Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, marţi seară, că se poate semna contractul pentru Autostrada A3 Cheţani-Câmpia Turzii, după ce CNSC a respins contestaţia asocierii Drum Asfalt-Trameco, potrivit News.ro.

A3 Chetani - Campia TurziiFoto: Captura YouTube

”În sfârşit se poate semna Autostrada A3 Cheţani-Câmpia Turzii! CNSC tocmai a respins contestaţia asocierii Drum Asfalt-Trameco (grup Selina) şi CNAIR este OBLIGATĂ de lege să semneze contractul cu Strabag-Geiger chiar dacă, teoretic, contestatarul poate să facă recurs la Curtea de Apel Bucureşti”, au scris, marţi seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, cei 15,70 kilometri rămaşi de finalizat între Nădăşelu/Cluj-Napoca şi Târgu Mureş au o istorie zbuciumată.

”Licitaţia actuală a fost lansată în 20.07.2021 şi câştigătorul iniţial, Drum Asfalt-Trameco, a fost contestat de Strabag-Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanţă iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 08.08.2022 asocierea austriaco-germană ca fiind noul câştigător. Perdantul a tras de timp şi a atacat rezultatul reevaluării dar, aşa cum v-am spus pe 11 august, şansele de reuşită erau foarte, foarte reduse”, afirmă asociaţia.

Potrivit acesteia, decizia CNSC confirmă previziunile şi ”CNAIR trebuie să parafeze contractul cu Strabag-Geiger pe 420,3 milioane lei fără TVA, 3 luni de proiectare şi alte 18 luni de execuţie în teren cu 10 ani garanţie”.

”Solicităm constructorilor şi oficialilor CNAIR să întreprindă de urgenţă procedurile de semnare a contractului, emiterea ordinului de începere şi mobilizarea în teren, Strabag-Geiger având puterea de a finaliza şantierul la sfârşitul lui 2023, sectorul acesta al Autostrăzii A3 fiind practic la ei în curte”, a mai transmis asociaţia.