Proiectantul autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov reacționează după ce Drulă a vorbit de un blocaj al proiectului / Prima analiză a traseului va fi predată pe 13 decembrie. De unde ar veni întârzierea

de C.V.     HotNews.ro
Vineri, 10 decembrie 2021, 15:48 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov
Foto: Hotnews
Compania Consitrans, cea care revizuiește Studiul de Fezabilitate și realizarea Proiectului tehnic pentru autostrada Ploiești - Comarnic - Brașov a spus că proiectarea autostrăzii nu este blocată, așa cum a acuzat în urmă cu o zi fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Compania afirmă că prima etapă a analizei multicriteriale care va conține și traseul selectat va fi depusă la CNAIR pe 13 decembrie și explică de ce s-a întârziat, deși termenul inițial pentru această etapă era luna august.

Analiza Multicriterială etapa 1 (AMC1), realizată de Consitrans, va fi predată luni, 13 decembrie 2021, la CNAIR, transmite compania.

Consitrans răspunde astfel declarațiilor făcute în urmă cu o zi de către fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă care acuza că termenele contractuale nu au fost respectate și că „pare că consultantul Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale”.

„Este degradant pentru un fost ministru să acuze politicianist o companie privată că „își face de cap” sau că „ignoră responsabilitățile contractuale”, potrivit unui drept la replică al companiei transmis presei.

Consitrans spune că termenul pentru predarea Analizei Multicriteriale era 15 august, însă acest lucru nu ar fi fost posibil „datorită informațiilor contradictorii și constrângerilor venite din partea Consiliului Județean Prahova și a Ministerului Apărării Naționale, cu privire la investițiile de pe traseul propus al autostrăzii”.

„Analiza proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov a trebuit modificată, de exemplu, pentru că MApN a transmis inițial că nu sunt obiective militare pe traseu ca apoi să se răzgândească și să anunțe că autostrada se suprapune cu terenurile de instrucție din Predeal și Râșnov”, susține Consitrans.

„În pofida multiplelor modificări de trasee și soluții tehnice solicitate de CNAIR, MApN sau CJ Prahova, a fost finalizată ridicarea topografică de detaliu pentru zona km 168+800 - 173+300 și zona nodului rutier cu DN1, în dreptul localității Codlea, urmând a se transmite spre aprobare Tema geotehnică pentru această secțiune, iar Analiza Multicriterială (AMC) este la final”, mai transmite consultantul.

Proiectarea autostrăzii A3 Ploiești - Comarnic - Brașov - 10 milioane de lei și un termen de peste 3 ani


CNAIR a semnat în luna februarie cu SC CONSITRANS S.R.L. contractul de circa 16,5 milioane de lei pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””.

Conform licitației din SEAP, contractul are un termen de realizare de 107 luni, defalcat astfel:

- 30 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
- 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC)
- 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuție
- 4 luni - asistență tehnică pe perioada licitației pentru execuție
- 61 de luni asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor

Revizuirea Studiului de Fezabilitate (realizat ultima oară în 2006) presupune practic reluarea de la zero a multor etape, iar proiectul și traseul autostrăzii vor suferi modificări majore față de variantele originale. Un exemplu ar fi zona stațiunilor Bușteni și Sinaia unde noile documentații vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localitățile.




SF ar urma să cuprindă o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani, investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc), o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.

Caietul de Sarcini arată că de la București la Brașov autostrada A3 a fost sectorizată astfel:

- Sector IA Bucuresti - Moara Vlasiei (km 0+000 - km 19+500); Sector IB Moara Vlasiei - Ploiesti (km 19+500 - km 62+000);
- Sector 2 - Ploiesti - Comarnic (km 62+000 - km 110+600);
- Sector 3 - Comarnic - Predeal (km 110+600 - km 146+800);
- Sector 4 - Predeal - Cristian + Racordarea autostrăzii la reteaua de drumuri existente (km 146+800 - km 168+600);
- Sector 5 - Cristian - Codlea km 168+600 - km 173+300;

Conform caietului de sarcini, „viteza de proiectare pentru autostradă va fi de 120 km/h, iar platforma va fi de 26,00 m lățime, iar pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h”.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21207 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    OK (Vineri, 10 decembrie 2021, 15:53)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Si daca MApN e de vina si firma stia ca va fi afectat termenul de ce nu a solicitat act aditional prin care sa mentioneze asta?
    Daca in contract e scrisa o data si nu e respectata, nu e respectata... punct.

    Asa e la orice proiect. Si sunt clauze sau ar trebui sa fie pentru a trata cazul in functie de vina cui intarzie proiectul.

    Pe de alta parte nu exista SLA clar la proiectul de card de santaate pentru ca proiectul ala a fost facut cu dedicatie asa ca ce ma mai mira ca se fac contracte cum se fac apoi se dau toti loviti?!
  • +3 (7 voturi)    
    ctr. (Vineri, 10 decembrie 2021, 19:00)

    atc [utilizator]

    Fara a cunoaste acest ctr.: in general, Act Aditional se solicita / semneaza la o posibila incalcare a ctr. (dar care are termen 30 luni), nu la depasirea unei etape.
    Cred ca intrebarea este cum de ajunge ca refacerea unui SF sa dureze jumatate din timpul de executie a a.s. Cu tunel (uri) cu tot.
    • +5 (7 voturi)    
      SF-ul la autostrazi (Vineri, 10 decembrie 2021, 19:27)

      caractere_ilegale [utilizator] i-a raspuns lui atc

      dureaza asa mult SF-ul pt ca cineva trebuie sa ia la pas toata lungimea traseului, sa foreze, sa ia mostre si sa analizeze solul; iar pt fiecare foraj trebuie facut cate un semi-raport.
      Iar un SF facut pe genuchi poate insemna sute de milioane de euro irositi si ani de intarzaieri la constructia efectiva.
      (evident, d.p.d.v. teoretic)
      • +3 (5 voturi)    
        Păi n-au fost milioane de euro irosite până acum? (Sâmbătă, 11 decembrie 2021, 1:26)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui caractere_ilegale

        S-au făcut n studii cu foraje cu tot, s-au schimbat traseele partial, faci punctual foraje nu iei totul de la început. Dar ce sunt proști? Iau totul de la început, să iasă banul. SF-ul nu se face de un singur om ci de zeci de tehnicieni, economiști și proiectanți. Mie mi-e clar, s-a reluat același joc care nu va duce la nimic concret ci doar la o mare pierdere de bani, ca de obicei. Pe urmă vine câte un imbecil de premier și zice că nu l-a lăsat securitatea să facă autostrada.
      • 0 (2 voturi)    
        Daaa! (Sâmbătă, 11 decembrie 2021, 12:22)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui caractere_ilegale

        Totusi:
        - era vorba de REFACEREA, in 30 de luni(?!) a unui SF EXISTENT ( eventual cu introducere tuneluri), nu luarea sa de la zero. Ca nici cutremure, nici vulcani activi nu s-au manifestat in zona in ultimii 10 ani, care sa modifice structura solului, etc. Si, asa cum puncteaza un conrtibutor, cu proiectUL existand.
        - sigur ca SF-urile se fac "pas cu pas", da' nici a.s nu se realizeaza cu avionu'! Asta asa, spre comparatie
        - hai sa nu-l suspectam taman pe Drula de inocenta in cele peste 21 de SF-uri initiate in 9 luni! L-am jigni si n-ar fi pe masura contributiei lui la binele tarii.
  • +1 (9 voturi)    
    Analiza Multicriterială (Vineri, 10 decembrie 2021, 19:21)

    caractere_ilegale [utilizator]

    Deci astora le-au luat 10 luni sa scrie un rahat de raport te cateva zeci de pacini in care sa sublinieze ce vor face in proiect????
    Voi va dati seama ca daca nu larta Durlau nu ieseau astia cu el luni? Si l-ar mai fi amanat macar cateva luni.

    E gata luni, pt ca cineva s-a apucat de el ieri. Asta e o mizerie de raport, nu vreo mare cercetare "multicriteriala".
    • -1 (7 voturi)    
      analiza necriteriala (Vineri, 10 decembrie 2021, 19:44)

      caractere_ilegale [utilizator] i-a raspuns lui caractere_ilegale

      La cum am scris aici cred ca pot redacta si eu raportul ala.
      Remember kids: always read before you press send!
  • +4 (10 voturi)    
    Intarziere ? As ! (Vineri, 10 decembrie 2021, 19:39)

    danmarian [utilizator]

    Si DRULA ARE dreptate ! Intarziere de aproape "juma de an" ! Vorba bancului : Din gresala in gresala spre victoria finala ! Guralivii care au intarziat PREDAREA trebue penalizati ! Sau - "penca" tovaraselu' este "mare scula la gubern" se accepta si asa .... tarziu ! PSD este intoate .... cele RELE - PUTUROASE SI PUNGASESTI !
  • +5 (9 voturi)    
    MIZERII (Vineri, 10 decembrie 2021, 22:29)

    Cetateanu [utilizator]

    De peste 10 ani exista un PROIECT al autostrazii Ploiesti Brasov. EL a fost la un moment dat public si gasibil pe net. De ce vorbim??? De furat inca multi bani prin SFuri !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by