HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrăzile și drumurile expres, la raportul de final de an / Câți kilometri s-au deschis, ce șantiere noi au apărut și care sunt proiectele cu șanse de inaugurare în 2022

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 29 decembrie 2021, 10:04 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrazile din Romania - 2021-2022
Foto: Hotnews
În 2021 s-au deschis traficului circa 52 de kilometri noi de drum rapid, din care aproape 34 de kilometri de autostradă. Mai important însă e că aproape pe tot parcursul anului pe mai toate șantierele s-a lucrat și nu au existat blocaje. Tot în 2021 s-au deschis șantiere pe aproape 180 de kilometri de autostrăzi sau drumuri expres noi, iar pe 2022 există premisele pentru câteva inaugurări spectaculoase.

Câți kilometri de autostradă au fost deschiși traficului în 2021



Autostrăzi deschise traficului în 2021:

A10 Sebeș - Turda, Lotul 2 - 25 km (+ 4 km nefolosiți anterior de pe loturile 1 și 3)

----

Total: 33,5 km de autostradă



Drumuri de mare viteză și/sau siguranță sporită (2x2 cu separator de benzi):

Drum de legătură A3 - Tg. Mureș - 4,7 km

Drum ocolitor Giurgiu, legătură DN5 - vama Ruse - 6 km


Centura Satu Mare (parțial) - 4 km

Pasajul Mogoșoaia pe Centura Capitalei - 1 km

----

Total: 18,7 km


HARTĂ INTERACTIVĂ - Autostrăzile în România 2021 - 2022


  • Legendă: VERDE - deschis circulației în 2021 / ROȘU - în lucru / NEGRU - deschis circulației anterior
  • ZOOM și CLICK pe tronsoane pentru informații suplimentare despre lot.


---

Ce șantiere noi de autostrăzi au fost deschise în 2021


Dincolo de inaugurările propriu-zise, anul 2021 a însemnat un an cu șantiere fără blocaje și cu lucrări noi deschise pe aproape 180 de kilometri de autostradă și drum expres.

Tronsoanele de pe Autostrada Transilvania, tronsoanele UMB de pe Drumul Expres Craiova - Pitești, primul tronson al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, Podul peste Dunăre de la Brăila - sunt doar câteva dintre proiectele unde anul 2021 a însemnat lucrări neîntrerupte și avansuri mari.

Au fost însă și alte proiecte unde avansurile înregistrate au fost mai mici, precum primul Tronson al Drumului Expres Craiova - Pitești, centura de sud a Timișoarei sau lărgirea centurii Capitalei între DN2 și A2.

Probabil singurul proiect care s-a blocat cu totul în prima jumătate a anului a fost cel al autostrăzii A3 Chețani - Câmpia Turzii, care s-a lăsat cu rezilierea contractului. Dar și pe acesta lucrurile s-au rezolvat relativ rapid, iar în iulie a fost relicitată lucrarea ajunsă în șase ani la circa 38% stadiu fizic.


Șantiere noi deschise în 2021:

- A0 Sud - Lotul 1 (17 km) și Lotul 3 (18 km)

- A1 Pitești - Sibiu, secțiunea 5 Pitești - Curtea de Argeș - 30 km



- DX12 Craiova - Pitești, Tronsonul 3 - 32 km


- drumurile de legătură pentru Podul de la Brăila - 15 km

----

Total: 178,5 km


În plus, s-au mai deschis șantiere pentru:

- Centura Tecuci - 7 km
- reabilitarea podurilor dunărene de la Fetești și Cernavodă
- a fost refăcut DN68A între Margina și Holdea (circa 10 km).

Ce autostrăzi sau drumuri expres s-ar putea deschide în 2022


Anul 2022 ar putea veni, într-un scenariu optimist, cu deschideri de trafic pe aproape 100 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, iar unele dintre proiectele care au șansa să fie inaugurate sunt chiar spectaculoase: Podul de la Brăila, primul sector al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, precum și primii kilometri de drum expres adevărat în România.

- A1 Sibiu - Boița - 13 km (half-profile pe viaductul Tălmăcel) - stadiu în decembrie 2021: 56%
- Podul de peste Dunăre de la Brăila + 10 km de drum de legătură - stadiu în decembrie 2021: 51%
- DX12 Craiova - Pitești - Tronsonul 2 - 40 km - stadiu în decembrie 2021: 90%
- DX12 Craiova - Pitești - Tronsonul 3 - 32 km - stadiu în decembrie 2021: 15%
- VO Satu Mare (complet) - restul de 16 km - stadiu în decembrie 2021: 82%
- Pasajul de tip giratoriu-suspendat de la Domnești - stadiu în decembrie 2021: 51%
- Pasaj de tip giratoriu-suspendat - Berceni + centură 2x2 - stadiu în decembrie 2021: 43%
- Pasaj de tip giratoriu-suspendat - Oltenița + centura 2x2 - stadiu în decembrie 2021: 37%

2022 și autostrăzile din Moldova - Primele licitații de execuție pe Autostrada Unirii A8? Primul șantier deschis pe Autostrada Moldovei A7?


Anul 2021 nu a adus și semnarea primelor contracte de execuție pe autostrăzile din Moldova, chiar dacă pentru primul tronson de pe A7 licitația a fost lansată încă din luna iunie.

Celelalte tronsoane din A7 încă nu au fost scoase la licitație, iar pentru Autostrada „Unirii” A8, anul 2021 a venit și cu bune și cu rele: s-a semnat în sfârșit SF-ul și proiectarea pe tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni, însă pe tronsonul montan vechiul contract de SF pe Tg. Mureș - Tg Neamț a avut probleme și nici până acum nu a fost avizat complet.

În 2022 însă există totuși șanse să vedem alte licitații pentru execuție în cazul unor tronsoane de pe A7 sau A8.

Pe A8 ar putea fi scoasă la licitația de execuție porțiunea Moțca (DN2) - Târgu Frumos, precum și proiectarea și execuția capetelor sectorului montan (prinse în PNRR, ce trebuie finalizate până în 2026): Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin (Tg. Neamț) - Moțca (DN2).

De asemenea, restul tronsoanelor de pe A7, de la Buzău până la Pașcani ar putea fi licitate direct pentru execuție, fiind nevoie de urgentarea etapelor mai ales că A7 până la Pașcani e prinsă la finanțare prin PNRR; deci trebuie finalizată până în 2026.

Totodată, pe A7 am putea vedea semnat contractele pe primul sector, de la Dumbrava (Ploiești/A3) până la Buzău, astfel încât să putem marca până la finele anului primele șantiere deschise pe A7 (exceptând centura Bacăului deschisă deja traficului în 2020).


---

Autostrăzile din România, în cifre


Kilometri reali de autostradă în exploatare în România:


A1: București-Pitești - 110 km
A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 160 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203 km
A3: București-Ploiești - 62,8 km
A3: Râșnov - Cristian - 6,3 km
A3: Târgu Mureș - Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) - Iernut - Chețani - 36,2 km
A3: Câmpia Turzii - Nădășelu - 61,3 km
A3: Biharia - Borș - 5,3 km
A4: Centura Constanța - 22,2 km
A6: A1 - Centura Lugoj - 11,4 km
A7: VO Bacău - 16 km
A10: Sebeș - Turda - 70 km
A11: Parte din Centura Arad - 2 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI ÎN EXPLOATARE: 941,5 km

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani în România


2004 - 97,2 km
2007 - 50,7 km
2009 - 42 km
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km
2014 - 28,2 km*
2015 - 46,6 km
2016 - 22,1 km*
2017 - 15 km
2018 - 55,4 km**
2019 - 42 km
2020 - 60,6 km
2021 - 33,5 km

*Lotul 3 Cunța - Săliște din A1 Sibiu - Orăștie - 22,11 km - a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.

**Lotul 3 din A10 Sebeș - Turda, deși finalizat, a rămas cu circa 3 kilometri ce nu putea fi folosiți decât abia din 2021 odată cu deschiderea lotului 2.
---

CITEȘTE ȘI:












Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















78694 vizualizari

  • +12 (30 voturi)    
    Și Comarnic - Brașov când? (Miercuri, 29 decembrie 2021, 10:23)

    ploiesteanu [utilizator]

    e porțiunea de drum a neputinței noastre. Porțiunea cu cel mai mare trafic din țară, porțiune care leagă 3 centre industriale puternice, București - Ploiești - Brașov și care rămâne doar la nivel declarativ: vrem s-o facem, trebuie s-o facem, e prioritate, o vom face negreșit etc. Până una alta mai tragem fo jdemii de SF-uri. Cu banii pe care i-am cheltuit pe aceste studii, făceam un sfert din ea.
    • +8 (22 voturi)    
      tocmai (Miercuri, 29 decembrie 2021, 10:54)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      aici e buba
      NU e o prioritate, NU e in planul european, deci NU e inclus in bugetul de la UE
      Deci daca se face trebuie facuta din alte bugete si asta e motivul pt care sta pe loc
      Buc ploiesti au facut-o ca e parte din A7 si aia e in planul european.

      Pitesti sibiu este cea din planul european nu buc brasov.
      • +7 (13 voturi)    
        Vorbesti prostii.. (Miercuri, 29 decembrie 2021, 12:41)

        gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Comarnic- Brasov e pe CORE, sigur ca poate fi finantata si din fpnduri europene
        • +6 (10 voturi)    
          Te-au pacalit (Miercuri, 29 decembrie 2021, 16:43)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gio13

          A dat ponta cu carioca pe harta si a trimis-o la presa de partid.

          Comarnic Brasov este pe lista de Comprehensive TEN-T. Nu este Core Network. Nici nu ar avea de ce, daca o gandesti logic. Ce interes are UE sa finanteze doua treceri prin munti la 100km distanta una de alta?
          Romania insa are tot interesul sa finanteze cat mai repede infrastructura pentru cele doua fabrici auto din Romania...
          • +8 (12 voturi)    
            Bravo Drula! (Miercuri, 29 decembrie 2021, 18:24)

            Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Bravo Drula! Cel mai bun ministru al transporturilor! A fluidizat desfasurarea proiectelor in derulare si a deschis inca 180 de kilometri de santier intr-un singur an! Va dati seama cum am evolua daca s-ar deschide 180 km pe an? Daca PSD-PNL ar face treaba si nu s-ar tine de furat?!
            Dar na... Drula si USR nu tolerau ineficienta si furtul si de aia le-au fost demisi ministrii si PNL a preferat sa guverneze cu PSD, in ciuda faptului ca acum sunt pe locul din spate iar PSD la volan! Aparent, chiar si-asa le convine mai mult, pt ca (PNL) pot fura in tihna alaturi de fratii lor intru coruptie, PSD!
          • -1 (1 vot)    
            Si ce daca e pe TEN-T? (Joi, 30 decembrie 2021, 12:06)

            gio13 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Si ce daca e pe TEN-T, nu mai primesti bani europeni?
            https://brasovmetropolitan.ro/2018/07/capatul-de-autostrada-rasnov-cristian-trece-pe-finantare-europeana/
      • +3 (3 voturi)    
        Antimoldoveni! - Nu amanati autostrazile Moldovei! (Joi, 30 decembrie 2021, 11:17)

        cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        E clar ca nu exista nici o scuza pentru lipsa autostrazilor in Moldova.
        Cei care zic ca e vina oamenilor ce au votat le spun ca asta e o gandire medievala.

        Frustrarea cu lipsa autostrazilor in Moldova va duce la miscari care numai altora le va folosi si nu Romaniei.
    • +9 (29 voturi)    
      vorbesti de linia de tren?.. ;) (Miercuri, 29 decembrie 2021, 11:02)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      De la Predeal la Brasov este suficienta o singura banda pe sens. Restul statiunilor au nevoie de o legatura rapida si civilizata cu Bucurestiul pe calea ferata.

      Autostrada Comarnic - Brasov, autostrada pantofarilor, sper sa nu fie construita niciodata. Deja merg idiotii cu masina pana pe platoul Bucegi. Daca as putea, le-as baga plugul in asfaltul turnat pe munte...
      • +6 (20 voturi)    
        asa cum am scris mai sus, (Miercuri, 29 decembrie 2021, 11:57)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        prioriate au drumurile comerciale si nu cele turistice.
        Comarnic-Brasov mai are mult de asteptat pana sa se puna in functiune ptr ca nu e prioritate..
        In plus de asta, este mai mult drum de weekend. De luni pana joi treci ca prin branza pe acolo, sunt putine masni. Abia cand incepe weekendul se aglomereaza totul.
      • +1 (5 voturi)    
        ? (Miercuri, 29 decembrie 2021, 17:19)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Si ce faci, o duci pe Pisi cu trenu' la natura?
    • -12 (22 voturi)    
      Asta a scapat din vedere domnului Drula (Miercuri, 29 decembrie 2021, 11:45)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      ... in rest, el a fost piesa care lipsea angrenajului de constructie de drumuri si poduri din Romania pentru a merge precum in basmele ce se citesc la sedintele nUSR.

      Asadar, tovarasul Drula o sa apara in urmatoarea suta de ani ca ctitor de orice constructie din Romania ridicata in timp ce era si el prin zona cu niste hartii sub brat si casca pe cap ca sa para mai implicat? Ajunge si asta mai legendar decat Tovarasa Elena Ceausescu, savantul de renume mondial. Imi este deja clar ca acelasi tip de pupincuristi ii slujeste pe amandoi.

      PS. "Pasajul Mogoșoaia pe Centura Capitalei - 1 km" - in linkul din text faceti trimitere la un articol care spune ca Pasajul Mogosoaia are 800 metri. Oare ar trebui sa verificam si alte cifre (sau informatii) pe care le dati in articole?
      • +2 (8 voturi)    
        Remember: (Miercuri, 29 decembrie 2021, 13:33)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

        Promotor / August 2021 -Câți kilometri de autostradă se finalizează în 2021. Ministrul Transporturilor face promisiuniAutor: George Cristea:
        Potrivit lui Cătălin Drulă, anul acesta ar urma să fie recepționați circa 35 de kilometri de autostradă și aproape 58 de kilometri de drumuri expres." Adica, un total de 93 km. S-au deschis traficului 52 km, fara Drula .
        • -7 (15 voturi)    
          Recunosc ca l-am crezut si eu pe mincinos (Miercuri, 29 decembrie 2021, 16:22)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui atc

          . Si eu am pus botul la basmele partidului nUSR ce ar trebui sa se cheme Uniunea Anti Romania. Imi cer scuze pentru asta.
          • 0 (2 voturi)    
            Usurel Uselistilor ca #vavedem (Joi, 30 decembrie 2021, 11:52)

            gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

            Diferenta inseamna cei 40 de km din DX 12 care sunt aproape gata minus 3 pasaje intarziate din niscavai motive birocratice, pe care Drula nu mai avea cum sa le rezolve dupa 1 septembrie cand n-a mai fost ministru, in rest s-a inaugurat tot ce era prevazut. Altceva e ingrijorator, dupa plecarea lui Drula proiectele aflate in pregatire au incetinit, Ex A7, Pitesti- Sibiu Lot 3, A8 , studiul de fezabilitate Comarnic- Brasov.
        • -3 (7 voturi)    
          haide baaah (Miercuri, 29 decembrie 2021, 19:27)

          FCX [utilizator] i-a raspuns lui atc

          ca drula a plecat de cateva luni. Intreaba-l de-acum pe Grindeanu.
    • +3 (17 voturi)    
      Care prioritate? (Miercuri, 29 decembrie 2021, 11:49)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Poate pentru tine, dar nu si pentru transportatori. Comarnic-Brasov este drum turistic, nu face parte din niciun plan european si prin urmare nu primeste bani de la UE. Vrei sa o faci sa te plimbi mai usor pe Valea Prahovei? O faci cu resurse 100% romanesti ptr ca UE nu da bani pe asa ceva.
      Prioritatea UE este culoarul 4 european (adica Arad-Sibiu-Pitesti-Buc-Constanta), nu drumurile turistice catre munte.
      • +2 (12 voturi)    
        Vorbesti ca sa te afli in treaba? (Miercuri, 29 decembrie 2021, 12:52)

        gio13 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Mai terminati cu tampenille astea ca Bucuresti- Brasov e doar drum turistic, pana la urma leaga Capitala de unul dintre cele mai importante orase din Romania. plus asigura legatura Bucuresti spre Targu Mures ori tinutul secuiesc. A3 Comarnic- Brasov e in Master Plan si primeste finantare europeana, de altfel primul sector (Cristian- Rasnov) inaugurat anul trecut a fost finantat din fonduri UE iar centura Comarnic (parte a A3) este de asemenea aprobata pt fonduri UE.
        • -4 (8 voturi)    
          Pentru UE marea prioritate este Sibiu-Pitesti si (Miercuri, 29 decembrie 2021, 14:29)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui gio13

          nu Comarnic - Brasov. Tu poti sa o pui pe ce master-plan vrei tu (master plan facut de Dragnea si Ponta), insa aceasta autostrada nu se afla pe lista de prioritati a UE. Da, UE iti poate da bani ptr ea, ca iti da ptr ca in ultima instanta iti da bani ptr orice vrei sa contruiesti, dar nu insista pe langa tine sa o faci. Si daca UE nu insista, ai nostri nu se baga sa o faca.
          Asa cum am spus mai sus, tronsonul Comarnic-Sinaia este gol pe timpul saptmanii, si super-aglomerat in weekend. Asta nu inseamna ca e drum turistic? Prin comparatie, pe tronsonul Rm. Valcea- Sibiu nu poti sa respiri de ce aglomeratie este de luni pana vineri (vad tiruri din toata Europa pe acolo). Deci, dupa logica ta, care e mai important ptr transport?
          • +6 (8 voturi)    
            Comarnic- Brasov nu e moft. (Miercuri, 29 decembrie 2021, 15:23)

            gio13 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            1.Mai sus ziceai ca citez "si prin urmare nu primeste bani de la UE" iar acu zici ca primeste... Asa cum am spus o prima sectiune, "ciotu" Cristian- Rasnov chiar a fost facut pe bani UE
            2. Comarnic- Sinaia are trafic si in mijlocul saptamanii, este printre cele mai aglomerate drumuri din Romania. Sunt si foarte multe camioane. http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/781/10387/10416103/3/harta-trafic-rutier.jpg
            3. Care e problema cu "drum turistic"? Turismul este o ramura importanta a economiei, nu un moft cum il prezinti. O zona turistica trebuie sa fie deservita de o infrastructura corespunzatoare.
            4. Desigur, Sibiu- Pitesti este prioritara, nu am contestat asta, dar urmatoarea ca prioritate este Brasov- Comarnic. La Brasov va fi o intersectie de autostrazi Sibiu- Brasov- Bacau cu Bucuresti- Brasov.
            • -3 (5 voturi)    
              Tu intelegi ca, Comarnic - Brasov nu este (Joi, 30 decembrie 2021, 10:27)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui gio13

              Core Network? Asta a fost gaselinta lui Ponta, ca sa isi faca autostrada pe langa vila lui de la tara. In realitate ptr UE aceasta autostrada nu are nicio relevanta.
              Romania nu e in stare sa faca simultan 2 autostrazi de anvengura (adica si Pitesti-Sibiu si Comarnic-Brasov).
              Tu zici ca e prioritara? Chiar daca sunt bucurestean si m-ar avantaja sa merg pe autostrada pana la Sinaia-Busteni, recunosc ca mai importanta este autostrada Moldovei decat Comarnic-Brasov din simplu motiv ca pe DN2 este carnagiu din cauza aglomeratiei. Comarnic-Brasov este costisitoare, dar nu cea mai importanta in momentiul de fata.
              Tu cred ca ai un interes particular (poate stai in zona, precum Victor Ponta), de tot o dai cu Comaric-Brasov.
              • -1 (3 voturi)    
                Ai verificat valorile de trafic? Iti dau harta sa (Joi, 30 decembrie 2021, 12:20)

                gio13 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                N-am nici un interes, ma iau dupa valorile de trafic, A 1 Comarnic- Brasov este in top, poate ai observat ca e depasita ca trafic, coloane de masini care stau efectiv pe loc etc. Si nu incepe ca-s "turisti", adica o specie umana care n-ar avea dreptul (dupa parerea unora) la infrastructura rutiera decenta.
                Si ce legatura are cu autostrada Moldovei? aia se face prin PNRR, absolut nici o legatura, nu vad de ce o aduci in discutie.
                Pitesti- Sibiu este in constructie (2 loturi din 5) al 3lea lot e semnat, al 4lea e ca si semnat, al 5 lea in faze de licitatie, in acelasi timp Comarnic- Brasov e la nivel de SF refacut care inca nu s-a predat, nu le vad ca si facute in acelasi timp, , oricum am fost clar: DUPA Sibiu- Pitesti urmatoarea prioritate ca trecere montana este Comarnic- Brasov si n-o zic eu, o zic valorile de trafic.
                Sau poate vrei sa ne prinda 2040 tot cu coloane infinite si 7 ore pana la Brasov, mama ei de tara dezvoltata si civilizata care nu e in stare sa faca o autostrada.
                Vrei harta cu valorile de trafic medii zilnice sa vezi cat de inrosit este Comarnic- Brasov?
                • +1 (1 vot)    
                  din intamplare merg des la Sinaia ptr (Vineri, 31 decembrie 2021, 9:29)

                  bancher [utilizator] i-a raspuns lui gio13

                  ca am cazare acolo. Nu mai merg sambata si duminica ptr ca e plin de masini mici, gen turisme. merg de miercuri-joi pana duminica. Si cum crezi ca este Sinaia in timpul saptamanii? Este goala ca si statiune, gasesc loc de parcare chiar si langa parc. In schimb, de vineri seara si pana duminica se aglomereaza totul, si e plin de turisme. La fel intre Sinaia-Poiana Tapului-Busteni-Azuga, numai masini mici si SUV-uri de oras vad. Cum poti sa spui ca nu e drum turistic? Da, este rosu, dar e rosu de la BMW-uri si alte masini de turisti aflati in trafic.Nu e rosu de la TIR-uri pt ca ele merg pe A1.
                  Pe mine m-ar avantaja sa se faca acolo autostrada, dar nu se va face ptr ca nu e considerata prioritara (exact din motivul de mai sus).
                  Cand se va face, te rog sa ma anunti pe forum, iti trimit o sticla de sampanie in orice pachetomat din tara vrei tu. Dar iti spun eu ca nu se va face ptr ca nu sunt interese.
    • +2 (4 voturi)    
      Com.-Bv. (Miercuri, 29 decembrie 2021, 12:53)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Poate niste "ocolitoare" de orase in urmatorii 10 ani - ce se vor putea introduce in a.s. in urmatoarea suta de ani - ar mai usura traficul de week-end.
    • -1 (9 voturi)    
      Bucuresteni (Miercuri, 29 decembrie 2021, 13:04)

      Gicone [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Sorry, dar nu cred ca ai dreptate. Prioritatea e business-ul, nu zecile de mii de "bucuresteni" ce blocheaza weekend de weekend orasele de pe Valea Prahovei pentru turism. E sadism (sa nu ii zic prostie) sa stai ore intregi in propria masina, stiind ca ai trenuri rapide din Bucuresti spre Predeal si Brasov, atunci iti meriti soarta. Oricum, in timp (nu mult, 10-15 ani), dupa capul meu sec, Carpatii ar trebui traversati cu autostrazi si cai ferate rapide, si prin Drobeta Turnu Severin - Orsova, si pe Valea Oltului, si pe Valea Prahovei, si prin Targu Secuiesc - Onesti Bacau, si prin A8 (traseul aici ramane de vazut, dinspre Targu Mures spre Iasi). Este vital pt RO sa aiba infrastructura moderna peste tot in tara.
      • +7 (9 voturi)    
        Turismul după părerea Dvs (Miercuri, 29 decembrie 2021, 13:54)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

        nu constituie o afacere? Sunt țări care preponderent din asta trăiesc.
      • +4 (4 voturi)    
        Traversarea Carpatilor (Miercuri, 29 decembrie 2021, 14:45)

        Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

        Traversarea trebuia făcută acum 15-20 de ani, nu peste 15 ani. Sau poate guvernele "patriotice" pline de "Romani Mari" de după revolutie până in prezent au considerat ca Unirea a fost ceva artificial, și nu merita sa bagi bani în ceva provizoriu.
        • 0 (0 voturi)    
          asta este rezultatul faptului ca cele 3 tari (Joi, 30 decembrie 2021, 10:31)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

          romane au trait separate pana in anul 1918; nu exista drumuri de legatura intre cele 3 mari provincii (Moldova., Ardealul si Tara Romaneasca). Se circula bine in interiorul provinciilor, dar cand e sa treci din una in alta este jale, se trece tot prin punctele in care existau clasicele vami de intrare in imperiul austro-ungar.
      • +4 (6 voturi)    
        Prioritati.. (Miercuri, 29 decembrie 2021, 15:34)

        gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

        Prioritatea este imbunatatirea infrastructurii pe directiile unde DNurile sunt depasite, iar soseaua Comarnic- Brasov ori este aglomerata ori este de-a dreptul blocata de masini. Simplu fapt ca "zecile de mii de bucuresteni" raman blocati in trafic asta inseamna ca infrastructura e depasita si e nevoie de autostrada. Deci sper ca ti-e clar acu, valorile de trafic stabilesc imbunatatirea infarstructurii si nu orasul de provenienta a masinilor.
      • 0 (4 voturi)    
        Raspunsuri... (Joi, 30 decembrie 2021, 10:07)

        Gicone [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

        @ploiesteanu - turismul e un business cat se poate de ok, dar nu in conditiile in care practic orasele de pe Valea Prahovei sunt blocate. Altii au cote, pentru ca sa mai poate respira localnicii: Amsterdam, Barcelona, Venetia au cote de turisti, nu mai pot trai din cauza lor, sunt prea multi. Aduc bani, dar nu e ok ca-s prea mutli.
        @Razorxyz - nu am votat PSD niciodata, am trait zeci de ani in Sinaia, stiu precis ce inseamna agresiunea "bucurestenilor" asupra vietii localnicilor, cam de la Comarnic pana dincolo de Predeal viata unui localnic poate fi un calvar, orasele sunt practic blocate), am o varsta, si ma gandesc sa emigrez. Intrebati-i pe cei ce au votat si continua sa voteze hotii/incompetentii de ce nu avem infrastructura moderna in toata RO, trebuia sa o avem de mult, zic eu, si discutia asta nu mai avea loc, puteam discuta despre panselute de exemplu. Asta e poporul nostru ce voteaza/lipseste masiv de la vot.
        @gio13 "Exportul" ambuteiajelor nesfarsite din minunatul Bucuresti in alte locuri din RO (la mare vara si la munte aproape weekend de weekend) nu face obiectul discutiei. Voi nu sunteti un exemplu bun. Sunteti incapabili de a pricepe ca "toti va faceti rau la toti", folosindu-va masinile pesonale, si astfel Buc este printre cele mai aglomerate, poluate, etc capitale din lume. Ce imbunatatire a infrastructurii se poate face in Buc? Sa renuntati la masinile personale, poate, ca sa nu mai fie orasul sufocat. Da, pe Valea Prahovei ar fi cazul unei autostrazi, asa e. Raman la parerea ca, dintr-un weekend in care ai maxim 40 de ore disponibile, vreo 8-10 ore sa stai in masina ta smechera ca sa mergi/te intorci la munte/de la munte e dovada de sadism si prostie. Toti ne facem rau la toti. Eu as cumpara un compartiment smecher intreg intr-un tren, si in 2 ore as fi la munte, la vila mea smechera, cu taxi smecher asteptandu-ma in fata garii. Dar nu asa se poate vedea "valuarea" "bucurestenilor", si "succesul" lor in viata. Asta e deja alta discutie.
        • 0 (0 voturi)    
          De la "valuarea" mea te informez.. (Joi, 30 decembrie 2021, 15:06)

          gio13 [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

          bossulica, ca ambuteiajele bucurestenilor se datoreaza unei infrastructuri necorespunzatoare unui oras de 2.5 mil locuitori si nu unei mentalitati gresite, cum in mod superficial acreditezi.
          Nu rezulta de nicaieri ca in alte orase/ regiuni gradul de folosire a altor mijloace de transport (ex tren, autobuz etc) vs masina este mai ridicat plus ca legatura cu mentalitatea este fortata.
          Nu am ceva impotriva trenului, dar el nu poate substitui masina personala mereu, pot fi 1000 de motive, bagaje multe, familion mare, copii mici, distanta mare de la gara pana la destinatie, avantajul de a te putea misca intre statiuni dupa bunul plac dar si de a nu depinde de oraru trenurilor. Du-te la ski si cara-te cu skiuri si klapari pe tren, autobuz , taxi, sau de la hotel pana la partie sa vezi ce comod e.
          Deci nu are legatura cu "valuarea" "bucurestenilor", si "succesul" lor in viata.
          Exista ambuteiaje si pe alte rute, mi se pare f aglomerat de ex Brasov- Sibiu si necesita autostrada, dar tot bucurestenii sunt vinovati probabil.
          La Bucuresti problema ambuteiajelor se va (mai) rezolva cand orasul va avea centura/ centuri corepunzatoare si drumurile radiale promise de legatura cu cartierele. Plus dezvoltarea retelei de metrou si scumpirea parcarilor in centru, masuri care vor face face mai multa lume sa renunte la masina.
    • -4 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 29 decembrie 2021, 13:21)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Bucuresti-Brasov e o fumigena lansata de Ponta, care evident avea in spate niste grupuri de interese. Deocamdata toate studiile arata ca e suficienta Sibiu-Pitesti, care poate prelua traficul de marfa, iar DN1 cu unele modernizari poate sa ramana cu trafic usor si turistic. Cele doua autostrazi s-ar canibaliza, si nu e de mirare ca nicio firma privata n-a fost dispusa sa investeasca. Disponibilitatea de investitie a mediului privat e testul suprem de rentabilitate, daca nu exista, e clar de ce. Ce au incercat sa faca, si n-au reusit decat partial, a fost sabotarea Sibiu-Pitesti pentru a avea monopol si a directiona banii dupa interesele lor. Cat ne-a costat, si ne costa in continuare, intarzierea de cel putin 10 ani e alta poveste.
      • -1 (3 voturi)    
        Privati? (Miercuri, 29 decembrie 2021, 17:06)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Cunosti vre-o firma privata care a investit intr-un km. de a.s. in Romania? Doar chinezii au fost de acord cu un PPP dar au fost rejectati la ordinul stapanilor!
        • -1 (3 voturi)    
          ... (Miercuri, 29 decembrie 2021, 17:46)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Nu cunosc "v-reo" firma care sa investeasca in drumuri. Cum sa investeasca cineva cand ai concurenta gratuita din partea statului? Daca ar fi fost rentabile doua autostrazi, constructorul privat nu ar fi avut nicio problema sa o faca (sunt atatea tari in care exista). Dar studiile aratau ca nu-si recupereza banii in 50 de ani. Asa ca respectivul privat avea tot interesul ca Sibiu-Pitesti (care ar fi fost fara taxa) sa nu se construiasca. Iar politicienii in frunte cu Ponta si PSD au facut tot posibilul sa blocheze acest proiect care trebuia sa fie gata in 2015 (sa zicem 2018-2020). Astazi s-ar fi circulat pe ea daca nu erau deciziile politice, banii erau asigurati de UE.
          • +2 (2 voturi)    
            Hai la subiect! (Miercuri, 29 decembrie 2021, 18:21)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

            Multumesc pentru corectura gramaticala.Da' pe subiect te cam balbai.
            N-am inteles, pe logica ta, de ce chinezii ar fi vrut sa participe la PPP? Cu taxa pe a.s. S-ar fi circulat pe ea azi daca stapanii din UE n-ar fi interzis chinezii pentru slugi.
            • -2 (2 voturi)    
              ... (Miercuri, 29 decembrie 2021, 19:25)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui atc

              Pentru ca era parteneriat public-privat (cu sau fara ghilimele). Daca autostrada avea taxa (asa era prevazut) toata lumea ar fi folosit Sibiu-Pitesti (care era gratis), deci nu-si recuperau banii. Si atunci (cu sprijin politic) au sabotat Sibiu-Pitesti. Altfel era gata demult, si inca pe gratis, cu banii UE. Noi trebuia doar sa zicem da, si sa punem mana la treaba.. Au preferat sa pierdem 10 ani, sa pierdem finantarea UE, doar ca sa-si impuna ei favoritii. Ca de platit, platim noi...
              • +3 (3 voturi)    
                Ce tare! (Miercuri, 29 decembrie 2021, 19:52)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

                Deci tu, ca sa te duci de la Buc./ Pl. la Sinaia, Predeal , Bv sau in secuime, ai fi luat-o prin Sibiu, ca e gratis? Ca orele si benzina-n plus nu costa!
            • +2 (4 voturi)    
              du-te bre d-acilea cu chinezii. (Miercuri, 29 decembrie 2021, 19:31)

              FCX [utilizator] i-a raspuns lui atc

              vezi ca sunt unii prin Muntenegru care s-au incurcat cu aia si acum nu stiu cum s-o scoata la liman. Tu ai impresia ca chinezii nu mai pot de dezvoltarea ta? Fii serios. https://www.hotnews.ro/stiri-international-24825966-muntenegru-autostrada-chineza-ameninta-falimenteze-statul-balcanic.htm
              • 0 (0 voturi)    
                mai incearca, poate... (Joi, 30 decembrie 2021, 9:10)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui FCX

                Incearca sa si intelegi ce citesti:
                - o a.s n-are cum sa falimenteze un stat! Statul MN s-a intins mai mult decat ii e plapuma; adica s-a imprumutat fara sa aiba resurse de plata a datoriei.
                - mai afla si ca a.s. A1 - Lot 3 ( 31,33 km) costa cat cea din MN ( 41 km.) , adica cu 25% mai scump Eur./km. Si mai uita-te si ce viaducte au construit acolo chinezii.
                - daca nu te-ai prins pana acu': in afara de tine, nimeni ( nu numai chinezii) nu e interesat de dezvoltarea ta.; ci de banii tai.
    • +6 (6 voturi)    
      Pe ce loc e Romania in Europa la nr km autostrada (Miercuri, 29 decembrie 2021, 15:15)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Comparatia de baza intre tari, in ce priveste autostrazile si drumurile expres (in regim de autostrada) e aceea a lungimii retelei respective.
      Exista si calcule mai complexe, legate de densitatea drumurilor (in functie de suprafata tarii, populatie, etc) si de calitatea lor (e un clasament aparte, cu multe surprize de altfel).

      La nr.km dati in folosinta (peste 960), Romania se situeaza in acest moment pe locul 21 in Europa si pe locul 17 intre tarile UE.
      Si in 2022 ramanem pe acelasi loc (chiar daca atingem sau trecem pragul de 1.000 km), pt ca pe 20 e Danemarca cu 1.200 km.

      Dupa noi se afla Serbia, Finlanda, Bulgaria, Norvegia, Slovenia, Slovacia, etc (in general tari mai mici).
      Cu 0 km de autostrada la sfarsit de 2021 avem Islanda, Lituania, Moldova, Muntenegru, Letonia, Armenia, etc.

      Cele mai mari retele de autostrazi din Europa le au in ordine Spania (peste 17.000 km), Germania (13.000), Franta (circa 12.000), Italia (6.700), UK (3.500), apoi Turcia, Portugalia, Olanda, etc.

      La calitatea retelei (ce include evaluarea infrastructurii, a dotarilor, a gratuitatii eventuale, etc) pe primele locuri in Europa se afla Olanda (gratuit), Elvetia, Austria, Portugalia, Spania, Danemarca.

      In acest moment in Romania se afla in diferite stadii de executie circa 380 km autostrazi si drumuri expres, vor fi dati in folosinta in anii urmatori (maxim pana in 2026 cele din PNRR), iar alti circa 400 km sunt in proiectare, studii de fezabilitate, licitatii, etc.

      Lucrurile se misca in directia buna, dar trebuie eforturi de monitorizare permanenta a functionarilor implicati si a constructorilor, precum si schimbari in legislatie care sa reduca drastic motivele si durata contestatiilor (o practica a concurentilor pt a se sabota intre ei).

      Vom vedea ce va reusi acest guvern de alianta social-liberala (PSD-PNL-UDMR) si daca va completa reteaua rutiera si cu infrastructura feroviara modernizata.
      • +3 (3 voturi)    
        Optimism (Miercuri, 29 decembrie 2021, 17:15)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        "...se afla in diferite stadii de executie circa 380 km (sunt cca. 530 -n.m.) autostrazi si drumuri expres, vor fi dati in folosinta in anii urmatori (maxim pana in 2026 cele din PNRR),...". De unde acest optimism? Din hartiile guvernantilor? Ca realitatea ( 53km./an in 18 ani de constructie a.s + DX) e alta! Cum crezi ca se vor finaliza cei 320 km. A7 pana in 2026 in stadiul in care sunt azi?
      • +1 (1 vot)    
        Corect! (Joi, 30 decembrie 2021, 9:17)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Exista si calcule mai complexe, legate de densitatea drumurilor (in functie de suprafata tarii, populatie, etc)"
        Pai, cam pe-aici e problema: nu lungimea a.s. conteaza, ci densitatea lor; ele sunt facute pentru oameni si nevoile lor, nu pentru statistici, Si aici ne intrec toti vecinii din UE, inclusiv bulgarii
    • +3 (3 voturi)    
      Mda (Joi, 30 decembrie 2021, 0:55)

      Tony_K [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Din comentariile “cunoscatorilor, turismul e o rusine, de ce sa facem o autostrada catre munte ca romanii sa cheltuie banii in tara, nu? Ce gandire de oameni cu minte scurta. Mai bine cheltuim 2 miliarde de euro pe metro la Cluj cand se stie ca si ala de la Bucuresti merge pe paguba in fiecare an. Este si o statistica, care evidentiaza traficul greu pe dn1, cel mai circulat drum din tara. Dar pentru cei cu mintea ingusta, poate si soferii de camion merg pe valea Prahovei la plimbare. De aia “merg” asa cum merg in tara asta.
      • 0 (0 voturi)    
        Metroul ala e o idee buna, numai sa il faca (Duminică, 9 ianuarie 2022, 19:53)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui Tony_K

        Locuiesc in Cluj si cred ca (daca se va face) metroul ala nu va fi gaura neagra. Din urmatoarele motive:
        - liniile de autobuz care se suprapun cu traseul viitor al metroului sunt arhipline, de dimineata pana seara; deci cererea e extrem de mare
        - clujenii sunt obisnuiti sa plateasca mai mult pe transportul in comun, biletele de autobuz sunt de ani buni mult mai scumpe ca in B; deci ar putea pune un pret mai mare pe bilete/abonamente
        - Ctp Cluj e pe profit de ani buni, si investeste constant - dovada ca se poate face profit din transportul in comun din Cj
        - transportul in comun nu are o conotatie negativa printre clujeni

        Parerea mea e ca metroul ala ar avea un succes enorm, mai ales ca nu va fi un metrou cu capacitate mare, ca cel din capitala.
  • +2 (6 voturi)    
    Din toate comentariile (Miercuri, 29 decembrie 2021, 14:08)

    ploiesteanu [utilizator]

    se observă că nu considerați turismul o prioritate națională, deși sunt state care trăiesc aproape numai din turism. vedeți în mod eronat o autostradă a "distracției bucureștenilor îmbuibați" care-și petrec sfârșitul de săptămână la munte. Apoi intervine factorul politic, Ponta, Năstase, PSD vor această autostradă, opoziția nu. În prioritățile economice, politica ar trebui să dispară. Varianta mărfarului care să satisfacă traficul industrial pe Comarnic - Brașov , tot atât de bine ar putea fi invocată și pe Pitești - Sibiu.
    • 0 (8 voturi)    
      din contra.. (Miercuri, 29 decembrie 2021, 16:37)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Eu consider turismul o prioritate personala.
      De aceea perfer sa merg in locuri in care pantofarii nu pot ajunge cu masina. Pentru ca au prostul obicei sa care dupa ei gratarul si boxele din care rasuna manele, apoi lasa in urma un morman de gunoaie. Daca ar fi fortati sa mearga la picior, 4-5 ore pana pe platou, sigur nu ar mai putea cara dupa ei atata mizerie.

      Marfarul traverseaza prin Valea Oltului pentru simplul motiv ca diferenta de altitudine este mult mai mica. Oltul a sapat un culoar prin munte. Prahova nu curge prin Brasov. Macar atat ar trebui sa stie un ploiestean... ;)
      • -2 (6 voturi)    
        Uitați-vă la autostrăzile elvețiene (Miercuri, 29 decembrie 2021, 20:01)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        https://www.alamy.com/stock-photo-traffic-transportation-switzerland-motorway-highway-card-borders-146886518.html Dar ăia nu umblă cu grătarul în spate, și nu fac gunoaie, deci merită autostradă și șosele până aproape de pârtie.
        • +4 (6 voturi)    
          De cate ori ai fost in Elvetia? (Joi, 30 decembrie 2021, 2:46)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          Asteapta tu sa-ti faca elvetienii autostrada pana la Davos, Zermatt sau St Moritz.
          Intre timp toti turistii merg cu trenul. Luxul civilizatiei..
          • +1 (3 voturi)    
            Ia uite aici drumuri prin munți (Joi, 30 decembrie 2021, 10:03)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            https://expertworldtravel.com/epic-roads-drive-passes-switzerland/ Nu mă înțelege greșit, eu nu vreau șosea până la vârful Omu, Elvețienii au autostrăzi până în apropierea zonelor turistice de unde poți folosi mai departe alte căi rutiere.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu e chiar asa (Duminică, 9 ianuarie 2022, 19:57)

              vidra [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

              Elvetienii au pana si multe orasele unde e interzis accesul masinilor. Iar legat de drumuri, multe sunt accesibile doar cu trenul.

              Problema noastra la Valea Prahovei e ca se suprapune drumul care leaga 3 orase importanta (Brasov cu Bucuresti-Ploiesti) cu cel de turism care trece prin atatea statiuni... ideal ar fi ca autostrada aia sa nu strice statiunile si sa se gaseasca o solutie cat mai finuta.
          • +2 (6 voturi)    
            serios? (Joi, 30 decembrie 2021, 10:44)

            gio13 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            boss, autostrada va fi intre Capitala si Brasov, important centru industrial din centru tarii si intersectie de drumuri intre sud, est si vest. Nevoia de autostrada este data de valorile de trafic care sunt mult peste un drum 1+1 cum este acum DN1 intre Comarnic si Brasov iar restul comentarilior sunt de prisos. Cand un drum este depasit ori maresti nr de benzi si faci bypassuri localitati- nefezabil in cazul DN1 ori faci drum nou (autostrada ori 2X2). Faptul ca tu crezi ca turistii nu merita drumuri decente si in consecinta "sa mearga cu trenu" sau ca "imbuibatii de bucuresteni" nu merita autostrazi este opinia ta, sectorul turistic angajeaza sute de mii de oameni iar constributia la PIB directa sau indirecta era de vreo 15 mld de euro inainte de pandemie.
            • +1 (3 voturi)    
              foarte serios (Joi, 30 decembrie 2021, 12:51)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui gio13

              Intamplator, si eu sunt nascut si crescut in Bucuresti.. ;)
              Cand un drum este "depasit" (ai vrut sa spui ca este utilizat peste capacitatea maxima, suprasaturat?.. "boss"..) mai intai analizezi motivele. DN1 nu este algomerat de bucuresteni care vor sa mearga la Brasov, nici viceversa. De cate ori ai ramas blocat pe serpentine la Timisul de Sus? Sau nici nu stii unde e?..
              Daca ai putea sa ajungi cu trenul in conditii decente in statiunile turistice, de ce ai mai lua masina? Trebuie neaparat sa cari cu tine la munte 5 valize si frigiderul?..

              Valea Prahovei este relativ ingusta in zona statiunilor turistice. O autostrada inseamna zgomot si poluare. Asa vezi tu sectorul turistic? Cu autostrazi pe munte si pantofari care merg cu masina pana la pensiunea din varful platoului? Ala nu e turism. Daca iti place sa mergi la munte, nu incerca sa schimbi muntele. Incearca sa-l lasi asa cum l-ai gasit. Ca de-aia ti-a placut..
              • 0 (2 voturi)    
                Câți ani ai nepoate? (Joi, 30 decembrie 2021, 14:09)

                ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Când bați spre 60 - 65 și vrei să urci pe munte cum faci? Cu rucsacul în spinare urci voinicește? Așa vrei să-i vezi tu pe toți turiștii? Ai o obsesie ca toți habarniștii, o imagine deformată asupra turismului și mai ales ai obsesiv în minte pictograma nesimțitului care aruncă multe gunoaie, urcă cu grătarul în spate și pune manele. Nu toți suntem așa măi vere. Iar ăsta nu e un motiv să nu faci o autostradă. Gândești îngust, gândești după clișee.
                • 0 (2 voturi)    
                  rotfl.. (Joi, 30 decembrie 2021, 15:11)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

                  daca vii cu lacrimogenele astea e clar ca stai toata ziua cu gura cascata pe latrine tv. zici sa facem sosele in varful muntelui, ca sa mearga si pensionarul care nu gandeste dupa clisee?.. ;))
                  • 0 (2 voturi)    
                    Ai spus latrine (Joi, 30 decembrie 2021, 15:45)

                    ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    m-ai băgat în politică, m-ai asimilat psd-ului care vrea autostradă până la Vârful Omu. Autostrada e mult mai mult decât mofturile politicienilor trecători pe la guvernare. Când vei înțelege că atunci când sunt în joc interesele țării trebuie ca politica să fie lăsată deoparte, mai stăm de vorbă. A3 leagă orașe a căror contribuție la PIB-ul țării e semnificativă, București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Cluj - Oradea. Iar de la Făgăraș o poate lua și spre Sibiu - Timișoara. Dar unii nu vor să se construiască A3 pentru că ar urca pe traseele turistice montane, maneliști cu grătarul în spinare.
                    • +1 (3 voturi)    
                      Insisti cu argumente false.. (Joi, 30 decembrie 2021, 20:22)

                      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

                      Din Bucuresti spre Transilvania se va circula pe Valea Oltului. Indiscutabil. Nici macar nu exista planuri de autostrada care sa mearga mai departe de Brasov spre TgMures. Pentru traficul Bucuresti - Brasov este suficient DN1. Dovada ca nu sunt niciodata probleme cu traficul dupa Predeal, nici macar in weekend.

                      A3 se va construi oricum. Conteaza cand si cum.
                      "Interesele tarii" dicteaza utilizarea optima a resurselor limitate pe care le avem. In acest caz, A3 este un moft pentru pantofari. Cu o fractiune din cele ~3mld de euro necesare pentru continuarea A3 de la Ploiesti pana Brasov se poate rezolva mult mai rapid problema turismului prin reconditionarea caii ferate pentru viteze de ~150km/h si achizitia de garnituri de tren moderne.
                      Transportul de marfa pe acest culoar este irelevant ca volum. Nu justifica investitii de miliarde. Cand va fi gata A1, transportatorii vor prefera oricum culoarul ala.
              • -1 (3 voturi)    
                Da, "depasit" inseamna ca este utlizat peste (Joi, 30 decembrie 2021, 15:22)

                gio13 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                capacitate, cum de ti-ai dat seama?

                "Daca ai putea sa ajungi cu trenul in conditii decente in statiunile turistice, de ce ai mai lua masina? Trebuie neaparat sa cari cu tine la munte 5 valize si frigiderul?.."
                Pai masina iti permite sa te misti in voie intre statiuni, sa nu mai depinzi de orarul trenului, sa nu cari bagaje, familion etc pe tren, trenul nu te duce la destinatie, etc etc avantajul masinii este evident.

                PS: Nu tin sa fie autostrada pentru statiuni, dar autostrada intre Bucuresti si Brasov se impune, ai trafic destul de mare si dincolo de partea turistica, circula in timpul saptamanii, in afara sezonului turistic sa vezi trafic, camioane, sau nu vezi din cauza obsesiei pentru turisti?
                Deci cum spuneam, din punctul meu de vedere se poate face autostrada cu acces limitat spre statiuni si care sa preia traficul spre Brasov iar restul sa ramana pe DN1, cu conditia ca DN1 sa fie upgradat cu centuri, Azuga, Busteni, Predeal etc, de preferinta 2X2, sau ca sa-ti facem tie pe plac 1+1 ca "se strica muntele".
                • +1 (1 vot)    
                  pantofarii in actiune.. ;) (Joi, 30 decembrie 2021, 15:47)

                  JohnnyBrav0 [utilizator] i-a raspuns lui gio13

                  Dupa cum spuneam, autostrada pantofarilor. Tu nu vrei sa mergi pe munte, doar vrei sa te plimbi cu masina intre statiuni. E clar ca nu mergi pe munte din simplul fapt ca ti se pare prea mult de mers de la gara pana la cazare.
                  Nu exista loc de centura, autostrada sau DN1 cu 2 benzi pe sens in statiuni decat daca se demoleaza statiunile. Se poate face tunel in munte. Cu asta as fi de acord. Dar sa fie autostrada privata, cum vroia Ponta. Si sa platiti taxa la privat sa va iasa pe nas...

                  Transportul de marfa se face prin Valea Oltului pentru simplul motiv ca este mai ieftin cand ai zecile de tone in remorca, avand in vedere diferenta de nivel dintre Pasul Predeal si Defileul Oltului.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Nici macar atat (Joi, 30 decembrie 2021, 18:56)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBrav0

                    Ponta vroia PPP - sa plateasca statul diferenta daca nu se strang banii de la pantofari.
  • -5 (7 voturi)    
    Sud-istii se dezvolta - iar Bucovina in saracie!? (Miercuri, 29 decembrie 2021, 14:10)

    Entiu [utilizator]

    Toate proiectele sunt focusate pe Sud! Bucovina ramine mereu in saracie.! Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Toate proiectele sunt focusate pe Sud. Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani!
    Moldova este lasata mereu in saracie, pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
    Ei isi fac acolo, in SUD, peste tot, autostrazi, la mare si munte... constructii deosebite, iar bucovinenii persista sa ramina mereuin saracie!
    • -2 (4 voturi)    
      pai normal.... (Miercuri, 29 decembrie 2021, 19:34)

      FCX [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      si dupa aia stau si urla ca ii trage Moldova in jos. Acum ajung la vorba lui Dodon, ca Republica Moldova ar trebui sa aiba granita la Carpati, oricum rumanii nu stiu ce sa faca cu regiunea estica a tarii.
      • +2 (4 voturi)    
        Lasa (Miercuri, 29 decembrie 2021, 21:58)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui FCX

        Lasa ca stie Dildon. Face fabrica de tractoare de unica folosinta, impreuna cu Batka. Si toti vor fi fericiti fiindca vor primi un balon de gaz ieftin de la Vova.
    • 0 (0 voturi)    
      Autostrazile se fac in ordinea cifrelor de trafic (Duminică, 9 ianuarie 2022, 20:06)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Tu sincer acum compari traficul pe drumurile deschise anul asta cu traficul din Bucovina?
      Da-mi un singur DN din Bucovina mai important strategic pt ROMANIA si cu cifre de trafic mai mari decat astea in lucru.

      Hai sa luam A10 ca exemplu: leaga nordul tarii de sud, tot traficul de pe A3 si A1 se gatuia de-a dreptul intre Sebes si Turda; inainte sa se inceapa A10 saptamanal faceam 4 ore pe cei 120km de la Cluj la Sebes. 4 ore! Asta cu traficul de prin 2016 (acum ar fi fost dezastru) si cu DN-ul pana in Turda liber, deci Cluj-Turda faceai in max 30 min dupa care restul (80km) in 3h30.

      Deci ce vorbim aici?
  • -3 (7 voturi)    
    Trebuie sa recunoastem... (Miercuri, 29 decembrie 2021, 19:23)

    FCX [utilizator]

    ca cel mai beton arata autostrazile din Moldova. Desert frateeeee. Mai ales ca acum mai e si papitoiul de Grindeanu la transporturi, e clar. Ce dreac o fi fost in capul lui Cuza, nu-mi dau seama:))))
    • +1 (5 voturi)    
      Vreți să vă lipiți de RM? (Miercuri, 29 decembrie 2021, 20:02)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui FCX

      Care-i planul?
      • +3 (5 voturi)    
        Planul e (Miercuri, 29 decembrie 2021, 21:55)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        Planul e sa voteze pesedeaua in continuare, sa plimbe icoana cu masina prin oras ca sa vina ploaia, sa pupe mortaciuni in timp ce se plimba in patru labe in jurul bisericii si sa-si bata nevasta dupa doua litre de tuica.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect! (Duminică, 9 ianuarie 2022, 20:08)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        Ii inteleg si eu ca vor autostrazi in Moldova dar nu e ca si cum se fac doar autostrazi care leaga vila lui Dragnea de vila lui Ciolacu, astea care se fac acum is mult mai importante strategic decat o autostrada care ne leaga de Chisinau. Ei nu inteleg ca fara autostrazile din Ardeal sau Sud nu ar avea la ce sa se lege.
  • +1 (5 voturi)    
    PNL si PSD nu vor voturi din Moldova (Miercuri, 29 decembrie 2021, 20:11)

    vlad.pe [utilizator]

    30 de ani cu PSD si PNL si regiunea Moldova inca nu este o prioritate pentru Guvernanti
    • 0 (0 voturi)    
      . (Duminică, 9 ianuarie 2022, 20:09)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Poate pt ca in astia 30 ani au dormitat si nu au terminat ce au inceput nici in restul regiunilor.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by