​Vineri, 01.10.2021, încep lucrările la Calea de rulare din contractul de Reabilitare a Podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680, anunță Compania de Drumuri. Vor fi instituite restricții de circulație aferente acestui obiectiv, prin închiderea Căii 1 de rulare, pe sensul de mers București – Constanța.

Podul de la Fetești Foto: CNAIR

Vor fi realizate următoarele lucrări de reparații și reabilitare: înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și trotuare, înlocuirea parapetului pietonal și direcțional, înlocuirea rosturilor de dilatație, lucrări de reparații cu betoane speciale - la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile, lucrări de refacere a protecției anticorozive la structura metalică, atât pe podurile principale, cât și pe viaductele de acces, consolidări structurale cu benzi din fibre de carbon grinzi precomprimate.

După finalizarea acestor lucrări, Podul Borcea va fi la o stare tehnică în conformitate cu cerințele de calitate prevăzute în Legea 10/1995 privind rezistența și stabilitatea la acțiuni statice și dinamice, siguranța în exploatare și protecția mediului, potrivit CNAIR.

Podul peste brațul Borcea, în lungime de 970 m, este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavoda, în lungime de 1596 m conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia.

În primăvară s-au executat lucrări la acest pod pe celălalt sens și s-au finalizat înainte de deschiderea sezonului estival.

Contractul de circa 68 de milioane de lei a fost semnat cu Asocierea MARISTAR COM SRL – HYDROSTOY AD, iar durata contractului este de 24 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor de 60 de luni.

Podul peste Dunăre de la Fetești este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv (grinzi cu zăbrele și viaducte de acces), care traversează bratul Borcea al fluviului Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavoda, conectează orașele Fetești și Cernavodă între regiunile Dobrogea și Muntenia, anunță CNAIR.

Lucrările cu un grad ridicat de complexitate vor fi executate pentru prima oară după 38 de ani, perioadă în care acest pod nu a suferit nici un fel de lucrări de reparații semnificative pe partea rutieră.

UPDATE - Luni, 04.10.2021, vor fi instituite restricții de circulație, prin închiderea Căii 2 de rulare, pe sensul de mers Constanța – București, în vederea realizării lucrărilor de reabilitare a Podului de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2, la km 157+600. Vor continua lucrările de reparații și reabilitare, lucrari întrerupte pe timpul sezonului estival.

Va fi refacută calea aferentă trotuarelor și a parapetului pietonal, atât pe podul principal, cât și pe viaducte. Pe podul metalic se va înlocui parapetul direcțional, vor fi inlocuite rosturile de dilatație pe calea de rulare, se vor face reparații cu betoane speciale la pile, lucrări de refacere a protecției anticorozive la structurile metalice. La finalizarea lucrărilor starea tehnică a podului va îndeplini cerințele de calitate prevăzute în legea 10/1995 privind rezistența și stabilitatea la acțiuni statice și dinamice, siguranța în exploatare și protecția mediului, anunță CNAIR.

Podul de la Cernavodă, în lungime de 1596 m este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv, care împreună cu podul similar peste brațul Borcea, în lungime de 970 m, traversează fluviul Dunărea și conectează orașele Fetești și Cernavodă, între regiunile Muntenia și Dobrogea.

La început de februarie CNAIR a semnat contractul de circa 67 de milioane de lei pentru reabilitarea Podului de la Cernavodă. Contractul a fost semnat tot cu firma Maristar Com SRL, având același termen de execuție de 24 de luni.