Constructor nou desemnat pe un tronson din Autostrada Transilvania abandonat de Bechtel: 26 de kilometri de finalizat, inclusiv lungul viaduct rămas în paragină la Suplacu de Barcău

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Viaductul nefinalizat de Bechtel de la Suplacu de Barcau
Foto: Captura YouTube
Asocierea Construcții Erbașu - Vahostav - SK A.S. va proiecta și construi cei circa 26,63 de kilometri din autostrada Transilvania de la Suplacu de Barcău la Chiribiș, tronson început, dar abandonat de Bechtel. Oferta câștigătoare depusă de constructor la licitație e de 543 de milioane de lei și contractul va avea un termen de 6 luni pentru proiectare și 18 luni execuție. Cea mai impozantă lucrare de pe traseu este finalizarea viaductului lung de circa 1,7 km care trece prin mijlocul unui lac de acumulare, viaduct început, dar nefinalizat de Bechtel.

CNAIR anunță că a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului "Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550)".

Ofertantul desemnat câștigător este ASOCIEREA CONSTRUCTII ERBASU (LIDER DE ASOCIERE) – VAHOSTAV – SK A.S., cu preţul de 542.956.612,32 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție ofertată este de 10 ani.

Lungimea tronsonului este de 26,35 km, iar în cadrul contractului, antreprenorul va realiza mai multe lucrări de artă complexe, incluzând 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, printre care unul de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m, Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, mai anunță CNAIR.



---

Cum arăta în 2016 tronsonul abandonat:


CITEȘTE ȘI:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26863 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    mda (Luni, 6 septembrie 2021, 16:13)

    SoulSearcher [utilizator]

    e cea mai simpla portiune din sectiunea A3

    de la Biharia la Suplacu de Barcau e zona dreapta de podis, unde bechtel a si lucrat, doar ca n-au mai terminat..

    de la Nusfalau incolo spre Cluj se trece cu adevarat prin muntii Apuseni, unde bechtel nici n-a avut de gand sa se apuce vreodata de treaba.. pt ca erau nevoie de multi bani, si multa tehnica
    • +4 (6 voturi)    
      nu chiar (Luni, 6 septembrie 2021, 17:41)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      judecand dupa cum arata viaductul as zice ca sectiunea Campia Turzii - Chetani e mai simpla, asta daca e sa luam in calcul doar cele aflate in lucru.
  • +5 (7 voturi)    
    si ... contestatii (Luni, 6 septembrie 2021, 16:55)

    Vic_Tor [utilizator]

    ca si la toate proiectele din tara asta, toti au drept legal sa conteste, apoi vin procese, apeuri, judecati peste judecati si re-evaluari care aduc intarzieri de 1-2 ani
    • +1 (5 voturi)    
      zau asa! (Luni, 6 septembrie 2021, 19:41)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Vic_Tor

      Trecura-n zbor ei 15 ani, ne mai uitam la 1-2?
  • 0 (4 voturi)    
    Nu-i simplu. (Luni, 6 septembrie 2021, 19:28)

    asavreau [utilizator]

    Cine își asumă răspunderea că lucrările executate până acum la viaduct sunt corespunzătoare. Partea de lucrare executată este complexă și un viciu de execuție poate fi catastrofal.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by