voturi)    
    Nu ar face o autostrada din Moldova spre Vest (Luni, 30 august 2021, 10:24)

    jackalphonse [utilizator]

    Fac autostrazi care leaga zona sudica de Moldova, adica inutila pentru investitorii vestici, dar utila turistului bucurestean.
    Moldova trebuie legata de Vest prin A8, care trece prin T. Mures, A7 este doar o autostrada care impiedica costructia A8.
    • +15 (23 voturi)    
      mda (Luni, 30 august 2021, 10:48)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      se va face si aia.. doar ca peste vreo 50 ani

      mai realista este varianta asta A7, care va inlocui "cimitirul auto" numit DN2/E85

      zilnic pe E85 moare cel putin un roman... ZILNIC
    • +14 (24 voturi)    
      Nu fac una. Fac trei. (Luni, 30 august 2021, 11:21)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Sunt 3 autostrazi in faza de proiectare care vor lega Moldova de Vest.
      Poti sa verifici stadiul fiecareia pe site-ul CNADNR.
      • +5 (7 voturi)    
        daaa (Luni, 30 august 2021, 17:45)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        trei intr-una!
    • +8 (8 voturi)    
      . (Luni, 30 august 2021, 13:08)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Prioritate are drumul cu cifre de trafic mai mari, si momentan acel drum e DN2.
    • +6 (8 voturi)    
      Jack (Luni, 30 august 2021, 13:12)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Spui niste prostii.. incredibile. Pt turistul bucurestean??
    • +6 (14 voturi)    
      nu este concurenta intre autostrazi! (Luni, 30 august 2021, 13:38)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Aceasta idee, pe care au avut-o si Ponta si Sova si care ne-au franat dezvoltarea infrastructurii dainuie si azi, din pacate si o schimbare de ministru ar putea sa opreasca avantul declansat de Drula. Daca ai fi informat corect, ai vedea ca Drula a dat drumul tuturor variantelor existente in acel Master plan, se vor face si A8 si autostrada BC-BV. Daca A7 este mai inaintata, tu ai vrea sa o intarzie ca sa faca alta, sau sa se mearga rapid, inainte, pe toate fronturile? La cum estetraficul acum, A7 este o urgenta, si nu este moftul bucurestenilor de a merge in Bucovina de Pasti. Circul pe soseaua aceasta de 25 de ani si este iad. Este foarte periculoasa si aglomerata oricand, mai ales toamna este horor in zona BZ, VN, parca toata tara vine sa-si cumpere struguri si sa-si faca vin. In jud BC, DN 2 merge aproape continuu prin localitati, mai ales la sud de BC, de la Sascut, cred ca 80% din sosea trece prin sate.
      • +2 (6 voturi)    
        Ponta & Sova ? (Luni, 30 august 2021, 18:26)

        danmarian [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Doi dintre multii PUNGASI - care si-au umplut buzunarele - au indatorat inutil tara - si .... N-AU FACUT NIMIC ! Da-i in .... haznaua istoriei PSD & Co ! Macar ACUM se face CEVA ! Numai "orbii" nu vad si critica aiurea !
  • -6 (30 voturi)    
    Gargara PNL si Iohannis (Luni, 30 august 2021, 10:36)

    vlad.pe [utilizator]

    Va mai amintiti cand inainte de alegeri PNL si Iohannis au fost in Iasi si au promis ca le vor construi Autostrada?
    La 3 ani de la promisiuni, zona spre Iasi - Capitala Moldovei este in cea mai intarziata faza din proiectul autostrazilor din Regiunea Moldova.
    • +11 (27 voturi)    
      au trecut 3 ani de la alegerile de anul trecut? :) (Luni, 30 august 2021, 11:29)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Din fericire, de autostrazi nu se ocupa nici Johannis, nici PNL. Catalin Drula, ministrul transporturilor, este de la USR. Si a preluat mandatul doar de 8 luni, nu de 3 ani.
      • -4 (18 voturi)    
        si-a dat cu deraieri (Luni, 30 august 2021, 12:50)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        si cu intarzieri la cfr, cat n-au fost in ultimii 3 ani la un loc, dar el isi tine pila in functie, pe incompetentul ala adus de la brasov. Mai lasa-ma cu drula, parintele cozilor de la Sinesti, ca o tine din gafa in gafa. Daca nu era mareana de la cnair nu se putea lauda nici cu studiile astea.
    • +3 (13 voturi)    
      ! (Luni, 30 august 2021, 13:26)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Iohannis a promis autostrada la Iasi si in 2014 cand voia voturi! Sau cel putin asa scria pe fluturasii electorali! USL forever!
      • -2 (8 voturi)    
        Poate (Luni, 30 august 2021, 16:00)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Poate vă dați seama că nu Președintele face autostrăzi ci guvernul. Care a fost pesede …
        • -2 (2 voturi)    
          ! (Luni, 30 august 2021, 23:37)

          tudorr [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

          A fost USL, nu psd!
  • +2 (8 voturi)    
    Bucovina ar trebui să beneficieze de investitii ! (Luni, 30 august 2021, 12:39)

    Entiu [utilizator]

    Bucovina si Moldova ar trebui să beneficieze de investiţii mult superioare pentru a recupera decalajul în stocul de infrastructură. Altfel investitorii se duc acolo unde infrastructura este deja bună şi fac presiuni pentru ca aceasta să fie îmbunătăţită.
    Astfel că regiunile rămase în urmă la acest capitol nu atrag investitori şi nici nu pot pleda pentru suplimentarea sumelor, pentru că li se va aduce argumentul «Nu aveţi investitori, de ce să dezvoltăm infrastructura»“.
    Moldova este cea mai săracă regiune din România, cu un PIB per capita mic, faţă de media naţională .
    La fel de disproporţionate sunt şi sumele care au mers către şosele.
    • +4 (6 voturi)    
      Traseele Suceava - Bistrița și Iași - Tg.Mureș, (Luni, 30 august 2021, 19:43)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      ambele racordate ulterior spre Cluj, sunt cât se poate de necesare. Însă niciunul nu are trafic de autostradă. Nu poți construi o autostradă pentru 500 de camioane pe zi, pentru asta ajunge o singură bandă pe sens. Iar camioanele sunt oricum limitate electronic la 90 km/h, de asta viteza lor comercială nu depășește 70 km/h nici pe autostradă.

      Singurul drum din Moldova care are valori de trafic mai apropiate de cele de autostradă e DN-2, însă și acela doar de la Cristești (IS) spre sud. Odată construită A7, traficul ei va fi chiar mai redus decât cel actual, fiindcă traficul local va rămâne pe DN-2. Același lucru e valabil și pentru A8 Tg.Neamț - Ditrău sau pentru Suceava - Bistrița, pe asemenea trasee traficul e ridicol, trebuie doar variante ocolitoare pentru localități. Autostrăzile nu se justifică în niciun fel pe asemenea tronsoane.
  • +3 (13 voturi)    
    desene pentru prosti (Luni, 30 august 2021, 13:18)

    doz2018 [utilizator]

    .
  • -7 (19 voturi)    
    "Chiar si daca ar avea 3 autostrazi maine... (Luni, 30 august 2021, 13:26)

    Divergent [utilizator]

    ...moldovenii tot prosti vor fi!" . NU am spus eu asta, doar am auzit-o intr-o sedinta a delegatiei permanente din USR Maramures. Pur si simplu, unul din liderii USR Plus de aici a scapat porumbelul pe gura...sau a spus chier ce crede fara sa vrea.
  • +3 (9 voturi)    
    iar va legati de 'vechiul' E85... (Luni, 30 august 2021, 14:13)

    Elfu [utilizator]

    nu E85 e 'criminal' ci autoritatile care :
    - dau permise tuturor + sanctiuni extrem de mici in situatii foarte periculoase
    - nu verifica starea tehnica a masinllor
    - nu administreaza corect drumurile ( proiectare/optimizare/marcare/samd)

    credeti ca daca ne umplem de autostrazi punctele de mai sus nu or sa fie valabile ?

    cum se lauda autoritatile vizavi de 2+1 de pe E85 ?
    "Nu au mai fost accidente grave pe acel sector" - au facut analiza pe sectoarele adiacente ? Acolo probabil a crescut numarul de accidente - toti incearca sa recupereze timpul pierdut pe acel sector "dubios" ( 1 banda 80 km/h apoi 2 benzi 80 km/h - cum poti depasi legal ? Limita de viteza ar trebui sa fie 100km/h - ca doar sunt 2 +1 benzi intregi de circulatie cu sensuri separate prin linie continua.)

    Apropo de acostament consolidat - de ce DRDP-ul mestereste pe DN6 parca ("lucrari pentru imbunatatirea conditiilor de circulatie") - de la 6m la 9 m = sector cu acostament consolidat ( ca pe E85) daca pe alta parte se trambiteaza ca e gresit ? ( aa .. ceva contracte, bani, politica, cumetrii ... samd)
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 30 august 2021, 22:46)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      Am semnalat niste neconformitati vizavi de starea unui drum la CNAIR ... dupa 2 luni si ceva au raspuns ca acele neconformitati nu exista.... astia sunt administratorii - in loc sa primesc un email a doua zi in care sa zica, "multumim pentru informatie, o sa verificam " ca in orice tara civilizata imi raspund dupa mai mult de 60 de zile folosind limbajul standard - de lemn - zicandu-mi indirect ca neconformitatea nu exista ...administratorii sunt praf si pulbere - toti din functiile de conducere sunt numiti politic iar ceilalti incearca sa nu se puna rau cu sefii... despre ce vorbim ?
    • +5 (5 voturi)    
      asfalt - afaceri- pt prieteni (Marţi, 31 august 2021, 7:42)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      dn2-ul are sectoare cu asfaltul original din 199x ... aia da reteta de asfalt - oricat de scump ar fi fost merita... nu stiu de ce 'meseriasii' nu o folosesc... ba stiu ... zonele asfaltate recent in 2-3 ani se fac praf .. .daca mergeti de ex de la B spre Bz, Focsani o sa vedeti o gramada de zone care in iarna asta o sa se transforme in gropi.... si au fost asfaltate in urma cu doar cativa ani ... in apropiere de BZ a ramas o zona cu asfalt original ... nu are nici o problema- iar traficul si conditiile meteo au fost aceleasi pentru toate zonele ... administratorii doar se lauda dar in practica sunt cam repetenti.... si sunt multi ...
  • +2 (4 voturi)    
    vorba cântecului: (Luni, 30 august 2021, 17:03)

    miculescu-rucar [utilizator]

    cu creiounul pe hârtie,
    o șosea au desenat,
    propaganda urlă tare
    si deja iar v-au fentat!
  • -1 (9 voturi)    
    planuri (Luni, 30 august 2021, 17:27)

    dx [utilizator]

    Panuri marete, raman pe hartie. Banii se fac din studii de fezabilitate. Autostrazi nu se vor face in colonie. Asta e clar, mai mult se inchide si amaratul ala de DN2, care mai avea capacitatea sa te duca de la Bucuresti la Iasi in cateva ore. Bravo Ula!
  • +1 (5 voturi)    
    ? (Luni, 30 august 2021, 20:39)

    atc [utilizator]

    HotNews- 14 mai 2021- Florin Cîțu, despre autostrada A7 Pașcani - Suceava - Siret: „Avem traseul final, va fi autostradă nu drum expres”
    HN- 30.08 "De la intersecția cu Dn2 și DN2H (drumul spre Rădăuți), autostrada se va transforma în drum expres (2 benzi pe sens, separator, fără bandă de urgență,..."
    Aha, am incredere deplina!
  • +1 (3 voturi)    
    de ce nu e oare autostrada pe valea Siretului? (Marţi, 31 august 2021, 15:46)

    paul22 [utilizator]

    In felul asta ar fi fost autostrada mai aproape de Botosani, si distanta Pascani-Siret ar fi fost mai mica
    • +1 (3 voturi)    
      Pentru că aeroportul e la Salcea, nu la Zvoriștea (Marţi, 31 august 2021, 18:46)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui paul22

      Traficul nord-sud e prin Suceava, iar aeroportul de la Salcea e tot acolo, de asta și autostrada trebuie să treacă tot pe acolo. Valea Siretului e practic pustie în zona aceea, nici sate nu prea sunt, iar orașe deloc.
      • +1 (1 vot)    
        si exproprierile sunt mai putin costisitoare! (Joi, 2 septembrie 2021, 23:42)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        de aia!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by