Raport devastator al experților externi pentru Metroul M6 de la Băneasa până la Aeroportul Otopeni: Rentabilitate de doar 0,17% / Transporturile cer suspendarea proiectului și mutarea împrumutului japonez către alte proiecte de metrou din Capitală

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 3 septembrie 2021, 14:01 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Magistrala 6 spre Baneasa si spre Otopeni
Foto: Hotnews
Experții Băncii Europene de Investiții au analizat, la solicitarea Ministerului Transporturilor, potențialul de dezvoltare al Magistralei M6 de metrou, de la Stația Tokyo (Complex Băneasa) până la Aeroportul Otopeni, iar concluziile sunt dure, conform unui memorandum consultat de HotNews.ro. Rentabilitatea proiectului, așa cum apare el acum în planurile Metrorex, e departe de a fi la un prag acceptabil, doar 0,17% față de 5% cât e pragul normal pentru ca un proiect să fie considerat rentabil. Analiza, transmisă acum de către Transporturi pentru avizare la Finanțe, vine și cu o serie de propuneri pentru continuarea proiectului sub altă formă, inclusiv folosirea împrumutului pe care Japonia l-a pus la dispoziția Metrorex.

CITEȘTE ȘI:



Actuala Magistrală M6 de metrou (în lungime de aproximativ 14 km) este împărțită pe două secțiuni:

secțiunea sud, între stațiile 1 Mai și Tokyo — zona Complexului Comercial Băneasa, în lungime de 6 km, care cuprinde 6 stații (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo), scoasă la licitație pentru execuție și cu un câștigător anunțat. / 724,6 mil. Euro, din care 70% din fonduri europene nerambursabile (FEN), diferența fiind asigurată de la bugetul de stat.


secțiunea nord, între stațiile Tokyo și Aeroport Henri Coandă, în lungime de 8 km, care cuprinde 6 stații (Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, IC Brătianu, Aeroport Otopeni), a fost și ea scoasă la licitație la final de 2020, dar Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a transmis decizia de respingere și a solicitat revizuirea acesteia. În prezent, documentația se află în revizuire. / 666,7 mil, din care 330 mil. euro din împrumutul japonez JICA.

Secțiunea Sud beneficiază de finanțare europeană, după ce Comisia Europeană a stabilit că partea de nord nu poate fi justificată economic și nu o va finanța.

Pentru secțiunea nord, Guvernul României a decis contractarea unui împrumut acordat de Agenția Națională de Cooperare a Japoniei (JICA) tocmai în 2010, un împrumut în valoare de 41.870 milioane yeni (aprox. 330 mil. Euro), la o dobândă de 1,70% pe an.

La solicitarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în martie 2021, experții BEI-PASSA contractați prin contractul ”Servicii de Asistență Tehnică pentru Proiecte”, pentru perioada 2014 — 2020, au inițiat analiza referitoare la potențialul de dezvoltare pentru magistrala de metrou M6, secțiunea nord.

Descarcă de aici:


Concluziile analizei BEI-PASSA pentru Metroul M6 Băneasa - Aeroportul Otopeni


Într-un memorandum realizat de Ministerul Transporturilor și transmis către Ministerul Finanțelor și premierului Florin Cîțu este prezentată analiza BEI-PASSA, analiză care relevă faptul că investiția propusă, aferentă secțiunii nord a magistralei de metrou M6, nu este rentabilă din punct de vedere socioeconomic, principalele argumente fiind:

  • O densitate redusă populației și a locurilor de muncă de-a lungul traseului magistralei M6 (după stația Tokyo), care duce la un număr relativ redus de călători prognozat;
  • Costuri mari de investiție aferente soluției alese, aceea de a se construi un metrou subteran;
  • Rata de rentabilitate economică recalculată pentru sectorul de nord al magistralei M6 este de 0,17%. Astfel, costurile mari de investiție și operare nu sunt justificate de beneficiile generate.

În plus, analiza BEI-PASSA identifică o serie de riscuri care pot avea un impact negativ asupra valorilor investiției, precum și asupra traficului prognozat în studiul de fezabilitate inițial, precum:

  • Legătura feroviară existentă între aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord;
  • Planurile de dezvoltare a aeroportului, care prevăd construcția unui nou terminal în partea de est a pistelor de aterizare, ceea ce induce un grad mare de incertitudine în prognoza traficului de călători de pe secțiunea nord a magistralei M6;
  • Creșterea costurilor de construcție dintre 2017 și momentul actual, precum și evoluția acestor costuri în anii următori, generează un risc semnificativ ca valorile prognozate pentru investiție să depășească valoarea din SF inițial.

În memorandumul realizat de Ministerul Transporturilor se notează că, prin comparație cu primele 100 de aeroporturi din lume ca volum de trafic, 45 nu au nicio legătură feroviară directă.

Doar două aeroporturi (Madrid Barajas și Barcelona El Prat cu respectiv cu 59,8 milioane călători și 51,7 milioane călători în 2019) au și tren și metrou subteran, iar trei aeroporturi au și tren și metrou suprateran (Londra Heathrow, Copenhaga și Atena, cu respectiv 80,9 milioane călători, 30,2 și 25,6 în 2019).

Spre comparație, traficul de călători la Aeroportul Henri Coandă în 2019 a fost de 14,7 milioane călători.

Ce propune Ministerul Transporturilor pentru M6



Ministerul Transporturilor, în memorandumul transmis Finanțelor și premierului Florin Cîțu, cere aprobarea următoarelor propuneri de continuare a proiectului:

1. Divizarea proiectului magistralei M6, în două faze:

- Faza 1 – Secțiunea sud a magistralei de metrou M6 (stațiile 1 Mai - Tokyo) – cu continuarea implementării, conform programării și alocărilor financiare aprobate;

- Faza 2 – Secțiunea nord a magistralei de metrou M6 (stațiile Tokyo - Aeroport Henri Coandă) – cu inițierea demersurilor de implementare la o dată ulterioară, condiționat de o analiză cost-beneficiu care să reflecte viabilitatea economică a proiectului. Actualizarea analizei cost-beneficiu va fi inițiată la momentul în care evoluția indicatorilor economici, locativi și sociali din zonă, conform raportărilor Institutului Național de Statistică, indică o creștere a nevoii de mobilitate.

2. Întreprinderea demersurilor necesare la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și Metrorex pentru adaptarea fazei 1 ca proiect independent și complet funcțional (modificări ale documentației tehnice și economice/ale contractului de finanțare/serviciilor de consultanță) care să reflecte noul calendar de implementare. Totodată, după caz, vor fi adaptate actele normative relevante – Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici și Hotărârea de Guvern privind exproprierile aferente.

3. Transmiterea unei solicitări Agenției Naționale de Cooperare a Japoniei (JICA) de utilizare a împrumutului acordat și ratificat prin Legea 228/25.11.2010 pentru alte proiecte finanțabile din portofoliul Metrorex. Solicitarea va fi transmisă de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Ministerul Finanțelor, conform competențelor legale.




Magistrala 6 de metrou - (Gara de Nord) 1 Mai - Tokyo (complex Comercial Băneasa) - Aeroport Otopeni

Lungime: 14,2 km
Stații: 12
Valoare totală estimată: 1,4 mld euro

M6.1 1 Mai - Tokyo (Complex Comercial Băneasa)

Lungime: 6 km
Valoare: 724 mil euro (70% finanțare europeană nerambursabilă)
Stații: 6 (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,27 miliarde de lei

M6.2 Tokyo - Aeroport Otopeni

Lungime: 8 km
Valoare: 666 mil. euro (50% finanțare din împrumutul rambursabil de la JICA)
Stații: 6 (Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, IC Brătianu, Aeroport Otopeni)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,32 miliarde de lei








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















80529 vizualizari

  • +8 (46 voturi)    
    ce sa zic, marii "experti" (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:06)

    jescu [utilizator]

    Ce inseamna rentabilitate de 0.17% ? Sunt multi din Otopeni si localitatile limitrofe Otopeni care ar veni cu metroul in Bucuresti. Ar decongestiona orasul putin. Eu consider ca din toate localitatile limitrofe Bucurestiului ar trebui sa fie metrou, ca sa mai scada poluarea in oras.
    • -1 (37 voturi)    
      Metrou in fiecare sat?.. :) (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:35)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      O gramada de sate prin Ilfov.. toti vor metrou?

      Sigur, multi ar veni, dar cati ar fi dispusi sa plateasca biletul ca sa ajunga de la o rentabilitate de 0.17% la una de 5%? Adica ar plati un bilet de 30-40 de ori mai scump decat la actualul Metrorex? Eu cred ca ar prefera in continuare sa vina cu masina.
      • +10 (30 voturi)    
        Da (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:29)

        sysrq [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Cel puțin pe ieșirile cele mai aglomerate ... și care e problema? bănuiesc că dacă s-ar forma o zonă metropolitană ca la Paris nu ar fi o problemă... ne împiedicăm în semantică? Wtf ... trebuie metrou până în Balotești, Pantelimon, Popești Leordeni, Berceni, 1 Decembrie etc și sunt 100% sigur că traficul se va reduce semnificativ iar orașul va deveni mult mai prietenos cu locuitorii lui. O țară ca afara în pm!
        • +10 (24 voturi)    
          wtf indeed (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

          Nu trebuie nici un metrou pana la Balotesti. Exista cale ferata si statie de tren la Balotesti. Exista proiect de "metrou usor", care se poate realiza cu costuri de 100 de ori mai mici. Se construieste A0, care va trece la 1km de Balotesti.

          De ce "trebuie" sa sapi, cu costuri uriase, un tunel pe sub campurile de porumb? Balotesti are populatie 8-10,000 de locuitori, din care probabil ca mai sunt in stare sa munceasca 2-3000. Si daca vin 1000 in Bucuresti dimineata, nu justifici o linie de metrou.

          Daca vrei o tara ca afara, dezvolti economia in toata tara, nu concentrezi toata forta de munca din tot Baraganul in Bucuresti. Priveste mai atent data viitoare cand iesi pe afara.
        • +7 (17 voturi)    
          usor de verificat (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:02)

          Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

          Decat sa comentam, putem sa numaram:
          1) Bucuresti Nord-Otopeni (aeroport) - are statie la Mogosoaia!!! - cati o folosesc?
          2) Gara Oras Chitila are 4 sau 6 linii de cale ferata pana la Gara de Nord (o singura statie); trenurile nu au cadenta la 30 de minute (din pacate), dar un studiu se poate face ca sa vezi interesul celor din jur.
          Experienta mea spune ca trenul e putin folosit pe rutele acestea (poate si conditiile nu sunt cele mai bune!!!) si o investitie, din pacate nu ajuta.
          Ce ar fi fost bun: Prelungirea M4 pana in Mogosoaia, fix la intersectia cu linia de tren Otopeni-Gara de Nord. Prelungirea M6 catre PIPERA si eventual jonctiune cu M2... La noi sunt prea multe radiale si de la Laminorului pana in Pipera schimbi de 3 ori metroul (desi sunt tot in zona de nord; astfel ajunge sa fie mai rapid cu autobuzul...)
          • +1 (15 voturi)    
            nu e metrou ce zici tu (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:52)

            jescu [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

            De la primarie la Mogosoaia pana la metrou Straulesti sunt ~4 kilometri. Cine merge pe jos pana acolo ? Asta e metroul de care spuneai ? E ca si cum nu trebuia sa fie metrou la Piata Sudului ca este oricum la Uniri(cam aceeasi distanta). Ar fi avut metroul acelasi succes :) Trebuie statii din kilometru in kilometru in localitatile in care se fac, altfel e degeaba.
            • -3 (11 voturi)    
              este metrou (Vineri, 3 septembrie 2021, 17:39)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui jescu

              Arata ca un metrou, miroase ca un metrou, merge ca un metrou.. :)
              Si are terminal de park&ride. Deci faci 4km cu masina, apoi te urci in metrou. Sau, daca esti mai vioi, cu bicicleta.
            • +1 (9 voturi)    
              :) (Vineri, 3 septembrie 2021, 17:43)

              Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui jescu

              Ma refeream la linia de tren: Bucuresti Nord-Otopeni (aeroport), care are statie in Mogosoaia. Am si scris mai jos despre metrou ca ar trebui PRELUNGIT pana in Mogosoaia... nu pot pune link cu harta sau poza.
              • +1 (7 voturi)    
                Mogoșoaia e singura propunere de bun simț (Vineri, 3 septembrie 2021, 22:16)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

                din toate comentariile astea. Metroul de la Străulești ar trebui prelungit până la Mogoșoaia și ar fi de-ajuns, mai departe este tren până la Otopeni.

                La Mogoșoaia ar trebui construită o gară principală de tranzit, astfel încât trenurile de pe M700 (de la Galați, de exemplu) să nu mai intre în Gara de Nord, dacă ele merg la Craiova pe M900.
            • -10 (14 voturi)    
              ref la statii (Vineri, 3 septembrie 2021, 17:43)

              Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui jescu

              Statiile de metrou, optim se pun la 400m una de alta; doar la noi sunt aiurea la 800m.
              • +2 (12 voturi)    
                Din 5 in 5 metri.. (Vineri, 3 septembrie 2021, 18:47)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

                Daca mergi in baston cu 3km/h si tot faci aia 400 de metri pana la cea mai apropiata statie in doar 8 minute.
        • +6 (16 voturi)    
          Cu cat te indepartezi radial mai mult (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:37)

          PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

          fata de centru, cu atat oamenii au nevoie de masina sa ajungi la metrou. Cine o mai paraseste ca sa schimbe de nu stiu cate ori metroul ca sa ajunga la destinatie? Ce nevoie ai de oras prietenos daca pierzi 3-4 ore pe drum la munca?
          Exemplu este chiar orasul (ca asa isi zice) Otopeni. Majoritatea populației nu locuieste pe artera principala, si mai puțini in jurul celor 2 stații preconizate.
          Daca locuitorii vor oras prietenos, singura posibilitate este reducerea populatiei prin dezvoltarea provinciei, nu prin concentrarea intregii populatie in Bucuresti, Cluj si alte cateva orase.
        • -8 (10 voturi)    
          Atâta doar (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:45)

          PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

          ca locuitorii satelor enumerate nu locuiesc intr-o statie de metrou.
        • -1 (7 voturi)    
          Huh? (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 0:01)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

          "dacă s-ar forma o zonă metropolitană ca la Paris"
          Zona aia metropolitana "ca la Paris" nu o faci doar cu un metrou! E ca si cum ti-ai lua iPhone dar te-ai incalzi cu balegar uscat ars in soba, nu ai folosi niciodata sapun si pasta de dinti, ai avea cultura generala formata exclusiv de Salam... dar te-ai compara cu parizianul pt ca... ambii ati avea iPhone!
          Acel tronson nu are rost acum, asa cum ti-au mai spus si altii... In schimb, mi se pare mult mai relevant sa continui M5 spre partea de est, Pantelimon, daca tot vrei sa construiesti neaparat metrouri!
          • +1 (1 vot)    
            Nota* (Duminică, 5 septembrie 2021, 1:23)

            Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            Nu intentionam sa denigrez bucurestenii, ci doar voiam sa creez un contrast puternic. Imaginea negativa s-ar aplica mai degraba utilizatorului sisrp care ignora lipsa dezvoltarii calitative si cantitative, dar care crede ca un tronson de metrou intr-o zona cu densitate mica a populatiei, te pune automat in comparatie cu Parisul!
            Pana la Paris, hai sa facem lucruri cat mai relevante, eficiente! Doar asa putem avea un ritm accelerat de dezvoltare, care macar sa ne impinga din era comunismului, mai mult in lumea din care face parte si Parisul!
        • 0 (8 voturi)    
          Sa nu exageram (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 15:22)

          MeI22 [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

          Vorbiti de metrou pana in Popesci Leordeni in conditiile in care sunt cartiere mari din Bucuresti care inca nu au acces la Mrtrou, vezi Colentina, Rahova, Giurgiului. Mobilitatea inseamna in primul rand sa ajung rapid in interiorul orasuluisi pe urma ma gandesc si la cei care au ales sa stea la 100km de centru.
    • -3 (19 voturi)    
      de ce nu pana la Sinaia? (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:20)

      Vic_Tor [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      sa il faca pana la munte, mergem la ski cu metroul. ala care merge cu masina in oras , cum se va duce pana la metrou? sigur nu pe jos. si apoi in oras? o sa faca asta de 3 ori apoi o sa ia din nou masina
      • -3 (15 voturi)    
        haha (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:50)

        danc21 [utilizator] i-a raspuns lui Vic_Tor

        pana la sinaia, dar sa aiba iesire si la cota 2000 direct.

        astia care viseaza metrou la balotesi cred ca i-au spart stash-ul lui citu.
    • +5 (9 voturi)    
      Erau experti britanici (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 8:47)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      …ca alora japonezi le-a dat pe +, d-aia si dau finantare. Si asta de acum 10 ani, cand traficul si dezvoltarea aeroportului si a zonei erau mult mai mici.
      Lasa in schimb ca e trafic sa se bage 1 miliard de euro la Cluj, de la un oras de 8-9 ori mai mic ca Bucurestiul, catre un aeroport de 7-8 ori mai mic.
      Chiar nu observa nimeni cum toti se duc cu dedicatie politica la Cluj, iar alte zone sint lasate in paragina desi potentialul e imens!?
      E o propunere intr-un ziar economic sa se aloce investitiile in functie de demografie. Macar asa are logica.
      Iar domnii specialisti ignora efectul bulgarelui de zapada; odata creata infrastructura, atrage si mai mult trafic pe ea. Asa se spunea si de Bucuresti-Constanta ca nu e necesara si acum e blocata tot timpul!!!
  • -2 (30 voturi)    
    motive (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:07)

    wrumflo [utilizator]

    Felicitari dl. Drula, ati gasit si motive si nici nu ati cautat prea mult, cand nu se vrea nici nu se poate!
  • +14 (32 voturi)    
    CE CRETINI (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:09)

    NOTORIOUS [utilizator]

    orice capitala europena are metrou de la aeroport, nu doar tren. plus cand sunt deschise scolile, e plin DN1 de masini si faci o ora si jumatate din Otopeni pana Baneasa.
    • -3 (21 voturi)    
      Nu toate (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:44)

      MalaEducacion [utilizator] i-a raspuns lui NOTORIOUS

      Nu toate capitalele au metrou la aeroport, iar cele care au isi si permit un pret la bilet mai aproape de adevaratul cost.
    • -2 (16 voturi)    
      Noi avem tramvai de la aeroport.. :) (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui NOTORIOUS

      Tramvaiul 5 leaga aeroportul Baneasa de centrul orasului. Maxim 30 de minute. Sau cobori la a doua statie - Aurel Vlaicu - si iei metroul. Sau cobori la Stefan cel Mare si iei metroul. Rapid, eficient. Prea rapid, prea eficient.. asa ca si-au batut joc de amandoua.
      • +4 (8 voturi)    
        Buna dimineata! (Vineri, 3 septembrie 2021, 17:29)

        Votant Ilici [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Ce spui tu A FOST ADEVARAT, nu mai este de mult!
        Pe linia lui 5 curculau candva tramvaie bidirectionale, dar le-au scos de mult.
        Iar Baneasa ar fi fost bun ca aeroport low-cost si penteu curse interne, dar l-au desfiintat, acum este numai pentru VIP-uri!
      • +4 (12 voturi)    
        :) (Vineri, 3 septembrie 2021, 17:45)

        Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        corect: linia aia de tramvai e parcare de ani buni...
        • +3 (3 voturi)    
          pai (Duminică, 5 septembrie 2021, 19:38)

          andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

          dupa ce au reabilitat mare parte din linia de tramvai s-au trezit unii sa revendice terenul unde intorcea tramvaiul, in mandatul Firea. si cum tramvaie bidirectionale nu se mai pot face ca nu vrem, mai bine cuparam de la turci, am desfiintat tramvaiul si am pus autobuze.
          Inca se mai poate prelungi linia de metrou de la Pipera pana la noul terminal, legate cele doua terminal cu un trenulet care merge singur, ca la Frakfurt. (visez si eu)
    • 0 (18 voturi)    
      zici tu? (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:05)

      Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui NOTORIOUS

      Se pare ca nu prea ai umblat prin Europa... In plus o capitala mare are chiar mai multe aeroporturi si multe sunt legate doar cu autobuz... iar la Roma de la aeroport cu masina faci lejer 2.5 ore cu Shuttle pana Termini (ca sa comparam rute directe). Vorbim tot de 8 dimineata (cand si pe DN1 e aglomerat)
  • -1 (19 voturi)    
    E necesara o astfel de analiza si pentru (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:09)

    t4v1 [utilizator]

    Portiunea de sud 1 Mai - Tokyo.

    Traseul a fost scos din burta, fara vreo analiza publica serioasa.
  • +3 (33 voturi)    
    Mda (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:16)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    BEI nu vrea sa se dezvolte nimic in Romania ! Puneti mana si faceti M6 cu banii nostri ! Lasati expertii de la BEI ! Nu e posibil sa nu ai o legatura rapida intre aeroport si capitala. Toate proiectele dezvoltate in Europa sunt/au fost rentabile ? De unele e nevoie chiar si cu 0.17%. Vrem turisti in Romania? Vrem evenimente culturale, sportive in Bucuresti dar n-avem un amarat de metrou la aeroport! Asa ca Guvernul SA NU SE LASE PACALIT de expertii BEI si sa gaseasca solutii pentru M6 !
  • -10 (18 voturi)    
    Cine (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:17)

    Mitrica [utilizator]

    plătește risipa de bani ?
  • +2 (24 voturi)    
    inutil (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:19)

    pehash [utilizator]

    Statia Paris.. in mijlocul campului.
    Oricum noul terminal la Otopeni va fi fix in cealalta parte a aeroportului, la 3km. Pe terminalul actual exista deja tren, autobuz si parcarile. Pe terminalul nou va fi doar legatura cu autostrada.
    Ar avea sens o linie de metrou daca se limiteaza accesul pe DN1 si toti navetistii din Corbeanca/Snagov isi lasa masina la un Park&Ride.

    Mai bine s-ar deschide publicului Aeroportul Baneasa din nou. Momentan este fieful personal al lui Tiriac.
    • -6 (14 voturi)    
      :)) (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:09)

      Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Cred ca redeschiderea Baneasa ii va 'ferici' pe toti care stau in zona; stiu bine si cei din Corbeanca cum e cu avioanele; daca mai creste si traficul sa ai un avion la fiecare 5 minute, bucurie maxima pe Sos Chitilei, Bucurestii Noi, Baneasa, Pipera, Aviatiei (stii ca si pleaca, nu doar aterizeaza)... aia care au dat in Floreasca 2 mil euro pe penthouse la ultimul etaj, vor aprecia in mod deosebit redeschiderea Baneasa... La ce foloseste un aeroport in oras? Nu e ca Shaormaria sa mergi toata ziua la el. In plus poluarea avioanelor nu e doar fonica... la aterizare se golesc tancurile de cherosen si budele... ce mishto le ploua unora pe terasa la bloc...
      • +5 (15 voturi)    
        mai intai a fost aeroportul (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

        Daca si-a facut gigel casa la 100 de metri de pista aeroportului, e problema lui. Nu se aude pana in Floreasca, garantat.
        • -4 (8 voturi)    
          :) (Vineri, 3 septembrie 2021, 17:47)

          Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Inseamna ca stai in Floreasca de curand; de cand s-au oprit cursele; iti garantez ca pe deasupra zonei Bucuresti NOI trec avioanele de fiecare daca cand iau copilul de la scoala; si anul asta nu a fost trafic aerian... am mari dubii ca in Floreasca nu se aude un avion in decolare. Oricum - stau la casa si nu sunt pe NICIO linie de aeroport (nici Baneasa nici Otopeni). Sincer - nu ma afecteaza cu nimic.
          • +1 (7 voturi)    
            nici o legatura (Vineri, 3 septembrie 2021, 18:38)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

            Floreasca este prea departe de aeroport. Daca esti la 500 de metri de pista, cu cladiri si strazi in jur, nu auzi avionul la sol. Avioanele fac cel mai mult zgomot la decolare, pe culoarul de zbor. Si la aterizare, ceva mai putin. Impactul e doar pe Ioan Ionescu de la Brad si desteptii care si-au facut case in Voluntari.

            Oricum, aeroportul este functional. Zboara si acum avioane, dar sunt curse charter.
      • +8 (8 voturi)    
        „In plus poluarea avioanelor nu e doar fonica...” (Vineri, 3 septembrie 2021, 23:11)

        NME [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

        „la aterizare se golesc tancurile de cherosen si budele...”

        Cine v-a zis chestia asta ori nu știa, ori a făcut „mishto”.
      • +4 (4 voturi)    
        Heathrow (Vineri, 3 septembrie 2021, 23:27)

        mihai53 [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

        Aeroportul Heathrow se afle la marginea Londrei si are peste 1000 de decolari aterizari /zi. In jurul lui sunt cartiere de locuit si nu se pune problema mutarii aeroportului.
        • -1 (1 vot)    
          nu, dar (Duminică, 5 septembrie 2021, 17:56)

          catacatalin [utilizator] i-a raspuns lui mihai53

          dar s-au opus construirii unui nou terminal acum cativa ani
  • +7 (17 voturi)    
    Egala măsura (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:25)

    Casargoz [utilizator]

    Ar trebui comparata densitatea de populație de la acest metrou cu densitatea de la Cluj : sa nu avem surprize.

    Metrou cu profit 5% pot sa zic un singur lucru:
    N-a văzut Parisul așa ceva ;)
  • -1 (17 voturi)    
    cam asa e (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:37)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    adevaru e ca nu merita sa sapi atata. mai bine il faci la suprafata eventual chiar suspendat. daca il faci il faci numai sa ajunga lumea de la aeroport in oras ca nu se plimba nimeni pe parcurs faci statiile alea degeaba. vedeti dr taberei cat de aiurea e o data ca statiile sunt foarte apropiate ca la STB si apoi ca nu duce nicaieri unde trebuie. iar dupa amiaza cand se mai anima treburile ca iese lumea de la serviciu merg mai pline doar dinspre eroilor spre cartier alelalte merg goale. dimineata e invers. treburi romanesti solutii romanesti. dar peste cativa ani traficul de calatori Otopeni - Bucuresti va fi dublu daca nu triplu. Plus ca ar trebui sa mearga si noaptea ca avioanele nu doarme.
  • +10 (28 voturi)    
    normal (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:53)

    gelu antigelu [utilizator]

    acest proiect a fost din start o prostie. Nu se sapa metrou in afara orasului. Metroul circula subteran in oras iar la iesirea din oras iese la suprafata si circula ca tren usor pt navetisti.
    Asta e regula peste tot. Inventam noi apa calda cu proiecte fantasmagorice cu costuri enorme și eficiență subunitară.
  • +4 (14 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:05)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      M2 nu suportă mai multe trenuri (Vineri, 3 septembrie 2021, 23:58)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui

      M2 e foarte aglomerată în prezent, unii dintre cei din domeniu sunt de părere că trenurile ar putea circula și la 90 de secunde unul de altul, în timp ce alții consideră că e prea riscant și s-ar ajunge la accidente grave, mai devreme sau mai târziu.

      Dublarea M2 e și ea greu de realizat, practic ar necesita încă o magistrală paralelă. În concluzie, nu.
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 6 septembrie 2021, 12:55)

        [anonim] i-a raspuns lui Harald

  • 0 (16 voturi)    
    era evident (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:06)

    Hans Metter [utilizator]

    din capul locului... dar na, bastanii din nord au vrut pe sub pamant ... metrou e mai smecher decat tren
  • +10 (16 voturi)    
    Lipsa de viziune (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:09)

    cetateanulmodern [utilizator]

    Ce nu se intelege este ca aceste proiecte de infrastructura mare trebuie gandite pentru ce va fi peste 20 de ani, nu se fac pentru situatia de azi sau de maine. Haideti sa ne imaginam cum va fi circulatia peste 20 de ani in partea de nord a orasului si poate realizam ca Statia Paris nu va mai fi in mijlocul campului cum spunea un coleg mai jos.
    • -1 (11 voturi)    
      Peste 20 de ani (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:23)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

      Traficul de calatori nu se va modifica prea mult. Brasovul are deja aeroport, romanii din strainatate vor veni mai rar.
      Bucurestiul nu se mai dezvolta din cauza sufocarii, se vor dezvolta orasele din provincie, si asta in masura in care populatia tarii nu va scadea in ritmul actual.
      In schimb este nevoie de fonduri pentru extinderea retelei metroului urban.
  • +8 (20 voturi)    
    bei .. ce bei? (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:20)

    djbobo [utilizator]

    cred ca expertzii bei nu au stat in trafic DN1 .. probabil un dus intors i-ar convinge la instant . cat despre trenul otopeni - gara de nord hahahhhahhhahhhahahahahaha e din seriale de comedie grele. am vazut si niste baietzii din dorohoi in comentarii care si-au dat cu parerea ca ar fi autobuze ... da ar fi daca nu ar fi blocajele in trafic de ore. Zona de nord a devenit un sector in sine , sa spui ca nu ti trebuie metrou ... well ... poate de fapt ar trebui sa-l extinda.
    • +4 (20 voturi)    
      din proprie experienta (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:06)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui djbobo

      Am luat trenul de la aeroport. Curat si comod, fix din fata terminalului. A facut ~30 de minute. Rezonabil, dupa un zbor de nspe ore. Daca era metrou, se oprea de 15 ori si facea la fel de mult. Pana la Heathrow fac invariabil mai mult de o ora cu metroul.
      Daca aterizez noaptea prefer linia express, ca ajunge pana la Unirii la fel de repede.
      • -7 (7 voturi)    
        Ba făcea mai mult metroul (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:42)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        .
  • -3 (9 voturi)    
    si terminalul 2 ? (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:23)

    Vic_Tor [utilizator]

    Un metrou ar avea logica sa mearga pe sub aeroport la viitorul teminal 2. Chiar si linia de tren abia inaugurata nu va mai fi folosita cand se va face terminalul 2 dincolo de pista. De banii astia mai bine fac niste linii de metrou in zona urbana dens circulata. Oricum plateste toata tara subventia metroului din Bucuresti ... De ce sa platim aiurea un proiect cu zero rentabilitate?
    • -3 (11 voturi)    
      eu propun altceva (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:10)

      Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui Vic_Tor

      Sa prelungeasca de la GIina pana in Mamaia Nord - are avea macar vara ceva trafic...
    • -2 (20 voturi)    
      De cand a aparut ideea (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:16)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Vic_Tor

      metroului la Otopeni am comentat pe marginea articolelor din HN, impotriva proiectului.
      De ce?
      Pentru ca locuiesc in Baneasa si stiu ca traficul la Otopeni este foarte redus in transportul comun.
      A fost o prioada lunga cand lucram in strainatate si asteptam masina 783 pentru aeroport, alaturi de cativa oameni care luau microbuze spre Otopeni si mai mai departe. Veneau rar, si nu erau aglomerate.
      Am facut calcule simple plecand de la traficul anual pe Henry Coanda si mi-a iesit un numar optimist de 16 persoane care s-ar urca intr-o cursa de metrou.
      Am vrut sa adun mai departe cata lume s-ar urca din localitate, dar mi-am dat seama ca sunt doar 2 stații pe 5 km si oamenilor nu le-ar mai conveni sa mai coboare din autobuze ca sa ia metroul. Mi-am dat seama ca populatia din Otopeni nu este asa de numeroasa dealungul soselei, marea majoritate locuieste lateral la 1-4 km, au masini din care nu mai coboara sa mearga in oras la munca.
      Primul senal oficial a venit de la ministrul transporturilor Fenechiu, care inainte de a intra la puscarie a semnalat traficul scazut de calatori, ori astia care intra la puscarie, nu intra la puscarie de prosti, ci de hoti :)).
      Normal ca am primit o covarsitoare avalanse de contra-like, pentru lumea vrea sa se mandreasca cu Bucurestiul legat prin metrou de aeroport.
      Măi fraților, mândrițivă pe banii voștri, nu cu tichia de mărgăritar pe banii statului.
      A doua confirmare a venit de la ministrul Drula care impreuna cu Infrastructură cunoaste de mult situația.
      Morala:
      Aveți incredere in USR, n-or fi ei chiar feți-frumoși, dar alții mai buni nu avem!
  • +7 (21 voturi)    
    Problema rentabilitatii.. (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:37)

    Cataleya [utilizator]

    ...este extrem de importanta pt sectorul privat.
    Dar daca in sectorul public/de stat pui mereu rentabilitatea pe primul loc, fara sa iei in calcul confortul si avantajele cetateanului atunci nu mai construiesti aproape nimic.
    • -2 (12 voturi)    
      'ai dreptate'? (Vineri, 3 septembrie 2021, 16:23)

      Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Pe logica asta avem CFRul pe care il avem si budele din gari - pe care le avem asa cum le avem...
  • +2 (14 voturi)    
    ce inseamna rentabilitate 0.17%? (Vineri, 3 septembrie 2021, 17:44)

    paul22 [utilizator]

    ca nu cred ca e profit; sunt cumva incasarile raportate la cheltuieli? articolul ar trebui sa explice mai clar ce inseamna aceasta cifra
    • -4 (16 voturi)    
      Inseaman fix ce scrie in studiu (Vineri, 3 septembrie 2021, 18:49)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui paul22

      Este atasat pdf-ul la articol.
  • -4 (6 voturi)    
    ce sa zic (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 1:50)

    young_e [utilizator]

    rentabilitate pozitiva, in epoca dobanzilor negative. hai, ma lashi...devastator a fost Fukushima si ala a venit fara vreun raport de fezabilitate
  • -3 (7 voturi)    
    daca exista cale ferata (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 7:47)

    mongolul [utilizator]

    linia de moetrou nu-si are rostul; se pot pune trenuri mai dese, la 10-15 minute. Automotoarele alea din Germania exact pentru asa ceva sunt concepute. Si mai putem face si noi....
    Daca se vrea si metrou, exista metroul aerian, care e mult mai ieftin.
    De ce bagati doar bani statului, si nu lassati firmele private sa investeasca si exploateze cf, metrouri, autostrazi?
    Comunistilor!
  • +5 (7 voturi)    
    Expertii internetului (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 9:15)

    Iomen [utilizator]

    Pehash, Giolgel si PowerIon, jumatate din cele 50 de comentarii de pana acum, toate negative despre proiect. N-am stat sa fac raportul si in total comentarii negative…ca dadea ceva in tavan.
    Mai rasfirati baieti, mai rasfirati…
    • -2 (10 voturi)    
      De data asta, @pehash are dreptate (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 12:29)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

      Am avut o mulțime de dispute cu el, în aproape orice domeniu, dar pentru M6 Băneasa - Otopeni nu se pot aloca bani.

      Se pot folosi sume de bani similare pentru a continua M4 spre sud, de la Gara de Nord la Progresu, se poate chiar dubla M2 în zona centrală, care ar avea mare nevoie de capacitate suplimentară, dar pentru M6 dincolo de Băneasa nu se pot arunca bani.
  • +1 (5 voturi)    
    multi comunisti, (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 10:28)

    mongolul [utilizator]

    si "progresisti", si rusofili pe aici; cel mai usor mod de a bloca discutiile libere: pui baieti si fete cu ochi albastrii sa dea cu minus la tot ce nu iti convine; asta da, misiune....; halal democratie!
  • +8 (8 voturi)    
    Asta-i România! (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 12:14)

    Foresta [utilizator]

    Metroul se face pentru sute de ani, nu-l faci pentru o iarnă! Cine știe cum va arăta Bucureștiul peste 50 de ani? Dar asta-i România, oamenii vor banii ieri, se merge pe principiul "mie ce-mi iese?". La fel au făcut cu drumurile, le-au proiectat mici, pentru nevoi minime, nu s-au gândit nici măcar o clipă că drumurile bune aduc dezvoltare și aceasta aduce mai multe mașini! La fel și metroul, va aduce dezvoltarea zonei respective!
  • +5 (5 voturi)    
    În alte părți (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 14:10)

    nick24 [utilizator]

    în jurul stațiilor de tren/metrou s-au dezvoltat cartiere ulterior. Și spre toate stațiie sunt autobuze care vin din cartierele învecinate.
    La noi cu o linie de autobuz de 3-4 statii poate veni la stația de metrou Paris tot cartierul Greenfield, de exemplu.
    • -1 (9 voturi)    
      În alte părți, metroul nu e pe sub pădure :) (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 16:19)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Cartierele s-or fi dezvoltând în jurul stațiilor de tren / metrou, dar metroul nu are ce căuta nici pe sub câmp, nici pe sub pădure.

      La periferie, metroul trebuie să circule la suprafață, e de 6 ori mai ieftin să instalezi doar liniile, fără să mai sapi și tuneluri. M6 a fost șmen de la bun început, iar traseul în zig-zag, de la Gara de Nord la Piața Montreal și mai departe spre Băneasa, e în continuare disfuncțional.
      • +1 (1 vot)    
        Peste 50 de ani (Duminică, 5 septembrie 2021, 13:36)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        nu va mai fi nici càmp nici pădure până la Otopeni și chinezii și indienii vor circula pe scări și pe acoperișul trenului de metrou.
        • 0 (0 voturi)    
          Atunci se construiește peste 50 de ani, nu acum (Luni, 6 septembrie 2021, 13:36)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Nu poți să îngropi acum sute de milioane de euro într-un tunel de metrou, doar fiindcă promiți tu că o să se circule prin el peste 50 de ani.

          Când o să fie nevoie de acel metrou, o să se construiască. Acum nu e nevoie. End of story.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by