Un ciot din autostrada Transilvania contractat pe 80 de milioane de euro încă din 2020 cu turcii de la Nurol - primul lor contract de autostradă din România. După jumătate de ani de proiectare, constructorul a intrat în teren abia în urmă cu patru luni și, teoretic, ar trebui să termine bucata de autostradă la început de 2023. „Tronsonul este unul banal, fără structuri impresionante, cu un relief ca-n palmă”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura, care publică și o filmare din dronă.

Autostrada Transilvania - sectorul unde lucreaz[ turcii de la NurolFoto: Captura YouTube

Contractul pentru cei 13,55 km a fost semnat în 30.09.2020 cu turcii de la Nurol pe circa 384 de milioane de lei, aproximativ 80 de milioane de euro. Contractul are ordin de începere 01.02.2021, cu 6 luni proiectare și 18 de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat în august 2021.

„Pentru aproximativ 4 luni de muncă, din care două practic nu s-a lucrat din cauza vremii, constructorul nu stă rău în teren, ajungând la un stadiu fizic de aproximativ 8%. Din păcate, lunile de iarnă nu vor aduce un progres semnificativ”, spun Asociația Pro Infrastructură.

„Tronsonul este unul banal, fără structuri impresionante, cu un relief ca-n palmă - o excepție de la regula dealurilor transilvănene notorii pentru alunecările lor masive. Aici antreprenorul general nu are decât câteva pasaje și poduri de făcut, un nod rutier și un spațiu de servicii”, potrivit asociației.

ONG-ul apreciază că în mod normal, cu o mobilizare decentă din primăvară și menținută tot anul viitor, vom putea circula între Nușfalău și Suplacu din primăvara anului 2023.

„Loturile blestemate până la Biharia (Oradea)? Suplacu-Chiribiș este în faza contestațiilor după ce CNAIR a desemnat câștigătorul (Erbașu). Iar Chiribiș-Biharia este complet blocat și aproape de a treia (!) reziliere, așa cum v-am explicat de multe ori anul acesta”, atrage atenția asociația.