Bugetul Transporturilor pe 2022: 20,5% în plus față de cât s-a cheltuit în 2021 / Alocare de aproape 9 miliarde de lei pe proiectele pe fonduri nerambursabile / Execuția preliminată pe 2021 e aproape 95% față de cât a fost bugetul propus anul trecut

de C.V.     HotNews.ro
Duminică, 19 decembrie 2021, 11:13 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Infrastructura rutiera, eterna problema
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Alocarea bugetară pentru Ministerul Transporturilor pentru 2021 este cu aproape 20,5% mai mare față de execuția bugetară pe 2021. De remarcat însă că pe anul 2021 execuția preliminată este aproape atât cât a fost bugetat la începutul anului, adică s-a reușit cheltuirea a aproape 95% din cât fusese planificat. Pe proiectele pe fonduri europene s-a propus pe 2022 o alocare bugetare de aproape 9 miliarde de lei, o creștere de peste 32% decât ce s-a realizat pe 2021. Și aici e de remarcat că execuția pe 2021 a fost de aproape 90%, aproape dublă față de cât s-a reuși, o sumă dublă chiar față de cât s-a reușit să se cheltuiască în 2019.


Bugetul pe 2022, mai mare cu 14% față de cât s-a dat în 2021/ Execuția din 2021, aproape 95%



Potrivit proiectului de buget pe 2022 așa cum a fost publicat pe site-ul Ministerului de Finanțe (anexa nr 3), alocarea pe 2022 la capitolul Transporturi este de 17,016 miliarde de lei, mai mare cu 14,25% față de cei 14,88 miliarde cât a fost bugetat pe anul 2021. Interesat de menționat că execuția preliminată pentru anul 2021, adică ceea ce s-a reușit efectiv să se cheltuiască, este de 14,121 miliarde de lei, adică o realizare de 95% a bugetului pe 2021.

Pe partea de bani alocați pentru cofinanțarea proiectelor din fonduri europene nerambursabilie, în proiectul de buget sunt circa 8,97 miliarde de lei, cu aproape 2 miliarde mai mult decât s-a reușit să se cheltuiască în 2021, o creștere de 30%. Pe 2021 în primul buget au fost propuși 7,97 de miliarde, iar execuția preliminată conform actualului document a fost de 6,98 miliarde, adică o realizare de 87,6%!

Mai mult, comparativ cu situația cheltuielilor realizate în 2019, cheltuielile realizate în 2020 sunt aproape duble.


Subvenția la metrou, din nou la cote maxime după ce anul trecut inițial fusese redusă



La capitolul subvenții, proiectul de buget pe 2022 prevede că la metrou vor fi alocați 818 milioane de lei, ca ajutor pentru acest serviciu. Suma este aceeași cu cea care este preliminată pentru anul 2021.

Aici se impune o detaliere: inițial pe bugetul pe 2021 alocarea subvenției fusese mult diminuată, de la 683 de milioane de lei în 2020, la 600 de milioane de lei propuși pe anul 2021, într-un moment în care fostul ministru Cătălin Drulă deschisese un război cu sindicaliștii de la metrou și acuza că nu poate susține de la buget creșterea salariilor de 18% pe care angajații și-au dat-o cu un an în urmă.

Ulterior, după placarea sa din minister, sumele acordate către Metrorex au crescut până la valoarea de 818 milioane de lei ce acum apare ca fiind preliminată pentru anul 2021.

Câți bani din bugetul pe 2022 se duc pe rutier, feroviar sau la metrou




Programul de modernizare, dezvoltare,reparații, consolidare și întreținere a infrastructurii rutiere - 7,2 mld. lei (față de 6,07 mld. realizate în 2021)

Programul de dezvoltare si modernizare a infrastructurii feroviare si a statiilor de cale ferata - 4,9 mld lei (față de 3,9 mld realizate în 2021)

Programul de reparații curente la infrastructura ferată publică - 38 mil lei (față de 38 mil. lei realizate în 2021)

Programul de reabilitare, modernizare si dezvoltare a infrastructurii pe Dunare, canale navigabile si porturi maritime si fluvial - 548 mil lei (față de 381 mil lei realizate în 2021)

Programul de reabilitare si modernizare a metroului Bucuresti - 1,24 mld lei (față de 1.016 mld lei realizat în 2021)

Programul de asigurare a volumului de transport feroviar public de calatori - 1,87 mld lei (față de 1,7 mld lei realizat în 2021)


Ce proiecte sunt incluse în bugetul 2022 pe rutier


COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. (CNAIR SA)

Priorităţile strategice investitionale ale MTI pentru perioada 2022-2025 sunt focalizate în principal pe finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanţare asigurată şi continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate în derulare, precum şi începerea de noi lucrări, situate pe reţeaua TEN-T, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile şi fonduri rambursabile, concretizându-se în:

Construcţia de autostrăzi/drumuri expres pe TEN-T

Lista principalelor proiecte de construcţie autostrăzi/VO, introduse în Buget în anul 2022 cuprinde următoarele obiective:

• Autostrada Sibiu - Piteşti secţiunile 1, 2,3, 4 si 5,
• Autostrada Lugoj - Deva (sector Dumbrava-Deva),
• Autostrada Nadaselu - Suplacu de Barcau - Borş, inclusiv legătura Centura Oradea (Giratie Calea Sintandrei) - Autostrada A3 (Biharia),
• Autostrada Câmpia Turzii – Ogra - Târgu Mureş,
• Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucureşti, inclusiv intervenţiile privind Centura existentă (Lărgire la 4 benzi de circulaţie a Centurii Bucureşti între A1 - DN 5, DN 2 - A2 şi A1 - DN 7, pasajele Berceni, Domneşti, Olteniţa),
• Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucureşti,
• Drum expres Craiova – Piteşti,
• Drum expres Brăila – Galaţi,
• Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila,
• Autostrada Ploiesti – Buzău,

Proiectele de autostrăzi aflate în pregătire pe parcursul anului 2021 si care vor intra etapizat în execuție în perioada 2022-2025, cuprind:

• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu-Făgăraş, Făgăraş – Braşov, Târgu Neamţ - Târgu Mureş, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Timişoara – Moraviţa,
• Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov -Bacău şi pentru drumurile de mare viteză Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău – Paşcani -Suceava – Siret,
• Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile expres: Craiova – Târgu Jiu, Ovidiu - Tulcea, Brăila - Tulcea, Brăila - Buzău, Focşani - Brăila, Găeşti – Ploieşti, Piteşti – Mioveni, Bacău – Piatra Neamţ,
• Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum Expres/ Autostrada (Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) - Oar (Granița Româno - Ungară - Drum Expres M49 Ungaria), Satu Mare - Baia Mare şi Autostrada Nordului/ Drum de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (Lot 1, Baia Mare – Bistrita; Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei; Lot 3 Vatra Dornei – Suceava), Tisita - Albiţa,
• Completarea studiului de fezabilitate si elaborarea proiectului tehnic pentru drum expres Arad - Oradea;

Dintre proiectele majore de infrastrutura rutiera (autostrazi) aflate in executie pe parcursul anului 2021, au fost finalizate si date in trafic sectiunile:

Autostrada Câmpia Turzii – Ogra - Târgu Mureş, sector 1 C Targu Mures – Ungheni;
Autostrada Sebes – Turda, lot 2.

Pe parcursul anului 2021 au fost semnate contracte de proiectare si executie/ executie lucrari pentru urmatoarele proiecte majore de infrastructura rutiera:

- Autostrada Sibiu – Pitesti, sectiunea 4;
- Autostrada de centura a Municipiului Bucuresti, sector Centura Nord, lot 2;
- Legatura Centura Oradea (giratie calea Sintandrei) - Autostrada A3 (Biharia);
- Drum Expres Craiova-Pitesti, Tronson 4;
- Drum expres Braila Galati;

In perioada 2022-2025 sunt avute in vedere continuarea lucrarilor la obiectivele aflate deja in executie, precum si demararea etapizata a lucrarilor la obiectivele aflate in prezent in proiectare (elaborare Proiect Tehnic).

Modernizarea şi dezvoltarea reţelei de drumuri naţionale, inclusiv prin construcţia de variante de ocolire

Lista principalelor proiecte de construcţie variante de ocolire, introduse în Buget în anul 2022 cuprinde urmatoarele obiective:

- Variantele de ocolire aflate in execuţie: Modernizarea centurii rutiere a mun. Bucureşti (pasaje Berceni, Olteniţa, Mogoşoaia, Domneşti, DN 2-A2), Tecuci, Bârlad, Satu Mare, Stei, Rădăuţi, Timişoara Sud, Săcueni, Zalău , Drum de legătura DN 5 - Podul Prieteniei (VO Giurgiu Vest), Târgu Jiu, Varianta de ocolire Galaţi, Sfântu Gheorghe, Varianta de ocolire a Municipiului Zalău, etapa 2, între DN1F, km 79+625 - DJ191C, Centura de ocolire Craiova varianta Sud DN 56-DN 55-DN7, pasaj Drajna.
- Variantele de ocolire care vor intra in executie/ proiectare si executie: Târgu Mureş, Giurgiu (Est), Sighişoara, Buftea
- Variante de ocolire care vor intra în etapa de proiectare/ proiectare şi execuţie în baza unor parteneriate cu UAT: Alesd, Stei, Beclean, Inel ocolitor al mun. Târgu Mureş (prin interconectarea autostrăzii A3, E60, DN 15 si DJ 152 A), Arad Est, Mediaş, Sibiu Sud, Drum de ocolire în partea de vest a mun. Sebeş, Gura Humorului, Valea lui Mihai.

Portofoliul de proiecte în pregătire, pentru care există deja alocări bugetare în anul 2021 cuprinde variante de ocolire aflate în etapa de pregătire (elaborare Studiu de Prefezabilitate, Studii de Fezabilitate şi Proiecte Tehnice); Râmnicu Valcea, Vaslui şi Techirghiol, Timişoara Vest, Varianta de Ocolire Piteşti Vest; pasaj Roman

Dintre proiectele aflate în execuție, în anul 2021 au finalizate și date în trafic următoarele obiective:
- Varianta de ocolire Satu Mare, sector km 9+600 (intersecție VOSM cu DN19) – km 13+600 (intersecție VOSM cu DN19A);
- Varianta de ocolire Mihăilesti,

Principalele proiecte de modernizare drumuri nationale, introduse în Buget în anul 2022 sunt: DN 18, Moisei - Iacobeni; DN 66, parcarea Lainici, DN 76, Deva – Oradea (finalizarea in integralitate), DN 5, Bucuresti - Adunatii Copaceni; DN 6, Alexandria - Craiova (lot 2); DN 73, Piteşti - Câmpulung - Braşov; Modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei pe DN 1, în "Sate liniare şi puncte negre"; A 1 - Titu - Bâldana - Târgovişte - Sinaia; DN 52, Alexandria - Turnu Magurele; DN 28B, Târgu Frumos - Botoşani; DN 29D, Botoşani – Ştefăneşti, DN 2L, Soveja - Lepşa;; Drum de legătură Autostrada A1 Arad - Timişoara - DN69, Remediere defecțiuni pe DN1H km 6+000 - km 12+000, DN 2N km 52+860 - km 60+000 Jitia - Bisoca și pod nou peste raul Ramnicu Sărat la km 53+301, DN 1S km 0+000-km 23+831, DN 67B Scoarța - Pitesti km 0+000-188+201.

Proiectele in pregătire, pentru care exista deja alocări bugetare în anul 2021 și vor fi bugetate și in anul 2022 cuprind:

- DN 7C, Transfăgărăşan (expertiza tehnică şi elaborare Studiu de Fezabilitate);
- Drum de legătură A1 - DN 7 (Titu/ DJ 711A) (Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate şi Elaborare Proiect Tehnic)
- Realizare Conexiune DN 73C cu Autostrada Sibiu-Piteşti (Nod Tigveni) şi Modernizare DN 73C, km 44+800 – km 68+000 (elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie);
- Realizarea a 6 noduri rutiere pe Autostrăzile A1 si A3, în zona de Vest a României;Proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2022, dupa obţinerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/ atribuire în vederea elaborării documentaţiilor tehnico-economice sau proiectării şi execuţiei:
- Drum de legătură A1 - DN 7 (Titu/ DJ 711A) (Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate şi Elaborare Proiect Tehnic)
- Realizare Conexiune DN 73C cu Autostrada Sibiu-Piteşti (Nod Tigveni) şi Modernizare DN 73C, km 44+800 – km 68+000 (elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie);
- Realizarea a 6 noduri rutiere pe Autostrăzile A1 si A3, în zona de Vest a României;

Proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2022, dupa obţinerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/ atribuire în vederea elaborării documentaţiilor tehnico-economice sau proiectării şi execuţiei:

- Nod Cumpăna (conexiune la A4 - DN 39E);
- Nod Martineşti (conexiune la A 1 si DN 1);
Poduri ce au intrat în execuţie în anul 2021 și vor fi bugetate în continuare și în anul 2022 sunt:
- Pod pe DN 10 km 46+471 peste Basca la Cislau;
- Consolidare pod pe DN2B km 149+841 peste Prut Galaţi - Giurgiulesti;
- Pod pe DN 1 km 135+332 peste pârâul Azuga la Azuga;
- Pod pe DN 24 km 105+678 la Crasna;
- Pod pe DN 13C km 1+200, la Vânători;
- Podul de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2, la km 157+600;
- Podul peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680;
- Pod nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN24, km 7+620;
- Apărarea împotriva inundaţiilor a localitătii Babadag, judeţul Tulcea/Refacere 5 poduri pe DN 22 km 210+291, km 211+812, km 212+045, km 212+495, km 213+600”;
- Pod peste râul Dâmbovița pe DN 73, km 78+519
Poduri care vor intra în proiectare și execuție:
- Podul peste Tisa (proiectare şi execuţie

Ce proiecte sunt incluse în bugetul 2022 pe feroviar



COMPANIA NAȚIONALĂ DE CĂI FERATE „CFR” –S.A. (CNCF CFR SA)

CNCF CFR SA propune următoarele priorități strategice care sunt focalizate în principal pe:

− Continuarea și finalizarea lucrărilor Coridorului IV ramura nordică pe secțiunile Brașov –Sighisoara, Sighisoara - Simeria și Simeria – Gurasada – Km.614, aflate în diverse stadii de execuție;
− Programe de eliminare restricțiilor de viteză de pe întreaga rețea TEN-T centrală și globala cu impact direct și imediat asupra duratei călătoriei și / sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor;
− Modernizarea sistemelor de siguranța și centralizare, inclusiv prin proiecte de creștere a calității serviciilor de transport feroviar în statiile CF;
− Proiecte de electrificare a liniilor CF lipsă din rețeaua TEN-T centrală și globală de pe liniile CF Episcopia Bihor – Cluj Napoca, Radulești – Giurgiu, Constanța – Mangalia și București – Giurgiu;
− Reabilitarea și modernizarea Coridorul IV ramura sudică (Arad – Timișoara –Caransebeș, Craiova – Calafat și București - Giurgiu);
− Reabilitarea și modernizarea liniei CF Ploiești Sud-Focșani-Pașcani-Iași-Frontiera, Pașcani-Dărmănești-Vicșani-Frontieră;
− Reabilitarea și modernizarea linei CF Predeal – Brașov;
− Achiziția de sisteme de trenuri de lucru pentru activitatea de reînnoire (reparație capitală), reabilitare, modernizare, construirea unor elemente componente ale infrastructurii feroviare și creșterea gradului de siguranță a circulației feroviare;
− Reabilitarea și modernizarea Complexului Feroviar Gara de Nord, inclusiv centura feroviară a Bucureștiului ca o alternativă pentru transportul urban al locuitorilor din zonele periferice, un acces mai facil pentru marile centre comerciale și depozitare amplasate în zona centurii și crearea unor noduri intermodale la capătul liniilor de transport.

Ce proiecte sunt incluse în bugetul 2022 la metrou


Pentru perioada 2022 – 2025, Metrorex S.A. a ținut cont de prioritizarea următoarelor proiecte de investiții conform documentelor programatice relevante pentru domeniul său de activitate:
- Magistrala 6
- Magistrala 5
- Modernizarea instalațiilor pe M1, M2, M3 și TL
- Accesibilizarea stațiilor de metrou pentru persoanele cu deficiențe de vedere

Notă: Pentru proiectul Modernizarea instalațiilor pe M1, M2, M3 și TL nu au fost alocate sume pentru anul 2022, deoarece documentația de achiziție a lucrărilor este în curs de revizuire de către experții BEI – PASSA și nu se estimează finalizarea procedurii de achiziție în cursul anului 2022.


Ce proiecte sunt incluse în bugetul 2022 pe transportul naval



În domeniul transportului naval, în perioada 2022 – 2025, prioritățile sunt conform Programului de Guvernare aprobat prin Hotărârea Parlamentului nr. 42/2021 pentru acordarea încrederii Guvernului și vizează:
- Elaborarea strategiei navale;
- Asigurarea condițiilor de navigație pe Dunăre, pe toată perioada anului;
- Modernizarea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale (Constanța, Galaţi, Giurgiu, Corabia, Calafat, Drobeta, Olteniţa etc.) şi conectarea porturilor, în special a porturilor fluviale, la sistemele de transport rutiere şi feroviare;
- Dezvoltarea Portului Constanţa prin promovarea unui plan major de investiţii, astfel încât acesta să îşi atingă potenţialul maxim şi să îşi extindă hinterlandul cu perspective să devină cel mai important port din regiune;
- Creșterea siguranței traficului prin dezvoltarea infrastructurii pentru servicii de informare şi management al traficului maritim costier şi achiziționarea de nave tehnice;
- Digitalizarea: actualizarea permanentă a hărților electronice de navigație; schimbul de informații RIS (River Information Services) la nivel regional; managementul căii navigabile; îmbunătățirea infrastructurii IT pentru stocarea şi procesarea datelor geospaţiale; realizarea bazelor de date pentru certificatele de calificare, la carnetele de serviciu şi la jurnalele de bord conform Directivei UE 2017/2397; implementarea ghișeului unic european în domeniul maritim (EMSWe) conform Regulamentului (UE) 2019/1.239.


Ce proiecte sunt incluse în bugetul 2022 pe transportul aerian



Priorități privind dezvoltarea obiectivelor de investiții din domeniul aerian pentru perioada 2022-2025 sunt:

Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara
Construire terminal plecări curse externe la Aeroportul Internațional Timișoara – Traian Vuia

- Valoare: Total:184.506 mii lei;
- Sursă finanțare: fonduri externe nerambursabile.

Aeroportul Internațional ”Mihail Kogălniceanu” Constanța
Amenajare banda pistei și RESA
- Valoare: Total: 49.856 mii lei;
- Sursă finanțare: Buget de stat.

Școala Superioară de Aviație Civilă
Centru de instruire sintetică construire corp P+3 clădire simulatoare de zbor și spații conexe echipată cu un simulator de zbor FFS Boeing 737 NG
- Valoare: Total: 76.759 mii lei;
- Sursă finanțare: Buget de stat.

Aeroclubul României

Modernizare și asfaltare pistă Aeroclub Teritorial București comuna Clinceni
- Valoare: Total: 22.810 mii lei;
- Sursă finanțare: Buget de stat
Proiectul își propune suplimentarea infrastructurii necesare pentru desfășurarea activităților ce sunt organizate de către Aeroclubul Teritorial Clinceni: cursuri de inițiere în sporturile aviatice (zbor cu motor, acrobații aeriene, planorism, parașutism), pregătirea sportivilor de performanță.

Modernizare și extindere infrastructură la aeroclubul teritorial “Aurel Vlaicu” Clinceni
- Valoare: Total : 17.606 mii lei;
- Sursă finanțare: Buget de stat
Proiectul își propune suplimentarea infrastructurii necesare pentru desfășurarea activităților ce sunt organizate de către Aeroclubul Teritorial Clinceni: cursuri de inițiere în sporturile aviatice (zbor cu motor, acrobații aeriene, planorism, parașutism), pregătirea sportivilor de performanță.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4181 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    dar (Duminică, 19 decembrie 2021, 12:45)

    zot [utilizator]

    Comarnic- Predeal?
    daca ii lasau pe dl ponta si colegul si prietenul sau, dl
    sova, cred ca terminau de mult aceasta autostrada;
    parca il aud pe dl sova cand ne ameninta ca se muta in
    cort si nu il paraseste pana ce autostrada nu va fi gata,
    iar dl ponta ne ameninta ca nu va mai candida la alt
    mandat daca nu reuseste, insa a candidat dar viata a
    tinut cont de promisiunea sa
    • -1 (3 voturi)    
      a.s. Com. -Pred. (Duminică, 19 decembrie 2021, 15:17)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui zot

      Pai, cu chinezii- cum era conceput PPP-ul cand zici tu, probabil era gata pana la Bv. Da' era pacat sa ne suparam stapanii - care i-au interzis pe chinezi -pentru o amarata de a.s. ce nu mai e nici prin planuri- dupa cum bine observi.
      • 0 (0 voturi)    
        esti subventionat de chinezi ? (Sâmbătă, 1 ianuarie 2022, 19:39)

        SARS-CoV-2 [utilizator] i-a raspuns lui atc

        acum 2-3 saptamini,o autostrada suspendata,
        s-a prabusi in china peste o sosea.

        ce te face sa crezi ca fomistii astia fascisti vor
        construi mai bine pt. altii decit pentru ei ?
        lucreaza repede,prost si foarte scump.

        nici macar rusii nu fac afaceri cu firmele chinezesti,
        si tine cont ca sint aliati indragostiti reciproc
        si iremediabil :)
        • 0 (0 voturi)    
          I-auzi! (Duminică, 2 ianuarie 2022, 15:07)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui SARS-CoV-2

          1. La aproape 100.000 de km. de a.s.in China se poate intampla si o prebusire de pod; o intamplare nefericita, cu 5 morti.
          Ai auzit -cumva- de prabusirea viaductului din Genova( Italia) in 2018 cu 35 de morti.? Cumva nu mai construieste Ro. a.s. cu firme italienesti din cauza asta?
          2. Stii ca unele a.s. in Ro se construiesc mai scump decat cea chinezeasca din Muntenegru? Aia de nu mai puteau de indignare postacii pe-ici!
          Mai usor cu lozincile de doi bani!
  • -2 (6 voturi)    
    ohooo, vine mos craciun! (Duminică, 19 decembrie 2021, 13:38)

    revo [utilizator]

    si are miliarde in sac, numai bune pentru fetitele si baietii destepti.
  • 0 (2 voturi)    
    Solutii trafic intens (Duminică, 19 decembrie 2021, 13:51)

    Lukis [utilizator]

    Nu apare nimic nou legat de traficul foarte aglomerat dintre Cluj si Dej. Solutii de centuri ocolitoare pentru Apahida (sud), Floresti si Cluj (nord)?
  • -1 (1 vot)    
    Incurajator! (Duminică, 19 decembrie 2021, 14:52)

    Azra [utilizator]

    Este impresionant volumul de lucrari realizate in 2021 si preconizate a fi realizate si finantate din fonduri de investitii bugetare si europene,in domeniul infrastructurii rutiere si feroviare, in special. Sper ca cifrele publicate , indeosebi cele pentru 2021 sa fie cele reale, pentru ca ele sunt baza pentru previziunile bugetare pe 2022.
    Daca acest volum de investitii si lucrari in infrastructura mentionata se vor realiza cel putin in procentul inregistrat la nivelul anului 2021, adica 95%, asta va insemna foarte mult pentru rezolvarea a numeroase probleme in aceste domenii ,prioritare pentru dezvoltarea economica a tarii. Nu mai mentionez aici avantajele cunoscute pentru crearea a numeroase locuri de munca specializate, plata de CAS, etc,.)
    MINISTERELE IMPLICATE SI GUVERNUL, in primul rand, vor trebui sa tina sub control permanent ( PRIN ANALIZE DETALIATE, CEL PUTIN TRIMESTRIAL, PRECUM SI PRIN CONTROALE INOPINATE FRECVENTE, LA FATA LOCULUI), a implementarii programelor si proiectelor aprobate si puse in lucru, facand recomandarile si ajustarile necesare, pentru finalizarea lor integrala pana la sfarsitul anului bugetar.Deci, CONTROLUL.
    O A DOUA INTREBARE-PROBLEMA; la realizarea volumului de lucrari implicat de toate aceste proiecte, care se intind pe mai multi ani va fi necesar un volum impresionant de resurse umane specializate. Personal, cred ca aceasta va fi principala provocare de care va depinde realizarea mai multora dintre aceste proiecte, avand in vedere exodul de mana de lucru calificata romaneasca, din ultimii ani.
    EXISTA(?) o corelare intre executia acestor proiecte si resursele umane specializate, necesare? Daca nu, ce masuri s-ar impune, pentru a stimula revenirea in tara a unor specialisti romani plecati in vest, prin oferirea unei perspective de lucru pluri-anuale, si bine platita, spre a-i determin sa se reintoarca in tara.
    Ar fi util ca Redactia sa trimita aceste comentarii la autorii Proiectului de buget, spre considerare.
    • -1 (1 vot)    
      psd va fura 80% din bani. (Sâmbătă, 1 ianuarie 2022, 19:46)

      SARS-CoV-2 [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      de asta au vrut transporturile iar pnl au plecat
      boturile in tarina,ei erau zmei fata de usristi
      pe care ii injurau zilnic,in fata psadisatilor sint
      doar niste viermi slugarnici.

      grindeanu e un deseu patetic,un falsificator,
      cu un cv comparabil cu al lui roman florin.

      2 panarame neroade,hoate,ridicole :)

      drula a fost singurul ministru care si-a facut treaba incepind din 1990 pina in prezent.
  • +1 (1 vot)    
    ??? (Duminică, 19 decembrie 2021, 15:05)

    atc [utilizator]

    -Construcţia de autostrăzi/drumuri expres pe TEN-T:
    "....................• Autostrada Ploiesti – Buzău"
    - " Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru ...drumurile de mare viteză Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău – Paşcani -Suceava – Siret,.."
    Cum adica:
    1. Nu avem un A7-Ploiesti-Suceava- DN2H, continuat cu un DX: DN2H - Siret? Adica 320 km, introdusi in PNRR? (Faptul ca aiurea, e o alta problema)?
    2. Se va dubla portiuna Ploiest- Buzau din A7 cu un DX Ploiesti-Buzau?
    Cine-si bate joc de noi?
    • -1 (3 voturi)    
      Se refera la A7 (Duminică, 19 decembrie 2021, 17:22)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Si autostrada Ploiesti-Suceava si DX Suceava-Siret sunt "drumuri de mare viteza"
      • -1 (3 voturi)    
        Pe bune? (Luni, 20 decembrie 2021, 9:12)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        Esti sigur c-ai inteles ce-am scris? Pai, macar n- ar fi capitole separate in buget, doar asa, ca sa ne-ncurce pe noi!
  • +3 (9 voturi)    
    Multumim Catalin Drula! (Duminică, 19 decembrie 2021, 15:25)

    Amariei [utilizator]

    Asa, ca sa moara dusmanii.
    • -1 (3 voturi)    
      Pe bune?! (Luni, 20 decembrie 2021, 9:04)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Amariei

      Ai uitat sa spui ca pentru cei 0 (zero) km. de a.s. + DX inaugurati in 9 luni de mandat, din cei 400 km. mosteniti "in lucru"!
      • +2 (2 voturi)    
        Tovarase atc, asa imi era un dor de tine.. (Marţi, 21 decembrie 2021, 15:19)

        Amariei [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Cum se mentioneaza USR, cum apari matale sa combati. Ai grija ca te promoveaza PSDul la grad de fruntas utecist de nadejde cu trei stele infipte'n...stii tu unde. La mai multe!:))
        • 0 (2 voturi)    
          Ce tare! (Marţi, 21 decembrie 2021, 18:06)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Amariei

          Chiar n-ai priceput ca omu' se referea la maretele realizari 0 ( adica zero) ale lu' Drula? Mai incearca, nu-i asa greu!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by