Realizarea unui nou terminal de pasageri, modern și care să preia actualul flux de trafic care deseori a paralizat actualul Aeroport Internațional „Henri Coandă” „nu se justifică”, susține ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „Rupt de realitate”, îl contrează un fost secretar de stat în minister: „actualul terminal T1 funcționează la 200% din capacitate”.

In aeroportul OtopeniFoto: Hotnews

Sorin Grindeanu, susține că media pe care o arată studiile nu justifică extinderea aeroportului Otopeni cu un nou terminal, potrivit Economica.net care citează declarațiile ministrului făcute la Digi24.

„Aeroportul Otopeni în acest moment trebuie să ajungă, şi sper că va ajunge la sfârşitul anului 2023, la numărul de pasageri dinainte de pandemie. Adică să se recupereze ceea ce s-a pierdut. În acest moment, astăzi, când vorbim, pe numărul de pasageri, pe toate studiile, şi avem studii şi de la Banca Mondială şi vi le pot pune la dispoziţie, nu se justifică construcţia unui terminal nou. Că trebuie să fie îmbunătăţiri sunt perfect de acord. La benzile care aduc bagaje, tot ce ţine de buna funcţionare în actualul terminal, clar că trebuie să fie îmbunătăţit. Eu vorbesc de un terminal nou, care înseamnă foarte mulţi bani. Astăzi, când vorbim pe numărul de pasageri pe care îl are Aeroportul Otopeni, nu se justifică. În cinci ani da, posibil, dacă se menţine acest ritm de creştere”, a precizat ministrul Transporturilor.

„Asta nu înseamnă că lucrurile nu trebuie să fie îmbunătăţite pe actualul terminat. Sunt perfect de acord cu dumneavoastră: curăţenie, benzile de adus bagaje, fluxul pasagerilor. Eu când merg vineri seara, de exemplu, când plec în weekend la Timişoara, la acea oră este un vârf de trafic, nu doar pe cursele interne, ci şi externe. Dar aceste investiţii au început să fie făcute şi sper să continue în Aeroportul Bucureşti, inclusiv investiţii în acel burduf, burduful care intră în sau care face legătura cu avioanele. Parte dintre ele trebuie să fie schimbate, sunt depăşite”, a subliniat Grindeanu.

12 milioane de pasageri au trecut în 2022 prin Aeroportul Otopeni

Potrivit datelor publicate de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) în luna ianuarie a acestui an, traficul aerian înregistrat pe cele două aeroporturi din Capitală – Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu – a crescut cu 82,2% în 2022, faţă de 2021, până la un număr de 12.610.247 de pasageri, informează Economica.net

De asemenea, anul trecut, s-au raportat 120.745 de mişcări de aeronave (aterizări plus decolări), în creştere cu 30,7%, de la un an la altul.

Recordul de pasageri pe Băneasa și Otopeni, în 2019: 14,8 milioane

„Numărul total de pasageri din 2022 se apropie, astfel, de cel maxim, înregistrat în anul 2019 (14,8 milioane pasageri), ajungând să reprezinte peste 85% din acesta. În ceea ce priveşte numărul de mişcări aeronave, acesta reprezintă circa 83% din valoarea record de 145.002 mişcări, înregistrată tot în 2019. Din acest total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 12.601.679 pasageri şi 102.136 de mişcări de aeronave”, notează CNAB.

Reacție acidă față de declarațiile lui Grindeanu: „E rupt de realitate. Actualul terminal funcționează la 200% din capacitate”

„Rupt de realitate: Sorin Grindeanu spune că nu se justifică un nou terminal la Aeroportul Henri Coandă București, în condițiile în care actualul terminal T1 funcționează la 200% din capacitate”, spune Horațiu Cosma, fostul secretar de stat din Transporturi din mandatul lui Cătălin Drulă.

„Problemă de matematică: se dă un terminal cu o capacitate de procesare de 6 milioane de pasageri pe an. Prin aeroportul Otopeni au trecut anul trecut peste 12 milioane de pasageri, iar anul acesta cifra va crește substanțial. Întrebare: este nevoie de un nou terminal la aeroportul Otopeni? Un elev de clasa a doua ar putea rezolva această ecuație. Nu și actualul ministru al Transporturilor”, a reacționat Cosma.

Potrivit acestuia, Sorin Grindeanu „A amânat prin lege până în 2028 construirea noului terminal la aeroport, deși studiul de fezabilitate e gata de 10 ani și exproprierile sunt făcute din 2019”.