Drum de mare viteză București - Alexandria: Cine va realiza studiul de fezabilitate pentru circa 3,2 milioane de euro / Va fi Drum Expres sau Autostradă?

de C.V.     HotNews.ro


Drum Expres Bucuresti - Alexandria
Foto: MT
Studiul de fezabilitate pentru proiectul unui drum de mare viteză de la București la Alexandria va fi realizat pentru circa 16 milioane de euro într-un termen de 17 luni, a anunțat Compania de Drumuri care a stabilit un câștigător la licitația lansată încă de primăvara trecută.

Câștigătorul licitației este Asocierea DP CONSULT SA (Lider) – SC EXPLAN SRL (Asociat 1) – SCA TEAHA&FUZESI (Asociat 2), cu preţul de 16.122.360,10 lei fără TVA.

Durata contractului este de 17 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta și elabora următoarele servicii, respectiv următoarele documente:

• Elaborarea Studiului de Fezabilitate;
• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;
• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor, după caz.

Licitația a fost lansată încă din mai 2021, sub mandatul lui Cătălin Drulă la Transporturi și a Marianei Ioniță la CNAIR, iar șase asocieri de firme au depus oferte tocmai din luna august. CNAIR a anunțat câștigătorul abia acum.

București - Alexandria - Drum Expres sau Autostradă?


În cadrul desfășurării contractului, în funcție de studiul de trafic, se va determina dacă șoseaua de mare viteză va fi Drum expres sau autostradă.

„Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieși din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomerația și multe dintre accidentele care se produc acum pe DN6 - un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depășite”, spunea fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, atunci când a fost lansată licitația.

Potrivit acestuia, licitația a fost bazată pe un caiet de sarcini modern, care presupune realizarea unui proiect preliminar extrem de detaliat.

Conform Caietului de Sarcini consultat de HotNews.ro, Prestatorul va avea de realizat o analiză detaliată, pe baza rezultatelor furnizate în cadrul Studiului de Trafic și a criteriilor avute în vedere în cadrul analizei multicriteriale, din care să reiasă categoria drumului de mare viteză (Drum Expres sau Autostrada).

Altfel, caietul de sarcini propune ca profilul transversal proiectat să aibă caracteristicile tehnice ale unui drum de mare viteză cu 2x2 benzi de circulație, asigurând o lățime a părții carosabile de 2x7,00 m, zona mediană de 3,00 m și acostamente de 2x2,25 m din care 0, 75 m benzi de încadrare cu aceeași structura rutieră ca a benzilor de circulație și 1,50 m acostament consolidat la care se va adaugă la latimea de lucru a parapetelui.

Prestatorul va realiza un studiu de trafic ce va clarifica necesitatea prevederii de benzi suplimentare. Pe baza rezultatelor funizate în cadrul Studiul de Trafic, proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, dezvoltarea drumului de mare viteză cu 2x2 benzi de circulație în drum de mare viteză cu 2x3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostrada.

Harta orientativă a proiectului. Click pt mărire
---

CITEȘTE ȘI:











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11663 vizualizari

  • -5 (11 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 7 ianuarie 2022, 14:58)

    [anonim]

    • +4 (8 voturi)    
      este nevoie si de o linie noua (Vineri, 7 ianuarie 2022, 15:49)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui

      Se poate construi o cale ferata intre Bucuresti si Alexandria prin localitatile Bragadiru, Mihailesti, Ghimpati, Draganesti Vlasca, etc, in lungime de 60-70 kilometri, pornind de la linia de centura feroviara a capitalei.
      Sunt destule localitati care genereaza navetisti spre Bucuresti, plus municipiul Alexandria (aproximativ 100.000 de locuitori). Se va realiza conexiunea feroviara cu caile ferate spre Giurgiu, Zimnicea.
      Calea ferata actuala prin Videle ocoleste si nu este convenabila pentru majoritatea locuitorilor din judetul Teleorman, inclusiv Alexandria. Oamenii circula spre capitala si restul tari cu microbuze.
      • -1 (3 voturi)    
        boss (Vineri, 7 ianuarie 2022, 16:34)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        n-ai inteles cum isi doreste UE sa functioneze calea ferata contemporana. Matale ai ramas la gandirea austro-ungara de la sfarsit de secol XIX, cand trenul trebuia sa treaca prin mijlocul fiecarui sat. Atunci avea sens, desi vizionara n-a fost aceasta conceptie niciodata. UE vrea trenuri de viteza mare intre orase cu trase cat mai directe si trenuri cu cat mai putine opriri, ca sa poata substitui din zborurile de 500-800km, care polueaza foarte mult.
        O sa iei microbuzul pana la prima gara, acolo unde o sa gasesti o conexiune rapida si de calitate, fie ea chiar R sau RE catre Bucuresti.
        Cu riscul de a te supara, n-o sa vina muntele la Mahomed, forget about it.
        • -1 (1 vot)    
          El vrea un tren-tramvai. (Sâmbătă, 8 ianuarie 2022, 10:34)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Să fie ceva, ce nu poate fi folosit.
      • -2 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 7 ianuarie 2022, 20:11)

        [anonim] i-a raspuns lui Laurell

  • +3 (5 voturi)    
    degeaba (Vineri, 7 ianuarie 2022, 16:52)

    garmin [utilizator]

    Autostrada are sens doar dacă se creează un culoar care să unească niște regiuni sau niște mari orașe între ele. O autostradă până la Alexandria nu ar folosi decât navetiștilor din zonă care vin să lucreze în București, aglomerând și mai tare Bucureștiul de mașini (cum spunea Laurell mai sus, o cale ferată ar fi mai utilă pentru asta). Ar avea mai mult sens autostrada dacă ar prelungi-o până la Turnu Măgurele și i-ar face pod peste Dunăre spre Nicopole. În felul ăsta ar lega Bucureștiul de Sofia și ar mai elibera vama Giurgiu.
    • +1 (1 vot)    
      Fă un drum până la Alexandria. (Sâmbătă, 8 ianuarie 2022, 10:39)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui garmin

      Și pe urmă să te pronunți. Trebuie ceva nou-drum expres ,autostradă, dacă vrem că România să se dezvolte și să nu mai fie așa mulți morți pe șosele. Acum DN traversează satele și nu poți interzice localnicilor să nu circule prin localitatea lor, cu ce vor și au nevoie, căruțe, biciclete, cărucioare, etc, care ,în lipsa unor trotuare, ori drumuri dedicate, circulă pe drumul național.
  • 0 (2 voturi)    
    Sintem campionii studiilor de fezabilitate! (Sâmbătă, 8 ianuarie 2022, 14:48)

    mike123 [utilizator]

    Fezabilitatea lui peste.......USR-ul il plateste!
    Cei ce nu se preicep sa construiasca nimic palpabil, sint campionii fezabilitatii in RO!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by