Amânare în licitația de 1 miliard de euro pentru unul dintre cele mai grele sectoare montane de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești. Care este motivul

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 28 septembrie 2021, 14:17 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada a1 Sibiu - Pitesti, pe sectiuni
Foto: Hotnews
​Licitația de 1 miliard de euro pentru Secțiunea 2 Boița - Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești, de 31,33 km lungime a primit o nouă amânare, chiar cu două zile înainte de depunerea ofertelor finale. Șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria s-au precalificat pentru evaluarea finală la licitație și ar fi trebuit să-și depună ofertele pe 30 septembrie, asta după ce și așa pe 20 ale lunii CNAIR mai decalase o dată termenul.

„CNAIR SA a prelungit termenul de depunere a ofertelor pentru procedura de achiziție publică Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu”, până la data de 20.10.2021, ora 15:00”, transmite Compania.

La termenul de 20.10.2021 vor depune oferte doar cele 6 firme precalificate de CNAIR în etapa 1 a acestei proceduri de licitație restrânsă.

CNAIR deja decalase o dată termenul, când a anunțat pe 20 septembrie că ofertele urmau a fi depuse pe 30 septembrie.

„Reiterăm că această prelungire s-a acordat ca urmare a solicitărilor primite cu privire la decalarea termenului pentru depunerea ofertelor, astfel încât aceasta să fie proporţională cu volumul de informaţii suplimentare aduse deja la cunoștință operatorilor economici prin clarificările publicate. Prin această prelungire, CNAIR are în vedere asigurarea unei maturități a ofertelor ce vor fi depuse raportat la complexitatea obiectivului de investiție”, explică CNAIR.

Pe 23 iulie CNAIR anunța că șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria s-au precalificat pentru evaluarea finală la licitație.

1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

2. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. - YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.

3. ASOCIEREA AKTOR S.A. - RIZZANI DE ECCHER S.p.A.

4. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA

5. IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.

6. ASTALDI SPA

Contractul "Proiectare si Executie “Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2: Boita – Cornetu", o secțiune din A1 de circa 31,33 km lungime, a fost scos la licitație în decembrie 2020. Valoarea estimată a contractului scos la licitație este între 4.635.473.646,00 RON fără TVA și 5.268.944.216,10 RON fără TVA.

Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție și cel puțin 60 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor.

31 de km cu 7 tuneluri și 27 de viaducte pe parcurs

Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare.

Licitația CNAIR are o componentă de precalificare pentru constructorii care vor depune oferte, iar ofertele vor fi adjudecate pe baza celui mai bun raport calitate - preț, componenta financiară contând 50%.


Notă: În documentația din licitație CNAIR spune că Secțiunea 2 are 31,33km lungime
---

Traseul în plan al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, secțiunea 2 Boița - Cornetu


Autostrada Sibiu - Piteşti intre km 13+170 – km 44+500, ce face obiectul prezentului caiet de sarcini, se desfășoară între localitățile Boita şi Cornetu si este descris in cele de mai jos.

km 13+170 – km 14+150 – secțiunea 1, lot 2

De la sfârșitul Lotului 1 Sectiunea 1, km.13+170, traseul se va continua pe curba existenta a Lotului 1 (curba cu raza de 950m) si va traversa valea existenta prin viaductul de la kilometrul 13+540 (pasaj ce va fi folosit si pentru realizarea conexiunii nodului rutier aferent autostrăzii Sibiu - Făgăraș), a cărei lungime totala este de 653m; acesta se termina la o distanta mica de la ieșirea de pe acest viaduct/pasaj, la km.14+150. Acest lot face parte din Secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu-Pitești.

km 14+150 - km 44+500 (km 39+578.51 - SF IPTANA 2008)

Stabilirea amplasamentului autostrăzii pe acest sector ridică probleme complexe atât de ordin tehnico-economic, cât mai ales privind impactul asupra mediului.

Alegerea unui traseu în această zonă a fost condiţionată de mai multi factori, precum: configurația terenului, structura geologică, reţeaua hidrografică, amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare, localități, căi de comunicaţii (în special DN 7 şi CF 201 Râmnicu Valcea - Sibiu).

Pe acest sector existenţa râului Olt, cu amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare a condus la stabilirea unui amplasament al autostrăzii, care să asigure stabilitatea versanților, prin menţinerea unei zone de protecţie împădurite.

Conexiune trasee km 14+150 – 17+670 (12+748.51)

Avand in vedere faptul ca traseele sectiunii 1 si sectiunii 2 au fost realizate in ani diferiti, de proiectanți diferiți, a fost necesara o zona pe care se se faca legătura intre aceste 2 trasee. Aceasta este zona de la km.14+150 pana la km.17+670.

Dupa zona nodului rutier al autostrăzii Sibiu – Pitesti cu Autostrada Sibiu-Fagaras traseul proiectat ocoleste pe la vest localitatea Boita, apoi intra în defileul Oltului in zona km 15+500. Pe zona de conexiune, datorita reliefului foarte accidentat, sunt necesare un număr de 8 structuri cu lungimi cuprinse intre 40 m si 400 m si 2 tunele, unul de 250m intre km.15+413 – km.15+663 si unul de 360m intre km.16+474 – km.16+834 realizand conexiunea cu traseul SF 2008 la km 17+670 (12+748.51).

Traseu menținut conform SF 2008, Km 17+670 – 44+500 (39+578.51)

Traseul se continua pe partea dreapta a raului Olt pana la km.22+400 (17+500).

Între km 22+400 (17+500) şi 23+650 (18+750) traseul se desfăşoară pe partea stângă a râului Olt, iar pentru evitarea sectorului sinuos al Oltului din zona Lazaret, traseul se va desfăşura pe partea stângă a DN7, până la km 25+700 (20+700), traversând zona muntoasă prin două tunele cu o lungime de cca. 1,4 km.

În continuare traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Olt, pe partea stângă a acestuia până la km. 31, unde va traversa dealul Urii, la vest de localitatea Cainenii Mari, printr-un tunel cu o lungime de cca. 1,58 km.

Traversarea se face şi pe sub valea Urii pentru a evita demolările construcţiilor existente.

În continuare traseul autostrăzii se menţine în lungul raului Olt, a lacurilor de acumulare Robeşti si Cornetu, pe partea stângă a acestora, până la km 44+500 (39+578.51), în zona localității Racovita unde traseul intră pe valea Baiaşului. În zona amenajării hidroenergetice de la Robeşti, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de cca. 0,9 km.

De asemenea, în zona km 36+000/40+900, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printrun tunel cu o lungime de cca. 0,45 km.

Sectorul Boita – Racovita (Cornetu) se finalizează înaintea nodului rutier propus pentru a face legătura cu DN 7 prin DJ 703M (Curtea de Argeş - Cornetu).

Din punct de vedere al amplasării, sectorul Boita - Cornetu se află până la km 25+222 (20+300) pe teritoriul administrativ al judeţului Sibiu şi secțiunea km 25+222 (20+300) – km.40+200/44+500 (39+578.31) pe teritoriul administrativ al judeţului Vâlcea.

Profilul transversal al autostrăzii are în general lăţimea platformei de 26,00 m din care:

- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,50 m = 15,00 m;
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,50 m = 2,00 m;
- banda mediană - 3,00 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 26,00 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, astfel lăţimea totală a profilului transversal al autostrazii la partea superioara fiind de 27,50 m

În zona nodurilor, lăţimea platformei autostrăzii este de 28,00 m, prin adăugarea unui metru la lăţimea fiecărei benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m) care se transformă în benzi de accelerare-decelerare.

În zonele in care este prevazuta banda a III-a, lăţimea platformei autostrăzii este de 27,00 m, prin adaugarea unui metru la lăţimea benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m), aceasta transformandu-se in banda pentru vehicule lente.

În zona de munte, respectiv în defileul Oltului s-a adoptat profilul transversal cu lăţimea platformei de 23,50 m cu următoarele caracteristici:


- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,0 = 14,0 m
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,25 m = 1,00 m;
- banda mediană - 2,50 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 23,50 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, asfel autostrada avand o lăţime totală in profil transversal la partea superioara de 25,00 m.

Lăţimea tunelurilor este proiectata cu o parte carosabila de 8.5 m lățime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m şi trotuare.




---

Pe A1 Sibiu - Pitești se lucrează în prezent pe cei 13 km de la Sibiu la Boița și există contract semnat cu lucrări ce au început în 2021 pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș.

Pe secțiunea 4, Curtea de Argeș - Tigveni licitația s-a finalizat din nou cu atribuirea către austriecii de la PORR, dar procedura este iar în contestații, iar pe secțiunea 3 Tigveni - Cornetu au fost depuse ofertele la finele anului trecut.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13760 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    Nu e clar cine ia spaga! (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:35)

    Andy500 [utilizator]

    ..
    • +6 (6 voturi)    
      din amanare... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 20:47)

      2304 [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      ... in amanare, pana la victoria finala. E clar ca nu-s facute cartile cum trebuie. Se va amana pana sunt gata toate contractele de comisionare pentru acoperirea spagilor. Doar trebuie lucrat legal nu?
  • +16 (30 voturi)    
    Hai ca a plecat Drula, incepe sarabanda (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:41)

    Idealistu [utilizator]

    Amanari, intarzieri, frectii si spagi.
    • -6 (14 voturi)    
      Curios !!! cum Drula (Miercuri, 29 septembrie 2021, 6:11)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      a performat la CNAIR si a clacat la CFR . Eu am impresia ca PERFORMANTA este a FINANTATORULUI ..................
      • +4 (8 voturi)    
        Muriti de inima rea (Joi, 30 septembrie 2021, 9:22)

        Rromanika [utilizator] i-a raspuns lui sipu

        ca a venit unul ca Drula, care a facut mai multa treaba in 8 luni decat USL in 10 ani :)
  • +25 (33 voturi)    
    Incepe veselia (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:43)

    CrisJti [utilizator]

    Acum ca Drula si fosta sefa CNAIR sunt demisi, numai stiri din astea vom vedea. Linia de partid psd/pnl numai la astea sunt buni, licitatii anulate, contestatii, mii de studii de pre si fezabilitate pe bani multi si, bineinteles, multa gargara cat greu e sa faci autostrazi si ca UE nu da bani sau nu ne lasa sa facem nimic.
    • -7 (15 voturi)    
      Ce sa vezi?! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:22)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui CrisJti

      1.Intrucat "stirile optimiste' de pana acu' ne-au adus
      0( adica zero) km. inaugurati, poate astea mai pesimiste sa produca ceva!
      2. Vezi ca tocmai Drula al tau a semnat in numai 9 luni 21 de SF-uri si proiecte pentru parandaraturile de care vorbesti( in casa spanzuratului)
      3. Cu minime cunostinte ar trebui sa stii ( inclusiv sa citesti in articol) ca- dupa clarificarea unor nelamuriri- se da timp ofertantilor sa-si refaca ofertele: tehnic si economic.
      In rest, "succesuri" la lozinci, ca asta stii bine!
      • +11 (13 voturi)    
        cat a fost Drula la minister... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 14:40)

        FCX [utilizator] i-a raspuns lui atc

        peste tot vedeai stiri despre cum se lucreaza pe diferite santiere sau cate proiecte au fost deblocate si puse pe roate, e.g. A7. Si asta intr-o perioada scurta dupa ce timp de 8 ani prostovanii aia de la psd nu au fost instare sa faca o autostrada cap-coada. Cel putin in al doilea mandat parlamentar, 9/10 stiri erau despre justitie si Zdragnea. P/S: btw, nu avem nevoie de km "inaugurati" cu 7 panglici, ci km la care se lucreaza.
        • -7 (11 voturi)    
          ...bine ca s-a dus de-a drula! (Joi, 30 septembrie 2021, 10:00)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui FCX

          1. Pentru aia care mai citesc si date oficiale- nu numai lozinci de doi bani- iata "prostovanii":
          TOTAL: 801km (2004 – 2020=17 ani) – adica 47,1 km. / an, din care:
          - PSD - 601,2 / 8 ani: 75,2 km. /an
          - PNL - 177,7 / 8 ani: 22,2 km. /an
          - Ciolos - 22,1 km. / an
          2.Unii care circulam cu masini, cam avem nevoie s-o facem pe sosele inaugurate ( indiferent cu cate "panglici"), nu pe drumuri in lucru.Da' poate ca la tzara, asta-i obiceiul?! Ia spune-ne tu!
          • +4 (6 voturi)    
            mda (Joi, 30 septembrie 2021, 13:24)

            SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui atc

            esti tempi sau te faci ? unde dreq a facut psd-ul 600km ?

            aia a lu` bechtel pe hartie ?
            • -1 (5 voturi)    
              Ie-te ca-n Ro.a facut.: (Joi, 30 septembrie 2021, 17:32)

              atc [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

              Pentru ca mi-am propus sa ajut analfabetii functionali, iti detaliez si tie:
              TOTAL/ 01.10.2021: 911 km., din care:
              - 110 km Ceausescu (1971- 1972)/ 2ani --------------------------
              - 151,5 km. - Nastase ( 2004) / 1an
              - 0 km. - Tariceanu (2005 -2008) / 4ani
              - 117,1 km. - Boc/( 2009 – 2011) / 3 ani
              - 333,2 km. - Ponta/(2012 -2015) / 4 ani
              - 22,1 km. - Ciolos/(2016) / 1 an
              - 116,5 km. - PSD/(2017 – 2019) / 3 ani
              - 60,6 km. - Orban/( 2020) / 1 an
              Pentru mai multe informatii, incerca sa descifrezi datele din sit-ul Proinfrastructura a zambaretzului vostru Drula. "Succesuri" la buchiseala!
              :
              • +2 (4 voturi)    
                Conteaza cine taie "pamblica" ? (Joi, 30 septembrie 2021, 18:44)

                Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui atc

                Performantele in ale autostrazilor se pot masura prin facturile decontate de un ministru dupa ce s-a construit/investit un sector de autostrada.

                Panglica o taie cine se nimereste la guvernare.
  • +16 (16 voturi)    
    7 ani pentru 31 de km?! (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:43)

    risk_mdm [utilizator]

    "Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție." Este mult prea mult. OK, e munte, e nebunie, dar graba e prea mare ca sa mai stam inca 7 ani! Sa lucrezwe cu 10 echipe, sa atace 10 sectoare odata, nu sa faci 500m pe luna (ca asa vine in medie, 31 km pe 64 de luni).. .OK, mai avem si iarna, deci 1km pe luna...asa sa dureze oriunde?
    • -9 (11 voturi)    
      In caz ca nu stiai (Marţi, 28 septembrie 2021, 15:53)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui risk_mdm

      In perioada de execuție se include si perioada de garanție...
      • +11 (13 voturi)    
        din articol (Marţi, 28 septembrie 2021, 17:54)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție și cel puțin 60 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor.

        Daca mergem pe logica ta, inseamna ca executia s-ar termina in 4 luni.
      • +5 (5 voturi)    
        eronat (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:31)

        PDV [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        In text garantia este de 5 ani, diferita de cea de executie
  • +6 (10 voturi)    
    pizza, aktor, strabag (Marţi, 28 septembrie 2021, 15:59)

    mmmircea [utilizator]

    vesnicii repetenti, la care s-au mai adaugat si niste firme turcesti. Fac astia autostrada prin munti cand or zbura porcii.
    • +7 (7 voturi)    
      cu regret o spun (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:22)

      Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Am fost in Turcia (prima oara) acum 4 saptamini. Cu regret spun, s-ar putea ca turcii sa o faca la timp spre deosebire de alti magari. Nu ma omor deloc dupa turci, dar de tzepe austriece si grecesti suntem satuli. Pe centura A0 a capitalei, singurii care misca sunt turcii... la ce poduri sunt in Istanbul si treceri pe SUB mare (tuneluri)... par suficient de competenti sa faca si rahatul asta de 30 de km pe care il asteptam de 30 de ani! Om vedea cine castiga - nu tine de noi cetatenii de rand... pana la urma, doar o vrem facuta!
      • +4 (4 voturi)    
        a.s. (Joi, 30 septembrie 2021, 10:06)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

        Te-as sfatui sa faci un drum si-n China. Atunci vei putea vedea de ce sunt in stare si ei si de ce sunt exclusi de la constructia de a.s. in UE.
    • +4 (4 voturi)    
      doar astaldi (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:29)

      dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      sunt ok din lista asta.
      In cel mai rau caz strabag. Restul sunt dezastre: pizza, aktor, turcii aceeasi mizerie

      Pe A0 sud turcii au sistat lucrarile de luni bune pe motiv ca nu ar avea balast. Nu s-a mai facut nimic la structuri, nici foraje sub acest pretext. Rusine.
  • -17 (27 voturi)    
    orice intarziere este datorata domnului Drula (Marţi, 28 septembrie 2021, 18:29)

    Razvan_M [utilizator]

    ... si USR. Vom vedea la sfarsit de an bilantul. Sper ca domnul Drula nu a fugit de la guvernare ca sa poata fugi si de raspunderea pentru intarzierile in constructia de autostrazi si *darea lor in folosinta*. Asta intr-un an cu cele mai mari bugete din istoria Romaniei pentru asa ceva.
  • +2 (4 voturi)    
    amanare (Joi, 30 septembrie 2021, 1:05)

    maris34 [utilizator]

    sa o mai amanam putin ,sa asteptam ofertele , cine umple plicul mai mult
    cred ca de aia l au si demis pe Drula, era miza prea mare


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by