Drum expres nou de la București la Târgoviște: CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea Studiului de Fezabilitate

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Exemplu de drum expres
Foto: MTI
Compania SC TPF INGINERIE SRL va reealiza pentru 11,5 milioane de lei studiile de prefezabilitate și de fezabilitate a noului drum expres Târgoviște - București, o șosea de mare viteză care va fi proiectată de la zero prin afara localităților și care va face legătura între cele două orașe în plus față de actualul drum național. Proiectului drumului expres fusese promovat de fostul ministru Cătălin Drulă, după ce a fost anulată licitația de a extinde actualul drum național. „Aceasta este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități”, spunea Drulă.

„Joi, 21.10.2021, a fost desemnat câstigătorul contactului ”Elaborare studiu de Prefezabilitate și studiu de fezabilitate pentru Drum expres București Târgoviște”. Ofertantul desemnat câstigător este SC TPF INGINERIE SRL”, a anunțat CNAIR.

Valoarea estimată a contractului este de 11.515.926,40 Lei fără TVA, iar durata contractului este de 2 luni pentru elaborarea Studiului de Prefezabilitate și 18 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.

„Este vorba de un drum nou, care nu va trece prin localități, cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, cu noduri denivelate, apropiat de profilul unei autostrăzi. Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord (în prezent, aproape de finalizarea licitației)”, spunea fostul ministru Drulă în primăvară, după demararea procedurilor pentru noul drum expres.

Foto: Harta traseului orientativ pentru viitorul Drum expres București - Târgoviște (Click pentru mărire)

---

La începutul anului CNAIR a reziliat contractul (încă neînceput) pentru lărgirea la patru benzi a 44 de km din DN71 de la Bâldana (intersecția cu DN7) și Târgoviște, iar ministrul Transporturilor a ieșit atunci într-o conferință de presă și a detaliat de ce proiectul nu va fi continuat în același mod.

„Am susținut dintotdeauna că nu mai putem avea în România soluții de anii '50-'60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților. Mă refer mai ales la zona de șes”, a spus Drulă.

„Soluția este un drum expres, patru benzi de circulație, separator de sens, fără intersecții la nivel, cu noduri”, a mai spus ministrul.

„[Lărgirea la patru benzi] este un chin și pentru locuitorii din aceste zone, și pentru șoferii care merg pe aceste drumuri. Uitați-vă la drumuri care sunt la patru benzi, spre Giurgiu de exemplu, unde sunt treceri de pietoni, unde sunt giratorii, sunt limite de viteză. Și satele respective sunt rupte în două, nu se mai poate traversa. În momentul în care dublezi dai în alte infrastructuri, ai probleme și de exproprieri, și de intrat peste oameni, și de refăcut accesuri în curți și sunt lucrări dificile care trenează și duc la nerealizarea acestor proiecte”, a mai detaliat Drulă.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4541 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Bravo (Joi, 21 octombrie 2021, 16:02)

    t4v1 [utilizator]

    Drumurile de trafic intre marile orase nu au ce cauta prin sate.
  • -6 (8 voturi)    
    Efectul economic al modernizarii drumului (Joi, 21 octombrie 2021, 16:17)

    m.cobzaru [utilizator]

    Nu merita aceasta solutie.
    Este mai eficienta solutia largirii drumului existent prin alte solutii si anume=
    - largirea sa se faca pe o singura parte a drumului,
    - subtraversari si nu suprateran a trecerilor de pietoni inclusiv reducerea la cel mult 1-3 in localitate
    - ingradirea marginilor, trotuare si cai laterale,
    - desfiintarea santurilor laterale cu introducerea canalizarilor in localitatile traversate cu anularea podetelor de intrare in curti,
    - amenajari de perdele plantatii de padurice pe ambele parti ale drumului pentru deszapezire si scoaterea arborilor razleti de la margine
    • 0 (0 voturi)    
      Satele noastre (Vineri, 22 octombrie 2021, 10:20)

      Alfabetix [utilizator] i-a raspuns lui m.cobzaru

      Au casele la marginea drumului, chiar daca in dpate au camp gol, e greu sa pui in practica solutiile tale.
      Probabil din cauza pretului utilitatilor, cu cat e mai lung traseul costul e mai mare, asa ca se tot construieste cat mai in sosele.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by