Programul Operațional pentru Transport, mecanismul prin care Uniunea Europeană cofinanțează nerambursabil cu fonduri europene proiectele din domeniul infrastructurii și transporturilor în perioada 2021 - 2027 a fost aprobat de către Bruxelles, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Proiectele rutiere din Master Planul de TransportFoto: MT

„Programul Operațional pentru Transport a fost aprobat de Comisia Europeană. Suma alocată prin POT 2021- 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile”, explică Grindeanu.

Potrivit acestuia, fondurile vor fi folosite pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) și naval a României, în următorii 7 ani.

Autostrăzile prioritare la finanțarea europeană nerambursabilă pe perioada 2021-2027

Printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 se numără:

- Autostrada Sibiu-Pitești

- Autostrada Sibiu-Brașov

- Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș (mai puțin sectoarele de capăt finanțate prin PNRR)

- Autostrada Brașov-Bacău

- Autostrada Timișoara-Moravița

- Autostrada Pașcani-Siret.

„Vor mai fi finanțate extensii și modernizări ale infrastructurii feroviare (inclusiv rețeaua de metrou), dar și proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre”, spune Grindeanu.

De ce lipsește din listă și autostrada Ploiești - Brașov de pe Valea Prahovei?

Întrebați de ce din lista de autostrăzi finanțabile prin fonduri europene lipsește și celebra autostradă Ploiești - Comarnic - Brașov, reprezentanții Ministerului Transporturilor au spus că aceasta este deocamdată în faza de realizare a Studiului de Fezabilitate, etapă finanțată în cadrul POIM (Programul Operațional Infrastructura Mare), cadrul financiar european care se încheie acum.

Potrivit acestora, odată finalizat SF-ul, va fi luată o decizie despre cum va fi finanțată construcția propriu-zisă.

HotNews.ro a scris recent că în cadrul realizării SF-ului pentru Autostrada Ploiești - Brașov consultantul a ales un traseu cu soluții tehnice „fantasmagorice” ce au dus estimarea prețului autostrăzii aproape de 9 miliarde de euro.

Cu puțin timp înainte, premierul Nicolae Ciucă anunța că ar putea fi reluată ideea construirii autostrăzii Ploiești-Brașov în parteneriat public-privat (PPP), o soluție care a fost încercată de alte patru ori de guverne anterioare, de fiecare dată fără succes, și pe urma căreia s-a pierdut peste 15 ani fără ca pe Valea Prahovei să se construiască ceva...

VEZI ȘI: