HARTĂ INTERACTIVĂ Traseul autostrăzii „Unirii” A8 la nord de Iași naște dispute pentru că ar urma să treacă prin mijlocul unor sate: „Expropriem minim 100 de locuințe”, „Va bloca dezvoltarea rezidențială”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada A8 in apropiere de Iasi - harta traseului
Foto: Hotnews
Noul traseu al autostrăzii Tg Neamț (DN2) - Iași - Ungheni, prezentat în exclusivitate de HotNews.ro în urmă cu două săptămâni, a dat naștere unor ample discuții în rândul localnicilor din pricina schimbărilor substanțiale în zona de nord a Municipiului Iași, un traseu mult diferit față de varianta stabilită în 2011. În noua configurație de traseu, menită să „aducă” autostrada mai aproape de Iași, viitoarea șosea de mare viteză ar urma să treacă prin mijlocul a cel puțin trei sate, adică va implică exproprieri și demolări de case, la pachet cu secționarea intravilanului.

Din mai 2021 se află în derulare un contract de 58,8 milioane de lei cu proiectantul Consitrans pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni, un contract cu termen de realizare de 25 de luni.

În urma primei etape a Analizei Multicriteriale (AMC) a fost stabilit traseul autostrăzii așa cum reiese el după indicatori (trafic, relief, obstacole etc) în condițiile de astăzi, cu câteva modificări față de varianta din 2011. Numai că în zona Municipiului Iași traseul a fost puternic schimbat față de varianta inițială de traseu stabilit în 2011.

HARTĂ INTERACTIVĂ - Traseul A8 în zona de Nord a Municipiului Iași


> Zoom-in pe hartă pentru a vedea pe unde trece mai exact traseul și pentru a vedea cum se compară cu varianta de traseu din 2011 (linia roșie)

> Click pe elementele de pe hartă pentru informații suplimentare.

> Folosește butonul de selectare fundal (sub butoanele + sau - ) pentru a comuta între diferitele tipuri de hărți de fundal (ex. hartă satelitară, OpenStreetMaps, etc).



---

A8 trece prin mijlocul unor sate la Nord de Iași


După cum se poate observa, noul traseu al autostrăzii A8 ajunge să treacă mult mai aproape de Municipiul Iași, însă în același timp trece chiar prin mijlocul unor localități precum Bogonos lângă Lețcani, Breazu din comuna Rediu și Cilibiu din comuna Golăiești de lângă Prut.

Apariția în spațiul public a traseului rezultat în urma primei etape a AMC-ului derulat de proiectant a declanșat o serie de discuții aprinse în presa locală și printre locuitorii din zonă care au acuzat că autostrada trece inutil prin localitățile de la Nord de Iași.

Într-o intervenție la Ziarul de Iași, Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Transporturi, a explicat de ce s-a luat decizia modificării traseului față de varianta 2011 și că deocamdată traseul nu e unul final, ci mai poate fi modificat.

  • „În varianta din studiul de fezabilitate din 2011 traseul era destul de departe de aglomerarea Iași, acum ca urmare a solicitărilor atât a Primăriei Iași, a societății civile, a Consiliului Județean cât și a Ministerului Transporturilor am analizat mai multe variante să fie cât mai aproape de zona funcțională, de dezvoltare a municipiului Iași, dar să și respectăm exigențele din caietul de sarcini care spun clar că trebuie să asigurăm conectivitate cu viitorul spital de Urgență și aeroportul Iași”, a spus Covăsnianu.

Covăsnianu a mai detaliat pe pagina sa că actualul traseu prin localități impune și o serie de constrângeri sau lucrări costisitoare, mai ales dacă se dorește evitarea locuințelor de pe traseu:

  • minimizarea/reducerea impactului A8 in zona de suprapunere cu constructii existente/autorizate în zona Bogonos printr-un viaduct impresionant (diferența de nivel mare între Dealul Coroiului și Dealul Horincea).
  • salvarea zonei de locuințe colective din zona Breazu necesită o lucrarea de artă impresionantă de tipul unui tunel considerabil.
  • în zona Cilibiu fiind zona de contact între culoarul Prutului și versanții înalți ai Câmpiei Colinare a Jijiei determină o energie de relief de peste 120-130 m. Pentru a sacrifica Pădurea Icușeni (rezervație naturală de tip forestier de interes național) și a minimiza impactul asupra construcțiilor existente se impune o lucrare de artă mixtă de tip tunel + viaduct.

Traseul A8 încă nu e bătut în cuie. Urmează o ședință-cheie cu cei implicați


CNAIR a transmis pentru HotNews.ro că „analiza multicriterială a variantelor de traseu nu este finalizată, aceasta urmând a fi analizată de către experții Jaspers și supusă avizării în cadrul CTE CNAIR S.A.”. Cu alte cuvinte, traseul actual nu e bătut în cuie și ar mai putea fi modificat punctual sau pe anumite zone.

De altfel, fostul secretar de stat a mai anunțat luni că după o ședință la CNAIR „ca urmare a discuțiilor în urma propunerilor de traseu pe Lețcani-Vânători-Golăiești s-a stabilit pt ziua de joi, 04.11.2021, organizarea unei analize fundamentate cu autoritățile județene, locale, agenți economici și persoane fizice afectate”. Ședința ar urma să aibă loc joi de la ora 15.00.


Ce obiecții are una dintre comune prin care ar urma să treacă autostrada A8 la nord de Iași



Înaintea ședinței, comuna Rediu a transmis un punct de vedere către CJ Iași și către Compania de Autostrăzi cu motivele pentru care traversarea satului Breazu cu autostrada A8 nu ar fi o idee prea bună:

  • Proiectul va implica exproprierea a minim 100 de locuințe individuale din zona centrală a intravilanului Comunei Rediu - sat Breazu. În România, proiecte asemănătoare având același obiectiv nu s-a constituit pe exproprieri de intravilan conținând locuințe individuale. Aceste exproprieri var constitui un blocaj în derularea contractului de edificare a autostrăzii. (Conform Anexelor).
  • Zona cea mai puțin poluată conform măsurătorilor privind calitate aerului (PM 10, PM 2.5) este zona Copou-Agronomie-Breazu, fiind singură zona periferică a lașului (zona metropolitană) cu un relief diferențiat, cu spații ample verzi, care mai poate găzdui dezvoltarea facilităților de turism și agrement;
  • Autostrada va fi un element de blocare a dezvoltării urbanistice de tip rezidențial de aici rezultând limitarea posibilității de dezvoltare economică a întregii comune deoarece indicatorul 11Numiir de Locuitori" va fi în acest nou scenariu pe o pantă descrescătoare și nu va avantaja UAT Comună Rediu pentru accesare proiectelor cu finanțare nerambursabilă în situația raportării la numărul de locuitori beneficiari (exemplu: Masterplanul CJ lași cu privire la extinderea infrastructurii de apă și canalizare din 2015);
  • Pe o rază de vecinătate de 500 de metri față de viitorul șantier al autostrăzii există încă aproximativ 700 de locuințe situate la Sud și Nord de această, reprezentând aproximativ 22% dintre locuitorii actuali ai comunei care var fi afectați în mod direct de către acest șantier și de funcționarea ulterioară a acestui element de infrastructură (conform planurilor de încadrare în zona Anexate);
  • Nouă configurație a tronsonului A8, care formează de fapt centură de nord a lașului în regim de autostrada, în lac să se caleze pe spațiile din extravilan și fără probleme de sit Natură 2000, dintre Horlești și Tautești, pe de o parte și Breazu și Rediu pe de altă parte, taie efectiv intravilanul localității Breazu în două părți aproximativ egale, prin zona să nordică - cea mai dinamică din perspectiva evoluțiilor imobiliare recente.

Traseul A8 la Nord de Iași, rezultat după analiza a mai multor variante



Proiectul A8 Tg. Neamț (DN2) - Iași - Ungheni) a fost studiat în această vară de către proiectant pe trei tronsoane, iar în total proiectantul a propus și studiat patru variante de traseu, pe lângă varianta originală din planul revizuit în 2011, potrivit informațiilor transmise de Compania de Autostrăzi la solicitarea HotNews.ro.

Varianta finală, cea verde în harta de mai sus, a venit după ce au fost au fost stabilite punctajele pentru fiecare alternativă de traseu. Astfel, proiectantul a propus varianta de traseu formată din alternativele de traseu cu punctajul cel mai mare, pe fiecare tronson.

Mai jos putem vedea care au fost variantele de traseu luate în calcul în cadrul analizei în zona de Nord a Municipiului Iași:


---

CITEȘTE ȘI:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















34219 vizualizari

  • +7 (33 voturi)    
    stati linisiti (Joi, 4 noiembrie 2021, 9:51)

    2304 [utilizator]

    nu va trece prin mijlocul a nimic, deoarece nu se va face in vecii vecilor. Nu s-au facut si nu se vor face decat planuri, revizuiri si studii de fezabilitate. Nu se va face pentru ca NU SE VREA. Nu exista vointa politica de a face aceasta autostrada
    • +5 (7 voturi)    
      Alte linii de cale ferată spre Transilvania (Joi, 4 noiembrie 2021, 10:50)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui 2304

      Iată oportunitatea construirii unor căi ferate: linia între Bicaz și Gheorghieni ar uni căile ferate existente spre Bacău prin Piatra Neamț, la Gheorghieni există magistrala 400;
      Linia între Bacău și Moinești/Comănești ar uni magistrala 500 și linia Adjud - Siculeni.
      Linia între Bacău și Onești și posibil până la Brețcu vor putea uni magistrala 500 și linia 404, deja existente dar nereparate. Aceste linii ar micșora distanța și durata între Moldova și Transilvania;
      Linia între Iași și Botoșani via Harlau va aduce oamenii la tren, sunt localități cu destui locuitori, liniile prin Veresti sau Dorohoi ocolesc, nu sunt convenabile;
      Aceste bucăți de cale ferată, paralele cu drumul și autostrada vor scurta cu cel puțin 50 de kilometri distanțe și durate între localități și județe din Moldova, Republica Moldova și Transilvania, Banat.
      De asemenea o cale ferată de mare viteză între București și Chișinău prin Bârlad și Huși.
      Transportul feroviar va intra în competiție directă cu cel rutier.
      • +1 (3 voturi)    
        Poate ne spui si ce terminale de containere (Joi, 4 noiembrie 2021, 21:17)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        Are Iasi-ul?
        Poate ne spui ce trafic local in zonele mentionate? Care ar fi rentabilitatea acelor linii?
        Cale ferata de mare viteza Bucuresti-Chisinau prin Barlad? Ai fost vreodata prin zona? ai vazut dealurile Barladului? Fix terenul din Transilvania cu alunecarile de teren faimoase. Crezi ca ai o solutie tehnica prin dealurile alea?
        • +1 (1 vot)    
          Sunt tehnologii moderne pentru relief dificil (Vineri, 5 noiembrie 2021, 8:52)

          Laurell [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          După vrerea ta s-ar repara doar calea ferată între Constanța și Arad prin Brașov.
          Merită și restul județelor și al localităților să aibă căi ferate cu viteze medii și peste 250 kilometri pe oră.
          Merită Moldova și Oltenia destule căi ferate, nu doar capitala și Banatul.
          Nu fi egoist! Sunt bani destui oferiți de către Uniunea Europeană! Doar proiecte să existe. CFR SA are prea mulți angajați care nu reușesc să facă proiecte destule de infrastructură feroviară. CFR SA infrastructură deși are mulți salariați repară puține linii. Acum sunt tehnologii moderne pentru construcția liniilor prin munți și podis.
    • +6 (18 voturi)    
      Plictisitor (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:13)

      gio13 [utilizator] i-a raspuns lui 2304

      De unde stii tu? Eu nu va inteleg pe astia care tot intrati si comentati ca nu se va face nimic, va plictisti si intrati si comentati? Si daca totusi se face nu =-i asa ca te juri ca n-o vei folosi niciodata? La fel normal ar fi sa nu circuli nici pe celelalte lucrari de infrastructura despre care ai zis ca nu se face si totusi s-au facut.
      • +3 (3 voturi)    
        bine ca stii tu (Joi, 4 noiembrie 2021, 16:48)

        2304 [utilizator] i-a raspuns lui gio13

        ca se va face. Ma bucur, pentru ca atunci voi circula si eu cu siguranta pe aceasta autostrada. Chiar ma intereseaza in mod deosebit sa se faca, de aceea am si comentat
    • +2 (2 voturi)    
      Nu exista bani in primul rand (Joi, 4 noiembrie 2021, 21:08)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui 2304

      Lasa vointa politica!
      Orice politician de tip PSD sau PNL ar fi facut autostrada aia si toate autostrazile din Romania daca ar fi avut banii. Fiindca alea le aduceau parandarat la partid si voturi. Da, fara parandaratul de 20 % poate Romania progresa mai mult si mai repede!
      • +1 (1 vot)    
        foarte corect (Vineri, 5 noiembrie 2021, 15:20)

        2304 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        mai bine zis nu-s banii pentru parandarat sau nu se pot manevra de asa natura, si atunci mai bine nu se face
  • -3 (23 voturi)    
    Nu iertati nimic (Joi, 4 noiembrie 2021, 10:06)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    distrugeti o zona rezidentiala, distrugeti zona verde a Iasiului, distrugeti tot, numai sa nu cumva sa mutati traseul cu 3 km mai la nord.
    • +13 (15 voturi)    
      P-acolo au jmekerii terenuri de despăgubit. (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:10)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      La fel cum fostul primar al Bîrladului și-a tras ”Centrul de excelență Tutova” fix pe unde urma să treacă varianta ocolitoare a orașului...
    • +7 (17 voturi)    
      Sa nu ne mai plangem (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:15)

      gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Dupa aia apare reprosul ca trece prea departe, asa cum e la Cluj sau Timisoara, oricum nu e bine in Romania, suntem natia dracului. Iti dai seama, se expropiaza 100 de imobile, mare nenorocire, in Romania nu se obisnuieste, pai daca vrem autostrazi exista si expropieri, daca nu vrem sa nu ne mai plangem.
    • +4 (10 voturi)    
      discutabil (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Daca muti traseul autostrazii mai departe de oras, tot vei avea nevoie de legaturi cu orasul. Ce obtii? "zone rezidentiale" cu trafic de intrare si iesire de pe autostrada?...

      In plus, discutia asta in 2D este penibila. La nord de Iasi relieful nu este plan. Dealurile alea de 100-120 de metri inaltime nu pot fi ignorate. Daca ai luat un proiect cu tunel si viaduct si incepi sa tragi linii oblice aiurea, inseamna ca te apuci sa trasezi tunelul oblic pe sub deal.. S-ar putea sa descoperi ca e mai ieftin sa reconstruiesti tot satul in alta parte.

      Nici macar nu distruge vreo "zona rezidentiala". Autostrada nu trece prin vatra satului. Daca te uiti mai atent pe traseu, sunt doar case construite aiurea in ultima vreme, de-a lungul soselelor care leaga satele.
    • +1 (1 vot)    
      Zone rezidentiale? (Joi, 4 noiembrie 2021, 21:23)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Ale draq zone rezidentiale. In plus e un proiect zbuciumatule. Daca e batut in cuie scopul e exact sa nu poata sa apara zone rezidentiale adevarate pe traseul lui.
      Zona verde a Iasiului? Deci Iasi-ul nu merita o autostrada fiindca ii distruge zona verde? Asta e ultimul tau argument?
  • +19 (19 voturi)    
    "Mult diferit față de varianta stabilită în 2011" (Joi, 4 noiembrie 2021, 10:09)

    Florinache111 [utilizator]

    Deci astia in 10 ani n-au fost in stare nici sa se hotarasca pe unde vor sa treaca.
  • +4 (6 voturi)    
    "Mult diferit față de varianta stabilită în 2011" (Joi, 4 noiembrie 2021, 10:09)

    Florinache111 [utilizator]

    Deci astia in 10 ani n-au fost in stare nici sa se hotarasca pe unde vor sa treaca.
  • -2 (12 voturi)    
    refacere "varianta revizuită a SF-ului din 2011" (Joi, 4 noiembrie 2021, 10:16)

    atc [utilizator]

    Motivatia evidenta pentru modificarea SF-ului, deja revizuit, este doar cheltuirea nejustificata a unor sume de bani- parandarat included-, precum alte peste 20 demarate de Drula.
    Cine se poate opune oricator ras-refaceri inventate de SF-uri la orice posibil proiect? Cand va veni ministrul altui partid la Min. Transporturilor, ce-l va impiedica s-o ia de la capat cu plata refacerilor si incasarea parandaraturilor?
    • +3 (7 voturi)    
      Nu se poate face fara SF (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:06)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui atc

      din 2011 nu au existat modificari in topgrafia zonei? pun pariu ca au existat schimbari radicale, s-a construit mult, cladiri, case, spatii comericale, depozite, etc.

      Absurdistan, numele tau e Romania. Cand se face ceva. de ce se face. Era mai bine sa nu se faca nimic, da?
    • +1 (1 vot)    
      Gandesti numai in termeni de parandaraturi (Joi, 4 noiembrie 2021, 21:32)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Psihologic asta spune ceva despre mentalitatea PSD-ului.
      Stiu ca il urati pe Drula din toti rarunchii, e omul care a trimis la DNA ceva lazi cu documente din ce au cerut aia. E cam nasol sa simti suflarea rece a Codrutei cand e vorba de procente in tabara ta, nu? Ca pana la urma din astea sunt platiti si postacii, nu?
  • +5 (11 voturi)    
    Se cacaie atata pe ei (Joi, 4 noiembrie 2021, 10:33)

    ady77 [utilizator]

    Diverse pretexte.
    "Saracii" aia din Elvetia cand au factut tunelul Gotthard, au sapat prin Alpi, nu ca aici ne speriem de 100 de m. inaltime.
    De ce sa stai sa cresti costul cu exproprieri, cand poti merge pe varianta initiala, chiar daca e mai lung cu 10 km, se amortizeaza in timp diferenta.
    Idee e sa nu mai facem 7-8 ore de la Iasi la Bucuresti, sa trecem prin zeci de sate cu 30-50 km/h. Din 2011 se fac planuri, deci e clar poate nepotii nostrii, daca or mai fi pe aici or avea sanse sa apuce sa o foloseasca.
    • +5 (5 voturi)    
      asta ai inteles tu?.. (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:32)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Practic, te contrazici singur. Varianta initiala este cea mai lunga.

      Din 2011 se fac planuri pentru ca din 1989 Moldova tot trimite hoti si idioti in Parlamentul Romaniei...
    • +3 (3 voturi)    
      Sau la broscari (Joi, 4 noiembrie 2021, 12:11)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Unde au 3 tuneluri si 4 viaducte pe A10 (Benetton).
      Vezi aici ca exemplu https://www.instantstreetview.com/@44.408153,8.681336,252.33h,8.68p,1z,ex--Bpt_pDcoEoUOsARZNg
  • -5 (9 voturi)    
    Zgomotul (Joi, 4 noiembrie 2021, 10:33)

    ACP [utilizator]

    traficului va fi infernal mai ales daca trece prin mijlocul satului.
    • +3 (7 voturi)    
      Practic satele alea sînt distruse. (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:12)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Nu doar din cauza zgomotului și poluării, dar vor ocoli de înnebunesc să se ducă la rude dincolo de ”șușa”...
      • +2 (10 voturi)    
        atunci sa-i lasam in pace (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:24)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        sa traiasca in armonie cu natura ca pe vremea lui Stefan cel Mare. Sus frontiera la Milcov, si lasati sa se uneasca in absolut cu natura si fratii de peste Prut. Garantat nu o sa-i deranjeze vreo autostrada, in veci. Sporesc doar numarul de biserici si de moaste. Amin.
        • 0 (8 voturi)    
          Vorbim ca sa ne aflam in treaba (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:46)

          Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Vorbim ca sa ne aflam in treaba fara sa cunoastem nimic despre subiect, pentru ca, daca nu ne afecteaza pe noi personal nu ne intereseaza. Nu e nimeni impotriva autostrazii. Proiectul din 2011 nu afecateaza zonele locuite si e doar cu 3 km mai lung. Zona afectata cel mai tare nu e pe coclauri, e o zona rezidentiala foarte noua, la 5 km de Iasi, care in mare parte nici nu exista in 2011 cand a fost proiectata prima varianta de traseu. Aceasta varianta a aparut de 2 saptamani in spatiul public, fara sa fie argumentata, in criza de timp, din cate se pare proiectul trebuie depus la inceputul anului viitor.
          • +1 (3 voturi)    
            varianta optima (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:53)

            gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

            Ultima varianta de traseu a aparut in urma unei analize multicriteriale in care au fost analizate toate variantele fiecare primind punctaje pe diferite criterii iar asta a iesit drept optima.
            • +3 (3 voturi)    
              Si viziunea unde e? (Joi, 4 noiembrie 2021, 12:05)

              Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui gio13

              Si atunci la ce dai autorizatie de constructie in 2018 (nu pe vremea lui Stefan cel Mare) si alta de expropriere in 2021/22/23, habar n-am?
              • +1 (3 voturi)    
                Nu s-a dat autorizatie de constructie pentru A8 (Joi, 4 noiembrie 2021, 14:34)

                gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

                Nu s-a dat autorizatie de constructie pentru Autostrada, mai e mult pana atunci. Ex Proiect tehnic, autorizatie de mediu, licitatie de desemnare contructor.
        • +2 (4 voturi)    
          Teribil, bai Mircea! (Joi, 4 noiembrie 2021, 12:14)

          sheicu [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Ce le-ai zis-o, tipule!
  • +4 (8 voturi)    
    am aflat din articol care e de fapt problema (Joi, 4 noiembrie 2021, 10:50)

    mmmircea [utilizator]

    nu e una noua, citez:"se impune o lucrare de artă mixtă de tip tunel + viaduct".
    Cate lucrari de genul asta s-au executat la noi ? Putine spre deloc, pe de alta parte solutia preferata de acest domn, sa nu-l numesc dinozaur, este sa excaveze dealul. Unde am mai vazut asta? E plin A1 de la Sibiu incolo de ele. Sunt bune de ceva ? Evident nu, dar in continuare prefera sa "rame" dealul decat sa faca tuneluri si vidaducte, si sa scurteze drumul.
  • +4 (6 voturi)    
    Problema e alta (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:12)

    subcultura [utilizator]

    Banuiesc ca din 2011 si pana acum, traseul "vechi" al autostrazii a fost cumparat de tot felul de politicieni/samsari etc. care abia asteptau sa fie expropriati. Metoda clasica si principala problema pentru care la sfatsitul anilor 90 (Basescu ministru la Transporturi) marile banci (BERD, BIRD, BEI) nu au fost de acord sa finanteze constructia de autostrazi si avem rezultatele de astazi.

    Acum, daca s-a schimbat traseul, aia de unde ii mai scot parandaraturile?!! ...
    • 0 (0 voturi)    
      Ai o problema de gandire (Joi, 4 noiembrie 2021, 21:43)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

      Tu chiar crezi ca cineva cu minim de cultura financiara ar cumpara teren pe viitorul necunoscut teren al unei autostrade care sa va face peste 20 de ani? Se cheama unicorni aia! Nimeni nu i-a vazut dar cica exista! Solutia rapida de imbogatire!
  • +7 (11 voturi)    
    Lipsa de viziune si nesimtire (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:22)

    Flow10 [utilizator]

    Sunt afectat in mod direct de noua varianta de traseu propusa pentru autostrada, casa si terenul aflandu se pe marcajul autostrazii din proiect. Dupa ani de zile si stresul imens acumulat cu construirea casei, pe care il cunosc toti cei care si-au facut o casa, acum in loc sa ma bucur de confortul oferit sunt supus altui stres. Argumentele expuse nu sunt convingatoare atata timp cand exista o alta varianta de traseu, care a aparut in spatiul public de multa vreme (2011) si care nu deranjeaza locuitorii, fiind doar cu 3 km mai lunga. Daca totusi aceasta varianta e asa de buna, constat o lipsa mare de viziune in timp si spatiu. In urma cu 10 ani, daca se dorea autostrada pe ruta actuala, impactul ar fi fost mult mai putin pentru aceasta comunitate de la periferia imediata a Iasului (practic e aproape un cartier, satul se afla la 4 km de Iasi!), avand in vedere faptul ca majoritatea constructiilor de aici sunt noi si foarte noi. Asemenea proiecte, care afecteaza comunitati intregi, nu se fac si nu se schimba de la o zi la alta, in criza de timp, calcand cu buldozerul, nu doar peste casa si terenul proprietarului cat si peste viata lui. Ce eveniment inevitabil a avut loc intre timp, ce revelatie a aparut in randul proiectantilor, asa deodata, pentru schimbarea traseului ?
    • -1 (11 voturi)    
      interes individual vs interes comun (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:37)

      gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

      Acuma trebuie mutata autostrada ca ai tu casa acolo? Exista o lege a expropierilor pentru utilitate publica, nu esti tu in masura sa stabilesti varianta optima de traseu, deci tu vei fi despagubit iar Iasiul va avea autostrada.
      • +1 (7 voturi)    
        Nu e doar interesul meu, e o intreaga comunitate (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:55)

        Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui gio13

        Nu e doar interesul meu, e o intreaga comunitate afectata. Atata timp cat exista alte variante, nu vad de ce comunitatea afectata nu are un cuvant de spus? Nu eu sunt in masura sa stabilesc varianta optima, dar hai nici sa zeificam autoritatile cu competente de nezdruncinat avand in vedere la cate proiecte inepte s-au propus si unele s-au si construit prin Romania. Va doresc sa beneficiati si d-voastra din plin de ele.
        • +2 (4 voturi)    
          Varianta optima (Joi, 4 noiembrie 2021, 12:21)

          gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

          Alte variante care ii expropiaza pe altii sau trec prea departe de oras necesitand alt drum expres de legatura deci alte expropieri. Daca aia e varianta optima, rezultata ca urmare a studiul de fezabilitate si AMC, atunci va muta si satul cu totul, daca e necesar. Oricum probabil marele sat va fi traversat printr-un pasaj care va afecta minim locuintele satenilor, asa cum de ex A3 ul trece prin mijlocul comunei Barcanesti traversand DN1 pe un pasaj fara sa deranjeze pe nimeni.
        • +1 (3 voturi)    
          Comunitate (Joi, 4 noiembrie 2021, 12:23)

          mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

          hai sa nu folosim cuvinte mari pentru interese marunte. Priveste partea pozitiva, pretul terenurilor in proximitatea autostrazii va creste, iar depozitele logistice vor aparea ca ciupercile dupa ploaie, asa ca vei putea sa vinzi bucata ta de pamant la un pret bun.
          • +1 (5 voturi)    
            Hai mai bine sa folosim cuvintele aiurea (Joi, 4 noiembrie 2021, 12:53)

            Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

            Hai mai bine sa folosim cuvintele aiurea si fara nici un fel de interes sau noima. Autostrada va traversa zona rezidentiala, nu va fi nod acolo. Preturile vor exploda pentru ca e visul oricarui om sa se mute de la oras langa autoastrada. Apropo, Iasul e cel mai poluat oras dupa Bucuresti, iar zona aceasta, aflata langa padure, cea mai ok din punctul asta de vedere dintre periferiile Iasului. De aia m-am mutat si eu.
            • +2 (4 voturi)    
              Unde este zona asta "rezidentiala"? (Joi, 4 noiembrie 2021, 20:32)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

              Eu nu inteleg la ce te referi. Vad pe harta ca trece pe langa niste sate si taie cateva parcele agricole la marginea satelor, unde si-au facut unii case aiurea in camp, cu amprenta 50% din teren.
              Din punctul meu de vedere, le face un bine...
              • -1 (1 vot)    
                SAT BREAZU (Joi, 4 noiembrie 2021, 20:54)

                Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Faceti un zoom pe satul Breazu si observati cum il "taie" in doua. Asadar, trece prin mijlocul „satului”. Si-l pun in ghilimele pentru ca practic este o continuare a Iasului, nu exista nici un spatiu extravilan intre Iasi si satul Breazu, autostrada, conform desenului din articol, trece la 4 km de Iasi (Copou), de altfel exista de ceva vreme discutii ca primarul Iasului doreste ca comuna sa treaca in unitatea administrativ teritoriala a orasului. Asadar, unde e campul? unde e maidanul? Sper ca acuma intelegi la ce ma refer.
                • +2 (2 voturi)    
                  calamitate!... ;) (Vineri, 5 noiembrie 2021, 3:12)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

                  Google "GU2 8AW".
                  Vezi sa nu ajungeti la fel de rau... ;)

                  Cred ca terenul ala cultivat cu floarea soarelui dintre ferma facultatii de medicina vetarina si depozitul de cherestea e numai bun de autostrada. 40 de metri latime.. autostrada are nevoie doar de vreo 24m numa' bine, ramane loc de niste panouri fonoabsorbante. Daca mai pune si primaria Breazu din buzunar si planteaza o liziera de 5-10 metri de vegetatie de fiecare parte, v-a triplat valoarea terenurilor peste noapte.
    • +1 (1 vot)    
      Casa dumneavoastra e facuta cu AC (Joi, 4 noiembrie 2021, 12:58)

      FlorinT [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

      Pentru constructia casei dumvoastra ati avut autorizatie de constructie de la inceput si s-a facut pe un teren intravilan?

      Multumesc
      • +2 (6 voturi)    
        Evident (Joi, 4 noiembrie 2021, 13:19)

        Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui FlorinT

        Daca doriti detalii concrete. Terenul este intravilan, 1500 mp, se afla intre case. Nu e pe maidan, este o zona rezidentiala la 5 km de Iasi. Autorizatia de construcutie obtinuta in 2018, receptia lucrarilor in 2020, intabularea facuta la inceputul acestui an. Restul caselor din jurul meu au teren mai mic (in jurul a 500 de mp), dar majoritatea construite recent, dupa 2010. Subliniez, dupa cum scrie si in articol, e vorba de minim 100 de case care vor fi expropriate, plus alte sute care vor suferi, vor fi afectate de polurea si zgomotul produs de santier si mai apoi de autostrada. Si nici macar nu stim exact de ce? Toti acuza pe aici ca suntem impotriva autostrazii. Nu e nimeni impotriva, daca tre sa sacrificam o comunitate pentru binele comun, atunci o sacrificam. Dar de ce nu e buna varianta din 2011, care ocoleste satul (trece cam la 1 km mai departe de sat), pe teren extravilan?
        • +2 (8 voturi)    
          mda (Joi, 4 noiembrie 2021, 13:39)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

          deci cea mai buna solutie este sa nu mai facem nicio autostrada...
          ca tu si restul sa dormiti linistiti nu ?

          perfect, nicio problema, daca ai un drum la bucuresti, poti sa o iei pe drumurile actuale, si sa faci cruce de fiecare data cand scapi intreg, sectorul iasi-bacau-buzau-bucuresti fiind cel mai periculos din romania.

          eu propun sa anulati de tot autostrada A8, ca sa nu deranjati cei 100 de locatari din nordul iasului...
          • +1 (3 voturi)    
            ce spun eu si ce intelegi tu. (Joi, 4 noiembrie 2021, 14:10)

            Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

            SoulSearcher - Desi sunt si alte variante de traseu, inteleg ca nu e nevoie de nici o dezbatere pentru ca d-zeul proiectantilor de autostrazi s-a nascut la noi. As vrea totusi sa stiu cum ai vedea lucrurile daca ai primi autorizatie de construcite in 2018, ai investi multi bani, ai pierde ani din viata ta, ca apoi sa fii expropriat, fara macar sa intelegi exact de ce. La ce ai eliberat autorizatii de constructie anii astia, daca varianta din 2011 nu era cea finala? Ce fel de viziune e asta? SI nici macar nu e vorba doar de mine.
            • +2 (2 voturi)    
              Incredibil dar (Joi, 4 noiembrie 2021, 14:46)

              gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

              alegerea traseului optim nu se face in urma unor "dezbateri", mese rotunde, vot popular etc ci in urma unui SF facut de un consultant independent si aprobat de CNADR, cu punctaje acordate la fiecare criteriu si din care rezulta varianta optima. Partea de expropieri, afectarea unor zone rezidentiale, este si ea un criteriu, punctat ca atare, dar nu e singurul criteriu. Finalmente, daca tot vrei dezbateri eu as vrea sa fie sarit iasiul de la autostrada si de la orice proiect de infrastructura, prea multe discutii. Sau sa va treaca autostrada la 100 de km distanta si nici drum expres de legatura sa nu va faca ca iarasi va deranjeaza comunele din jur. E incredibila natia asta, ba ca n-avem autostrazi, ba ca avem dar trec departe de oras (ex Cluj si Timisoara) ba ca avem dar trec prea aproape de oras si trebuie expropiate niste imobile (iasi). Chiar asa, unde s-a mai pomenit sa expropiezi case ca sa construiesti o autostrada? Oriunde dar nu in Romania, se pare.
              • -1 (1 vot)    
                Bine ca nu sunteti factor de decizie! (Joi, 4 noiembrie 2021, 17:33)

                Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui gio13

                Atunci ma bucur ca lucrurile nu se intampla asa cum vreti d-voastra. Habar n-aveti despre subiectul in cauza insa, ca tot romanul, stiti cum sta treaba. Daca nu doriti discutii, atunci va plac dictaturile, de altfel, dupa cum vedeti lucrurile ati fi facut o cariera exemplara intr-un astfel de regim. Una peste alta, va anunt, spre dezamagirea d-voastra, ca a avut loc o dezbatere online cu comunitatea locala care tocmai s-a terminat de cateva minute si s-a abandonat varianta promovata in perioada asta si s-a revenit la varianta initiala care evita comunitatile. Ramane sa se pronunte si Jaspers. Cat priveste analiza multicriteriala reprezentantii firmei au recunoscut ca punctajele de care vorbiti sunt sensibil apropiate intre cele doua variante de traseu, mai ales ca hartile dupa care s-a facut aceasta analiza nu era actualizata, zona despre care vorbim fiind in plina expansiune imobiliara in anii recenti.
                • +1 (1 vot)    
                  doar discutii.. (Vineri, 5 noiembrie 2021, 10:53)

                  gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

                  Si dvs ca tot romanul sunteti pentru discutii nu pentru actiune. Si cum adica s-a abandonat traseul dar ramane sa se pronunte jaspers? Adica consultantul care recomanda traseul optim se pronunta dupa ce deja s-a decis schimbarea traseului? La ce-l mai intrebati dupa ce luati decizia? Varianta optima va fi sa faca la 100 de km de iasi, fara drum de lagatura, sper sa mai caraie vreunul atunci ca-i prea departe. Cat despre argumentul dvs ca tocmai v-ati facut casa pe care il tot aduceti in discutie, am toata intelegerea asupra disconfortului creat dar nu reprezinta un argument pentru mutatul autostrazii, mai degraba pentru mutatul casei, da doar interesul dvs personal n-o fi mai important decat interesul public.
                  • -1 (1 vot)    
                    mdaa (Vineri, 5 noiembrie 2021, 13:19)

                    Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui gio13

                    Auziti doar ce doriti, raspundeti ce va convine, intelegi pe secvente. Nu a fost vorba nicioadata doar de mine, nu asta e argumentul. Daca eram doar eu, nici nu mai aparea stirea asta. Am preferat sa specific ca sunt direct afectat ca sa nu para ca-s obiectiv si impartial ca tot romanul, parerea mea fiind in mod clar subiectiva. De asemenea, mi s-au cerut date concrete de un alt comentator si atunci am dus discutia pe cazul meu concret. Jaspers tine cont de conditionari ce pot aparea, proiectul promovat in articol nefiind unul final, inca neaprobat de CNAIR, ci mai putea suferi modificari, asa cum scrie si in articol daca il citit. Varianta optima a fost aleasa de firma contractata, care a ales acest traseu avand date incomplete. Traseul albastru, noua varianta avuta in vedere, nu trece la 100 de km asa cum toata lumea scrie aflandu-se in treaba cu fixatii tampite. Ma retrag din discutie ca ma lovesc de un zid. https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/urmariti-traseul-albastru-al-a8-concluzia-dezbaterii-pentru-ca-autostrada-sa-nu-treaca-peste-case--305218.html?fbclid=IwAR37F8oQcKwPnP5DmCsa_3wrvSGUiMABsAbnJ86G4Ri9JgBvMqCoVzNqNYg
            • +3 (3 voturi)    
              Cu cine te certi? (Joi, 4 noiembrie 2021, 20:42)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

              Autorizatia ti-a eliberat-o primaria locala. Autostrada este proiectata de primar?..

              Exproprierea se face tinand cont atat de valoarea casei si terenului cat si de prejudiciul personal. Daca tocmai ai terminat-o inseamna ca ai in mana toate facturile ca sa dovedesti cati bani ai bagat in ea. Deci iti vei primi inapoi toti banii plus o bonificatie pentru "deranj". Ce vrei mai mult?

              Sa facem autostrazi care serpuiesc printre dealuri si sate ca pisatul boului? Oriunde te uiti o sa gasesti pe careva nemultumit. Si ce daca tu ai casa noua? Poate unul are casa mostenita de la bunici si pune mare valoare pe amintirile din copilarie. Poate altul are un teren in care a bagat 10 ani doar ingrasaminte bio ca sa manance sanatos.. Toti au un motiv.
              Si proiectantul autostrazii are un motiv. De-aia exista institutia exproprierii.
    • +1 (1 vot)    
      Nu (Joi, 4 noiembrie 2021, 19:58)

      Florin Oprea [utilizator] i-a raspuns lui Flow10

      Nu e vorba de lungime, e vorba de depărtarea de Iași, adică drumuri de lagătură mai lungi, timp pierdut și poluare
      • 0 (0 voturi)    
        Despre ce "departare" vorbim? In mod concret? (Joi, 4 noiembrie 2021, 20:40)

        Flow10 [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

        A avut loc o dezbatere online intre comunitatile locale afectate si CJ si CNAIR si reprezentantii firmei de proiectare care tocmai s-a terminatsi s-a abandonat varianta promovata in perioada asta si s-a revenit la varianta initiala care evita comunitatile. Ramane sa se pronunte si Jaspers. Cat priveste analiza multicriteriala reprezentantii firmei au recunoscut ca punctajele sunt sensibil apropiate intre cele doua variante de traseu, mai ales ca hartile dupa care s-a facut aceasta analiza nu era actualizata, zona/zonele afectate despre care vorbim fiind in plina expansiune imobiliara in anii recenti. Departarea de Iasi nu e una semnificativa, avand in vedere ca in proiect au prevazut doar doua noduri (Letcani si Vanatori?, daca nu ma insel), ori nodurile raman in continuare acolo, varianta de traseu ce le leaga se schimba si nici aia cu mult, ci doar cat sa nu afecteze zonele locuite.
  • +2 (10 voturi)    
    Analiza Multicriteriala (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:24)

    gio13 [utilizator]

    Este vorba de rezultatul unei analize multicriteriale, asa se alege varianta optima de traseu, care nu e neaparat o varianta perfecta caci varianta perfecta nu exista. Orice varianta are probleme, ba e prea departe de oras, ba se taie padure, afectat arii protejate, ba expropieri si taiat nu stiu ce sat amarat. Daca AMC zice ca pe acolo e optim, pe acolo trebuie sa treaca chiar daca se expropiaza 100 de imobile, mare soc, in Romania nu se obisnuieste sa se expropieze imobile pentru autostrada ))). Apoi de aia in Romania nu se obsinuieste sa se faca nimic ci doar sa se tanguie, ca n-avem aia, n-avem aia, ca politicienii nu stiu ce, da cand e sa se faca sa nu se faca asa, sa nu se faca altfel, sa nu se faca mai bine.
  • -1 (7 voturi)    
    Motive ca sa nu se construiasca,Nu blocheaza nimic (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:30)

    jackalphonse [utilizator]

    dezvolta fiecare sat sau oras prin care trece, pentru ca asta este o autostrada, o sursa de dezvoltare.
    Te pomenesti ca "buchetul" de autostrazi care leaga/vor lega Bucurestiul de orice nu a necesitat/va necesita exproprieri.
    daca nu este vorba de Bucuresti sau Cluj, n-are rost sa se construiasca ceva
  • +2 (12 voturi)    
    De ce nu are Moldova autostrazi.. (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:49)

    gio13 [utilizator]

    Daca e asa problema, sa nu mai aud plangeri ca de ce nu se fac autostrazi in Moldova, aceasta regiune poate sa stea si fara autostrazi cel putin pana cand mintea celor de acolo mai evolueaza.
    • -5 (9 voturi)    
      Mintea bucurestenilor tiganizati este in viitor? (Joi, 4 noiembrie 2021, 13:10)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui gio13

      dar a clujenilor maghiarizati?
    • +5 (5 voturi)    
      Not in my backyard (Joi, 4 noiembrie 2021, 22:22)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gio13

      Se pare ca moldovenii lovesc serios la capitolul asta.
      Adica urla ca sunt neglijati, abandonati, etc dar cand e vorba de modificare pe 10 km a unei potentiale autostrazi deja nu mai vor.
      "ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica;"
      Adica oamenii sunt fix din Caragiale! Mare om, mare caracter!
  • +4 (4 voturi)    
    Salut (Joi, 4 noiembrie 2021, 11:59)

    Sorin_13 [utilizator]

    Mai trebuie sa moara 1-2 generatii ca sa ne trezim si noi la realitate. In alte tari trec cu autostrazile prin multi si peste mari, si noi nu VREM sa aducem niste oameni competenti sa faca o palma de drum cum trebuie.
  • +3 (7 voturi)    
    sugerez sa va relaxati (Joi, 4 noiembrie 2021, 14:41)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    FSN (PSD&PNL) nu fac nicio autostrada. Daca vroiau sa faca, o faceau de acum 20 de ani.
    Astea sunt doar proiectele lui Drula care vor ramane la capitolul istorie alternativa (ce-ar fi fost daca)
  • 0 (4 voturi)    
    Revin a multa oara (Joi, 4 noiembrie 2021, 17:27)

    RoyPeters [utilizator]

    privind oportunitatea unei autostrazi in Moldova. E prea mult, mult prea mult, un expressway este suficient pentru urmatosii 50 de ani. Autostrazi spre Ucraina si Rep. Moldova sunt total lipsite de sens. Suntem orientati clar spre vest (visul etern al romanului rupt in popou), deci alocam investiile de infrastructura rutiera spre directia corecta.
    • +2 (2 voturi)    
      Ramai acolo.. :) (Joi, 4 noiembrie 2021, 20:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui RoyPeters

      Autostrada este pentru romani, nu pentru rusi sau ucrainieni. Regiunea Nord-Est are peste 3 milioane de locuitori. Oportunitatile economice sunt uriase, dar nimeni nu vine sa investeasca in industrie daca nu ai autostrazi.
      • -2 (2 voturi)    
        In ce industrie (Joi, 4 noiembrie 2021, 22:54)

        RoyPeters [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        sa se investeasca in nord-est (Suceava, Botosani), cand si ce era cat de cat valoros si eficient a fost distrus sau/si furat de localnici: prelucrarea lemnului, industrie usoara ? In afara de turismul religios si de "peisaj", activitatea s-a redus la ceva procesatori de lapte si carne, bauturi alcoolice, grosul banilor venind de la emigrantii plecati la lucru in vest, exploatarea ilegala a lemnului si contrabanda cu tigari.

        Da, oportunitatile sunt uriase, dar proximitatea Ucrainei/RM, nivelul de infractionalitate, gradul (inca) redus de educatie, ca sa nu enumar decat cateva, sunt factori de descurajare, cel putin pe termen scurt.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by