A fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției drumului de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin - Lugoj, a anunțat Compania de Autostrăzi. Proiectul va fi catalogat drept autostradă sau drum expres, în totalitate sau pe anumite sectoare, în funcție de analizele de trafic, traseu și cost/beneficiu din cadrul studiului de fezabilitate. Lungimea estimată este de circa 250 de km.

Drumul expres Craiova-LugojFoto: Ministerul Transporturilor

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea EGIS ROMANIA SA – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS.

Valoarea ofertei câștigătoare este de 92.755.765,47 lei fără TVA.

Durata contractului este de 43 luni de la data de începere (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate).

„Realizarea acestui drum de mare viteză va face posibilă reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare între localitățile Craiova si Lugoj, precum și conectarea cu viitoarele drumuri expres Craiova – Pitești, respectiv Craiova – Târgu Jiu”, transmite CNAIR.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

250 de km de autostradă și/sau drum expres de la Craiova la Lugoj

Licitația pentru proiectul Craiova - Drobeta Turnu Severin - Lugoj a fost lansată în timpul mandatului lui Cătălin Drulă la Transporturi.

„Autostrada/drumul expres va avea o lungime de circa 250 de km și are avantajul de a fi lansat/ă pe un model nou de caiet de sarcini care vine în ajutorul proiectantului, pe de o parte (prin stabilirea unui calendar clar de termene și plăți) și, pe de altă parte, avantajează și beneficiarul care primește la final un studiu de fezabilitate foarte detaliat (un așa-numit „preliminary design”)”, spunea Drulă.

„Acesta va permite, pe viitor, lansarea unei licitații pentru proiectare și execuție, având la bază un SF care elimină surprizele neplăcute de pe traseu, dar care dă, în același timp, constructorului libertatea de a inova și adapta proiectul”, a mai declarat ministrul.