Sorin Grindeanu revine pe tema termenelor de realizare a contractului de revizuire SF și proiect tehnic pe autostrada A3 Ploiești - Brașov, insistând că e vorba de 46 de luni pentru proiectare, prezentând niște capturi tăiate din documentația de licitație. În realitate însă, tocmai din același document, se specifică foarte clar: 30 de luni Studiul de Fezabilitate, 6 luni Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor (P.A.C.) și 6 luni Proiectul tehnic de execuție.

Autostrada Comarnic-Brasov, un proiect care bate pasul pe locFoto: Hotnews

După seria de gafe din emisiunea de duminică seara de la Digi24, în care a amestecat etapele licitației pentru documentația pe A3 Ploiești - Brașov și a acuzat greșit termenul mare de proiectare (a zis 42 de luni, în realitate e 6 luni), ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a revenit pe Facebook și a ținut să-i răspundă și fostului ministru Cătălin Drulă.

Grindeanu spune, referitor de proiectarea A3 Ploiești - Brașov că „pe o pagină scrie negru pe alb 30 de luni pentru etapa I și 46 de luni pentru etapa a II (cu startul logic după finalizarea primei etape!); iar pe altă pagină scrie că sunt 46 de luni care includ etapa I + etapa a II-a!”, dar prezintă frânturi și decupaje din caietul de sarcini al CNAIR scos la licitație.

„Vorbim de un contract din care fiecare înțelege ce vrea”, spune Grindeanu.

În realitate, tocmai în caietul de sarcini sunt specificate clar termenele contractuale:

- 30 de luni pentru revizuirea/completarea vechiului SF (cel din 2006)

- 6 luni Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor (P.A.C.) de la finalizarea SF.

- 6 luni Proiectul tehnic de execuție de la predarea PAC.

Conform aceluiași document practic, după cele 42 de luni, va putea fi lansată licitația direct pentru execuție, iar pentru asta, mai departe, contractul de consultanță se extinde cu noi termene pentru asigurarea asistenței tehnice pe perioada licitației (4 luni) și, mai departe apoi, timp de 60 de luni pe perioada execuției lucrărilor.

CITEȘTE ȘI: