„Sorin Grindeanu, care a blocat autostrada A3 Ploiești-Brașov, merge la semnarea unui contract de drum județean (cu care Ministerul Transporturilor n-are nicio treabă) care trece Carpații printr-un pas la 1300m altitudine”, scrie Cătălin Drulă, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, acuzând actuala conducere a Ministerului Transporturilor că a îngropat derularea actualului contract pentru autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov.

Autostrada Ploiesti - Comarnic - Brasov, un proiect care se chinuie sa demarezeFoto: HotNews.ro / Victor Cozmei
  • În urmă cu o zi, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin Compania Națională de Investiții, Consiliul Județean Prahova și Consiliul Județean Brașov au semnat un contract de circa 400 de milioane de lei cu Construcții Erbașu pentru modernizarea celor 25km ai drumului județean DJ 102I Câmpina - Săcele de pe Valea Doftanei.

„O falsă alternativă la V. Prahovei, o cârpeală de la oameni care atâta pot: drumuri județene, nu infrastructură mare, europeană”, a reacționat Drulă.

„Se fac 2 ani de la semnarea contractului de proiectare pentru Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov (V. Prahovei), în martie 2021, în mandatul meu. De 1 an și jumătate nu se mai întâmplă NIMIC în cadrul contractului”, spune fostul ministru USR al Transporturilor.

„În septembrie, peste 6 luni, ar fi trebuit predat studiul de fezabilitate cu studiu geotehnic, proiectare de traseu, structuri, tunele. Suntem TOT la 5% progres din activitățile necesare, exact ca acum 1 an și jumătate”, spune Drulă.

„Acest eșec colosal are Grindeanu/PSD scris mare pe el. De fiecare dată când stați în coadă la Bușteni, Sinaia, Comarnic, Azuga, Predeal să știți cine e de vină”, punctează președintele USR.

„Nu există un proiect serios care să spună negru pe alb cât costă o autostradă între Comarnic și Brașov, care este traseul concret și ce soluții tehnice” - fost secretar de stat

Fostul secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, scrie despre „soborul” de oficialități care au fost prezenți la semnarea contractului pentru modernizarea drumului județean spre Valea Doftanei.

„Motivul: acest drum județean ar rezolva marea problemă a aglomerației de pe Valea Prahovei. Fals. Valea Prahovei este aglomerată fiindcă foarte mulți oameni vor să ajungă în stațiunile de pe Valea Prahovei. Drumul de pe Valea Doftanei nu va rezolva această nevoie, cum nici actualul drum național DN1A Brașov - Ploiești pe ruta Cheia - Săcele nu e o soluție pentru decongestionarea traficului din Bușteni, Sinaia, Predeal sau Comarnic”, scrie Cosma.

Vezi și:

„Politicianul român clasic caută de 20 de ani soluții magice de rezolvare a traficului de pe Valea Prahovei, fără a vedea pădurea de copaci: nu există un proiect serios care să spună negru pe alb cât costă o autostradă între Comarnic și Brașov, care este traseul concret și ce soluții tehnice specifice vor fi alese (tuneluri, viaducte etc). Există doar o cariocă pe hartă”, spune fostul secretar de stat în Transporturi.

Acesta amintește multiplele tentative eșuate de a face autostrada prin Parteneriat Public-Pirvat în „guvernările Năstase în 2004, Boc în 2010, Ponta în 2014 și Dăncilă în 2019. Și de fiecare dată au eșuat, în lipsa unui proiect profesionist demn de o autostradă grea de munte, care să identifice corect riscurile”.

„Marea dramă a Autostrăzii Comarnic - Brașov nu e dificultatea tehnică. Nici măcar costul. Ci e faptul că s-a născut în epoca PSD-PNL, care refuză cu obstinație să o transforme în realitate”, spune Cosma.

Modernizarea Drumului Județean spre Valea Doftanei: 48 de luni pentru modernizarea celor 25 km

Potrivit constructorului cu care s-a semnat contractul - Construcții Erbașu - „reabilitarea și modernizarea DJ102I se va realiza pe o lungime totală de 25,63 km și va asigura legătura între partea de sud a țării (judeţul Prahova) și partea centrală (judeţul Brașov), traversând Munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț la o altitudine de 1285 m.

La finalul lucrărilor, DJ102I va avea o structură rutieră modernizată de la fundaţie şi până la asfalt. Va fi un drum cu o lăţime a platformei de 8 metri, care va dispune de două benzi de circulaţie, acostamente şi rigole pe întreaga lungime, de noi poduri şi podeţe transversale, de o modernizare a acceselor la drumurile laterale, precum şi de parcări amenajate.

Durata totală a proiectului va fi de 48 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate proiectării.