Autostrada A1 Sibiu - Pitești: O asociere din Turcia desemnată câștigătoare cu o ofertă de 860 mil. euro pentru unul dintre cele mai grele sectoare montane

de C.V.     HotNews.ro
Vineri, 31 decembrie 2021, 10:25 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada A1 Sibiu - Pitesti (pe sectiuni)
Foto: Hotnews
Singura ofertă depusă la licitația de 1 miliard de euro pentru proiectarea și execuția Secțiunii 2 Boița - Cornetu (31,33 km), parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești a fost declarată câștigătoare în ultimele zile ale anului de către Compania de Autostrăzi. Asocierea de firme turcești MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. va proiecta și construi tronsonul pentru 4,3 miliarde de lei (cca 860 mil euro).

Autostrada A1 Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2: Boița – Cornetu


Lungime: 31,33 km

Ofertantul desemnat câștigător: ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

Prețul contractului: 4.250.006.315,00 Lei fără TVA. (91% din valoarea estimată la licitație)

Durata de proiectare și execuție: 68 luni, din care 18 luni durata de proiectare și 50 de luni durata de execuție lucrări.

Durata de garanție: 120 de luni.

Această secțiune conține următoarele lucrări principalele:

- 49 de poduri și viaducte
- 7 Tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
- Ecoduct în zona localității Lazaret


31 de km cu 7 tuneluri și 27 de viaducte pe parcurs

Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare.

Licitația CNAIR a avut și componentă de precalificare pentru constructorii care ar fi vrut să depună oferte, iar ofertele vor fi adjudecate pe baza celui mai bun raport calitate - preț, componenta financiară contând 50%.

Pe e 23 iulie CNAIR anunța că șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria s-au precalificat pentru evaluarea finală la licitație.

1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

2. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. - YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.

3. ASOCIEREA AKTOR S.A. - RIZZANI DE ECCHER S.p.A.

4. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA

5. IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.

6. ASTALDI SPA

La depunerea finală a ofertelor, pe 20 octombrie, doar asocierea din Turcia condusă de Mapa Insaat Ve Ticaret a fost singura care a depus ofertă.



Notă: În documentația din licitație CNAIR spune că Secțiunea 2 are 31,33km lungime
---

Traseul în plan al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, secțiunea 2 Boița - Cornetu


Autostrada Sibiu - Piteşti intre km 13+170 – km 44+500, ce face obiectul prezentului caiet de sarcini, se desfășoară între localitățile Boita şi Cornetu si este descris in cele de mai jos.

km 13+170 – km 14+150 – secțiunea 1, lot 2

De la sfârșitul Lotului 1 Sectiunea 1, km.13+170, traseul se va continua pe curba existenta a Lotului 1 (curba cu raza de 950m) si va traversa valea existenta prin viaductul de la kilometrul 13+540 (pasaj ce va fi folosit si pentru realizarea conexiunii nodului rutier aferent autostrăzii Sibiu - Făgăraș), a cărei lungime totala este de 653m; acesta se termina la o distanta mica de la ieșirea de pe acest viaduct/pasaj, la km.14+150. Acest lot face parte din Secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu-Pitești.

km 14+150 - km 44+500 (km 39+578.51 - SF IPTANA 2008)

Stabilirea amplasamentului autostrăzii pe acest sector ridică probleme complexe atât de ordin tehnico-economic, cât mai ales privind impactul asupra mediului.

Alegerea unui traseu în această zonă a fost condiţionată de mai multi factori, precum: configurația terenului, structura geologică, reţeaua hidrografică, amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare, localități, căi de comunicaţii (în special DN 7 şi CF 201 Râmnicu Valcea - Sibiu).

Pe acest sector existenţa râului Olt, cu amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare a condus la stabilirea unui amplasament al autostrăzii, care să asigure stabilitatea versanților, prin menţinerea unei zone de protecţie împădurite.

Conexiune trasee km 14+150 – 17+670 (12+748.51)

Avand in vedere faptul ca traseele sectiunii 1 si sectiunii 2 au fost realizate in ani diferiti, de proiectanți diferiți, a fost necesara o zona pe care se se faca legătura intre aceste 2 trasee. Aceasta este zona de la km.14+150 pana la km.17+670.

Dupa zona nodului rutier al autostrăzii Sibiu – Pitesti cu Autostrada Sibiu-Fagaras traseul proiectat ocoleste pe la vest localitatea Boita, apoi intra în defileul Oltului in zona km 15+500. Pe zona de conexiune, datorita reliefului foarte accidentat, sunt necesare un număr de 8 structuri cu lungimi cuprinse intre 40 m si 400 m si 2 tunele, unul de 250m intre km.15+413 – km.15+663 si unul de 360m intre km.16+474 – km.16+834 realizand conexiunea cu traseul SF 2008 la km 17+670 (12+748.51).

Traseu menținut conform SF 2008, Km 17+670 – 44+500 (39+578.51)

Traseul se continua pe partea dreapta a raului Olt pana la km.22+400 (17+500).

Între km 22+400 (17+500) şi 23+650 (18+750) traseul se desfăşoară pe partea stângă a râului Olt, iar pentru evitarea sectorului sinuos al Oltului din zona Lazaret, traseul se va desfăşura pe partea stângă a DN7, până la km 25+700 (20+700), traversând zona muntoasă prin două tunele cu o lungime de cca. 1,4 km.

În continuare traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Olt, pe partea stângă a acestuia până la km. 31, unde va traversa dealul Urii, la vest de localitatea Cainenii Mari, printr-un tunel cu o lungime de cca. 1,58 km.

Traversarea se face şi pe sub valea Urii pentru a evita demolările construcţiilor existente.

În continuare traseul autostrăzii se menţine în lungul raului Olt, a lacurilor de acumulare Robeşti si Cornetu, pe partea stângă a acestora, până la km 44+500 (39+578.51), în zona localității Racovita unde traseul intră pe valea Baiaşului. În zona amenajării hidroenergetice de la Robeşti, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de cca. 0,9 km.

De asemenea, în zona km 36+000/40+900, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printrun tunel cu o lungime de cca. 0,45 km.

Sectorul Boita – Racovita (Cornetu) se finalizează înaintea nodului rutier propus pentru a face legătura cu DN 7 prin DJ 703M (Curtea de Argeş - Cornetu).

Din punct de vedere al amplasării, sectorul Boita - Cornetu se află până la km 25+222 (20+300) pe teritoriul administrativ al judeţului Sibiu şi secțiunea km 25+222 (20+300) – km.40+200/44+500 (39+578.31) pe teritoriul administrativ al judeţului Vâlcea.

Profilul transversal al autostrăzii are în general lăţimea platformei de 26,00 m din care:

- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,50 m = 15,00 m;
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,50 m = 2,00 m;
- banda mediană - 3,00 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 26,00 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, astfel lăţimea totală a profilului transversal al autostrazii la partea superioara fiind de 27,50 m.

În zona nodurilor, lăţimea platformei autostrăzii este de 28,00 m, prin adăugarea unui metru la lăţimea fiecărei benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m) care se transformă în benzi de accelerare-decelerare.

În zonele in care este prevazuta banda a III-a, lăţimea platformei autostrăzii este de 27,00 m, prin adaugarea unui metru la lăţimea benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m), aceasta transformandu-se in banda pentru vehicule lente.

În zona de munte, respectiv în defileul Oltului s-a adoptat profilul transversal cu lăţimea platformei de 23,50 m cu următoarele caracteristici:


- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,0 = 14,0 m
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,25 m = 1,00 m;
- banda mediană - 2,50 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 23,50 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, asfel autostrada avand o lăţime totală in profil transversal la partea superioara de 25,00 m.

Lăţimea tunelurilor este proiectata cu o parte carosabila de 8.5 m lățime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m şi trotuare.




---

Pe A1 Sibiu - Pitești se lucrează în prezent pe cei 13 km de la Sibiu la Boița și există contract semnat cu lucrări ce au început în 2021 pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș.

Pe secțiunea 4, Curtea de Argeș - Tigveni licitația s-a finalizat cu semnarea contractului pe 15 noiembrie cu austriecii de la PORR.


CITEȘTE ȘI:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















46336 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    E clar (Vineri, 31 decembrie 2021, 11:57)

    nick24 [utilizator]

    în cel mai bun caz acest segment va fi gata în 2032, iar restul prin munte 2035.
    Trebuie urgent făcut DN7D, care va face legătura între capetele autostrăzii, care vor fi gata primele, altfel vor fi segmente muzeu.
    • +8 (12 voturi)    
      În sfârșit se va construi (Vineri, 31 decembrie 2021, 14:20)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Până la bătrânețe poate vom putea circula până la Sibiu pe autostradă.
      Poate și pe cale ferată între Pitești și Sibiu prin Vâlcea.
      • -8 (8 voturi)    
        esti obsedat cu prostia aia de CF intre (Vineri, 31 decembrie 2021, 15:58)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        Pitesti si Rm Valcea.
        • +6 (6 voturi)    
          Din pacate .... (Sâmbătă, 1 ianuarie 2022, 0:56)

          danmarian [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          are MARE DREPTATE ! Aceasta cale ferata EAR APROAPE GATA in 1989 - DAR "gubrnele" de idioti - incepand cu "pitricsa APACA" sau A. Nastase - pungasul cu multe case si o matuse Tamara - au lasat sa fie FURATA bucata cu bucata - De fapt asa cum S-A FURAT CAM TOATA Romania : industrie, agricultura, irigatii, flota si ce dreaq au mai gasit to'arasii sa mai fure Pai de unde sa fi avut milioanele Nastase de si-a "cadorisit" loazele cu averi de multe milioane ? / Si pe unde ne uitam vedem averile uriase , rezultate NUMAI DIN FURT ale politicienilor PSD - de fapt fosi activisti din PCR si loazele lor !
    • +5 (5 voturi)    
      o afacere excelenta! (Sâmbătă, 1 ianuarie 2022, 13:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Cand ai un singur participant la licitatie, e clar ca ai primit oferta cea mai buna. ;)

      In vara, cand era Drula ministru am primit 6 oferte. S-a schimbat ministrul si subit la licitatie a ramas doar ala care trebuie sa castige...
      • +1 (1 vot)    
        Turcu´ are parandărăt barosan (Duminică, 2 ianuarie 2022, 12:25)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Faci caietu´ de sarcini să se înțeleagă cine tre´ să se înscrie, spre binele firmelor de asfaltare, ca să nu trebuiască să mai plătească și taxa de participare ca proștii. Bandiții ăștia au semnalele lor bine știute și toți care le cunosc se dau la o parte. Vine unul Drulă să facă pe cinstitu´ și să încurce afacerile pungașilor! Nu știe cu cine se pune. PSD-ul are manualele de furat concepute de Dragnea, PNL-ul de Tăriceanu. Două partide școlite în tâlhăritul banilor publici și comisioane babane de licitație.
  • +2 (14 voturi)    
    He he... vin tigeareții... (Vineri, 31 decembrie 2021, 12:10)

    Nyk1 [utilizator]

    ...să ne construiască autostrăzi!
  • +3 (11 voturi)    
    bafta constructorilor (Vineri, 31 decembrie 2021, 14:02)

    caine_cu_care_nu_te_poti_intelege [utilizator]

    Vor trebui sa aiba buzunarele desfacute cu hotii de pe aici nu se poate nici da buna ziua fara bani in buzunar.
  • -4 (18 voturi)    
    Si chinezii fac lucruri mai bune dacat turcii. (Vineri, 31 decembrie 2021, 14:16)

    alibaba_zeul_meu [utilizator]

    Ghinion!
    • +1 (1 vot)    
      adu-i pe chinezi incurtea ta sa munceasca (Sâmbătă, 1 ianuarie 2022, 19:27)

      SARS-CoV-2 [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu

      mai bine ai arunca banii in canalizare.
      turcii sint la fel de banditi,vin pt. smen,atit.

      ati vrut psd la guvernare,ok,la ce va asteptati ?
      • +1 (1 vot)    
        Care-i argumentul tau? (Duminică, 2 ianuarie 2022, 19:34)

        alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui SARS-CoV-2

        De pe ce planeta aterizezi inca?
  • +7 (11 voturi)    
    Ura ! (Vineri, 31 decembrie 2021, 15:43)

    Totorina [utilizator]

    După mai bine de zece ani de cufureală deasă a tuturor guvernelor României, au numit un constructor pentru cea mai controversată autostradă din România. Mai e mult până însă la *tăierea de pamblici*.!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      . (Miercuri, 5 ianuarie 2022, 17:38)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Totorina

      Imi amintesc si acum cum incercau pesedeii sa blocheze A1, acum se dau viteji. Din pacate multi romani au memorie scurta, ca vad ca iar au 40% in sondaje.
  • +1 (3 voturi)    
    grindeanu la puscarie,banditule. (Sâmbătă, 1 ianuarie 2022, 19:23)

    SARS-CoV-2 [utilizator]

    cind e psd la putere,afacerile cele mai mizerabile pt romania si profitabile pt socialisti,le fac cu turcii.
    gabriela firea a cumparat epavele de autobuze tot de la otomani,incalcind grav legea,falsificind licitatia,
    absolut tot tacimul infractional aflat in cur de legalizare intr-o tara bananiera.

    firmele turcesti dirijate de serviciile secrete turcesti cu binecuvintarea interesata a serviciilor romanesti,au rolul de a aspira banii din pnrr pt conturile lui erdogan.
    psd prefera aceste secaturi pt. ca sint discrete si nu lasa urme,afaceristii romani isi dau drumul la gura daca le ceri prea mult.
    in concluzie,sa ne luam gindul de la acest tronson.
  • 0 (2 voturi)    
    Turcilor nu dați o fugă și pe la Comarnic (Duminică, 2 ianuarie 2022, 12:02)

    ploiesteanu [utilizator]

    s-o punem de-o autostradă ca-n basme?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by