Pe cel mai greu tronson din Autostrada A3 Transilvania este un „blocaj total”, acuză Cătălin Drulă, președintele interimar USR și fost ministru al Transporturilor. Pe un tronson de 40 de km ce include și tunelul Meseș ce traversează Carpații Occidentali licitația începută din 2020 încă trenează. „Au trecut peste 8 luni de guvernare militaro-socialistă și nu au fost în stare nici măcar să dea lista scurtă de 6 constructori calificați”, acuză Drulă.

A3 Transilvania intre Nușfalău și Poarta Sălajului, inclusiv tunelul MeseșFoto: Catalin Drula / Facebook

„În 2003 PSD Năstase-Mitrea a centrat primul contract de lucrări pe Autostrada Transilvania Brașov-Borș. Aproape 20 de ani mai târziu, PSD Ciolacu-Grindeanu sunt la preluare cu aceleași întârzieri, blocaje și scuze cu care ne-au obișnuit în tot acest timp”, acuză Cătălin Drulă, președinte interimar la USR și fost ministru al Transporturilor între decembrie 2020 și septembrie 2021.

Acesta vorbește despre un sector de 40 de km din A3 între Zalău și limita județelor Sălaj/Bihor, ce include și tunelul Meseș de aproape 3km ce traversează Carpații Occidentali în apropiere de Zalău.

„Proiectul evaluat la peste 4 miliarde de lei a fost licitat pe final de 2020, iar în 2021 s-au înscris în cursă nu mai puțin de 12 constructori. Rămăsese pentru Grindeanu să califice primii 6 concurenți în etapa finală, să selecteze câștigătorul și să semneze contractul de lucrări. Zis și… nefăcut. Au trecut peste 8 luni de guvernare militaro-socialistă și nu au fost în stare nici măcar să dea lista scurtă de 6 constructori calificați”, spune Drulă.

„Cu PSD și PNL la butoane total, România pare condamnată să nu aibă infrastructura pe care o merită și o autostradă care să străbată România de la un capăt la altul”, mai spune Drulă.

În urmă cu două zile Sorin Grindeanu anunța pe Facebook că „cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție!” și că „CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației” care include și Tunelul Meseș.

Grindeanu amintea că prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată în aprilie 2020 la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA), dar nu spunea de ce a durat atât de mult pentru a se ajunge abia acum la următoarea etapă.

VEZI ȘI: