Constructorul român UMB a fost declarat câștigător și pe al treilea și ultimul lot de pe autostrada „Moldovei” A7 sectorul Bacău - Pașcani, după ce în urmă cu o săptămână fusese declarat învingător și pe primele două loturi. UMB construiește în prezent toate loturile de la Focșani la Bacău, precum și două din cele patru loturi de la Buzău la Focșani, pe celelalte două fiind doar constructor desemnat, fără să se fi semnat contractul încă.

Autostrada Moldovei A7 - Tronsonul Bacau - PascaniFoto: Hotnews

„Lotul 3 (Mircești-Pașcani) a fost adjudecat de același constructor român care a câștigat și celelalte 2 loturi ale secțiunii Bacău-Pașcani”, a anunțat joi ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Pentru finalizarea lucrărilor pe cei 28 de km de pe Lotul 3 Bacău - Pașcani, constructorul are la dispoziție 30 de luni (direct execuție, proiectarea este deja făcută). Contractul are o valoare de 1,76 miliarde de lei (fără TVA).

Pe traseul acestui lot vor fi construite inclusiv 38 de poduri și pasaje.

Nod turbion la intersecția A7 cu A8 în apropiere de Pașcani

Unul din nodurile rutiere principale de pe Lotul 3 va fi puțin mai la sud de Pașcani, acolo unde autostrada A7 se va intersecta în viitor cu Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Iași.

Nodul rutier proiectat pentru acea intersecție este unul în premieră pentru țara noastră - un nod turbion, cu bretele de mare viteză care să asigure toate relațiile de trafic între cele două autostrăzi.

Autostrada A7 în Moldova, o afacere UMB cap-coadă?

În urmă cu o săptămână UMB a fost desemnat constructor și pe primul lot din A7 Bacău - Pașcani (Săuceşti - Trifeşti, 30,3 km, 1,64 mld lei), iar la o zi după și pe lotul secund (Trifești - Gherăiești/Mircești, 18,99 km, 1,28 mld lei).

În prezent, UMB are contracte semnate pe Loturile 4 și 1 din A7 Buzău - Focșani, în total circa 16 km, dar a fost desemnată câștigătoare și pe loturile 2 și 3 din mijloc (circa 66 km). Pe cele două loturi din mijloc, însă, nu s-au semnat încă contractele de execuție, un lucru așteptat să se întâmple în ianuarie 2023.

În plus, UMB a semnat deja contractele de execuție pentru toate cele trei loturi de pe Focșani - Bacău (96 km).

Astfel, la momentul redactării acestui articol, UMB deja are contractați circa 112 km din A7 și pe o bună parte din ei a început deja să lucreze efectiv în teren.

Dacă ar reuși să câștige toate tronsoanele licitate acum pe A7, UMB - companie din Bacău la origini, ar ajunge practic să lucreze pe un front neîntrerupt de peste 250 de kilometri de autostradă, toți în Moldova.

Compania a fost în ultimii ani cea mai performantă din rândul constructorilor de autostrăzi, reușind mobilizări exemplare pe șantiere și chiar și inaugurări înaintea termenelor contractuale.

Aici mai putem aminti că tot UMB a construit și finalizat înainte de termen singura bucată din A7 deschisă traficului în prezent: 16 km drept centură a Bacăului.

A7 - Autostrada finanțată prin PNRR, dar cu termen limită pentru finalizare

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

În momentul de față toate tronsoanele au fost scoase la licitație (ultimele în luna august 2022), deși pentru A7 au tot fost promise încă din 2020.

Până în acest moment, au fost contractate doar două loturi (49 km) din cele trei de pe Ploiești (Dumbrava) - Buzău, cele două loturi de capăt (16km) ale tronsonului Buzău - Focșani (4 loturi - total 83 km) și cele trei loturi (96km) de pe Focșani - Bacău.

Autostrada A7 - „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Foto: Traseul autostrăzii A7. / Vezi aici în detaliu traseul A7 de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Pașcani

---

VEZI și: