Joi se va redeschide integral circulația pe podul peste brațul Borcea al Dunării de la Fetești, circulație care a fost restricționată pe sensul spre București în ultimele luni pentru executarea unor lucrări ample de reabilitare.

Podul de la Fetești Foto: CNAIR

„De mâine se deschide integral circulația pe podul peste brațul Borcea (Podul Fetești). Circulația va fi reluată total și pe calea 2 (sensul Constanța-București) a acestui pod situat pe A2 (Autostrada Soarelui)”, a anunțat miercuri șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.

Reprezentanții CNAIR spun că taxa de pod de la Fetești rămâne suspendată până la finalizarea procedurilor administrative necesare reintroducerii acesteia.

Autostrada spre mare: Se redeschide circulația integral pe podul de la Fetești

„Joi, 06.07.2023, începând cu ora 09:00, se ridică restricțiile instituite pe A2 pentru lucrările de reabilitare la podul peste brațul Borcea”, anunță oficial și CNAIR, care precizează că „taxa de peaj la Fetești rămâne suspendată până la finalizarea tuturor operațiunilor administrative necesare reinstituii acesteia”.

„Menționăm faptul că defectele structurale la tablierele din beton armat ale podului peste brațul Borcea, calea 2, au fost evaluate prin carotare încă din vara anului 2022. Experții responsabili de interpretarea rezultatelor de laborator, au solicitat înca o evaluare a betonului suprastructurii, după decopertarea straturilor căi și a betonului de pantă. Astfel, în luna martie 2023 a avut loc ultima evaluare a stării de degradare a suprastructurii de beton armat a podului. După interpretarea ultimelor rezultate, experții au luat decizia de a spori cantitățile de beton structural necesare a fi înlocuite”, explică CNAIR de ce au fost nevoie de lucrări de reabilitare.

„Având în vedere și faptul că lucrările de decopertare erau complet realizate, CNAIR împreună cu antreprenorul au depus toate eforturile pentru a se finaliza cât mai repede lucrările programate cât și cele suplimentare stabilite de experti în luna martie. Odată cu decopertarea straturilor căii și demolarea betonului de pantă vechi, posibilitatea de a etapiza intevenția și deschiderea circulației mai devreme era pratic nula”, spune CNAIR.

Pentru lucrările de reabilitare executate in perioada martie - iulie 2023, după hidrodemolarea betonului degradat din suprastructură, au fost utilizate următoarele cantități:

  • Cofraje 1170 mp;
  • Material metalic (confetii metalice si armaturi) 293 t;
  • Beton turnat 872 mc.

„În prezent, stadiul fizic al lucrărilor de reabilitare este de 78%, iar după finalizarea sezonului estival, se vor mai introduce restricții de trafic pentru realizarea ultimelor lucrări de mult mai mică anvergura, în vederea finalizării reabilitării și realizării recepției. Lucrările de reparații structurale realizate la podurile dunărene Borcea și Cernavodă vor avea o perioada de serviciu de cel puțin 40 de ani, garanția fiind de 5 ani după recepție”, mai notează CNAIR.

Reabilitarea capitală la Podul Fetești, prima după 38 de ani

Lucrările de reabilitare la podul peste braţul Borcea, situat pe Autostrada A2, au reînceput în luna februarie a acestui an, motiv pentru care calea II de circulaţie, sensul Constanţa - Bucureşti, a fost închisă traficului.

Printre lucrările principale ce vor fi executate: frezarea sistemului rutier și refacerea acestuia, demontarea/montarea parapetului pietonal, refacere trotuar, etc..

Podul peste brațul Borcea, în lungime de 970 m, este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv (grinzi cu zăbrele și viaducte de acces), care traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavodă, în lungime de 1596 m conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia.

Contractul de reabilitare de circa 68 de milioane de lei a fost semnat în 2021 cu Asocierea MARISTAR COM SRL – HYDROSTOY AD, iar durata contractului este de 24 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor de 60 de luni.

Lucrările cu un grad ridicat de complexitate sunt executate pentru prima oară după 38 de ani, perioadă în care acest pod nu a suferit nici un fel de lucrări de reparații semnificative pe partea rutieră.