După finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, pentru Lotul 1, Săuceşti (jud. Bacău) - Trifeşti (jud. Neamţ) din autostrada Bacău - Pașcani, parte a A7 (Autostrada Moldovei), CNAIR a comunicat joi rezultatul procedurii de atribuire.

Autostrada Moldovei A7 - Tronsonul Bacau - PascaniFoto: Hotnews

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade, cu preţul de 1.638.322.250,22 Lei fara TVA.

Durata de execuție a contractelor este de 30 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Finanțarea acestor obiective este asigurată prin PNRR.

Lungimea acestui lot este de 30,3 km.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

A7 - Autostrada finanțată prin PNRR, dar cu termen limită pentru finalizare

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

În momentul de față toate tronsoanele au fost scoase la licitație (ultimele în luna august 2022), deși pentru A7 au tot fost promise încă din 2020.

Până în acest moment, au fost contractate doar două loturi (49 km) din cele trei de pe Ploiești (Dumbrava) - Buzău, cele două loturi de capăt (16km) ale tronsonului Buzău - Focșani (4 loturi - total 83 km) și cele trei loturi (96km) de pe Focșani - Bacău.

Autostrada A7 - „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.

*Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

Pe același subiect: