Cele trei tronsoane de la Bacău la Pașcani, circa 77 de km parte a autostrăzii „Moldova” A7 au fost scoase, în sfârșit, la licitația de execuție. Prețul estimat pentru cele trei tronsoane este de aproape 5,86 miliarde de lei fără TVA.

Autostrada Moldovei A7 - Tronsonul Bacau - PascaniFoto: Hotnews

Luni, 25.07.2022, CNAIR „a transmis spre publicare anunțul de participare aferent contractelor de achiziție publică EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA BACĂU – PAȘCANI”.

Obiectul procedurii de achiziție publică în valoare estimată de 5.858.984.396,25 lei fără TVA îl reprezintă atribuirea contractului de execuție a lucrărilor pentru Autostrada Bacău - Pașcani, în lungime de aproximativ 77,39 km.

Autostrada A7 Bacău - Pașcani, cele trei loturi:

  • LOT 1, km 0+000 – km 30+300, BACĂU (SĂUCEȘTI) – TRIFEȘTI

Lungime: 30,30 km

Valoare estimată: 2.041.734.724,28 lei fără TVA.

  • LOT 2, km 30+300 – km 49+299, TRIFEȘTI – GHERĂEȘTI

Lungime: 18,99 km

Valoare estimată: 1.601.939.811,98 lei fără TVA.

  • LOT, 3 km 49+299 – km 77+393,70, MIRCEȘTI – PAȘCANI

Lungime:,09 km

Valoare estimată: 2.215.309.859,99 lei lei fără TVA.

Data limită pentru primirea ofertelor a fost stabilită în 15.09.2022, iar perioada de execuție pentru fiecare lot va fi de 30 de luni, odată ce va fi semnat contractul.

A7 - Autostrada finanțată prin PNRR, dar care deja acumulează întârzieri

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase treptat la licitația de execuție loturile începând dinspre Ploiești.

Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021, când la conducerea Transporturilor era Cătălin Drulă, iar depunerea ofertelor - 39 la număr - s-a făcut în luna septembrie.

A fost nevoie să treacă cinci luni de evaluări ca autoritățile de la Drumuri să stabilească cine sunt câștigătorii pe cele trei loturi de la Ploiești la Buzău.

În luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani, iar pe 10 mai au fost depuse în total 28 de oferte pentru cele patru loturi (82 km) de la Buzău la Focșani.

Abia acum au mai fost licitate și tronsoanele de la Bacău la Pașcani...

Reamintim, termenul limită pentru finanțarea prin PNRR a acestor tronsoane este anul 2026 pentru finalizarea tuturor lucrărilor.

VEZI ȘI:

Autostrada A7 - „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Foto: Traseul autostrăzii A7. / Vezi aici în detaliu traseul A7 de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Pașcani

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.

*Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

VEZI ȘI: