Deschiderea traficului, cel puțin parțial, pe Podul peste Dunăre de la Brăila, a primit o dată oficială de la Ministerul Transporturilor, după ce inaugurarea gândită inițial pentru 2022 a fost ratată. Pe 27 iunie, „plus sau minus câteva zile” traficul va fi deschis pe relația scurtă, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care spune că data a fost asumată de către constructorul din Italia și că, pentru a pune presiune pe acesta, va trimite deja o scrisoare să-l invite pe omologul său italian la eveniment.

Podul de la BrailaFoto: Captura YouTube

Sorin Grindeanu a spus că a avut recent o discuție cu constructorul italian WeBuild (fostul Astaldi) și că acesta s-a angajat ferm să inaugureze traficul pe Podul peste Dunăre de la Brăila în această vară.

Când va fi inaugurat Podul de la Brăila - oficial

„Pe 27 iunie, plus sau minus câteva zile, traficul va fi deschis pe relația pe care o știți - cu descărcarea în județul Tulcea inițial pe drumul până la Măcin, ulterior urmând ca varianta până la Jijila să fie gata până la finalul anului”, a spus Grindeanu vineri, la Ministerul Transporturilor.

Întrebat ce-l face să creadă promisiunea constructorului că drumurile vor fi gata, în condițiile în care și-n trecut graficele asumate au fost depășite, Grindeanu a spus că pune presiune pe constructor inclusiv diplomatic.

„Voi trimite o scrisoare omologului meu italian să vină la inaugurare”, a spus Grindeanu.

VIDEO - Podul peste Dunăre de la Brăila - stadiul actual:

La finalul lunii martie pe pod au demarat lucrările de asfaltare, iar în prezent ambele căi de circulație a fost asfaltate. După așternerea asfaltului, vor urma testele de rezistență și finalizarea tuturor detaliilor la pod.

În paralel constructorul lucrează la realizarea drumurilor de legătură, pe relația scurtă Brăila-Măcin/Smârdan, drumuri fără de care circulația rutieră pe pod nu va putea fi deschisă.

Mai exact, circulația în luna iunie-iulie va fi deschisă pe „relația scurtă”, pe șoseaua de pe malul tulcean pe ramura scurtă până la Smârdan/Măcin, urmând ca deschiderea circulației pe restul drumului până la Jijila să se facă la final de an.

Podul de la Brăila - „Golden Gate-ul” de peste Dunăre

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.

Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene).

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

  • Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.
  • Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

Click pe planuri pentru a le deschide mai mare, într-o fereastră separată:

----

Podul peste Dunăre de la Brăila

Lungime: Pod + Drum Brăila - Jijila (19 Km) , Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)

Valoare: 1,99 mld lei (fără TVA)

Constructor: We Build (fost Astaldi - Italia) - IHI Infrastructure System (Japonia)

Contract semnat: 15.01.2018 (termene: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție)

Lucrări începute: decembrie 2018 (autorizațiile de construire drumuri de legătură au venit abia în martie/mai 2021)

Stadiu fizic - întreg proiectul (aprilie 2023): pod - 90% / drumuri - 70%

---