Autostrăzile Moldovei: Cum va arăta nodul de mare viteză dintre A7 și A8 / Update la zi cu stadiul fiecărui proiect de autostradă din Moldova

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Nodul rutier de tip turbion dintre autostrăzile A7 și A8
Foto: CNAIR
Autostrada „Moldovei” A7 și Autostrada „Unirii” A8 ar urma să se intersecteze în apropiere de Pașcani, iar viitorul nod rutier dintre cele două autostrăzi e definitivat chiar în aceste zile - un nod de tip turbion cu bretele de mare viteză pe toate relațiile de trafic. Din întreaga A7 doar un singur tronson e finalizat (16 km Centura Bacău), iar un altul de la Ploiești (Dumbrava) la Buzău e scos la licitație - restul tronsoanelor sunt cu proiectarea în întârziere. Pe A8, proiectele sunt împărțite între secțiunea Pașcani - Iași - Ungheni și zona montană Tg. Mureș - Tg. Neamț, ambele cu întârzieri.

La Compania de Autostrăzi luni a avut loc ședința tehnică săptămânală pe proiectele de infrastructură mare din Moldova, la care participă de obicei CNAIR, proiectanții, membrii societății civile și diverși politicieni.

Fostul secretar de stat în Transporturi în mandatul ministrului Cătălin Drulă, Adrian Covăsnianu a dat detalii despre stadiul marilor proiecte, așa cum au fost ele discutate la CNAIR.


---

Autostrada „Moldovei” A7


Autostrada A7 Ploiești (Dumbrava ) - Buzău (63,25 km), singurul tronson din A7 scos la licitația de execuție până acum în acest an.

„În continuare suntem în etapa de evaluare a celor 39 de oferte depuse pentru cele 3 loturi”, a spus Covăsnianu.

În urmă cu două săptămâni Compania de Drumuri anunța că a primit nu mai puțin de 39 de oferte, și a publicat lista companiilor interesate.

Pe sectorul A7 Buzău-Focșani (82,44 km) studiul de Fezabilitate+Proiect Tehnic este încă în desfășurare, dar se apropie de finalizare.

„Studiul geotehnic cu observațiile CNAIR este în lucru și se va preda săptămâna aceasta de către proiectant inclusiv cu analiza geofizică. Studiul de Fezabilitate se va preda săptămâna aceasta preluând integrat și răspunsurile la clarificările licitației de execuție de pe Ploiești-Buzău”, spune Covăsnianu.

„Procedura de mediu se preconizează a fi demarată după jumătatea lunii octombrie. Ca o veste bună e de precizat că s-au identificat suprafețele necesare a fi defrișate la nivel de unitate amenajistică (U.A.) și unitate de producție (U.P.) și s-au lămurit inter-instituțional aceste aspecte. Consider că dacă depășim procedurile anterior descrise putem avea proiectul avizat la finele lunii octombrie iar în noiembrie se poate obține Acordul de Mediu”, mai detaliază fostul secretar de stat, în trecut și membru al Asociației Moldova Vrea Autostradă.

A7 Focșani-Bacău (96,05 km), un tronson unde studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic este tot în desfășurare.

„Se menține termenul estimat de 08.10.2021 pentru depunerea studiului geotehnic. Ulterior la câteva zile se poate depune și Studiul de Fezabilitate. Daca se depune SEA (Studiu de Evaluare Adecvata) + SEICA (Studiu de Evaluarea a Impactului asupra Corpurilor de Apa) + RIM (Raport de Impact asupra Mediului) în luna octombrie, cu un efort suplimentar si conjugat în noiembrie 2021 putem avea Acordul de Mediu. Ulterior într-o manieră super accelerată se poate convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul I al anului 2022 sa se lanseze licitația de execuție”, spune Covăsnianu.

A7 Bacău-Pașcani (77 km)
, de asemenea studiul de Fezabilitate+Proiect Tehnic este în desfășurare. Pe acest tronson este proiectat și viitorul nod rutier de mare viteză cu viitoarea A8. Acest nod va fi de tipul „nod turbion” care va avea bretele de mare viteză pe toate relațiile de trafic.

„Campania de foraje geotehnice continuă cu studiile geotehnice suplimentare pentru zona nodului de mare viteză dintre A7 și A8. Situația apărută în zona Pildești-Simionești tinde să se rezolve. Primele 2 etape aferente studiului hidrologic solicitat de INHGA au fost finalizate. Urmează a fi executate cele 2 foraje necesare in zona. Proiectantul se află în etapa de ofertare și negociere a forajelor necesare. Etapa de teren, măsurătorile debite + calitate apă durează câteva săptămâni. Condiționat de cele detaliate mai sus procedura de obținere a Acordului de Mediu se prelungește catre jumătatea lunii noiembrie 2021. Prin urmare calendarul actualizat "împinge" acest proiect către începutul anului 2022. Cu toate acestea, pe măsură ce se maturizează proiectul se pot suprapune etapele și convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP în vederea avizării”, a spus Covăsnianu.

Potrivit acestuia, din 2022 se poate lansa procedura pentru licitația de Execuție a acestui proiect.




Autostrada A7 Pașcani - Suceava - DN2H (Rădăuți) și Drumul Expres DN2H - Siret

Pe aceste două tronsoane se află în lucru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. HotNews.ro a prezentat în luna august într-o hartă interactivă traseul bătut în cuie pentru cei circa 120 de kilometri de autostradă și drum expres, detaliat inclusiv cu nodurile și drumurile de legătură propuse.

„Etapa de campanie geofizică are o mobilizare scăzută”, spune Covăsnianu.

„Încep să se acutizeze primele sincope în implementarea acestui proiect ca urmare a unei mobilizări reduse de utilaje. Ca urmare a depistării cazurilor de coronavirus în rândul proiectanților de specialitate, campania de forare pe Pașcani-Suceava a avut de suferit și se va relua de săptămâna aceasta. Pentru a accelera și forța derularea proiectului, CNAIR va da în curând ordin de mobilizare. Ridicarea topografică a fost finalizată pe sectorul Pașcani-Suceava și urmează să se încheie în săptămâna 04.10-08.10 și pe secțiunea Suceava-Siret. Data contractuală de finalizare a proiectării este luna octombrie 2022. Din experiența celorlalte proiecte consider că acest termen va fi depășit”, spune fostul secretar de stat.


---

Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni


Tronsonul A8 Tg. Neamt - Iași - Ungheni

- Podul de la Ungheni (1,1 km)

În prezent este în curs realizarea Studiului de Fezabilitate.

„Procedura de obținere a Acordului de Mediu este in desfășurare. S-a depus SEA (Studiul de Evaluare Adecvată) actualizat la APM Iași. APM Iași analizează documentația și a solicitat punct de vedere de la ANANP. Am solicitat accelerarea procedurilor”, spune Covăsnianu.

„Conform ultimele discuții pe care le-am purtat cu APM Iași în câteva zile se va formula un răspuns asupra documentației predate. Trimestrul III al anului 2022 este perioada preconizată pentru obținerea Acordului de Mediu. Ulterior către finalul anului 2022 se poate lansa licitația de Proiectare+Execuție”, spune Covăsnianu.

- Ungheni-Iași-Tg. Neamț (100,14 km)

Pe acest tronson s-a început în acest an realizarea SF-ului și a Proiectului Tehnic.

„S-a demarat campania de teren pentru deminare pe primii 32 de km respectiv sectorul 1 dintre Moțca si Tg. Frumos. Această etapă este inclusă în contract deci nu e o noutate pentru proiectantul câștigător. După deminare trebuie să se demareze, într-o manieră accelerată și cu mobilizarea adecvată/contractuală a forezelor, campania de foraje geotehnice. Personal consider că se întrevăd deja primele elemente de întârziere. Termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) si nu doar 25 luni!”, spune Covăsnianu.


---

Tronsonul Tg. Neamț-Tg. Mureș (211 km) - inclusiv zona montană

Pe acest tronson este contractat încă din 2019 realizarea Studiului de Fezabilitate, iar recent Compania de Autostrăzi a respins inițial documentația depusă de către antreprenorul spaniol pentru că era incompletă, fapt ce a dus la adoptarea unui nou calendar al Companiei pentru recepția acestui proiect.

„Calendarul asumat cu CNAIR rămâne (încă!) în vigoare”, spune Covăsnianu, care detaliază etapele:

- SF pe capete (Motca-Leghin+Tg. Mures-Miercurea Nirajului) in 10.2021
- SF pe interior/între capete (Leghin-Miercurea Nirajului) in 12.2021
- Acord de Mediu pe capete (Motca-Leghin+Tg. Mures-Miercurea Nirajului) in 03.2022
- Acord de Mediu pe interior (Leghin-Miercurea Nirajului) in 07.2022

„Încep să se primească primele rezultate de la laboratoare pentru studiile geotehnice realizate. Se continuă studiile geofizice pe zonele inaccesibile realizării studiilor geotehnice”, mai spune fostul secretar de stat.


---

Autostrada A13 Brașov-Bacău (165 km)


Pe acest proiect se derulează din 2020 realizarea studiului de fezabilitate și Proiectul Tehnic de Execuție. În luna decembrie anul trecut HotNews.ro prezenta într-o harta interactivă primele variante de traseu luate în calcul.

„S-au efectuat studii geotehnice preliminarii. AMC 2 - Analiza Multi-Criterială este finalizată și înaintată spre verificare către JASPERS. Încă nu avem un răspuns de la JASPERS”, spune acum Covăsnianu.

„Față de săptămâna trecută nu avem niciun progres. Posibil A13 va avea "soarta" majorității proiectelor întârziate lipsind mobilizarea corespunzătoare/contractuală a forezelor geotehnice”, mai spune Covăsnianu.


Variantele de traseu A13 Brașov - Bacău luate în calcul la începutul proiectului
---

Drumul Expres Tișița-Albița (160 km)


Pe acest proiect este în curs realizarea Studiului de Fezabilitate.

„Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare”, spune Covăsnianu.

„Pentru corecta informare a publicului în Moldova (Apuseană) avem : a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș + Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret) + b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu + Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița). Prin urmare Tișița-Albița are aceleași "ingrediente" de eligibilitate pentru finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov”, explică fostul secretar de stat.

„Cu toate acestea orice proiect de infrastructură majoră ce ar traversa județul Vaslui a fost ignorat, a avut o susținere politică locală discontinuă și s-a derulat dintr-o inerție contractuală. Cu toate acestea am ținut să mențin acest proiect vital pentru Vaslui pe o linie de plutire în calitate de Secretat de Stat și persoană ce înțelege doleanțele și necesitățile județului Vaslui”, spune Covăsnianu.

„Timp de 8 luni de zile în calitate de Secretar de Stat cu suport MT/CNAIR și implicit al proiectantului am găsit un compromis prin implementarea acestui proiect într-o manieră sectorizată pentru a maturiza acest proiect și dintr-o perspectivă de eficiență economică. Când am părăsit MT DX (Drum Expres) Tișița-Bârlad-Albița era preconizat/sectorizat spre implementare sub următoarea formă:
a) Drum Expres pe relația Tișița-Bârlad Sud
b) Drum Expres pe termen mediu pe relația Bârlad Nord-Crasna
c) TransRegio pe Crasna-Huși-Albița

Conform informațiilor prezentate de CNAIR, proiectantului i s-a recomandat analiza întregului drum de la Tișița către cea mai mare vamă din estul României doar la un profil de drum TransRegio (un fel de drum național mai modern).

Prin urmare proiectantul va analiza și această variantă a "drumului de mare viteză" la profil de drum transregio. Ulterior ambele variante drum TransRegio versus drum Expres vor fi analizate în cadrul structurilor de specialitate din MT”, spune Covăsnianu.

„Ca o concluzie generală, chiar dacă situația se prezintă destul de rău, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR, se poate accelera si se pot recupera întârzierile. Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung!”, spune Adrian Covăsnianu.

CITEȘTE ȘI:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















32137 vizualizari

  • -6 (20 voturi)    
    Din cosmos arata bine ... pe pamant ne arde al buz (Luni, 4 octombrie 2021, 18:02)

    Io22 [utilizator]

    In RO se aleg cele mai fanteziste si costisitoare solutii cum este si acest nod. Am mai vazut cum o autostrada supratraverseaza un DJ in loc sa fie invers, cum facem un sens giratoriu suspendat in loc sa il facem la sol, cum un pasaj de sute de milioane de euro duce nicaieri si asa mai departe.
    La fel la autostrazile prin munti ... le proiectam cap coada la 130km/h ... dc am reduce viteza max la 120 sau chiar mai jos pe unele portiuni, costurile ar scadea semnificativ.
    • +17 (21 voturi)    
      Dar asa se fac peste tot in lume (Luni, 4 octombrie 2021, 18:27)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui Io22

      Si trebuie sa gandesti si in viitor, cel putin 50 de ani. Poate e nevoie de largire, de aia la unii se lasa si un median de vreo 30m, si in lateral, loc pt adaugare de benzi. La fel si nodurile rutiere, trebuie proiectate si pt masini mari, ca la canadieni, trebuie sa poata circula truck mare cu trei remorci. Si btw, la canadieni si americani benzile is mai late ca in Europa.
      Dar deocamdata Romania sta bine la Harti. Hartile arata fain, is pline de autostrazi. Si mai sunt si articole ca asta la care romanul se mira si se cruceste ca nush ce turbion O SA SE FACA, chestii care pe la altii exista de 50 de ani!!!
      • +1 (1 vot)    
        "deminare"? (Marţi, 5 octombrie 2021, 17:59)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

        „S-a demarat campania de teren pentru deminare..."
        Adica asta inseamna ce inteleg eu ca inseamna? Cautarea eventualelor mine explozibile ramase din al doilea razboi mondial?
        Dupa ce ca ne miscam cum ne miscam, mai avem si pacostea asta mai noua in proiectele de infrastructura mare!
        Vorba aia, la omul sarac nici boii nu trag!
      • -2 (2 voturi)    
        aiurea (Marţi, 5 octombrie 2021, 18:33)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

        In Germania se largeste cind e nevoie, nu se cheltuie banii cu 50 ani avans.
    • +1 (3 voturi)    
      Pe drumurile județene (Luni, 4 octombrie 2021, 18:45)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Io22

      în general pot circula tractoare cu remorci, biciclete, mopede și chiar căruțe (da mai există și alea din păcate). E aberant să le pui pe alea să urce pe pod/viaduct.

      Pe curbele alea deși par mari privite de sus nu cred că se merge cu mai mult de 90.

      Poți să le faci bine de la început anticipând traficul sau poți să le faci ieftin gen semafoare pe autostradă :)

      Nu spun că nu or fi șpăgi pe ici pe colo dar oriunde am mers în vest nodurile de la o autostradă la alta sunt mari, minimul de viteză e 70 la curbe "strânse".
  • 0 (4 voturi)    
    ??!! (Luni, 4 octombrie 2021, 18:18)

    atc [utilizator]

    "Autostrada A7 Ploiești (Dumbrava ) - Pașcani (63,25 km), singurul tronson din A7 scos la licitația de execuție până acum în acest an."
    "A7 Buzău-Focșani (82,44 km) "
    Totusi, pe harta....
    • 0 (2 voturi)    
      ei, nu e greu (Luni, 4 octombrie 2021, 18:33)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Ar fi trebuit sa fie Ploiesti - Buzau (63.25 km).
  • -12 (22 voturi)    
    Nu se poate asa ceva! (Luni, 4 octombrie 2021, 18:22)

    atc [utilizator]

    „Ca o concluzie generală, chiar dacă situația se prezintă destul de rău..." Pai cum asa? Nu fuse zambaretzul Drula pe post de salvator al autostrazilor cu laude saptamanale? Ori or fi de vina PSD,PNL, AUR si extraterestrii complotisti?
  • -3 (9 voturi)    
    a innebunit lupu 1 (Luni, 4 octombrie 2021, 18:34)

    IpseAnton [utilizator]

    Când Cosma făcea la Ploieşti un sens giratoriu pe papainoage pe care a dat 17.5 milioane euro când acelaşi serviciu se putea face cu 5 milioane cu un singur pasaj peste centura de vest aşa cum s-au făcut 3bucăţi la Oradea, am crezut că am ajuns culmea hoţiei.
    Dar a venit tronsonul Ploieşti (vorba vine, Ploieştiul e la 40 de minute de autostradă) Buzău cu cei 16 milioane de euro/km (numai execuţie, fără proiectare, deja plătită) pentru o autostradă pe teren plat fără nici un pod (pârâurile se puteau traversa cu podeţe la nivelul solului, la fel ca la vechiul DN1B) în timp ce standardul de cost este de 4.3 milioane euro/km. Umbrărescu face în Ardeal la deal cu foraje de coloane armate pentru consolidare cu 6-11 milioane euro/km. Piteşti Curtea de Argeş la deal cu 30% din autostradă ridicată faţă de nivelul solului, cu poduri şi viaduct se face cu 11.3 milioane de euro/km. La Suplacu de Barcău se face cu 6 milioane de euro/km (proiectare şi execuţie) o parte din Autostrada Transilvania la deal cu un viaduct de peste 1 km. Un tronson din Craiova Piteşti se face cu 4 milioane euro/km de către Umbrărescu.
    Dar acum chestia aia cu nod de mare viteză e bomboana pe colivă. De ce e nevoie de aşa ceva, unde e traficul ăla nebun să facem aşa ceva? O aşa risipă când banii ăia puteau fi folosiţi eficient în altă parte? De unde până unde minciuna cu tronsonul de centură al Bacăului este terminat? Nu e terminat, la capete nu este legat de alte şosele cu sensuri giratorii care nu vor fi pe autostradă.
    Din marele proiect Braşov (aiurea, Cristian) Comarnic s-au făcut în bătaie de joc 4 km care la capete se termină în sensuri giratorii, fără putinţă de a fi folosite pe autostradă fără investiţii serioase.
    Aceeaşi proiectanţi imbecili care au pus oraşe mari aflate la jumătate de oră până la o oră de autostrăzi care teoretic încep sau trec prin ele (Timişoara, Cluj, Ploieşti, Oradea, Iaşi, Braşov) îşi încearcă imaginaţia cu aberaţia asta.
    I
  • -5 (9 voturi)    
    a innebunit lupu 2 (Luni, 4 octombrie 2021, 18:34)

    IpseAnton [utilizator]

    Iar banii vin din PNRR. Exemplu de cum “zboară” bani la tronsonul Ploieşti Buzău: valoare licitată 1 miliard euro, 500 milioane euro sunt împrumutaţi, îi dăm înapoi, cei de acum şi copiii lor, 500 de milioane sunt moca de la EU din impozitele celor care muncesc, nu fură banii. Pentru ce? Pentru o autostradă care face cel mult 260 milioane euro.
    Facem nodurii sa nu cum să încetinească cocalarii şi miniştrii când se dau autostradă. Într-o ţară unde 30% din case nu au apă, canalizare, cu sute de şcoli vechi de peste o sută de ani, cu spitale care i-au foc 2-3 pe an. Să vă mai zic?
    Ce facem doamnelor şi domnilor?
    • +6 (8 voturi)    
      medicamenteee (Luni, 4 octombrie 2021, 18:44)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      medicamente, repede. Banuiesc ca ai baut dupa Olguta, Marinescu, Codrin Stefanescu, felicitari , esti un brav discipol al Tribunului.
      • 0 (0 voturi)    
        intrebare (Miercuri, 6 octombrie 2021, 10:19)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Doare? Cind pui degetul pe rana doare, nu stiai? Crezi ca are importanta cine iti spune daca ceea ce spune e adevarat? Voi talibanii ursplusplus semnati cu ai oricarui partid, sunteti credinciosi pina la moarte. Va face usrplusplus pe toate partitle si voi jusati de placere.
    • +1 (1 vot)    
      a.s. (Marţi, 5 octombrie 2021, 9:51)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      Cifrele din PNRR :
      - ptr. cei 63 km. Ploiesti-Buzau : 787 mil.E total, din care 358 de la UE
      2. ptr total povesti de 434 km.: 5.341mil. E total, din care 2695 UE . (Costuri fara TVA).
      • -1 (1 vot)    
        aiurea (Marţi, 5 octombrie 2021, 18:36)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Citeste documentele licitatiei care prevad peste un mliard euro. Chiar si asa, 787 milioanearezulta 12.3 milioane pe km. PLus TVA, adica inca 2.33 milioane pe km, total, 15.66.
        • +1 (1 vot)    
          a.s. (Marţi, 5 octombrie 2021, 19:13)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          Nu trebuie sa te superi! Eu am reprodus doar din documentul oficial trimis de Ro. la UE spre aprobare. Ce se-ntampla in realitate e alta mancare de peste! Cat despre costuri/km, iti reamintesc de cel de 1mld.E pentru Pitesti-Sibiu prin munti( 31 km.) fata de acelasi 1 mld.E pentru 41 km. realizati de chinezi prin muntii din Muntenegru, cu adevarate viaducte!
          • 0 (0 voturi)    
            nu am fost suparat (Miercuri, 6 octombrie 2021, 10:21)

            IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui atc

            Eu am luat datele oficiale de la licitatia oficiala, care asa cum vezi, corespund celor date de tine. Evident ca toate costurile sunt mult umflate. Problema este ca au devenit profesionisti in a inventa pentru a amri costurile.
            • 0 (0 voturi)    
              a.s. (Miercuri, 6 octombrie 2021, 14:11)

              atc [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

              Pai, cum nu?! S-ajunga la toata lumea din gashca!. Vezi cele peste 20 de SF-uri: refacute si ras-refacute /noi - unele pentru proiecte nefinantate inca- da tare bune pentru parandaraturile rapide. Si-aici Drula a avut dreptate: chestia trebuia rezolvata in cateva luni, ca nu se stie niciodata. Viatza i-a demonstrat-o!
  • -1 (9 voturi)    
    nu e Dumbrava - Pascani (Luni, 4 octombrie 2021, 18:36)

    mmmircea [utilizator]

    ci Dumbrava - Buzau. In privinta intersectiei A7 cu A8, frumos turbionul, poate il desenati si pe harta, ar trebui sa fie undeva la sud de Pascani. Pana se realizeaza autostrazile astea desfiintati de urgenta sensurile alternative de la Sinesti, omoara traficul gratuit, stam in cozi mai ceva ca pe Valea Prahovei, toate astea datorita turbioanelor de pe creierul lui (Str)Drula care crede ca daca micsoreaza capacitatea drumului il face automat mai sigur.
    • +5 (7 voturi)    
      lasati... (Luni, 4 octombrie 2021, 21:38)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Mai bine stai 2 ore la Sinesti decat sa stai 3 zile pe catafalc.
  • +1 (3 voturi)    
    Autostrada (Luni, 4 octombrie 2021, 18:52)

    gigilu [utilizator]

    arata superb pe computer. Insa realitatea virtuala e departe rau de aia reala.
  • 0 (14 voturi)    
    Planuri pe hartie (Luni, 4 octombrie 2021, 18:53)

    dx [utilizator]

    Autocad suporta multe. Și voi la Hotnews spuneți povesti frumoase.
    Hai sa vedem proiectele atribuite și lucrările începute.
    Pana atunci doar vise pe hârtie marca Drula. Drulam și noi pe ele
    • -3 (11 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 4 octombrie 2021, 19:24)

      [anonim] i-a raspuns lui dx

  • +1 (5 voturi)    
    haha... (Luni, 4 octombrie 2021, 19:08)

    FCX [utilizator]

    hai ca e frumos, estetic, imi place. puteau sa-l faca si in stil fluture.
  • +2 (10 voturi)    
    „Nod turbion” (Luni, 4 octombrie 2021, 19:35)

    NME [utilizator]

    Acest nod va fi de tipul „nod turbion” care va avea bretele de mare viteză pe toate relațiile de trafic.

    Din desen înțeleg că se poate schimba traseul de pe A7 pe A8, în (aproape) toate direcțiile.
    Dar cum procedează cineva care vrea să întoarcă? O ia „românește” pe contrasens, pe banda a doua? Că am mai văzut cazuri de-astea...
    • +5 (7 voturi)    
      Nici în Germania nu poți întoarce oriunde (Luni, 4 octombrie 2021, 21:24)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui NME

      Te duci până la prima ieșire, acolo ieși de pe autostradă, cauți intrarea pe sensul opus, după care intri înapoi pe autostradă. Nodul acela e la Sodomeni, după detaliile satului aflat nord-vest. Vii de la Mircești pe autostradă ca să întorci la Sodomeni?!

      În UK totul e mult mai încâlcit pe autostradă, exact din cauza obsesiei de a lăsa peste tot posibilitatea de a întoarce. Plus ambuteiajele monstruoase care derivă din faptul că vehiculele abia ieșite de pe autostradă se intersecteaă cu cele care abia urmează să intre. Câte mașini vor intra în acel nod cu obiectivul de a se întoarce exact în direcția din care au venit? Una la 10.000?
      • -1 (1 vot)    
        in uk e groaznic (Marţi, 5 octombrie 2021, 0:48)

        jijibau [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        nu e mult de cand am traversat Anglia si am dat de niste cozi uriase in mai multe locuri. nu pot sa inteleg ce prostie au facut cu iesiri din autostrada direct intr-un semafor (la mica distanta, ca altfel ar fi ok) sau cu o bucata lipsa de autostrada in sudul Londrei, unde desi treci pe 3 benzi (parca), treci prin ceva sate/orasele/cartiere marginase si ai autostrazi pe centura aia. Chiar nu au avut timp sa isi faca o autostrada adevarata pe acolo? Bine, comparam cu Occidentul, nu cu Romania, ca noi nu avem nici centuri ca aia.
        • +1 (1 vot)    
          Exact ca să aibă unde întoarce :) (Marţi, 5 octombrie 2021, 2:48)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui jijibau

          de asta le-au construit așa. Ieșirea de pe autostradă ajunge imediat într-un giratoriu care e practic sub autostradă (sau deasupra) și toate intrările în giratoriu sunt cu semafoare. Plus 3-4 semafoare pe inelul propriu-zis.

          Traficul de pe 5-6 direcții se adună
          în giratoriul respectiv, iar semafoarele îl obstrucționează sever. Sistemul ăsta hub-and-spoke e convenabil la trafic redus, dar la trafic aglomerat e mama tuturor ambuteiajelor.

          În sudul Londrei cred că ai nimerit pe A2 sau pe A20, care nu sunt clasificate ca autostrăzi. Autostrăzile sunt cu M ... în UK. În planurile inițiale din 1960, în jurul Londrei trebuiau să fie 3 inele concentrice de autostrăzi, dar la un moment dat au unit toate bucățile neterminate și au făcut un singur inel, M25. Care e tot timpul supraaglomerat, fiindcă adună în el traficul de pe zeci de mii de kilometri pătrați. Măcar un al doilea inel ar fi fost necesar, dacă nu chiar toate cele 3 planificate inițial.
      • 0 (4 voturi)    
        una la 10000? (Marţi, 5 octombrie 2021, 9:48)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        dar crezi ca n-or fi mai multi baeti de baeti in pascani care baga motorina de 20 de lei in tdi-ul din 95 si vor si ei sa se dea pe autostrada?
        • +1 (1 vot)    
          Și pentru asta se construiește autostrada? (Marţi, 5 octombrie 2021, 11:33)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

          Pare destul de realist ceea ce scrii, din păcate
    • +9 (9 voturi)    
      interchange vs exit (Luni, 4 octombrie 2021, 21:37)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui NME

      Mere cu pere...
      Asta e un interchange, nu e iesire.
      Cine vrea sa intoarca foloseste o iesire.
    • +4 (4 voturi)    
      Pai intri acolo ca sa schimbi da??? (Luni, 4 octombrie 2021, 23:30)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui NME

      Creca tre sa te gandesti inainte de a intra sau dupa ce iesi, cum vei face pt o intoarcere, ca acolo, sincer, nu prea e locul.
      Dar arunca o privire aici: https://www.bing.com/search?q=most+complicated+highway+interchange&form=ANSPH1&refig=420c9953159e4044b833c768eff7d306&pc=U531&sp=1&qs=RI&pq=complicated+highway+inter&sk=PRES1&sc=1-25&cvid=420c9953159e4044b833c768eff7d306
      Crezi ca iti arde sa te intorci oriunde ai fi in intersectia aia???
    • 0 (0 voturi)    
      Oameni buni... (Marţi, 5 octombrie 2021, 19:07)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui NME

      voi trăiți într-o lume ideală, unde traficul pe autostradă se desfășoară strict pe banda întâi, la maxim 130 km/h. Eu vă zic de viața reală, unde cocalarii întorc și merg pe contrasens pe banda a doua.

      Unul îmi spune că nodul respectiv este între două sate, și nu se-ntoarce nimeni acolo. Ba tocmai ăia se întorc, băețașii de 18 ani cu alcoolul în nas și cu bemveul dizăl la mâna a paișpea.
      Altul îmi zice ceva de „crecă tre' să știi unde intri”. Total de acord, dar în viața reală unul care nu știe întoarce pe autostradă. Că e el mai șmecher.
      Alții se îneacă în termeni în engleză, că poate impresionează lumea cu „școala veții” făcută în Anglea, pe „cameoane” sau „tacsie”.

      Deci. În mod ideal da, sunt de acord, ai ratat o ieșire, continui până la următoarea. Ai intrat pe A3 în București, întorci la Ploiești.
      Dar noi aici nu trăim în lumea voastră de manual. Aici sunt unii care merg pe contrasens pe autostradă (20 iulie, A2). Și decât să omoare pe alții pentru că-s ei dobitoci iar Poliția e sublimă dar lipsește cu desăvârșire, nu mai bine facem un nod de circulație tip treflă, care permite aceleași manevre ca acel „turbion”, plus întoarcerea?
  • -4 (4 voturi)    
    Vise, vise cu dureri cu bucurii, vise vise (Luni, 4 octombrie 2021, 19:56)

    ploiesteanu [utilizator]

    bat la poarta inimii, era un cântec ce-l cânta Aurelian Andreescu. Poate în secolul 22 să se facă cele 2 autostrăzi. Era și o altă expresie tot pe vremea împușcatului, folosită în momente de neîncredere, "stai pe-aproape că bagă pui"! Păi cum? Fără jdemii de sf-uri se poate construi o autostradă?
  • +2 (2 voturi)    
    Baietii astia de la USR chiar stiu ce fac GoDrula (Luni, 4 octombrie 2021, 21:04)

    Gargara3 [utilizator]

    Ce-ai facut ba babiatule ba I-ai dat afara pe singurii competenti din guvernul tau ?
  • -1 (3 voturi)    
    ...tichia de margaritar...si dosu gol... (Marţi, 5 octombrie 2021, 0:22)

    unu_din_Romania [utilizator]

    ...nene, noi nu avem autostrazi, dar cheltuim de 2-3 ori mai multi bani pt o amarata de intersectie de autostrazi. Nici in Germania, patria autostrazilor, nu exista o asemenea prostie: 1. cheltuiala inutila in plus - teren ocupat inutil, volum de materiale de constructie exagerat...pt ce? (pt 10 km/h in plus???? ); 2. nu ai cum sa te intorci in caz ca gresesti directia (Modelul funda-stea de la nemti acopera 100% orice situatie). Le-as sugera "specialistilor".sa copie de la nemti lucruri testate si facute cu bun simt si utile, decat grandomanii scumpe nejustificate (si sa-si bage diplomele cumparate...undeva).
  • -1 (1 vot)    
    Avem 2 sanse maine si in zilele urmatoare (Marţi, 5 octombrie 2021, 0:53)

    jijibau [utilizator]

    1. Daca Drula se intoarce, isi va continua destelenirea proiectelor si cum de data asta se fac si cu studii geotehnice mai calumea, ceva nou la noi, executarea va fi mai rapida si in teorie, fara prea multe surprize in timpul lucrarilor.

    2. Daca PNL si Catu nu inteleg ca sunt acolo pentru Romania, nu pentru bataliile lor interne si personale, s-ar putea sa se impotmoleasca toate proiectele astea pentru ca a) nu vor avea bani si de ele si de pomeni; b) vor incepe sa isi bage toate pilele si neamurile in proiecte si institutii incat si daca ar fi bunavointa si bani, nu ar fi in stare sa le faca.
  • -4 (6 voturi)    
    Cum ma intorc pe frumusetea asta?? (Marţi, 5 octombrie 2021, 1:01)

    the-jackall [utilizator]

    :)))) Ba voi sunteti nebuni sau ne credeti pe noi? Pai pot merge inainte, pot vira la stanga si la dreapta, pana aici totul bine si frumos. Da’ daca mi-am uitat soacra la ultima benzinarie cum fac sa ma intorc dupa ea? Sau poate d-asta nu e cu intoarcere, stiu astia ceva… Capete de creta.
    • +4 (4 voturi)    
      Autostrada e ca să te duci, nu ca să te întorci :) (Marţi, 5 octombrie 2021, 3:23)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui the-jackall

      Dixit :)
      • +1 (3 voturi)    
        . (Marţi, 5 octombrie 2021, 9:30)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Alea se cheama dricuri.
    • +1 (1 vot)    
      Iti spune Waze-ul unde sa intorci (Marţi, 5 octombrie 2021, 17:35)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui the-jackall

      Daca nu te dirijeaza soacra prin telefon de iti ies fulgii!
      Ca unul care a umblat prin Europa pe vremea cand faceam traseul pe harti printate clasice(mai stiti ce sunt alea?) pot sa iti spun ca soacra va supravietui si acelui nod buclucas. Supravietuirea ta depinde de tine si de aptitudinile tale!
    • 0 (0 voturi)    
      Da bah, trebuie aia sa faca U Turn acolo (Marţi, 5 octombrie 2021, 17:55)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui the-jackall

      Pentru un ametit care si-a uitat batista acasa!!!
      PS: Mai sunt si care au U-Turn, dar mai prin apropiere de zone urbane mai aglomerate, nu in Camp!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by