Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă că pot începe procedurile pentru semnarea ultimei secţiuni a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, după ce a fost respinsă contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial pentru tronsonul Cornetu-Tigveni, scrie News.ro. Pe acea porţiune trebuie construite 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente, două noduri rutiere şi un ecoduct.

Autostrada A1 Sibiu - Pitesti - cele cinci sectiuniFoto: Hotnews

"Pot începe procedurile pentru semnarea ultimei secţiuni a Autostrăzii Sibiu-Piteşti. CNSC a respins contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial de CNAIR pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu-Tigveni) a acestei autostrăzi. Asocierea româno- italiană trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare şi 45 de luni execuţie)", a scris Grindeanu pe Facebook, joi seară.

El a adăugat că, potrivit contractului în valoare de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), finanţat din fonduri europene nerambursabile, pe traseul secţiunii Cornetu-Tigveni vor fi construite 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie, două noduri rutiere (Cornetu şi Văleni) şi un ecoduct, în zona localităţii Călineşti.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea în total o lungime de peste 122 de kilometri şi va asigura o legătură rutieră modernă cu reţeaua europeană de autostrăzi, pe Coridorul 4 Paneuropean.