Cel mai mare pasaj de tip giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei, pasajul de la Olteniței - Popești Leordeni care va reconfigura intersecția DNCB - DN4, se deschide circulației sâmbătă, de la ora 10.00, a anunțat directorul Companiei Naționale de Drumuri, Cristian Pistol. Pasajul, care este o reconfigurare majoră a intersecției dintre DNCB și DN4 la ieșire din Popești-Leordeni, e cel mai mare dintre sensurile giratorii aflate în construcție pe actuala șosea de centură a Capitalei.

Pasajul Oltenitei, la inaugurareFoto: Captura YouTube
  • „Pasajul Oltenița este cel mai mare din seria de trei pasaje construite de CNAIR în sudul Capitalei și are o formă ovoidală, spre deosebire de pasajele giratorii de la Domnești și Berceni (care au formă rotundă).
  • Cu o lungime de 3,69 km acest pasaj, construit în zona localității Popești Leordeni, asigură de acum legături continue pe Centura de sud a Capitalei (între A2 și A1) dar și între șoseaua Olteniței (București) și DN4 (județul Ilfov)”, a scris sâmbătă, pe Facebook, șeful CNAIR.

Pasajul Oltenița este cel de al treilea obiectiv deschis până acum circulației care traversează Centura Capitalei, după pasajul Mogoșoaia, deschis în septembrie 2021 și pasajul Domnești, deschis în noiembrie 2022.

Potrivit șefului CNAIR, în scurt timp urmează să fie deschis și Pasajul Berceni.

Giratoriu suspendat DNCB-Șos. Olteniței + lărgire la 4 benzi a centurii

Lungime: giratoriul + 3,7 km lărgire la 4 benzi

Cost: 169,5 milioane de lei fără TVA

Constructor: ITINERA SPA

Contract semnat: iulie 2019 (licitație începută în mai 2017)

Termen de finalizare: 6 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor

Lucrări începute în: august 2020

Deschidere circulație: 27 mai 2023

Stadiu la zi: cca 90%

De ce se construiesc pasaje de tip giratoriu suspendat pe Centura Capitalei

În prezent sunt gândite patru pasaje de tip giratoriu suspendat pe Centura Capitalei: Pasajul Domnești a fost deja deschis, pasajele Berceni și Oltenița sunt în lucru, iar la Cernica lucrările au fost reziliate cu constructorul italian care nu a reușit să se mobilizeze în șantier timp de doi ani.

Soluția giratoriilor suspendate este aplicată pe Centura Capitalei pentru că Centura Capitalei este lipită de calea ferată de centură, astfel încât orice pasaj trebuie să rezolve direcțiile de trafic și peste calea ferată.

Practic, giratoriile suspendate vor permite șoferilor să o ia în oricare direcție și să evite și calea ferată de centură (fără treceri la nivel), în timp ce Șoseaua de Centură va rămâne la sol și nu va mai avea în calea ei nicio intersecție cu conflict de trafic.

Între Pasajul Olteniței și cel de la Berceni actuala Șosea de Centură va fi lărgită la patru benzi, în total fiind vorba de circa 6 kilometri de drum lărgit.