Guvernul insistă să construiască Metroul M6 de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, în ciuda raportului devastator făcut de experții externi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 15:32 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Magistrala 6 spre Baneasa si spre Otopeni
Foto: Hotnews
Guvernul condus de Florin Cîțu vrea să continue construcția metroului M6 de la Tokyo (Băneasa) la Aeroportul Henri Coandă, în ciuda unui raport devastator făcut proiectului de către experții externi în timpul mandatului lui Cătălin Drulă. Raportul arăta că rentabilitatea proiectului, așa cum apare el acum în planurile Metrorex, e departe de a fi la un prag acceptabil, doar 0,17% față de 5% cât e pragul normal pentru ca un proiect să fie considerat fezabil. În plus, după cum susținea și fostul ministru Drulă, proiectul are și alte câteva minusuri: cost ridicat, dublarea sa de către actuala conexiune feroviară Gara de Nord-Aeroport și construirea unui nou terminal principal al Aeroportului unde actuala M6 nu ar ajunge.

„Astăzi, în sedinta de Guvern, am deblocat proiectul magistralei M6”, a anunțat pe Facebook secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.

„În cel mai scurt timp, vom începe licitația pentru execuția Sectorului de Nord (Tokyo - Aeroport Otopeni)”, spune Scrioșteanu care menționează că „planul este ca această linie să fie extinsă până la Teminalul II al Aeroportului Internat̗ional Henri Coandă”.

De precizat că nu există în momentul de față niciun Studiu de Fezabilitate sau proiect tehnic care să prevadă extinderea M6 la Terminalul 2. Ar fi practic un proiect separat, nou, aflat la mare distanță de implementare.

Experții Băncii Europene de Investiții au analizat, la solicitarea Ministerului Transporturilor când în funcție încă era Cătălin Drulă, potențialul de dezvoltare al Magistralei M6 de metrou, de la Stația Tokyo (Complex Băneasa) până la Aeroportul Otopeni, iar concluziile sunt dure, conform unui memorandum consultat de HotNews.ro.

Rentabilitatea proiectului, așa cum apare el acum în planurile Metrorex, e departe de a fi la un prag acceptabil, doar 0,17% față de 5% cât e pragul normal pentru ca un proiect să fie considerat fezabil.

Concluziile analizei BEI-PASSA pentru Metroul M6 Băneasa - Aeroportul Otopeni


Într-un memorandum realizat de fostul Ministrul al Transporturilor Cătălin Drulă este prezentată analiza BEI-PASSA, analiză care relevă faptul că investiția propusă, aferentă secțiunii nord a magistralei de metrou M6, nu este rentabilă din punct de vedere socioeconomic, principalele argumente fiind:

  • O densitate redusă populației și a locurilor de muncă de-a lungul traseului magistralei M6 (după stația Tokyo), care duce la un număr relativ redus de călători prognozat;
  • Costuri mari de investiție aferente soluției alese, aceea de a se construi un metrou subteran;
  • Rata de rentabilitate economică recalculată pentru sectorul de nord al magistralei M6 este de 0,17%. Astfel, costurile mari de investiție și operare nu sunt justificate de beneficiile generate.

În plus, analiza BEI-PASSA identifică o serie de riscuri care pot avea un impact negativ asupra valorilor investiției, precum și asupra traficului prognozat în studiul de fezabilitate inițial, precum:

  • Legătura feroviară existentă între aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord;
  • Planurile de dezvoltare a aeroportului, care prevăd construcția unui nou terminal în partea de est a pistelor de aterizare, ceea ce induce un grad mare de incertitudine în prognoza traficului de călători de pe secțiunea nord a magistralei M6;
  • Creșterea costurilor de construcție dintre 2017 și momentul actual, precum și evoluția acestor costuri în anii următori, generează un risc semnificativ ca valorile prognozate pentru investiție să depășească valoarea din SF inițial.

În memorandumul realizat atunci de Ministerul Transporturilor se notează că, prin comparație cu primele 100 de aeroporturi din lume ca volum de trafic, 45 nu au nicio legătură feroviară directă.

Doar două aeroporturi (Madrid Barajas și Barcelona El Prat cu respectiv cu 59,8 milioane călători și 51,7 milioane călători în 2019) au și tren și metrou subteran, iar trei aeroporturi au și tren și metrou suprateran (Londra Heathrow, Copenhaga și Atena, cu respectiv 80,9 milioane călători, 30,2 și 25,6 în 2019).

Spre comparație, traficul de călători la Aeroportul Henri Coandă în 2019 a fost de 14,7 milioane călători.


Drulă, la HotNews.ro: „M6 are multiple probleme de fezabilitate. Comisia Europeană a refuzat finanțarea. Hai să nu facem o investiție doar că sună bine pentru PR”


Despre renunțarea la tronsonul M6 Tokyo (Băneasa) - Otopeni a vorbit fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă încă de la începutul anului.

Drulă cerea concentrarea efortului financiar și administrativ către alte magistrale de metrou în Capitală.

Ce spunea Cătălin Drulă la începutul mandatului său la Transporturi despre continuare M6 de la Băneasa la Otopeni:
  • S-a concentrat foarte multă energie la Metrorex pe această linie către aeroport. Această linie are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat și Comisia Europeană. Dincolo de centrul comercial Băneasa - stația Tokyo, această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București - Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi colorată în nuanțe reci pentru că sunt păduri.
  • Mai este un aspect, M6 ar duce la Otopeni la actualul terminal care urmează să fie „abandonat” pentru că planul major care este în derulare este construcția unui nou terminal - practic un nou aeroport, în partea de est a pistelor la 3 km distanță.
  • Viziunea care există de cinci ani în minister e așa: vii din călătoria ta cu bagaje cu tot, ajungi la Terminalul 2, noul terminal - o investiție de 800 de milioane de euro, iei un autobuz prin interiorul aeroportului, ajungi în fosta clădire de la Terminalul 1, cobori într-o stație de metrou și mergi 35 de minute, oprindu-te de 14 ori, până ajungi la Gara de Nord. Nu se înțelege de ce, odată ajuns în acel punct la Terminalul 1, nu iei direct trenul care face 20 de minute până la Gara de Nord.
  • Pe M6 de la Băneasa la Otopeni eu cred că trebuie să ne uităm foarte serios la el. Comisia Europeană a refuzat finanțarea acelei secțiuni și cred că acele resurse bugetare trebuie redirecționate în părți ale rețelei de metrou din București unde sunt mult mai necesare.

Renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni, parte din magistrala M6 de metrou, și concentrarea efortului financiar și administrativ către alte magistrale de metrou în Capitală este soluția corectă, au susținut la unison la momentul respectiv atât asociațiile pe infrastructură din societatea civilă, cât și primarii de sector din București consultați de HotNews.ro.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















22311 vizualizari

  • +7 (55 voturi)    
    Băieții deștepți au niște terenuri acolo, (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 15:46)

    Harald [utilizator]

    e singura explicație pentru o asemenea decizie.

    Aceeași sumă ar putea fi folosită în multe alte locuri, tot pentru extinderea metroului, dar se vede că guvernul actual are niște planuri foarte clare, indiferent de rentabilitatea acelui tronson din M6.

    Interesant e că în urmă cu doar 10-15 zile, un comentator la un alt articol părea foarte bine informat că proiectul va continua ”no matter what” și primea plusuri fără număr :)
    • +8 (30 voturi)    
      Interesant (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 16:00)

      Crop [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Baietii desteoti detin si subteranul? Asta e o pista falsa. Metroul e util dar aeroportul e depasit. Pista trebuie lungita si tot ce e sub proprietatea ta e detinuta de stat deci baietii destepti nu pot face bani la combinatia asta.

      Problema e ca ai deja tren la gara de nord care ar trebuie inchis sau utilizat pentru metrou. Daca nu gresesc, ecartamentul de la tren si metrou e acelasi deci easy o iesire suprafata.
      • +4 (20 voturi)    
        Nu cred ca se refera la exproprieri (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 17:12)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Crop

        Ci la faptul ca in curand isi vor face si cladiri pe acolo. Rentabilitatea scazuta e data de lipsa populatiei si a activitatii.

        Desigur ca ar putea fi si ce zice Harald, dar ar putea fi si faptul ca e o metoda buna sa mai sifoneze niste bani pe studii si analize si rapaorte facute de prieteni.

        Daca il incep, nu va fi gata pana in 2050 sau 2060.

        Nu a zis nimeni ca nu e o idee bun sa faca traseul ala, ci ca nu acum, ca nu e rentabil.

        Bine ar putea fi si o sarada de genul "uitati oameni buni cum USR blocheaza proiecte critice la care ne-am angajat dar noi le deblocam". De ce nu? Nu m-ar surprinde.
        • +12 (14 voturi)    
          Sau (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 17:52)

          Crop [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Un park ride la aeroport aduna traficul din buftea balotesti etc si ajung oamenii la conexiune in oras.

          Trenul a fost o idee proasta. Merge daca pune aitomotoare sa vina din orase precum targobiste sau cele ce nu au aeroport dar e mult mai complex. Cinstit ar fi sa transforme gara aia pentru metrou si metrou sa mearga pe linia verde.

          Sigur, mai e si faza cu de ce nu se continua linia albastra pana in aeroport?

          Sau...de ce nu se construieste un aeroport nou in zona A2 unde e mult pamant plat si putina populatie cu un metrou care sa intre in Est si sa ajunga la Piata Unirii sub bibilioteca nationala.

          Pentru asta trebuie sa ai viziune si toti ministrii transporturilor doar caute sa se adapteze la ce e acum in loc sa dezvolte pentru viitor.

          Uite ca se fac autoatrazi de 2 benzi in loc de 3 benzi cum e pe alocuri Bucuresti Ploiesti ca sa se preia si mai mult trafic si sa fie mai fluid.
          Pacat de lipsa de viziuna
          • -4 (6 voturi)    
            Ce spui tu e optimist (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 22:38)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Crop

            Suna SF cu actualii conducatori. Intr-adevar, Drula care ar fi putut impinge proiecte l-a abandonat. Ce spui tu suna ok, mai putin al doilea aeroport si zic ca nu e o idee buna nu din cauza ideii in sine, cat ca sigur va fi sifonat si asta asa cum a fost si TAROM-ul.

            Cand vom avea oameni competenti si capabili, putem discuta si proiecte de viitor cum descrii tu. Pana atunci repet ceea ce am zis: si daca s-ar incepe, desi ma indoiesc ca va trece de "hartii", nu il vad finalizat inainte de 2050-2060 cu actuala clasa politica.

            Avem nevoie de un reset serios acolo.
          • -4 (8 voturi)    
            Viziune (Duminică, 3 octombrie 2021, 11:01)

            WaffenSS [utilizator] i-a raspuns lui Crop

            IAcesti bani sunt imprumut de la japonezi, nu sunt bani nerambursabili, deci practic Romania va trebui sa suporte 500 milioane de Euro, restul fiind de la UE. Iar noi suntem rupti in c*r.

            Nu ma declar expert, dar red ca acest metrou nu adreseaza prioritatile Romaniei. Daca ar folosi aceste fonduri sa dezvolte celelalte orase ale tarii (spitale, scoli/educatie, infrastructura etc.) ar fi un plan cu o viziune pe termen mai lung.

            Nu trebuie expertiza sa stii ca linia albastra este deja supraincarcata. Inainte de pandemie la ore de varf vine metroul la 2 minute si astepti 3-4 trenuri sa jungi pe peron. De asemenea statia 1 Mai ... e la mama naibii. Eu daca as avea bagaje nu m-as duce sa schimb 3 metrouri sa ajung la aeroport ... dau 60 de lei la uber/taxi.
            • +3 (3 voturi)    
              HN? (Luni, 4 octombrie 2021, 2:28)

              Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui WaffenSS

              Iarasi a aparut acest individ lipsit de minimul de bun simt de a nu-si alege un nickname care sa simbolizeze ura!
              Va rog, cred ca ar trebui sa gasiti o solutie tehnica pentru a bloca definitiv oameni de acest gen care cauta sa submineze opinia publica si devin din ce in ce mai indrazneti!
          • -5 (5 voturi)    
            Pai daca il duce până la Mall Baneasa (Luni, 4 octombrie 2021, 8:33)

            PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Crop

            Nu e acolo cea mai mare parcare din țară?
            • +5 (5 voturi)    
              Hahaha si LOL! (Luni, 4 octombrie 2021, 9:50)

              Anarb [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

              Omul cu 10% din droaia de comentarii propune ca solutie parcarea de la Mall Baneasa!!!
              In primul rand ca aia e o parcare privata si in al 2-lea rand ca e mai mult plina, exceptand poate partea dinspre Brico si Mobexpert un pic. Dar in niciun caz nu poate prelua afluxul celor care intra in Buc si nici nu ai baza legala pt asta.
              Inca o dovada ca probabil vorbesti din alta parte a tarii despre lucruri pe care nu le cunosti si care nu tr privesc.
    • +6 (18 voturi)    
      Nea Harald, lasa-ne tata! (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 18:16)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      O tii una si buna ca nu trebuie facut metrou la Otopeni, dar de fapt nu ai nici un argument concret.
      Vino dimineata pe DN sa vezi de unde incepe coada de intrare intr-o capitala europeana si cat faci pana intri in oras.
      Zona de nord s-a dezvoltat mult si oamenii de aici au nevoie si de infrastructura. Tu chiar nu intelegi ca Bucurestiul nu se mai poate dezvolta in interior ca altfel se sufoca!?
      Pai si daca vrem sa dezvoltam orasul in exterior si nordul e zona cea mai aglomerata, unde ai vrea sa faci metrou in alta parte!?!?
      • -8 (10 voturi)    
        Nici in exterior (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 22:40)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Bucurestiul nu trebuie sa se dezvolte, pentru ca traficul interior creste.
        In schimb trebuie extinsa reteaua de metrou interior.
        Cum naiba crezi ca 2 statii de metrou din Otopeni situate la 3-4 km de noile asezari pot prelua pe cei care vin la munca in oras?
        Traficul pe DN se poate rezolva doar prin locuri de munca locale, sunt suficiente cateva parcuri industriale unde se pot muta multinationalele. Mai rasuflă si orasul.
      • -2 (6 voturi)    
        Un bun argument sunt postările tale :) (Duminică, 3 octombrie 2021, 13:08)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Coada de mașini de pe DN1 o să fie exact aceeași, cu metrou la Otopeni sau fără.

        Dar deviza ”vrem să dezvoltăm orașul în exterior și nordul e zona cea mai aglomerată” vine direct de la dezvoltatorii imobiliari. În esență, voi vreți să plătească toată națiunea pentru profiturile voastre, așa se explică postav=cii mobilizați pe forumuri.

        M6 e complet disfuncțională ca utilitate, oamenii nu la Gara de Nord sunt interesați să ajungă. Dar ar crește prețul la imobiliarele din zonă dacă i s-ar putea spune cumpărătorului că are și acces la metrou.
    • +1 (13 voturi)    
      Pentru relatia cu (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 18:48)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      aeroportul Henry Coanda ar trebui sa dubleze
      si sa electrifice bucata de cale ferata de
      2-3 km si in conditiile actuale de trafic ar fi suficient!
    • +3 (11 voturi)    
      Atat de devastator este raportul Bei-P... (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 21:01)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Incat guvernul japonez a si pus finantarea pe masa :)))

      Reveniti-va ...nu mai e timp de prosteala :)))
      • -2 (8 voturi)    
        Banii japonezi stau neutilizați de peste 10 ani (Duminică, 3 octombrie 2021, 12:48)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

        și se plătesc penalități pentru asta.

        Guvernul japonez îți dă bani pentru orice, la cum merge economia lor de 20 de ani încoace. Iar tu tocmai ai compromis și nickname-ul ăsta :)

        De ce nu te preocupă continuarea M5 spre Pantelimon? De ce nu te preocupă continuarea M4 spre sud, de la Gara de Nord la Progresu? Ți s-a trezit brusc conștiința civică pentru un metrou ca M6, pe sub câmp și pe sub pădure? :)
        • +1 (9 voturi)    
          Stiu asta cu banii si platitul (Duminică, 3 octombrie 2021, 13:49)

          FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Dar s-au dat special pentru metrou Bucuresti-Otopeni

          Un ofiter de imigration din USA care are nevasta romanca m-a auzit vorbind romaneste si al 2-lea lucru despre care m-a intrebat a fost daca au inceput lucrarile la metrou spre Otopeni....asta se intampla acum 3 ani :)))
          • -6 (6 voturi)    
            Deci ai mandat de la un ofițer american? :) (Duminică, 3 octombrie 2021, 14:55)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

            Asta rezultă din comentariu și nu e deloc un argument :)
            • +5 (7 voturi)    
              Pana si pe aici se stie despre... (Duminică, 3 octombrie 2021, 16:18)

              FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              ...metroul asta :)

              Probabil de va construi doar atunci cand banii vor fi imprumutati de unde "trebuie"...cam asta ar fi argumentul :)))
      • 0 (2 voturi)    
        oare (Duminică, 3 octombrie 2021, 15:04)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

        Japonezii ar finanta si "bucata" Pajura-GN ?
        • +5 (7 voturi)    
          Probabil ca da (Duminică, 3 octombrie 2021, 16:21)

          FortApache [utilizator] i-a raspuns lui codrean

          Eu cred ca daca banii erau imprumutati de unde trebuie...se realiza si metroul asta pana la Otopeni :)))

          Sa fim seriosi, daca banii sunt de unde trebuie se cheltuie/construieste imediat ...
  • -1 (33 voturi)    
    Normal (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 15:54)

    Fanel01 [utilizator]

    Au investitii in zona de nord si trebui sa creasca pretul , care e problema ca fac un metrou care va fi gol.
  • -12 (46 voturi)    
    Metroul chiar e o investitie inteleapta. (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 16:00)

    Statisticianul [utilizator]

    Drula franarul normal ca a scos din joben tot felul de studii care sa ne blocheze in trecut.
    Trenurile acelea care sunt f. rare sunt mai mult goale asa ca lasati propaganda la o parte.
    Aceasta linie de metrou ar putea debloca tot nordul capitalei cu toate ca traseul propus este cel putin ciudat.
    • +8 (36 voturi)    
      Metrou în oraș, nu prin rezidențialele șmecherilor (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 16:23)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui Statisticianul

      Da, metroul e o investiție înțeleaptă dacă-l faci unde e nevoie de el și se justifică, adică unde frige mai tare, să se continue linia M5 cu tronsonul Eroilor - Pantelimon.

      A zis Drulă clar că UE nu finanțează, că nu există densitatea a populației și căla aeroport e deja tren, câte argumente mai vreți?

      Dar normal că se găsesc lătrăi să susțină cheltuirea de sume enorme pentru interesul Green City (Pandele din Voluntari) sau a altor șmecheri de pe traseu. A zburat Fifi de laprimărie și nu mai poate strica pădurea să le facă bulevard, nu-i nimic, schimbă lobby-ul către Transporturi, mai ales c-au scăpat de un om competent ca Drulă și a venit un u$elist cooperant.
      • +1 (11 voturi)    
        Bei...japonezii au dat banii deja... (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 21:03)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Kap

        Atata de devastator e raportul drulii :)))

        Reveniti-va in simtiri...
        • -3 (11 voturi)    
          minți (Duminică, 3 octombrie 2021, 9:12)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

          cum respiri. Difderă doar stilul, pesedac sau penalist.
          Japonezii nu au dat niciun ban. Doar și-au afirmat dorința de finanțare a acestei linii de metrou și asta s-a întâmplat înainte efectuarea minimelor studii necesare oricărui proiect și chiar înainte ca Shinzo Abe să aibe surpriza ”plăcută” de la București, oferită de neprețuiții tudose și dragnea.
          • +3 (9 voturi)    
            Ignorantule, banii sunt pusi in cont... (Duminică, 3 octombrie 2021, 11:16)

            FortApache [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Escrow...mintea drulii flatula acum o luna posibilitatea schimbarii destinatiei acestei finantari pe alte proiecte probabil nefezabile.

            Cine pe lumea asta crezi ca finanteaza ceva fara sa stie de-a fir a par pe ce se duc banii :)))

            Eu iti inteleg frustrarea izvorata pe line de partid insa ...sa speram ca Ciolos are capacitatea de a reforma USR urgent.
        • -4 (8 voturi)    
          Raportul e al Băncii Europene de Investiții (Duminică, 3 octombrie 2021, 14:23)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

          în timp ce japonezii n-au făcut nici cea mai mică evaluare a proiectului, iar misiunea ta pe aici e una destul de clară.

          Știi de ce are sens gluma aceea din bancul cu securiști ”mai răsfirați, băieți, mai răsfirați” ?

          Pentru că propaganda se bazeză întotdeauna pe minciuni și nu poți separa minciunile tale de minciunile colegilor tăi. Când comentatorul @Angus spune că ”japonezilor le-a dat pe plus”, deși asta e minciună sfruntată, e clar că faci echipă cu el, chiar dacă nu ești neapărat aceeași persoană.

          Mai există un mic detaliu în comentariile tale care te dă de gol, dar n-o să-ți spun care e acela, ca să nu te învăț să minți mai cu succes pe viitor :)
          • +5 (7 voturi)    
            Care ar fi misiunea mea pe aici (Duminică, 3 octombrie 2021, 16:32)

            FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Ia lamureste-ma te rog, nu ma lasa in bezna.

            N-am gasit @Angus pe aici, nu stiu despre ce vorbesti, oi fi consumat si tu ceva.

            In comentariile mele exista mult mai multe detalii decat asta mic despre care zici tu ca l-ai gasit acum :)))

            Mai bine invata tu ceva: daca banii erau imprumutati de unde trebuie exista si metrou pana la Otopeni :)))
          • +4 (6 voturi)    
            Drula, tu esti? (Luni, 4 octombrie 2021, 9:02)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Hai recunoaste daca tot esti la confesiuni.
            Am auzit ca vrei sa fii presedinte.
            Poate iti iei voturi de la bucuresteni si ilfoveni…or not! :)
    • +3 (23 voturi)    
      Pai daca trenurile sunt goale (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 16:38)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Statisticianul

      de ce ar fi metroul plin?
      Calea ferata spre aeroport este planificata dubla pe toata lungimea, trenurile se pot indesi corespunzator cerintelor.

      Nici măcar pana la Mall Baneasa nu este rentabilă. Eu stand in Baneasa si vrand sa merg in centru, imi convine sa trec pe la gara? Nu mai bine iau 112 sau 605 pana la Aurel Vlaicu si de acolo metroul 4 statii pana la universitate?
      • +5 (7 voturi)    
        Linia de cale ferată (Duminică, 3 octombrie 2021, 8:31)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

        Linia de cale ferată nu a fost dublată decât în gara Otopeni și nu este nici măcar electrificată, astfel că trenurile circulă cu viteze mici la intervale mari, iar orice incident cauzează întârzieri tuturor celorlalte garnituri care circulă pe această cale ferată. Metroul leagă orașul de aeroport, trenul leagă Gara de nord de aeroport. E foarte util și acel tren, bineînțeles.
    • -4 (18 voturi)    
      Drumul Taberei (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 16:44)

      Timbuku [utilizator] i-a raspuns lui Statisticianul

      Am fost cu Metroul in Drumul Taberei, cartier rezidential cu densitate mare. Trenurile sunt goale.

      Ce te face sa crezi ca de la aeroport vor fi pline?

      Constructia in subteran costa enorm si peste 20 de ani vom avea acest metrou, dar Terminalul 2 o sa fie in alta parte.
      • +8 (18 voturi)    
        @Timbuktu (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 18:06)

        NME [utilizator] i-a raspuns lui Timbuku

        Și eu „am fost cu Metroul in Drumul Taberei, cartier rezidential cu densitate mare”. Și trenurile chiar NU sunt goale...

        Bine, eu am fost la orele de program, nu știu când ați văzut dvs trenurile „goale”...
        Mai depinde și de cum înțelegeți sintaxa „trenuri
        goale”. Când am mers eu, aproape toate locurile erau ocupate, și mai erau și pasageri în picioare. Nu era aglomerația de dimineața de pe M2 spre Pipera, într-adevăr, dar nici n-aș fi numit trenul „gol”.
        Apoi, magistrala M5 este neterminată. Dacă M5 nu s-ar fi oprit la Eroilor, și-ar fi continuat până-n Pantelimon, străbătând orașul, cred că și traficul ar fi fost mai mare. Comparați traficul de pe M5 cu cel de pe M4 dacă vreți comparații semnificative, nu-l comparați cu cel de pe M1/M2...
        Iar în ultimul rând, cunosc personal locuitori din Drumul Taberei care muncesc de acasă, „remote”. Cât or mai munci la distanță.

        Așa că, dacă vrem să facem comparații de trafic pe M5, să le facem cu ceva comparabil, în aceleași condiții.
        • +3 (15 voturi)    
          nu sunt specialist (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 18:57)

          Timbuku [utilizator] i-a raspuns lui NME

          Eu am facut o observatie la ochi, din cat m-am plimbat cu M5 la diverse ore vs traficul pe alte tronsoane. Daca te uiti pe statisticile oficiale o sa vezi ca pe M5 se fac 7-10k validari zilnice.

          Niste specialisti au zis ca nu este fezabila legatura de la Baneasa la Aeroport. Cine sunt eu sa-i contrazic?

          Nu inteleg de ce trebuie sa fie metrou subteran pe tot traseul?!

          De ce nu se optimizeaza accesul cu cale ferata catre aeroport, eventual sa fie legat aeroportul de alte magistrale (de ex. spre Ploiesti sau spre Constanta), sa devina un hub unde sa ajunga trenuri din toata tara, nu o statie terminala.

          Din tot traseul ala dupa Baneasa, doar statia de la Otopeni (Oras) ar avea ceva potential sa fie folosita de catre populatia din zona. Cred ca miliardele care se vor cheltui pentru acest tronson ar fi mai bune in alta parte (Pantelimon ca tot ziceai).

          Si in plus, nu mi se pare ca OTP are traficul lui Heathrow de are nevoie de tren (fie el si la 30 de minute) + metrou.
    • 0 (4 voturi)    
      sunt peste 50 trenuri la aeroport pe zi (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 18:19)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Statisticianul

      problema e ca au ramas si unele autobuze cu care oamenii sunt mai obisnuiti si care ii iau de aproape de casa.
      Mno, a fost si pandemie, deci mai putine zboruri, dar la pentru o familie e comparabil ca pret sa mearga cu Uber sau taxi.
  • -7 (15 voturi)    
    Da (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 16:11)

    costicatrombon [utilizator]

    Sa-l faca, dar sa fie la suprafata pentru ca nu e nevoie sa treaca la subsol sub lanul de grau sau campul de maracini si pe piloni la cele cateva treceri peste drumuri. Ar costa practic o zecime. Si s-ar lega si cu cel deja construit.
    • +2 (18 voturi)    
      da? (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 17:15)

      Claudiu2s [utilizator] i-a raspuns lui costicatrombon

      Eu nu vad unde ar putea sa treaca la suprafata pe zona dintre Baneasa si Otopeni, tehnic cred ca se poate doar in subteran.

      Altfel, consider o idee buna sa se faca metroul spre Otopeni, indiferent de rapoarte. Zona aceea se va dezvolta si mai mult iar traficul a ajuns infernal pe relatia Bucuresti - Otopeni. Linia de tren ajuta punctual doar conexiunea directa spre Aeroport, metroul ar ajuta transportul urban.
      • -6 (12 voturi)    
        haha (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 17:40)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu2s

        ai vazut parcarea multimodala straulesti pe m4?! o parcare imensa goala cu cel putin 4 paznici per tura si luminata din toate partile de seara pana dimineata...ce incasari crezi ca are?! :))
      • -5 (7 voturi)    
        Cum sa ajute transportul urban (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 22:51)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu2s

        doar 2 statii pe 5 km de drum?
        Majoritatea populatiei din Otopeni nu locuieste in jurul acestor statii, nici insirata pe DN.
        Noile asezari sunt in lateral la 3-5 km distanta si omul daca se urca in masina nu se da jos ca sa mearga la gara.
        Metroul nu serveste nimanui, nici macar celor care vor sa faca dezvoltari imobiliare.
        Tot omul are masina.
        I-auzi, metrou la țară!
  • -1 (25 voturi)    
    Foarte bine (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 16:25)

    mitg [utilizator]

    Se vor construi ansambluri imobiliare pe linia metroului, se pot face park+ride, sa se faca doar cat mai repede.
    • -4 (12 voturi)    
      Ansamble imobiliare (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 17:05)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      nu se mai pot face decat la 3-4km departare de cele 2 statii de metrou.
      Si nu suntem destui in Bucuresti. Orasul trebuie sa se rareasca pentru a deveni functionabil.
  • +11 (19 voturi)    
    Trebuie gândit în perspectivă. (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 18:09)

    asavreau [utilizator]

    Și metrou ,și autostrăzi nu se fac pentru a rezolva o situație existentă, ci pentru ce va fi. Văd mulți care vorbesc de numărul de călători zilnic și uită că suntem într-un blocaj de mișcare datorită COVID. Cred-că după 2-3 ani de la trecerea pandemiei vom urla că vrem metrou.
    • -7 (7 voturi)    
      Perspectiva (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 22:56)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      este scaderea populatiei Romaniei, asociata cu parasirea Bucurestiului odata cu descentralizarea.
    • -5 (7 voturi)    
      Si alte zone nu au nevoie de metrou mai repede? (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 23:04)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Asa de bine e dezvoltata reteaua de metrou din Bucuresti ca nu mai are unde sa se extinda in oras sa acopere zone populate, trebuie dus metroul pana la aeroport in caz ca va fi nevoie de el peste 10 ani?
  • -6 (8 voturi)    
    Sa se faca ! (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 18:42)

    __Constantin__ [utilizator]

    sa sa faca , sa sa aiba grija , sa sa i-a toate masurile de siguranta si nu numai , sa se respecte prevederile legale , morale si latifundiare, sa se respecte cutumele si practicile BOR samd.
    pana se face alt aeroport alta capitala si alta tara poate ie bine sa fie legate GN si aieroportul , ca am ramas ultimii din EU si la asa ceva
  • -6 (8 voturi)    
    Madam Firea le va face statii smart (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 19:41)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    ..cu iarba si cu irigatii pe acoperis.
  • +4 (14 voturi)    
    Putina viziune va rog (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 20:20)

    cetateanulmodern [utilizator]

    Pentru expertii BEI (care fac rapoarte din birou) si pentru cei gica-contra care spun ca se face metrou in camp sau pentru baietii destepti cu terenuri in partea de nord:va invit sa veniti in zona de nord (DN1 intrare Baneasa de ex) sa vedeti cate mii de masini stau practic pe 3 benzi ore pentru ca NU AU alt miiloc de acces in oras (sa nu-mi spuneti ca cele cateva autobuze ar fo o solutie viabila sa transporte atata multime). Desi localitati ca Saftica, Corbeanca, Otopeni, Moosoaia , Tunari au 10-12 mii de locuitori in acte, in realtate sunt de 4 or mai multi cei care locuiesc acolo si lucreaza in Bucuresti, deci platesc taxe in Bucuresti si au dreptul la metrou fel ca cei din Militari sau Dristor.
    Metroul daca incepe in 2-3 ani se face peste 5-7 deci va fi gata in 10 ani, Care va fi nivelul de trafic si de locuire atunci? Sunt sigur ca va justifica existenta unei linii de metrou si in partea de nord. Trebuie doar putina viziune, investitiile de infrastructura nu se fac pentru azi sau pentru anul viitor ci pentru urmatorii 10-30 ani.
    • -2 (8 voturi)    
      "mii de masini stau practic pe 3 benzi" (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 21:03)

      Mihail. [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

      Vor fi tot acolo, chiar dupa inaugurarea metroului. Prietenii stiu de ce.
  • -2 (14 voturi)    
    Normal ca insista (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 20:41)

    Luk [utilizator]

    Drula a mirosit smenul si le-a tras-o rau. Acum se fac de ras, dar pe banii nostri.
  • -2 (18 voturi)    
    Probabil ca Drula (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 20:43)

    Luk [utilizator]

    Probabil ca Drula a fost cel mai bun ministru al coalitiei. Sa vedem ce propuneri au cei de la USL.
  • -5 (5 voturi)    
    Mai bine (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 21:01)

    Mihail. [utilizator]

    Construiesc aeroportul in Piata Charles de Gaulle. Zona are o reputatie buna, si e si mai aproape de Centru.
  • +3 (13 voturi)    
    Exista un precedent in NIGER (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 21:14)

    Ultimul_Templier [utilizator]

    Despre care povesteste Neagu Djuvara in memoriile sale. La Niamey, capitala Nigerului, multi se impotriveau construirii unui pod peste fluviul Niger pe motiv ca nu se justifica economic.Presedintele de atunci al Republicii Niger, Diori Hamani a batut cu pumnul in masa si podul s-a construit. Imediar a inceput sa infloreasca o viata economica de o vivacitate surprinzatoare de partea cealalta a podului . Noi asezari au aparut, comertul a inflorit , transporturile cu camile au fost inlocuite cu transporturi cu camioane si podul s-a dovedit de o utilitate incredibila.

    Concluzia? SA SE FACA METROUL!
    Si din asta va iesi avantajat si Drula fiindca peste citiva ani va avea npi chioscuri de desfiintat. Multe!
  • +4 (12 voturi)    
    Asta cu (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 21:25)

    Costi888 [utilizator]

    Densitatea e o gluma proasta. Nicaieri in lume aeroportul nu este intr o zona dens populata :)). Socoteala se face in primul rand relationat la volumul de calatori pe care il deserveste Aeroportul pe durata unui an. Asadar, nu stiu daca se renteaza sau nu, dar densitatea populatiei e o fumigena. Iar trenul ala.. hai sa fim seriosi. Decat nimic, e bun, dar nu poti spune ca metroul dubleaza trenul :)). Sunt fan Drula.. dar cam bate campii. La cate miliarde de euro s au aruncat pe studii de fezabilitate si autostrazi inexistente.. nu mi se pare asa rau ideea unui metrou direct din aeroport.
  • +7 (11 voturi)    
    Ce paduri? (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 22:00)

    cetateanulmodern [utilizator]

    Domnu Drula, ce ai fumat dle de vezi paduri intre Baneasa si Otopeni?
    • +5 (7 voturi)    
      >>>>> (Duminică, 3 octombrie 2021, 8:38)

      chhe [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

      Eu credeam ca drula doar bate campii dar acum vad ca trece codrii de arama.
  • +9 (11 voturi)    
    Metroul spre Aeroport e necesar (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 23:47)

    Ursu18 [utilizator]

    Una din principalele sarcini ale transportului public e sa preia din transportul individual cu masina. Toate studiile arata ca Axa Nord-Sud este cea mai aglomerata: zeci de mii de masini o circula zilnic. Acest traseu de metrou va reduce aglomeratia, va reduce poluarea din Bucuresti. Vei putea veni din Berceni la Otopeni cu un tren sau maxim schimband 2 trenuri. Ar fi fantastic!
  • +7 (9 voturi)    
    taticu, aici...avem citeva semne de intrebare (Duminică, 3 octombrie 2021, 2:43)

    Coco Whistle [utilizator]

    daca, daca de doua ori, se va dezvolta zona pina la otopeni, un fel de La Defence, atunci eu cred ca se merita indiferent de ce cred unii si altii. sa nu uitam, cam toate marile aeroporturi sint legate cumva de oras, dar asta ar insemna ca baneasa sa devina un hub. in sprijinul acestui proiect putem sa ne referim la metroul catre Dulles , care numai eficient nu e dar zona s-a dezvoltat f mult atit ca business cit si imobiliar, scoli, tot packetul. sint bani la mijloc ca la balamuc, dar...ei au pregatit infrastructura.
    • -4 (6 voturi)    
      Mda (Duminică, 3 octombrie 2021, 8:19)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      "[...] atunci eu cred ca se merita indiferent de ce cred unii si altii [...]"

      Eu cred ca "nu se merita" indiferent ce crezi dumneata.
  • +5 (7 voturi)    
    Eu zic că ar fi o investiție foarte bună (Duminică, 3 octombrie 2021, 8:01)

    ploiesteanu [utilizator]

    Rentabilitatea liniei va crește exponențial. E adevărat, ar lovi șnapanii taximetriști care-ți iau câteva milioane bune ca să te aducă în București. Trenul care există este egal cu zero. Nu se urcă nimeni în el. Că au crescut prețurile materialelor ăsta nu e un argument, au crescut și pentru magistrala cealaltă care ar vrea Drulă să o înlocuiască pe asta. În rest numai prostii Probabil că firma care a făcut estimarea e plătită gras de escroci.
  • +3 (7 voturi)    
    >>>>> (Duminică, 3 octombrie 2021, 8:36)

    chhe [utilizator]

    Aplaudacii aplauda si cand se face ceva, si cand nu se face, de aceea se numesc aplaudaci.
    In fond, am pierdut un credit japonez foarte avantajos, iar pe termen mediu acest metrou va fi mai mult decat necesar. Dar daca Drula are alta parere ....
  • +4 (6 voturi)    
    apreciere (Duminică, 3 octombrie 2021, 9:58)

    gpavel [utilizator]

    raportul respectiv nu tine cont de dezvoltarea viitoare a zonei si chiar de contributia la aceasta dezvoltate a unei linii de metrou!seamana cu "raportul"basescu legat de autostrazi(se numarau cate masini treceau pe un anumit traseu si se tragea concluzia)
  • 0 (0 voturi)    
    exagerare cu padurea (Luni, 4 octombrie 2021, 10:13)

    jescu [utilizator]

    Ma uit pe harta si vad ca metroul trece pe langa DN1, o zona populata,circulata, cu potential de crestere, unde s-ar putea construi viitoarele fabrici ale Bucurestiului. Nu cred ca a crescut padure pe DN1. De la statia Montreal pare ciudat cum face stanga, in loc sa mearga in jos ca era zona populata pe directie.
    • +1 (1 vot)    
      E o intrebare valida (Luni, 4 octombrie 2021, 12:59)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Dar tind sa cred ca au facut asa ca sa acopere zina de birouri care se dezvolta in jurul Romexpo (ar fi bine sa merga ca Pipera e sufocata) si Pajura, mult mai populata decat spre sud (numai parc pana la Arc si pe urma case rasfirate sau zona verde).
      Ratiunea sa mearga in jos ar fi fost mai degraba sa se lege la M2, dar cred ca s-au gandit ca deja e supra-aglomerata (sint celebre pozele de la Victoriei in care oamenii n-au efectiv loc in statie).
      Asa vor sa creeze o noua axa N-S pe M4, Straulesti -Progresul, care deja are aprobata in PNRR prelungirea Gara de N - Filaret si statul ar putea face rapid si legatura cu urmatoarea statie, Eroii Revolutiei, care leaga si de M2.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by